ساندبار مولتی روم Omni Bar Plus

Harman Kardon Omni Bar Plus یکی از محصولات پرطرفدار صوتی، اسپیکرهای مجهز به قابلیت مولتی‌روم هستند. امکان استفاده از چند اسپیکر در یک محیط و پخش یکسان موسیقی و یا گروه‌بندی این اسپیکرها، از مزایای سیستم مولتی‌روم است.

اما به طور کلی کاربرد استفاده از سیستم‌های مولتی روم، بر اساس ساختار مهندسی بیشتر مربوط به شنیدن موسیقی اختصاص یافته بود. هارمن‌کاردن به تازگی با ارائه ساندبار جدید خود، این محصول را به سیستم مولتی‌روم مجهز نموده است که علاوه بر تناسب برای شنیدن موسیقی، امکان تماشای فیلم را نیز میسر میسازد.

 

صدای انحصاری

یکی از ویژگی‌های بارز محصولات هارمن‌کاردن، ارائه صدای دلنشین و با تفکیک بالاست. ساندبار از بیس عمیق بهره‌مند است که شخصیت صدایی این محصول را به سمت سیستم‌های خانگی و های‌فای سوق میدهد. پخش بازه‌های فرکانسی با جزئیات بالا از ویژگی‌های این دستگاه است که حاصل مهندسی صدای پیشرفته و به کارگیری بیش از 60 سال تجربه هارمن‌کاردن میباشد.

 

ساندبار مولتی روم هارمن کاردن | Harman Kardon Omni Bar Plus

 

اسپیکر خطی به کمک 4 عدد درایور 2.25 اینچی و دو عدد توییتر 0.75 اینچی صدای مطلوبی از خود به نمایش میگذارد. همچنین وجود یک ساب‌ووفر وایرلس 6.5 اینچی بی‌سیم نیز عمق بیس مناسبی را با خود به ارمغان می‌آورد. بنابراین به لطف وجود این ساب‌ووفر بی‌سیم، لذت یک صحنه انفجاری فیلم و یا موسیقی هیجانی را در Harman Kardon Omni Bar Plus از دست نخواهید داد.

 

گرچه ساندبار Harman Kardon Omni Bar Plus به صورت مجازی صدای سوراند را به خوبی شبیه‌سازی می‌نماید، اما امکان در اختیار گرفتن چیدمان استریو نیز برای کاربران در دسترس است. بدین صورت که با قرار دادن دیگر اسپیکر‌های مولتی‌روم در اطراف اتاق نشیمن، میتوانند نوع خروجی ساندبار را در حالت 5.1 قرار داده و صدای سوراند واقعی را نیز تجربه نمایند.

 

قابلیت مولتی‌روم

سیستم‌های قدیمی استریو از نظر مکان شنیداری، دچار محدودیت هستند. بنابراین اگر کاربر تمایل به داشتن چیدمانی باشد که در همه نقاط صدا را به صورت یکسان بشنود، می‌بایست به سراغ سیستم مولتی‌روم برود. سیستم مولتی‌روم با اتصال اسپیکرها از طریق وای‌فای، امکان پخش موسیقی یکسان در همه اسپیکرها را فراهم می‌آورد.

 

همچنین در صورت لزوم امکان گروه‌بندی اسپیکرهای مختلف به وسیله برنامه انحصاری این سیستم‌ها در اختیار کاربران قرار میگیرد. پیش از این، سیستم‌های مولتی‌روم به پخش موسیقی محدود بودند. هارمن‌کاردن با تولید اولین ساندبار مولتی‌روم یعنی Harman Kardon Omni Bar Plus، درصدد حذف این محدودیت برآمده است و اکنون با تولید Omni Bar Plus امکان تماشای فیلم به همراه صدای باکیفیت را فراهم آورده است. اتصال ساندبار به دیگر اسپیکرهای مولتی‌روم، امکانات بی حد و مرزی در اختیار کاربران قرار میدهد.

 

تنوع در اتصالات

اتصال بی‌سیم و استفاده از قابلیت مولتی‌روم در Harman Kardon Omni Bar Plus بر پایه ارتباط از طریق وای‌فای است. ساندبار مولتی‌روم HK Omni Bar Plus به یک وای‌فای دو کاناله مجهز است که امکان این ارتباط را فراهم میسازد. از مزایای اتصال بی‌سیم از نوع وای‌فای میتوان به پهنای‌باند وسیع‌تر نسبت به بلوتوث اشاره داشت که موجب جلوگیری از ایجاد نقص در انتقال فایل‌های صوتی میگردد.

 

اگر چه این شیوه از کیفیت بالاتری نسبت به بلوتوث برخوردار است، اما به منظور راحتی استفاده در مواردی که قصد اتصال به وسیله بلوتوث به Harman Kardon Omni Bar Plus را داشته باشید، به کمک بلوتوث این امکان برای شما در دسترس خواهد بود. در کنار اتصالات بی‌سیم این ساندبار، اتصالات سیمی به منظور دریافت ورودی صدا نیز وجود دارد.

 

ساندبار مولتی روم هارمن کاردن | Harman Kardon Omni Bar Plus

 

اتصال HDMI (Arc) تلویزیون و ساندبار را با یکدیگر هماهنگ نموده و میتوانید از طریق ریموت CEC آن، از کنترل تلویزیون به عنوان ریموت هر دو دستگاه استفاده نمایید. همچنین اتصال به صورت ورودی اپتیکال نیز امکان اتصال دستگاه دیگری به صورت دیجیتال را در اختیار کاربر قرار میدهد. بدین‌وسیله امکان اتصال همزمان چند ورودی صوتی میسر خواهد بود.

 

اتصالات دیجیتالی از نوع HDMI و اپتیکال کمتر دچار افت کیفیت میگردد.در نهایت میتوان به اتصال سیمی AUX از نوع جک 3.5 میلیمتری اشاره داشت که یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های اتصال آنالوگ است. اگر علاقه‌مند به پخش موسیقی با کیفیت بسیار بالا و پخش قطعات حجیم DSD و یا DSF باشید، این شیوه ارتباطی بهترین گزینه پیشنهادی است. بنابراین در هیچ حالتی محدودیتی برای لذت بردن از موسیقی نخواهید داشت.

 

ساب‌ووفر بی‌سیم درایورهای اسپیکر خطی به دلیل محدودیت اندازه، فرکانس‌های بم و بیس را آنطور که می‌بایست پخش نمی‌نمایند. هارمن با اختصاص دادن یک ساب‌ووفر وایرلس 6.5 اینچی در Harman Kardon Omni Bar Plus در صدد رفع این مسئله برآمده است. کارایی این ساب‌ووفر به هنگام پخش یک فیلم اکشن بیشتر مشخص میگردد و یا حتی به هنگام شنیدن یک موسیقی الکترونیک هیجانی، کاملا جلوه متفاوتی به صدای آن اعطا مینماید.

 

اپلیکیشن انحصاری

هارمن‌کاردن به وسیله اپلیکیشن انحصاری امکان کنترل کامل ساندبار مولتی‌روم Harman Kardon Omni Bar Plus را میسر میکند. انتخاب موسیقی دلخواه، رادیوی اینترنتی کروم‌کست، استریم آنلاین، گروه‌بندی اسپیکرها در نقاط مختلف منزل و یا محل کار و امکانات بسیار دیگری از این طریق در اختیار کاربران قرار داده شده است. جدا از اپلیکیشن انحصاری، امکان کنترل موسیقی بر روی این ساندبار از طریق اسپاتیفای، در هر نقطه حتی خارج از منزل و محل کار از بستر اینترنت فراهم میگردد.

 

طراحی مدرن به کارگیری از کمترین شکستگی‌ها در طراحی و انحنای خاص اسپیکر خطی و ساب‌ووفر بی‌سیم، هارمن به سمت طراحی مدرن گرایش داشته است. از مزایای این سبک طراحی میتوان به جایگیری راحت در هر سبک دکوراسیون اشاره داشت. امکان استفاده به صورت دیواری و یا رومیزی، به کاربران اجازه انتخاب میدهد.

 

ساندبار مولتی روم هارمن کاردن | Harman Kardon Omni Bar Plus

 

دک باکیفیت اسپیکر خانگی Harman Kardon Omni Bar Plus با برخورداری از دک 24 بیت/192 کیلوهرتز امکان پخش موسیقی با کیفیت HD و یا به عبارتی دیگر High Res را ممکن میسازد. بنابراین علاقه‌مندان به موسیقی که تمایل به شنیدن فایل‌های با کیفیتی همچون DSD و یا DSF را دارند، این اسپیکر توانایی تبدیل کامل اطلاعات این فایل‌ها را دارد.

 

رادیوی اینترنتی اسپاتیفای

استفاده از سرویس‌های استریم موسیقی به صورت اینترنتی بسیار کاربردی و محبوب میباشد. چرا که شما تنها با داشتن اشتراک ماهانه میتوانید به آرشیو بی‌شماری از قطعات موسیقی دسترسی داشته باشید. شنیدن موسیقی آن هم به صورت قانونی و بدون نقض قوانین کپی‌رایت، از جمله مزایای استفاده از یک سرویس استریم آنلاین است.

 

همچنین دسترسی مستقیم به تمام قطعه‌های هزاران آرتیست نیز از دیگر مزایای آن به شمار میرود. اسپیکر هارمن‌کاردن Harman Kardon Omni Bar Plus از اسپاتیفای که یکی از مشهورترین سرویس‌های استریم موسیقی به صورت آنلاین است، پشتیبانی مینماید. بدین‌صورت که شما میتوانید با ورود به حساب‌کاربری اسپاتیفای خود، هارمن‌کاردن Harman Kardon Omni Bar Plus را به طور کامل تحت کنترل داشته باشید.

 

اختیارات شما بدین وسیله به ارتباط از طریق وای فای محدود نمیشود و شما میتوانید در صورت اتصال اسپیکر به شبکه اینترنت، در هر مکانی که حضور دارید، موسیقی دلخواهتان را پخش نمایید. حتی اگر گوشی و یا پلیر به اسپیکر متصل نباشد، همچنان امکان پخش موسیقی به وسیله اسپاتیفای امکان‌پذیر است.

 

قابلیت کروم‌کست

کروم‌کست یک قابلیت ریموت است که کنترل دستگاه و پخش فایل‌ها از گوشی هوشمند و یا پلیرتان را ممکن میسازد. استفاده از سرویس‌های مختلف اینترنتی از جمله رادیوی اینترنتی نیز از دیگر امکانات کروم‌کست میباشد. بهره‌گیری از شبکه‌های خانگی، تلویزیون اینترنتی مانند Netflix و یا سرویس‌های استریم موسیقی به صورت آنلاین نیز از دیگر مزایای این نوع اتصال است.

 

ویژگی‌ها

  •  صدای بی‌نظیر با تفکیک بالا
  • ساب‌ووفر وایرلس 6.5 اینچی
  • برخورداری از اتصال بلوتوث
  • شبیه‌سازی صدای سوراند
  • قابلیت کروم‌کست و رادیوی اینترنتی اسپاتیفای
  • دک با کیفیت HD (24 بیت / 192 کیلوهرتز)
  • قابلیت نصب بر روی دیوار و یا استفاده به صورت رومیزی
  • سیستم مولتی‌روم
  • وای‌فای دو کاناله
  • 1 ورودی HDMI (ARC)
  • 1 ورودی اپتیکال
  • 1 ورودی استریو AUX به صورت جک 3.5 میلیمتری
  • اپلیکیشن انحصاری هارمن‌کاردن