اسپیکر JBL Clip 4

سری اسپیکرهای JBL Clip موفقیت بزرگی برای این برند بوده‌‌اند که در هر سری قابلیت‌های جدیدی به این محصولات افزوده شد. تا این لحظه، سری JBL Clip 4 بزرگ‌‌‌ترین تغییر در طراحی را ارائه داده است و اگر چه زیبایی این اسپیکر قابل بحث است، اما جایی برای ایراد از صدای آن باقی نمی‌ماند. Clip 4 در مقایسه با اسپیکرهای هم اندازه‌ی خود، یکی از اسپیکرهای بلوتوثی با بهترین صداست که از ارزیابی آن لذت خواهید برد.

این اسپیکر همچنین پرتوان و نیرومند است و کار با آن بسیار ساده است. همین خصوصیات، این اسپیکر را تبدیل به بهترین اسپیکر در میان اسپیکرهای بلوتوثی در بازار، در این محدوده اندازه ای و قیمتی کرده است.

 

JBL Clip 4

 

مزایا و معایب اسپیکر JBL Clip 4

مزایا:

صدای عالی نسبت به اندازه
دوام بالا
سهولت استفاده

معایب:

عدم وجود میکروفون برای مکالمه

اسپیکر JBL Clip 4 برای اسپیکری به این کوچکی خیلی خوب به نظر می‌رسد

ارتقاء صدای اسپیکر JBL Clip 4 ، با مشکلاتی همراه بوده است. در طراحی مجدد این اسپیکر، برخی از قابلیت‌ها از دست رفتند. برای مثال دیگر ورودی ۳.۵ میلی‌متری و یک میکروفون داخلی برای دریافت مستقیم تماس‌ها وجود ندارد. اما ترکیب صدای عالی و طراحی بادوام و کاربردی، آن را به اسپیکری تبدیل کرده‌‌اند که می‌توانید آن را با خودتان به هتل، استخر و هر جایی که می‌خواهید موسیقی مورد علاقه تان را گوش بدهید، ببرید.

 

JBL Clip 4

 

نگاهی سریع به اسپیکر JBL Clip 4

در اینجا نگاهی سریع به خصوصیات اسپیکر JBL Clip 4 خواهیم داشت:

ارتفاع× عرض× عمق: cm 8.6 * 13.5 * 4.6
وزن: 239 گرم
عمر باتری: بیش از ۱۰ ساعت با هر بار شارژ کردن
اسپیکر/ درایور: درایور ۱.۵ اینچی (۴۰ میلی متری)
اتصال بی سیم: بلوتوث ۵.۱
اتصال سیمی: پورت شارژ USB-C
مقاومت در برابر آب/ گرد و غبار: کاملا ضدآب با استاندارد بین المللی IP67

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، برجسته‌‌‌ترین ویژگی در طراحی Clip 4، حلقه بیضی شکلی که دور قسمت بالای اسپیکر قرار گرفته است که از آلومینیوم ضخیم درست شده است. این در حالیست که قسمت لولایی آن از پلاستیک ساخته شده است. اگر چه حلقه Clip 4 خیلی بزرگ‌‌‌تر از حلقه Clip 3 است، اما Clip 4 به سادگی با فضاهای تنگ سازگار بوده و افزایش اندازه آن باعث شده که راه‌های بیشتری برای آویزان کردن اسپیکر وجود داشته باشد.

این اسپیکر با یک کابل USB-A به USB-C برای شارژ کردن همراه است که نشان دهنده ارتقاء پورت microUSB مدل Clip 3 است.

 

قابلیت‌های اسپیکر Clip 4

راه اندازی آسان و ساده:

اگر چه این روزها کار با بیشتر اسپیکرها ساده است اما نحوه‌ی کارکرد هیچ کدام از این اسپیکرها ساده‌‌‌تر از Clip 4 نیست. تنها کافیست که دکمه روشن را در پشت اسپیکر پیدا کنید و اسپیکر را روشن کنید. سپس به قسمت پایینی دکمه بلوتوث بروید و آن را نگه دارید تا از اسپیکر یک صدای هشدار به گوش برسد. اسپیکر را در تنظیمات بلوتوث گوشی‌تان پیدا کنید و حالا اسپیکر آماده استفاده است.

 

دوام بیشتر و دسترسی آسان تر:

در قسمت زیر در مورد جنبه‌های قابل توجه جدید این اسپیکر صحبت می‌کنیم اما نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ وقت استفاده از سری اسپیکرهای Clip، تا این اندازه آسان نبوده است. کلید‌های کنترل برجسته در جلوی Clip 4 خیلی بهتر از مدل‌های قبلی است. در این اسپیکر می‌توانید با کلیدهای جانبی صدا را تنظیم کنید و با کلید مرکزی pause/play و رد کردن آهنگ را کنترل نمایید.

اما قسمتی از طراحی Clip 4 که مورد علاقه کاربران است کلیدهای پاور و بلوتوث هستند که در پشت اسپیکر تعبیه شده اند. دکمه‌های مدل Clip 3 فرو رفته هستند و زمانی که اسپیکر به دیوار آویزان است، تشخیص دادن دکمه‌ها با استفاده از لمس کردن دشوار است. اما در مدل Clip 4 دکمه‌ها برجسته هستند و هم با لمس کردن و هم با نگاه کردن به راحتی قابل تشخیص‌ هستند.

ممکن است علامت‌های راه راه که در عقب اسپیکر هستند عجیب به نظر برسند اما در حقیقت به عنوان ضربه گیر عمل می‌کنند. این علامت‌ها اسپیکر را بالاتر از سطحی که روی آن قرار دارد، نگه می‌دارند در نتیجه زمانی که اسپیکر در حال پخش با صدای بلند روی میز یا کانتر آشپزخانه است احتمال شنیدن صدای نویز کمتر است.

علاوه بر این، استاندارد IP67 اسپیکر Clip 4 نه تنها به این معناست که این اسپیکر تا ۳۰ دقیقه در آبی با عمق ۳ فوت ضدآب باقی می‌ماند بلکه نشان می‌دهد که اسپیکر در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است و قسمت‌های داخلی آن به علت ورود گرد و غبار صدمه نمی‌بینند.

 

توانایی نگه داشتن باتری برای یک روز کامل:

عمر باتری در مدل JBL Clip 4 نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است اما ۱۰ ساعت نگه داشتن باتری (بسته به میزان صدای خروجی) برای اسپیکری با این اندازه و قیمت، خیلی عالی است.

مطمئنا ممکن است اسپیکرهای بزرگ‌‌‌تر (و حتی ارزان‌تری) را ببینید که برای ۲۴ ساعت یا بیشتر می‌توانند شارژ نگه دارند. برای مثال عمر باتری مدل مشهور Flip 5 ساخت برند JBL، دو ساعت بیشتر است اما قیمت آن نیز دو برابر است. می‌توانید اسپیکرهای نسبتا مشابهی با عمر باتری بیشتر پیدا کنید، (همچون مدل Ultimate Ears’ Wonderboom 2) اما این اسپیکر از نظر اندازه کمی بزرگ‌‌‌تر از مدل Clip 4 است. اگر چه ۱۰ ساعت نگه داشتن شارژ، خیلی شگفت انگیز نیست اما برای سفر به مناطق بدون شبکه، این میزان هم کافیست.

 

این اسپیکر نسبت به اندازه‌ای که دارد خیلی خوب به نظر می‌رسد:

انتقاداتی که کاربران از اسپیکر Clip 3 داشتند این بود که جدا از اینکه لذت زیادی از استفاده‌ی آن برده بودند اما همیشه با نویز اضافی همراه بود و سطح بم بودن صدای آن، کمتر از آن چیزی بود که دوست داشته اند.

با روشن کردن JBL Clip 4 بلافاصله تحت تاثیر پاسخ قدرتمند و بم این اسپیکر قرار خواهید گرفت. بعد از آن، در خصوص یک درایور داخلی ۴۰ میلی متری صحبت می‌کنیم که درست هم اندازه ایرکاپ هدفون مسافرتی مورد علاقه تان است.

با این وجود، ویژگی‌هایی که این اسپیکر کوچک JBL دارد منحصر به فرد هستند. قطعا تا به حال اسپیکرهای مشابه کوچکی را دیده‌اید (خصوصا زمانی که صحبت از مدل‌های مقرون به صرفه می‌شود)، اما اسپیکرJBL Clip 4 بیشتر این مدل‌ها (از جمله مدل قبلی خود یعنی Clip 3) را کنار می‌زند. عقب و جلو کردن بین این دو مدل، مثل رفتن از سیگنال AM به سیگنال FM است. با صدای بم ضعیف خداحافظی کنید و به صدای پرقدرت سلام کنید!

‌ درست است که این اسپیکر به اندازه مدل Megaboom قدرتمند نیست و همچون Megaboom دارای میدان صدای ۳۶۰ درجه نیست؛ اما به راحتی می‌توانید آن را آویزان کنید و صدای آن به حد کافی شفاف و قوی هست که بتوانید برای لذت بردن از موسیقی از آن استفاده کنید.

ما نمی‌گوییم که این اسپیکر کامل و فوق العاده است. اسپیکرهای کوچک یک سری محدودیت‌ها دارند و Clip 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ‌برای مثال زمانی که میکس‌هایی زیادی از آهنگ‌ها را روی آن پخش می‌کنید کمی صدای نویز ایجاد می‌کند.

اگر چه این اسپیکر به خوبی در ولوم‌های بالا عملکرد خود را حفظ می‌کند اما در حدی قدرتمند نیست که بتوانید از آن در جشن‌هایی که برگزار می‌کنید استفاده کنید. و هنوز ما به این اعتقاد داریم که این اسپیکر نسبت به اندازه کوچکی که دارد خیلی خوب به نظر می‌رسد.

 

چه چیزی را در این اسپیکر دوست نداریم ؟

این اسپیکر یک سری قابلیت‌ها را ندارد:

همانطور که اشاره شد، اسپیکر Clip 4 در حقیقت فاقد یک سری قابلیت‌هایی است که در مدل قبلی و هم قیمت آن وجود داشتند. برجسته ترین حذفی که در آن صورت گرفته میکروفون داخلی است، به این معنا که زمانی که تلفن‌تان در دسترس نیست نمی‌توانید از این اسپیکر برای پاسخ دادن به تماس‌هایتان استفاده کنید. اکثر خریداران، واقعا از این ارتقاء کیفیتی که در صدای Clip 4 ایجاد شده است راضی اند اما دوست دارند که در مدل Clip 5، میکروفون را به اسپیکر برگردانند.

اسپیکر Clip 4 همچنین ورودی ۳.۵ میلی‌متری را نیز از دست داده که برای مواقعی که می‌خواستید بدون بلوتوث از دستگاه استفاده کنید موثر بود. البته این قابلیت ممکن است برای شما مهم نبوده و این ویژگی به این معناست که مدل Clip 4 دیگر نیازی به درپوش محافظتی نیاز ندارد و همین امر باعث شده که طراحی بادوام‌تری در طول مدت زمان طولانی داشته باشد.

 

این اسپیکر روی آب شناور نمی‌ماند:

هیچکدام از اسپیکرهای Clip قبلی برای شناور شدن طراحی نشده بودند و زمانی که صحبت از پخش موسیقی با این اسپیکر می‌شود این قابلیت یک نوآوری در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت مدل Clip 3 تا حدی روی آب شناور بود اما Clip 4 به سرعت در آب فرو می‌رود. به عبارت دیگر اگر در یک قایق پارویی هستید بهتر است که این اسپیکر کوچک از دستان‌تان نیفتد چون در غیر این صورت مجبورید که برای گرفتن آن فورا در آب شیرجه بزنید!

 

طراحی آن خیلی پر زرق و برق است:

از نظر برخی کاربران، یکی از مشکلات Clip 4 طراحی آن است و نسبت به مدل قبلی، طراحی آن بیشتر حالت کارتونی دارد. شاید زمانی که رنگ‌های قرمز و صورتی مدل Clip 4 را ببینید و آن‌ها را با Clip 3 مقایسه کنید کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید. اگر چه در آخر باید گفت که در برابر کارایی و کیفیت صدا، زیبایی خیلی موضوع مهمی نیست و مطمئنم که برخی از افراد ظاهر پر زرق و برق را بیشتر ترجیح می‌دهند.

 

آیا باید اسپیکر JBL Clip 4 را بخریم؟

بله مطمئنا ! این اسپیکر یکی از بهترین اسپیکرها از نظر اکثر خریداران است

اسپیکر JBL Clip 4 صدای بهتر و کارکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود یعنی اسپیکر Clip 3 دارد و گزینه بادوام تری است.

آیا بهترین اسپیکر بلوتوثی است که در حال حاضر در دسترس است؟ مسلما نه، مطمئنا Megaboom 3 و wondrous Bowers & Wilkins T7 و … از نظر کیفیت کمی بهترند اما این اسپیکرها گران قیمت‌‌‌تر از JBL Clip 4 هستند. علاوه بر این، اسپیکر Clip 4 اولین اسپیکری با این اندازه هست که از گوش دادن به موسیقی با آن لذت خواهید برد و می‌خواهید آن را همراه با خودم همه جا ببرید.
اگر چه اسپیکرهای بلوتوثی ارزان‌تری نیز وجود دارند که به اندازه Clip 4 قابل حمل هستند اما گزینه‌های زیادی وجود ندارند که بخواهیم آن‌ها را توصیه کنیم.

یک استثنا در این زمینه می‌تواند Ultimate Ears’ Wonderboom 2 باشد که حجیم‌‌‌تر است اما شناور می‌شود و گزینه‌‌ی مناسبی برای سفرهای پرخطر شماست.

اگر دنبال یک اسپیکرفون هستید، Clip 3 نیز در دسترس است که در صورت استفاده از اسپیکر Clip 3 باید خودتان را برای کیفیت صدای پایین‌‌‌تر آماده کنید و اگر دنبال گزینه‌ی مقرون به صرفه ای می‌گردید، اسپیکر Anker’s Soundcore 2 نسبت به اندازه‌ی کوچکی که دارد صدای باکیفیتی تولید می‌کند و قابل حمل است البته قابل آویزان کردن نیست.

در هر حال، اسپیکر JBL Clip 4 یک گزینه‌ی مناسب برای افرادی است که دنبال یک اسپیکر قابل حمل می‌گردند. همانطور که می‌دانید، خرج کردن برای چیزهایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند ارزشش را دارد. و اگر اسپیکرهایی با قیمت خیلی پایین‌‌‌تر را خریداری کنید مطمئنا متوجه تفاوت خواهید شد.

اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید هنگامی که زیر دوش یا هر جای دیگری هستید به موسیقی گوش دهید، اسپیکر JBL Clip 4 یک گزینه‌ی عالی برای سرمایه‌گذاری است.

 

تفاوت‌های بین اندازه و انواع مختلف رنگ

اسپیکر JBL Clip 4 در تنوعی از رنگ‌ها در دسترس است از جمله: مشکی، آبی، خاکستری، سبز، نارنجی، صورتی، قرمز، ترکیبی از رنگ‌ها، سبزآبی، سفید، زرد و صورتی متمایل به آبی.

 

JBL Clip 4

 

در مقایسه با سایر انواع اسپیکر، اسپیکر JBL Clip 4 چهارمین نسل از اسپیکرهای JBL Clip است. همچون سایر اسپیکرهای سری Clip، این اسپیکر نیز دارای یک مکانیسم قفل شدن در قسمت بالایی خود است. در نتیجه می‌توانید زمانی که بیرون هستید آن را به چیزهایی مثل کیف‌تان قفل کنید.

همچنین این نسل از اسپیکرها بیشتر به شکل مربع هستند و یک لوگوی بزرگ در قسمت جلویی خود دارند. در مقایسه با سایر اسپیکرهای قابل حمل، صدای این اسپیکر خیلی بالا نیست و این اسپیکر فاقد باس (bass) پایین است که البته این خصوصیات در اسپیکرهای کوچک نسبتا رایج هستند. به علاوه عمر باتری آن به اندازه‌ی سایر اسپیکرهایی که برای استفاده در محیط بیرون مناسبند (همچون Ultimate Ears WONDERBOOM 2)، طولانی نیست.