برند بوز

برای درک درست داستان شروع بکار کمپانی قدرتمندی به نام “Bose” باید فلش‌بکی به گذشته بزنیم.

به 55 سال قبل زمانی که این کمپانی در سال 1964 تاسیس شد. داستان کمپانی بوز از پسربچه‌ای شروع میشود که غرق درون دنیای الکترونیک شده و قطعاتی بی‌ربط را طوری به یکدیگر سرهم میکند که فرکانس‌های رادیویی را دریافت میکند یا بلندگوهایی باکیفیت صدای بهتری نسبت به بلندگوهای دوره خود میسازد.

“آمار بوز” همواره رویای روزی را که تولیدات خود را به سراسر جهان نشان دهد و کار خانه‌ی اسپیکر خود را داشته باشد در سر میپروراند. ریشه کارخانه‌ی بوز به شهر کوچکی در ایالات متحده آمریکا برمیگردد. شهر کوچکی به نام “Framingham” در ایالت ماساچوست برای اولین بار بهترین اسپیکرهای دنیا را به خودش دید و تا به امروز هم سرپرستی تمامی کارخانه‌ها و فروشگاه‌های بوز توسط همین اولین کمپانی شروع میشود.

 

آمار بوز در خاطرات خود این گونه علاقه خود به تاسیس بهترین برند اسپیکر را توضیح داده است :

“من در نوجوانی در تعمیر کردن رادیوهای خراب مردم به شدت حرفه‌ای بودم. در نزدیکی خانه پدری خود کارگاه کوچکی برای خود درست کرده بودم و رادیوهای خراب مردم را مثل روز اول برایشان تعمیر میکردم. این موضوع سیب شده بود تا در یک هفته چهار روز به مدرسه خود برسم و بهانه‌هایی مثل سردرد را برای غیبت خود بیاورم که با این وجود هیچ یک از معلم‌های من این موضوع را باور نمیکردند و با دیدن من در کلاس این سوال را از من میپرسیدند که این هفته چند رادیو را تعمیر کرده‌ای بوز؟

 

این موضوع علاقه شدید آمار بوز به تهیه کارکنان مجرب برای تاسیس یک برند حرفه‌ای برای تامین بهترین کیفیت صدای ممکن در سراسر جهان را نشان میدهد. پروفسور آمار بوز اولین شخصی را که به ساخت اسپیکرهای حرفه‌ای خود به کمک کرد را از میان شاگردان خود از دانشگاه “MIT” انتخاب کرد. پس از تاسیس کارخانه و نیرو گرفتن رویای پروفسور بوز حالا وقت تاسیس اولین فروشگاه برای عرضه محصولاتش بود. اولین فروشگاه برند بوز در سال 1993 در شهر کیتری درون ایالان متحده آمریکا تاسیس شد که اسپیکرهای اولیه بوز را به فروش عام میرساند.

 

باگذشت زمان و ثابت شدن کیفیت بی‌نظیر برند بوز با دیگر اسپیکرها تعداد فروشگاه‌های این کمپانی بیشتر و بیشتر شد. در سال 2017 بود که بوز بیش از 8000 کارکنان حرفه‌ای برای ساخت و تولید بهترین سیستم‌های صوتی خانگی و هدفون‌های کنسل‌کننده‌ی صدای اضافی را در کنار بودجه‌ای تقریبی برابر با 3.8 میلیارد دلار در دست داشت.

 

این موضوع در حالی بود که بوز فقط 190 فروشگاه در آمریکا و تعداد زیادی دیگر در سراسر دنیا داشت. برای مثال 10 فروشگاه در هنک کنگ و 11 نمایندگی رسمی در بریتانیا که از جمله معروف‌ترین آنها میتوان به فروشگاهی که در خیابان مشهور و دیدنی “Regent” در شهر لندن وجود دارد اشاره کرد. اما این تعداد از نمایندگی در سراسر دنیا برای بهترین برند سیستم‌صوتی و اسپیکر دنیا نیازی بیشتر از یک کارخانه را خواهد داشت. از این رو آمار بوز تصمیم گرفت تعداد کارخانه‌های خود را نیز برای تهیه هرچه بیشتر و بهتر محصولات خود تاسیس کند.

 

کارخانه‌ی اصلی بوز که با نام “Mountain” شناخته میشود همان اولین کارخانه‌ای است که توسط آمار بوز در شهر “Framingham” افتتاح شده و کارخانه‌های فرعی دیگر در شهر سن لوییس روی در مکزیک که در سال 1990 و کارخانه سوم در باتوکاوان مالزی در سال 2013 افتتاح شده است. این کارخانه‌ها مدل‌های هدفون و سیستم‌های صوتی ماشین‌ها و اسپیکرهای حرفه‌ای را از منبع اصلی که همان “Mountain” باشد دریافت میکنند و با سرهم کردن قطعات به طور که هیچ خبرگزاری در دنیا از قطعات اصلی آن خبر ندارد روانه -بازار میشود.

 

با پیدایش و بنیان گذار برند حرفه ای بوز آشنا شدیم و حالا تعدادی از بهترین اسپیکر ها و سیستم صوتی‌های این برند را  مورد بررسی قرار میدهیم :

 

BOSE Sound Link BT Speaker III:

به نظر میرسد این مدل براساس تمامی رادیو هایی که آمار Bose در دوران نوجوانی خود تعمیر کرده است طراحی شده باشد. این اسپیکر به صورت بی‌سیم و اتصال بلوتوث بوده و میتواند با یک بار شارژ تا 6 ساعت بدون وقفه کار کند. کیفیت صدای حرفه‌ای و بی‌نظیر در کنار طراحی خاص آن و چراغ LED برای اطلاع از میزان باقیمانده باتری از ویژگی‌های این اسپیکر است.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

BOSE Sound Touch 30:

بهترین اسپیکر برای سیستم‌صوتی خانگی بدون تامل ساند‌تاچ 3 است. قابلیت ساخت فضای ابری و اتصال وای‌فای در کنار فناوری بلوتوث برای پخش بی‌سیم موسیقی کیفیت صدای به شدت حرفه‌ای در محیط بسته خانه در حالی که قابلیت اتصال یک ساندتاچ 30 را به دیگری دارید. اتصال به اپلیکیشن انحصاری کمپانی بوز و تقسیم‌بندی پلی‌لیست موزیک‌های خود درون فضای موبایل خود و فضای ابری از ویژگی‌های بی‌نظیر این سیستم‌صوتی خانگی است.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

BOSE Sound Link Color BT II:

اسپیکر ضدآب بوز مخصوص بیرون از محیط خانه برای استفاده‌ای بی حد و مرز از کیفیت و صدایی تکرار‌نشدنی کنار ساحل یا درون استخر با فناوری اتصال صدای بی‌سیم، بدنه‌ای کاملا ضدآب با کلیدهای اتصال سریع بلوتوث و کلیدهای مورد‌استفاده دیگر از ویژگی‌های قابل توصیف این اسپیکر حرفه‌ای است.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

BOSE Wave Music System IV:

اسپیکر کنترل از راه دور Bose بهترین سیستم‌صوتی برای استفاده در محیط اداری و منازل است. طراحی بدنه و صفحه نمایشگر آن با نمایش ساعت و مشخصات و دقایق موزیک کامل‌کننده هر دکوری است. این اسپیکر قابلیت اجرای CD و اتصال جک 3.5 میلی‌متری کابل AUX را داراست.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

BOSE Sound Link Revolve:

طراحی بسیار زیبای این اسپیکر به خوبی توانسته است در دل تمامی طرفداران برند بوز جا بگیرد. حالت استوانه‌ای آن به همراه دستگیره‌ای برای حمل به محیط‌های مختلف و بدنه براقش نشان‌دهنده برتری آن نسبت به برندهای اسپیکر پورتابل دیگر است. اجرای بی‌سیم موزیک به کمک بلوتوث و باتری قدرتمند از دیگر ویژگی‌های این اسپیکر است.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

BOSE Solo 5 TV Sound System:

حالا زمان معرفی محصولات سیستم‌ خانگی بوز است. بهترین ساندبارها و سیستم‌صوتی‌های خانگی زیر درست آمار بوز و توسط کمپانی بوز تولید شده‌اند. سولو 5 با اتصال به تلوزیون خانگی شما را غرق در صدایی باکیفیت و حرفه‌ای خواهد کرد. قابلیت اتصال بلوتوثی بی‌سیم به تلوزیون‌های هوشمند یا موبایل در کنار اتصال کابل آنالوگ برای دریافت صدای مستقیم از تلوزیون از ویژگی‌های سولو 5 است. این ساندبار مخصوص سیستم‌صوتی خانگی برای قرار گرفتن کنار تلویزیون ساخته شده است.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

BOSE Sound Link Mini II:

کوچک اما به اندازه حرفه‌ای! اسپیکر قابل‌حمل یا به عبارتی اسپیکر جیبی بوز از طراحی منحصر به فردی بهره‌مند است. به راحتی بر روی هر محیطی ثابت میماند و با اتصال بی‌سیم بلوتوثی کیفیت صدایی حرفه‌ای را به ارمغان می‌آورد. قابلیت اتصال کابل AUX و پخش مداوم تا 10 ساعت با یک بار شارژ از ویژگی‌های دیگر این اسپیکر پرتابل است.

 

معرفی برند بوز | Bose Introduction

 

در پایان توضیحات تاریخچه کمپانی برند بوز باید به همکاری این برند با قدرت فضا و نجوم “NASA” و قرارداد آن با ارتش ملی آمریکا اشاره کرد.

 

برنامه‌های کمپانی بوز برای ارتش آمریکا و ارتش سراسر جهان بسیار جالب توجه و قابل بررسی است. هدست‌های خدمه یک ماشین جنگی یا یک تانک و رابط آنها با یکدیگر از طریق سیستم‌صوتی بی‌نظیر بوز اتفاق می‌افتد. این موضوع بر سربازان تاثیر ویژه‌ای دارد. صدای شفاف و کاهش نویز‌های اضافی درصد موفقیت‌آمیز بودن یک عملیات جنگی را چند برابر میکند.

 

برای اولین بار در سال 1993 بود که کمپانی بوز محصولی ویژه برای خدمه تانک‌ها و نیروهای پیاده نظام ارتش سراسر دنیا به صورت انحصاری تولید کرد که میتوان گفت سرنوشت جنگ را تغییر داد. بوز اولین کمپانی بود که به منظور کاهش صدای مبهم و عظیم حاصل از مبارزه‌ی میدان جنگ را به کمترین میزان ممکن برای گوش‌های سربازان تبدیل کرد. هدست‌هایی تعبیه شده برای استفاده در ماشین‌های جنگی و تانک‌هایی مثل “M1 Abrams” و ماشین‌های نفربر با بیش از ده سال سابقه کار از طرف کمپانی بوز را در این فصل موشکافی خواهیم کرد:

 

تکنولوژی آکوستیک و از بین برنده‌ی صدای مزاحم اطراف به خوبی صدای گفتار سربازان را بیشتر کرده و این صافی صدا در میدان پر سر و صدای نبرد میتواند تا 95 درصد صدای نویز و اضافی 115dBA را کاهش دهد که در نوع خود در مقایسه با رکورد جهانی بی‌نظیر است.

 

قفل کننده‌ی کامل صدای اضافی غیر قابل تشخیص :

 

برخلاف بسیاری از هدست‌ها، هدست‌های مشخص شده برای خدمه‌ی ماشین‌های جنگی بهترین حالت خبردهی و تشخیص صدا را دارند در ایمن‌ترین بازه زمانی.

 

طراحی حرفه‌ای و هماهنگ با هر واکنش :

 

طراحی ارگانومیک در کنار گوشی‌های دوتایی با پهنای مناسب تنظیم شده برای استفاده خدمه تانک‌ها و ماشین‌های جنگی نفربر با صدایی کاملا شفاف برروی گوش و سر حالتی هماهنگ با میدان جنگ را به وجود می‌آورد. این هدست‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که کاپیتان خدمه‌ی یک ماشین جنگی میتواند به راحتی به موج‌های مختلف رادیویی گوش دهد یا در هنگام استفاده از مانیتور درون ماشین خود از آن استفاده کند در حالی که بدون در آوردن کلاه و هدست خود میتواند با نیروهای دیگر ارتش خود ارتباط بی‌سیم برقرار کند.

 

همچنین میکروفون تاشونده بوم با قابلیت فیلتر کردن صدای مزاحم اطراف و رساندن شفاف‌ترین صدای ممکن از یک مکالمه به طرف دیگر بدون هیچ نقصی صدا را انتقال داده و با هر اشاره سر جای دلخواه استفاده کننده میماند. در ادامه به هدستی از کمپانی بوز اشاره خواهیم کرد که به صورت انحصاری برای نیروهای ویژه ارتش آمریکا طراحی شده است.

 

هدست تاکتیکی T5 Bose :

 

صدای شدید و نویز‌های ماشین‌های جنگی میتواند تاثیر جدی بر اطلاع شرایط سربازها داشته باشد. همچنین صداهای مزاحم اطراف میتواند به سرعت سربازان را خسته کند. اما هدست تاکتیکی بوز t5 به همین منظور طراحی شده است تا با صدایی شفاف و از بین‌برنده‌ی نویز‌های محیط جنگ دو حالت شنیدار و گفتار را داشته باشد.

 

سوار شدن بر روی هر موجی از رادیو و صحبت مستقیم با افراد دیگر تیم از ویژگی‌های این هدست است.هدست T5 قابلیت هماهنگی با تمامی سیستم‌های ماشین‌های جنگی و فرکانس‌های رادیویی را دارد و به کمک میکروفون آن کمک میکند تا برنامه‌ها و مکالمه‌های مستقیم افراد تیم انجام شود. گجت‌هایی در دنیا وجود دارند که کارهای دشوار را بارها برای انسان ساده‌تر کرده‌اند. از صحبت کردن‌ های مهم با یکدیگر تا درگیری در میدان نبرد و گوش دادن یک موزیک ساده در طول روز. کمپانی بوز درون تمام مکان‌هایی که صحبتی از سیستم‌صوتی و انتقال صدای شفاف باشد وجود دارد.

 

از دیگر سازمان‌های مهمی که کمپانی بوز در تهیه سیستم‌صوتی آنها فعال است اکثریت زمین‌های بازی فوتبال آمریکایی و فوتبال و ورزشگاه‌های بسکتبال است. همچنین بخش عمده‌ای از سالن‌های کنسرت معروف و استودیوهای آهنگ‌سازی نیز از بهترین سیستم صوتی های کمپانی بوز به عمل می‌آیند. برای شروع توضیحات درباره هدستی خواهید خواند که تفاوت بسیاری با آنچه از یک هدست انتظار دارید را دارد. هدست “SoundComm B30” هدستی است مخصوص گزارشگران بازی‌های ورزشی، هماهنگ کنندگان سالن‌های کنسرت و بندهای یک تیم کنسرت.

 

این هدست برای پخش یک موزیک در طول روز یا یک مکالمه معمولی در طول روز طراحی نشده است بلکه انتقال دهنده‌ی صدای صاف و بی‌نقصی است که در لحظه به گوش مخاطبین میرسد. برای مثال گزارش یک بازی “NFL” یا همان فوتبال آمریکایی را فرض کنید که تمام ورزشگاه مملو از تماشاگران با سر و صدای زیاد است و هوای بارانی.

 

گزارشگر با کمک هدست ساندکامن نیازی برای به تاخیر انداختن انتقال صدا ندارد. میکروفون بوم نصب شده بر روی این هدست هیچ شناختی از سر و صدای بی‌وقفه‌ تماشاگران و صدای باد و باران ندارد، بهترین انتقال صدا را در لحظه و بدون هیچ تاخیری به گوش مخاطبین میرساند. فرض کنید یک گزارش فوتبال با صدای باد و باران و هیاهوی جمعیت همراه باشد. فراموشش کنید، هدست ساندکامن بوز در تمام جهان توزیع شده است.

 

سیستم‌صوتی های برترین اتومبیل‌های دنیا :

سیستم‌صوتی درون برترین اتومبیل‌های دنیا را کمپانی بوز طراحی میکند. در این مطلب به بررسی چگونگی عملکرد آنها و جایگیری آنها درون بهترین اتومبیل‌های دنیا اشاره خواهیم کرد. صدای واقعی از نزدیک‌ترین حالت شنیداری درون اتاق یک اتومبیل تجربه‌ای کاملا حرفه‌ای است. اما این حالت شنیداری زمانی اتفاق می‌افتد که اسپیکرهای بوز درون تکیه‌گاه سر صندلی باشند.

 

کته این فناوری اینجاست که هر شخص بر روی هر صندلی‌ای نشسته باشد به طور مجزا میتواند صدایی که میخواهد را بشنود. برای مثال راننده با تلفن‌همراه خود صحبت کند و صدای مخاطب خود را از اطراف گوش خود بدون استفاده از هدفون یا هدستی بشنود و سرنشینان دیگر صدای موزیک دلخواه خود را با استفاده از فناوری بی‌سیم با اتصال به اسپیکر درون صندلی خود پخش کنند.

 

صدای حرفه‌ای درون گوش‌های مخاطب جریان یافته و با بهترین کیفیت ممکن انتقال داده میشود. این 4 اسپیکر برروی 4 صندلی یک اتومبیل میتوانند به یکدیگر متصل شده و صدایی 360 درجه را در حالی که در تمام اتاق ماشین جریان دارد را پخش کنند. تکنولوژی صدای بی‌نظیر اسپیکرهای بوز امروزه در بسیاری از ماشین‌های دنیا حضور دارند. میتوان به اتومبیل‌های : ” Buick,Chevrolet,Cadillac,Infiniti,Mazda,Nissan,Audi,Fiat,Porsche,GMC” اشاره کرد.