تاریخچه‌ی برند سنهایزر | Sennheiser History

تاریخچه شرکت

Sennheiser Electronic GmbH and Co.KG، شرکتی خصوصی و آلمانی است که متخصص در ساخت و تولید طیف وسیعی از دستگاه های صوتی و محصولاتی که به زیبایی طراحی شده اند مانند هدفون، میکروفون، تلفن، هدست مورد استفاده در حمل و نقل هوایی یا افراد حرفه ای و اپلیکیشن های شخصی است.

این کمپانی در یک ژوئن 1945 تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت در Wedemark، نزدیک هانوفر واقع شده است. در حدود 50 کشور در سراسر جهان دارای دفتر دارد. دکتر فریتز سنهایزر بنیانگذار این شرکت بود.

تاریخچه سنهایزر

دقیقا پس از اینکه جنگ جهانی دوم پایان یافت در سال 1945، سنهایزر توسط فریتس سنهایزر و هفت مهندس که همکار او از دانشگاه هانوفر بودند تاسیس شد. آنها این شرکت را در آزمایشگاهی تاسیس کردند که به LaboratoriumWennebostol مخفف «Lab W» معروف شد. اولین محصول این آزمایشگاه یک ولت متر بود. سال 1946، آنها میکروفن هایی با نام DM1 تولید کردند و سپس در سال 1947 DM2 را ساختند.

روزهای اولیه

بعدها در سال 1955، این شرکت دستگاه هایی مانند DM4 را تولید کرد که میکروفون های حذف کننده نویز، میکسر، ترانسفورماتور میکروفون و غیره بود.

اولین هدفون جهان بوسیله Sennheiser در سال 1968 تولید شد که به شدت بازار را تحت تأثیر خود قرار داد و کاربران آن را به دلیل اینکه صدای آن به صدای واقعی خیلی شبیه بود ترجیح می دادند.

ساخت هدست برای لوفت هانزا در سال 1980 توسط این کمپانی انجام شد و بدین ترتیب وارد صنعت هواپیمایی شدند. بعد از آن، در سال 1982، این شرکت هدفون بی سیم را توسعه داد و مدیریت آن به جورگ سنهایزر داده شد.

رشد شرکت

در سال 1991، گئورگ نویمان جیامبیایچ، برلین و سنهایزر شروع به همکاری باهم کردند. در سال 2003، سنهایزر سرمایه گذاری مشترکی با ویلیام دمانت هولدینگ، یک شرکت دانمارکی که متخصص در ساخت سمعک  و وسایل ارتباطات شخصی و غیره بود شروع کرد. ارتباطات Sennheiser A / S تأسیس شد.

در سال 2005 ، سنهایزر شرکت Klein + Hummel تولید کننده اسپیکر را  خریداری کرد.

بعدها در سال 2014، یک شرکت تابعه جدید به نامSennheiser Streaming Technology GmbH (SST) تاسیس کردند، که در آن آنها به دنبال توسعه راه حل هایی برای سخت افزار و نرم افزار بودند.

در سال 2016 برنامه AMBEO 3D را که مبتنی بر فناوری صوتی بود را راه اندازی کرد.

تاریخچه‌ی برند سنهایزر | Sennheiser History

ارزش برند سنهایزر

طبق گزارش سالانه 2018 این شرکت حدود 2734 نفر نیرو در سراسر جهان داشت. همچنین، در این گزارش بیان شده است درآمد ناخالص تولید شده 710.7 میلیون یورو بوده است.

این کمپانی محصول سوپر لوکس و برند های برتر هدفون و میکروفون را در بازار به فروش می رساند. نوآوری کلید اصلی موفقیت آنها است. آنها برای گسترش بازار در حال برنامه ریزی هستند تا ارزش برند خود را بیشتر افزایش دهند. گردش مالی آنها در 10 سال گذشته از بازارهای امریکایی و آسیایی بوده است.

سنهایزر برند چند منظوره

محصولات این شرکت برای حمل و نقل هوایی، مراکز تماس، دی جی ها، کنسرت های صحنه ای و غیره تولید می شوند. محصولات آنها با طراحی زیبا و چشم گیر در بازار حکمرانی  می کنند و چشم طرفداران را به خود خیره می کنند. بسیاری از موسیقدانان Sennheiser را بیش از هر برند دیگری به علت کیفیت صدا و طراحی ظریف توصیه می کنند. در بسیاری از مقوله ها جوایز متعددی مانند جایزه امی به دلیل تولید موفقیت آمیز هدفون بی سیم و غیره دریافت کرده است.

استراتژی های برند سنهایزر

بازاریابی با مشارکت و همکاری

افراد مشهوری مانند ادل، اد شیران و P! nk حمایت کننده این برند هستند، همچنین با کمک آلبوم های موسیقی خود نیز در تلاش برای پیشرفت این برند می باشند. پینک فلوید از نزدیک با این برند در ارتباط است.

برند Diore، با این شرکت همکاری می کرد و آنها با هم کیف و هدفون را به بازار عرضه می کردند.

شرکتهایی مانند آدیداس، تولیدکننده کالاهای ورزشی، نیز با سنهایزر همکاری داشتند. آنها تحت عنوان Adidas Originals، هدفون های ورزشی و هدفون های معمولی را به بازار عرضه کردند.

تاریخچه‌ی برند سنهایزر | Sennheiser History

تحقیق و توسعه

سنهایزر دارای کمپ نوآوری در ونبوستل است همچنین دارای مراکز تحقیقاتی و سایت های توسعه در ایالات متحده آمریکا، آلمان ، سنگاپور و سوئیس است. این کمپانی حدود 60.5 میلیون یورو برای تحقیق و توسعه در سال 2018 سرمایه گذاری کرد. و علاقه زیادی به عرضه و تولید محصولات با کیفیت عالی صدا مانند طراحی های عالی و زیبا دارد.

 این کمپانی «راه حل هوشمند» را در سبد محصولات و همچنین در برنامه تحقیق و توسعه خود دارد.7 تا 8 درصد درآمد تولید شده صرف سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه می شود.

محل و میزان دسترسی

در بیش از 50 کشور جهان 21 زیر مجموعه فروش و شریک تجاری دارد. همچنین آنها دارای فروشگاه های دائمی و موقت در بعضی از نقاط جهان هستند که محصولات آنها را برای کاربران در دسترس قرار می دهد.

محصولات این شرکت در آلمان مهندسی شده اند و بازار بین المللی بیش از هر چیز دیگری به محصولات آلمان اعتقاد و اعتماد دارد. محصولات آلمانی برای قابلیت اطمینان بالا شناخته شده هستند.

به دلیل اینکه مانند سایر رقبا خیلی گسترش نیافته اند و به مقدار کمتری در دسترس هستند بنابراین به دلیل هر نوع بی ثباتی در بازار بین الملل، آسیب کمتری می بینند.

تاریخچه‌ی برند سنهایزر | Sennheiser History

استراتژی های آینده

اخیراً در بخشی از تحقیقات سرمایه گذاری کرده اند و همچنین برای افراد ناشنوا سمعک تولید کرده اند. آنها همچنین می خواهند با شرکت هایی که در کشورهای در حال توسعه عملکرد بسیار خوبی داشته اند همکاری کنند تا به آنها در راهبردهای بازاریابی مربوط به روند موفقیت کمک کنند.

این کمپانی برای نظرات و بررسی مشتریان ارزش زیادی قائل است و به بررسی و ارائه محصولاتی متناسب با سلیقه نسل جدید ادامه می دهد.

آنها معتقد به رشد گام به گام هستند و بنابراین به آرامی در حال تلاش برای ورود و گسترش در بازار بین المللی هستند و این استراتژی برای این است که تا حتی اگر نوعی بی ثباتی در بازار جدید که قصد ورود دارند اتفاق افتاد ضرر زیادی نبینند.

نتیجه گیری

سنهایزر با اینکه یک شرکت خانوادگی بود و قدرت مالی که شرکت های دیگر رقیب داشتند را نداشت توانست موضع خود را در بازار ثابت کند.

اصلی ترین موردی که سنهایزر همیشه بر آن تمرکز کرده است علاقه و  نیاز کاربران است و چندین بار ثابت کرده است که یکی از انعطاف پذیرترین شرکت ها در این زمینه می باشد.

آنها جدیدا بر روند مد و فشن متمرکز شده اند و برخلاف هر شرکت های دیگر به طور موثر نیازهای نسل فعلی را برآورده می کنند. تا الان Sennheiser با ایده های منحصر به فرد خود در بازارهای بین المللی توانسته است رونق بگیرد و امید داردکه با استراتژی های تولید محصولات با ارزش فوق العاده به مسیر خود ادامه دهد.