برند مارشال

مقدمه

اسم گیتار الکترونیک  اغلب ما را به یاد گروه های موسیقی راک می اندازد. می توان در تور با هنرمندانی مانند جاستین تیمبرلیک، کندریک لامار و لانا دل ری مارشال را مشاهده کرد. می توان گفت هیچ یک از اینها بدون بنیانگذار انقلابی، جیم مارشال OBE و پسرش تری امکان پذیر نبود.

تاریخچه‌ی برند برند مارشال | Marshall History

 

معرفی کلی

جیم در 29 ژوئیه 1923 در لندن متولد شد از دوران کودکی متوجه شد که دچار نوعی بیماری استخوان است و این بدان معنا بود که مجبور است بسیاری از سالهای اولیه زندگی خود تا 13 سالگی را در بیمارستان بستری باشد. به پیشنهاد پدرش نوعی رقص برای تقویت استخوان هایش انجام می داد و خیلی زود متوجه شد استعداد ذاتی در موسیقی دارد. پس شروع به نواختن طبل کرد و در اواخر 1930 قبل از اینکه حتی آموزش ببیند، به صورت نیمه حرفه ای می نواخت.

در نهایت بعد از 20 سال در 7 ژوئیه 1960، جیم یک فروشگاه موسیقی خانوادگی با همسرش ویولت و پسرش تری به نام «جیم مارشال و پسر» به آدرس 76 جاده اوکسبریج، هانول، لندن راه اندازی کرد.

در این فروشگاه آلات موسیقی متنوعی فروخته شد و بسیاری از استعدادهای جوان در حال ظهور مانند پیت تاونشند، ریچی بلكمور، جان انتویستل و بیگ جیم سالیوان را كه از دوستان تری بودند و از طریق دانشجویان طبل جیم مانند كیت مون فروشگاه موسیقی را می شناختند، به خود جلب كرد.

این فروشگاه خیلی سریع به عنوان مکانی برای نوازندگان جوان راک مشهور شد. و خیلی زود به یکی از فروشگاه های آمپلی فایر در منطقه تبدیل شد. از آنجاییکه خیلی از دانشجویان موسیقی از کیفیت این امپلی فاریرها راضی نبودند تری و جیم تصمیم گرفتند خودشان بسازند.

اولین آمپلی فایر که اکنون به عنوان Number One شناخته می شود در اولین روز فروش خود در سپتامبر 1962 تعداد 23 عدد فروخته شد.

در مارس 1963 موفقیت آمپلی فایرها به حدی بود که جیم یک فروشگاه دیگر را به آدرس در 93 Uxbridge Road افتتاح کرد تا محصولات و تولیدات بیشتری را را به فروش برساند. خیلی زود تقاضا خیلی بیشتر از عرضه شد این موضوع باعث شد مارشال اولین کارخانه اختصاصی خود را در ژوئن 1964  در جاده سیلوردیل در حوالی هیز افتتاح کند.

سال 1966، مارشال شروع به ساخت آمپلی فایرهای خود با اندکی تغییرات کرد. این تغییرات منجر به صدایی واضح تر و بلندتر شد.

پیت تاونشند از جیم در خواست ساخت صلاحی در موسیقی یعنی یک آمپلی فایر 100 وات بی سابقه کرد. در میانه سال 1965، اولین نمونه اولیه با استفاده از چهار لوله KT66 با دو ترانس 50 وات ( به این دلیل که هیچ ترانس 100 واتی آن موقع وجود نداشت) ساخته شد. این نسخه های اولیه 100 واتی JTM 45 به نام Dual Output به دلیل دو ترانس 50 وات جداگانه Drake،  نامگذاری شد.

تاونشند برای تکمیل توان بی سابقه آمپلی فایر جدید 100 وات،  خواستار یک کابینت واحد با هشت بلندگوی 12 اینچی شد. نتیجه این درخواست این بود که اولین آمپلی فایر مارشال با هد 100 وات که در بالای دو کابین 4x12 قرار گرفته بود ساخته شد و افسانه متولد شد.

Plexi Name و سوپر لید 100 واتی: 1966–1969

کلمه Plexi اغلب به عنوان اسمی برای اشاره به آمپلی فایرهای اولیه مارشال استفاده می شد. البته، این اصطلاح به طور رسمی به هیچ یک از مدلهای خاص مارشال اشاره ندارد. در واقع به مواد پلاستیکی اکریلیک (پلکسی گلاس) اشاره دارد که شرکت از سال 1965 تا 1969 اغلب در ساخت محصولات استفاده می کرد.

این ها صفحه های جلویی Plexi به رنگ طلایی و صاف هستند و نباید با فلز براق شده که از 1969در ساخت محصولات استفاده می شد به اشتباه گرفته شوند.

در طی سالیان اصطلاح Marshall Plexi بیشتر برای Superlead استفاده می شد (مدل 1959) یک طرح 100 وات به روز شده که در اواخر بهار 1967 معرفی شد و تا سال 1969 کامل شد.

پلکسی

پس از چند ماه، مارشال با استفاده از آرم JTM و استفاده از یک شاسی فولادی به جای آلومینیوم، تغییراتی را در صفحه ظاهری و شاسی ایجاد کرد. فقط در طول 10 سال، مدل 100 وات مارشال از یک نمونه اولیه ساخته شد (1965) به یک استاندارد آزمایش شده صنعت  و یک افسانه تبدیل شد.

Marshall Major: 1967–1974

نمی توانیم در مورد تاریخ مارشال بدون ذکر نام Marshall Major (معروف به Pig) صحبت کنیم. یک نسخه 200 واتی Superlead که در سال 1967 برای افراد مشهوری مانند ریچی بلک مور که به حجم استثنایی احتیاج داشتند، عرضه شد.

این آمپلی فایر هیولا دکمه های صدای اصلی را نداشت و فقط دارای سه کنترل ساده بود: Volume، Bass، Treble.ساخت این مدل پس از رفتن روی صحنه و استودیو با افرادی مانند جان انتویستل، میک رونسون و ریچی بلک موردر سال 1974 متوقف شد.

اسپیکر ها و هدفون های 2021 مارشال

افرادی که زیاد به کنسرت می روند چیزی که در خاطر آن ها مانده است که به نظر در همه وجود داشت در همه صحنه ها، آمپلی فایرهای مارشال با جعبه های سیاه بود. در سال 2016، مارشال اولین آمپلی فایرهای قابل برنامه ریزی بلوتوث خود را توسعه داد می توان گفت ساخت محصولات هوشمند مارشال به همین جا ختم نشد آنها خود را به عنوان نوآوران در زمینه موسیقی معرفی می کنند و پیشرفت آنها در زمینه صوتی هوشمند تعهد آنها را نسبت به نسل جدید از نوازندگان و دوستداران موسیقی نشان می دهد.

با این حال برند مارشال به اصالت خود وفادار است، نامگذاری اسپیکرهای جدیدش به نام های Stockwell II و Acton IIنشان دهنده این موضوع می باشد. این ترکیب از عملکرد مدرن با نوستالژی مورد توجه طیف وسیعی از مشتریان مارشال که برای صدا و سبک عالی ارزش قائل هستند می باشد.

در سال های اخیر شاهد گسترش سبد محصولات مارشال با طیف وسیعی از هدفون و اسپیکر بوده ایم. با بهره گیری از همان کیفیتی که تجهیزات صحنه آن را بسیار محبوب کرده است: ظاهر عالی و صدای با کیفیت

. مارشال به عنوان تولید کننده تجهیزات صحنه برای بیش از چهار دهه، اهمیت گوش دادن به موسیقی با کیفیت را به بهترین شکل ممکن درک می کند و این موضوع در ساخت هدفون ها واسپیکرهای آن منعکس می شود. بازه ابزار گوش دادن به موسیقی مارشال شامل همه چیز از جمله، بلندگوهای بی سیم مجهز به الکسا تا هدفون های بی سیم با هدف کاهش نویز و هدفون های بی سیم فوق العاده جالب است.

برخی از ویژگی های مارشال که مورد توجه دوستداران است

سبک

در تمام سال ها سبک فشن و طراحی داخلی همواره از سبک قدیم الهام گرفته اند. در اسپیکرهای مارشال شاهد هستیم که هم به راحتی در آپارتمان های مدرن و هم در فضاهای قدیمی جای می گیرند و کمی جذابیت قدیمی را در هر جایی که قرار دارند ایجاد می کنند. تاریخچه برند در طراحی تمام محصولات مشخص است.

بلوتوث

تمام اسپیکرهای بلوتوث مارشال مجهز به آخرین سیستم بلوتوث 5 هستند، به این معنی که از اتصال قوی تا فاصله 30 فوت بهره مند خواهید شد. بلوتوث 5 همچنین اجازه می دهد تا دو دستگاه همزمان با اسپیکر وصل شوند. هنگام گوش دادن  موسیقی با یک دوست  هر دو از کنترل بلوتوث آسان موسیقی بهره مند می شوید، بنابراین نیازی به جنگ بر سر اینکه چه کسی دی جی باشد نخواهید داشت.

پشتیبانی صدا

Marshall Acton II و Stanmore II امکان کنترل موسیقی از طریق گفتار وصدا را در اختیار کاربران قرار می دهند. که این موضوع سطح جدیدی از قابلیت استفاده آسان را به دامنه محصولات مارشال اضافه می کند و همراه با کیفیت صدای استثنایی می توان شاهد بود که این دو بلندگو از محبوبیت بیشتری در محدوده Smart Home Sounds برخوردار هستند.

به شما امکان استفاده از Google Assistant یا Amazon Alexa داده شده است. موقع خرید مطمئن شوید که مدل درستی را انتخاب کنید که از دستیار صوتی انتخابی شما پشتیبانی کند، زیرا نسخه های مختلف Acton II و Stanmore II برای هر کدام وجود دارد.

قابل حمل بودن

در سال 2019 مارشال اسپیکرهایی قابل حمل و به روز را منتشر کرده است که به شما امکان می دهد موسیقی را به هر کجا که می خواهید ببرید. با داشتن ماندگاری بالای 60 ساعته باتری، قادر خواهید بود تا ساعات طولانی به موسیقی گوش  دهید.