تفاوت هدفون پشت – باز و هدفون پشت – بسته

دنیای پر جوش و خروش مدرن امروزی از هدفون (closed backs headphones) و رایانه و دستگاه های هوشمند پر است. می توان گفت هر کدام از این دستگاه ها نشان دهنده شخصیت کاربر مورد نظر می باشد. اما چگونه می دانید کدام هدفون را باید برای خود خریداری نمایید؟ آیا بایستی طرح هایی را انتخاب کنید که مورد علاقه ورزشکاران است و یا طرحی که نوجوانان در حال حاضر در بازار بیشتر طرفدار آن هستند؟ در جواب باید گفت خیر، اولویت با نظر شخصی شماست. شما می توانید ویژگی های مورد انتظار خود از یک هدفون را در نظر گرفته و با توجه به آن انتخاب نمایید.

بهتر است قبل از خرج کردن پول خود برای خرید یک جفت هدفون خوب به سراغ متخصصان صوت رفته و تفاوت بین هدفون پشت- باز و پشت – بسته را از آنان که در این مورد به خوبی می دانند بپرسیم.

ممکن است سوال شما این باشد که تفاوت هدفون پشت باز با هدفون پشت بسته در چیست؟ تفاوت در نحوه ساخت فضای داخلی آنها است. هدفون هایی که بصورت پشت بسته طراحی شده اند، مناسب برای گوش دادن به برنامه های تولید موسیقی حرفه ای است که نویز خارجی را تا حد زیادی حذف میکنند. اما برای استفاده گاه به گاه در خانه می توانید از هدفون های پشت باز استفاده نمائید.

 

هدفون پشت – باز

طراحی هدفون های پشت – باز تقریبا مشابه هدفون های بسته است اما تمایز مهمی با یکدیگر دارند. محفظه بیرونی این هدفون ها دارای شکاف هایی هستند که اجازه می دهند تا هوا و صدا به راحتی از گوش عبور داده شود. سوراخ ها باعث می شوند تا فشار افزایش یافته و صدای طبیعی تری به گوش برسد. این هدفون ها بسیار سبک و راحت هستند و برای مدت طولانی می توان از آنها استفاده نمود.

 

تاریخچه هدفون های باز

در سال 1968 هدفون های HD Sennheiser 414 اولین هدفون های بازی بودند که وارد بازار شدند. این هدفون ها ظاهری ساده تر از هدفون های پشت بسته داشتند و از طراحی سبکی برخوردار بودند. با وارد شدن این محصول به بازار بلافاصله متخصصان و مصرف کنندگان مجذوب این طرح از هدفون ها شدند و از آنها در کنار مدل های تولید شده در سالهای قبل استفاده می کردند. از آن زمان به بعد مارک های دیگری همچون Focal , Beyerdynamic وAKG با تحقیق و توسعه به سطوح جدیدی از عملکرد، قیمت مناسب و راحتی در این دسته بندی کمک کرده اند.

 

تفاوت هدفون پشت - باز و هدفون پشت - بسته

 

کارآیی

هدفون های پشت باز سروصداهای شما را مسدود نمی کند، بدین معنی که هر کسی که در نزدیکی شماست، آن چیزی که شما گوش میدهید را می شنود. همین امر یکی از ویژگی های این نوع از هدفون ها بشمار می رود. در واقع دیگران بجای اینکه در انزوا به خواننده ای گوش دهند، مانند اینست که در یک اتاق نشیمن به راحتی در یک کنسرت خصوصی حضور دارند. استفاده از هدفون های پشت باز مناسب گوش دادن به موسیقی های تولید شده توسط شخص، ایرادگیری از آنها و استفاده روزمره در خانه هستند.

 

امتیازات کلیدی هدفون های پشت – باز

  • دارای محفظه سوراخ داری است که اجازه می دهد هوا و صدا آزادانه در گوش گردش کندد و از گوش خارج شود.
  •  افزایش فشار باعث بوجود آمدن صداهای طبیعی تر می شود.
  •  عدم ایجاد انزوا ( امکان شنیدن صدا توسط اطرافیان)

هدفون پشت بسته

این هدفون ها (closed backs headphones) همانگونه که از نام آنها پیداست، محفظه شان بسته است و مانع فرار هرگونه صدا می شوند. این ویژگی بر روی نویزهای خارجی تأثیر گذاشته و به فرد انزوای چشمگیری می دهد. توجه داشته باشید این نوع هدفون ها نسبت به هدفون های پشت باز حساس تر هستند.

 

تاریخچه هدفون های بسته

تا قبل از سال 1937 هدفون های بسته تنها توسط افسران اپراتور بیسیم ارتش استفاده می شد. هدفون DT-48 اولین بار توسط Beyerdynamic معرفی و به بازار عرضه شد. اولین سری این هدفون ها بسیار محبوب شدند، اما نمی توانستند صدا را بصورت استریو پخش کنند. اما در سال 1958 اولین مدل مدرن پشت بسته هدفون های استریو موسوم به Koss Sp/3 طوفانی در جهان به پا کرد. از آن زمان به بعد تولیدکنندگان برای ایجاد صداهای واقعی تر، جداسازی بهتر و ارائه تکنولوژی حذف نویز طرح های متنوعی را ارائه نموده اند. بطوریکه برخی از هدفون های پشت بسته محبوب ترین مدل های موجود در بازارهای امروز هستند.

 

کارآیی

هدفون های پشت بسته از محبوب ترین هدفون های کاربران است. زیرا گویی این هدفون ها جهان را خاموش می کند و به موسیقی اجازه می دهند تا در صحنه قرار بگیرد. با استفاده از این هدفون ها کاربر توجه کمتری به محیط می نماید و در یک انزوا قرار می گیرد.

در واقع هدفون های بسته با ارائه Passive Noise Cancellation باعث می شوند احساس کنید با ابزارها و افرادی که اصوات را تولید میکنند در یک استودیو قرار دارید. این ویژگی عملکردی هدفون ها برای مواردی که نیاز به تمرکز بالا دارند، عالی هستند. می توان گفت هدفون های بسته اولین انتخاب برای استفاده در استودیوها هستند. این هدفون ها این امکان را می دهند تا سازها و صداها را ردیابی نمائید بدون اینکه نگران باشید صدای هدفون توسط میکروفون جمع می شود.

 

امتیازهای کلیدی هدفون بسته

  • این هدفون ها از نشت صدا و هوا جلوگیری می کنند
  • انزوا را از جهان خارج برای کاربر فراهم می کند
  • پاسخ به باس پیشرفته

در دنیای واقعی از چه هدفونی استفاده کنیم؟

دانستن اینکه ساخت و سازها چگونه بر صداهای کلی تأثیر می گذارند، اولین قدم برای انتخاب یک هدفون مناسب است. اما زمانی که بحث در مورد هدفون های بسته و باز می شود باید اطلاعات بیشتری کسب نمود. در اینجاما می دانیم در دنیای واقعی شما از هدفون چه استفاده هایی می کنید. بنابراین تصمیم گرفتیم برخی از موقعیت های گوش دادن روزمره را ارائه داده و نوع هدفون های متناسب با آنها را توصیه نماییم.

 

تفاوت هدفون پشت - باز و هدفون پشت - بسته

 

استفاده در استودیو

استودیو مکانی است که نیاز به یک هدفون عالی دارید. می توان گفت هدفون های پشت بسته در این مکان عالی هستند. هنگام ضبط سازها و آوازها هدفون های مانیتورینگ پیشنهاد می شوند.

اگر شما در خانه هستید و از تسلط لازم برخوردارید و فاقد اسپیکر مانیتور هستید، می توانید از هدفون پشت باز استفاده نمائید. این هدفون ها نمایانگر خوبی از نحوه پخش آهنگ های شما از هدفون شنونده شما هستند. با این حال توصیه می کنیم هدفون های نیمه باز را نیز امتحان نمایید.

 

گوش دادن در خانه

زمانی که در خانه هستید، شما آزادید که هر جفت هدفونی که دوست دارید را استفاده نمائید. اگر شما در خانه تنها هستید و یا با شخصی که علاقمند به شنیدن موسیقی های بلند است هستید، می توانید از هدفون های باز استفاده کنید. هدفون های Shure SRH 1840 گزینه خوبی است. و یا اگر در شرکتی هستید که نیاز به آرامش دارید و برای جلوگیری از مزاحمت برای دیگران می توانید از هدفون های پشت بسته HD Sennheiser 280  که انزوای قابل توجهی را برایتان به ارمغان می آورد استفاده نمائید.

 

گوش دادن در اماکن عمومی

صدای بلند موسیقی شما در اماکن عمومی ظاهر خوبی ندارد. اگر چه ممکن است موسیقی شما بسیار جذاب باشد، اما ممکن است مورد پسند دیگران نباشد. استفاده از هدفون های پشت بسته در اماکن عمومی مناسب تر است. توصیه میکنیم هدفون های بسته JBL Lifestyle Live 400BT در حمل و نقل عمومی و سایر شرایط امتحان نمایید.

 

گوش دادن در دفتر

در صورتی که شما در یک اتاق به تنهایی انجام وظیفه می نماید، استفاده از یک هدفون ساده کافی است. اما در صورتی که افراد دیگری هم در اتاق حضور دارند، استفاده از یک هدفون پشت بسته مناسب است. زیرا در این صورت شما اطمینان دارید که هیچ کسی غیر از خودتان صدای موسیقی را نمی شنود. مطمئناً اطرافیانتان از شما بخاطر استفاده از این نوع هدفون تشکر خواهند کرد. در صورتیکه در دفتر کار شما سروصداهای زیادی است و تمرکز لازم را ندارید، استفاده از یک جفت هدفون با تکنولوژی Active Noise Cancellation مانند Bose Qc35 II پیشنهاد بسیار مناسبی است.

 

جریان

اگر هدفونی می خواهید که در همه لحظات روزمره، بازی، آشپزی و… از آن استفاده کنید، هدفون های پشت باز در مقابل هدفون های پشت بسته مناسب ترند. در صورتیکه با هم اتاقی های پر سرو صدا بسر می برید احتمالاً هدفون های پشت بسته را دوست خواهید داشت. در صورتی که لازم باشد، اتفاق های اطرافتان را بشنوید و یا صدای خود را در سطح معقول نگه دارید از هدفون های باز استفاده نمائید. گیمرهای حرفه ای همانند نینجا، از این نوع هدفون ها استفاده میکنند.

 

نتیجه گیری

ممکن است هر فردی بدون توجه به آنچه انجام می دهد از هدفون های مختلفی استفاده نماید. برخی از هدفون های بسته و برخی دیگر از هدفون های باز. در نهایت انتخاب با شماست و شما می توانید با توجه به محیط و… هدفون مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به دوستان در محیط های پرسروصدا استفاده از هدفون های بسته است و آن دسته از افرادی که دوست دارند به هنگام گوش دادن به موسیقی متوجه اتفاقاتی که در اطرافشان می افتد نیز باشند، هدفون های پشت باز انتخاب خوبی برایشان خواهد بود.

اگر هنوز هم در مورد اینکه کدام هدفون برایتان مناسب است مردد هستید، می توانید با کارشناسان فروش TehranSpeaker تماس بگیرید، آنها میتوانند شما را در تصمیم گیری کمک نمایند. کلرشناسان این مجموعه اطلاعات و تجربه لازم برای کمک به شما در یافتن بهترین هدفون با توجه به وضعیت و بودجه تان دارند.