استفاده از هدست در کلاس‌های آنلاین

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که مزایای استفاده از هدفون در  کلاس های آنلاین online classes و اپلیکیشن شاد چیست، چگونه به افزایش بهره وری آموزشی کمک می کند و یک هدفون مناسب برای شرکت در  کلاس های آنلاین online classes و اپلیکیشن شاد باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم، کلاس آنلاین باید فضایی مناسب برای یادگیری باشد. این امر به ویژه در صورتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که دانش آموزان بچه های کوچکی باشند که تمایل به سکونت طولانی مدت در یک فضای محدود را نداشته و مدام حواس خود را با دیگر چیزها پرت می کنند.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود یادگیری، استفاده از هدفون در کلاس درس آنلاین است. به عنوان والدین یا معلم، مهم است که این موارد را در نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان همیشه در راحت ترین و آرام ترین شرایط خود برای یادگیری هستند. یک هدفون می تواند راهی مقرون به صرفه برای کمک به والدین و معلمان در دستیابی به این اهداف باشد.

مزایای استفاده از هدست برای کلاس های آنلاین

 

به افزایش تمرکز و توجه به کلاس کمک می کند :

تمرکز و توجه، به تلاش ذهنی نیاز دارد و هرچه بیشتر تلاش کنیم، از نظر ذهنی سریعتر خسته می شویم. حواس پرتی و سر و صدای ناخواسته موجود در محیط، به شدت بر تمرکز افراد و به ویژه کودکان تأثیر می گذارد. این موضوع می تواند خواندن و فرایند یادگیری را دشوارتر کند و احتمال دور شدن ذهن فرد از کلاس را افزایش دهد.

هدفون به مسدودسازی سر و صدا کمک می کند و باعث می شود تا افراد بر روی صداهایی که از بیرون می آید، تمرکز کنند. به عنوان مثال، در طول زمان مطالعه، دانش آموز می تواند از هدفون استفاده کرده و به یک کتاب صوتی(همراه با تصاویر یا فیلم) که معلم تهیه کرده است، گوش دهد. همانطور که گفته شد، این امر به دانش آموز کمک می کند تا بر روی موضوع در حال پخش تمرکز کرده و بهره وری آموزشی افزایش یابد. در حین آزمون آنلاین نیز، یک هدفون خوب می تواند به کاهش صداهایی که هنگام پاسخ به سوالات می تواند باعث بر هم خوردن تمرکز شود، کمک کند.

مصحبت های استاد را به صورت واضح بشنوید :

هدفون را می توان به عنوان ابزاری برای شنود مستقیم صدایی که توسط میکروفون معلم ضبط می شود، استفاده کرد. به عنوان مثال، این می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای آموزش دروس زبان خارجی باشد، زیرا به افراد اجازه می دهد تا به جای شنیدن صدای مبهم پخش شده در محیط(به وسیله اسپیکر)، جزئیات تلفظ را به خوبی بشنوند، که این امر برای بهبود تسلط بر لغات بسیار عالی است.

همچنین، خواندن کتاب برای دانش آموزان از طریق میکروفن هنگامی که آن ها از طریق هدفون به شما گوش می دهند، به ایجاد یک “فضای شخصی”(که برای یادگیری، بسیار مفید است) کمک می کند. این به دانش آموزان کمک می کند تا صدای معلم را واضح تر بشنوند و به طور کل تجربه شنیداری را جذاب تر و سرگرم کننده تر می کند.

در برخی موارد، استفاده از هدفون برای دانش آموزان، در صورتی که فرد دچار نوعی از کم شنوایی باشد، ضروری است. این امر به آن ها این امکان را می دهد تا همه چیز را بهتر بشنوند و بتوانند فرایند یادگیری را به راحتی ادامه دهند.

به افراد کمک میکند تا آرام شوند و ساکت بمانند :

کود کان معمولا نسبت به محیط اطراف خود حساسیت زیادی دارند. هنگامی که آن ها برای ساعاتی در مکانی به دور از سکوت مطلق قرار می گیرند، احساس ناراحتی و بیقراری می کنند. این امر به ویژه در صورتی که آن ها چندان به کلاس آنلاین علاقه مند نباشند و موضوعات جذاب تری برای سرگرم شدن با آن ها وجود داشته باشد، کاملا صادق است. گاهی اوقات حتی گپ زدن و وجود سر و صدای مداوم در اطراف آن ها می تواند باعث ایجاد ناراحتی یا استرس شود.

برای بچه هایی که در چنین شرایطی هستند، استفاده از یک هدفون می تواند مفید باشد. هدفون می تواند به ایجاد یک فضای شخصی در کلاس درس مجازی کمک کند تا در صورت حواس پرتی به دلیل وجود عوامل خارجی بتوانند به سرعت به محیط آموزشی بازگردند. معلمان یا والدین می توانند چند دقیقه “زمان تنهایی” را در طول کلاس به دانش آموزان اختصاص دهند. معلم می تواند مطالب آموزشی یا فعالیت هایی را که می توان با هدفون از آن ها بهره برد را به دانش آموز ارائه داده و به طور همزمان به دانش آموزان اجازه استراحت(اما به دور از سر و صدای محیط) بدهد.

به حفظ حداقل سر و صدا در کلاس کمک میکند :

با وجود انرژی بی پایان و ذهن کنجکاو دوران کودکی، این امکان وجود دارد که با گذشت مدتی از شروع کلاس، دانش آموزان شروع به سر و صدا کنند. در کلاس درس حضوری، بچه ها تقریباً همیشه با همکلاسی های همسن خود، ارتباط برقرار کرده و صحبت می کنند.

در طول کلاس آنلاین نیز احتمال صحبت با اطرافیان از جمله مادر و … وجود دارد. اما در حالی که همه این تعاملات خوب هستند(به کودکان در توسعه مهارت های اجتماعی و ایجاد رابطه کمک می کند)، اما سر و صدای کلی را در محیط کلاس افزایش می دهد که این امر در طول مدت یادگیری می تواند مضر باشد. استفاده از هدفون می تواند علامتی از این موضوع باشد که زمان یادگیری فرا رسیده است. هدفون به لطف طراحی خاصی که دارد به کاهش نویز پس زمینه و برجسته سازی صدای در حال پخش کمک می کند.

نتیجه؟ سر و صدای کلی کمتری در داخل کلاس آنلاین به وجود می آید تا همه بتوانند بر روی درس تمرکز کنند. در طول خواندن، نوشتن، نقاشی یا طراحی، استفاده از هدفون صداهای مزاحم را به میزان قابل توجهی کاهش داده و باعث افزایش بهره وری می شود.

راهی برای محافظت از شنوایی

آیا می دانید که آسیب شنوایی معمولاً ناشی از قرار گرفتن ناگهانی در معرض صداهای بسیار بلند نیست؟ در حقیقت، وضعیت شنوایی فرد از طریق قرار گرفتن مداوم در برابر صداهای محیطی بلند، تحت تأثیر قرار می گیرد.

مواردی مانند صدای ایجاد شده توسط یک ساختمان در حال ساخت و ساز، گوش دادن مداوم به موسیقی بلند، قرار گرفتن در معرض صداهای ثابت ایجاد شده توسط موتور هواپیما و سایر موارد مشابه به طور کلی برای گوش ما مضر است. محیط برگزاری کلاس درس آنلاین(که اغلب خانه می باشد) نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض سر و صدای بالاتر از حد معمول(و استرس ناشی از آن)، می توانید به جای استفاده از اسپیکر، از هدفون استفاده کنید. توجه داشته باشید که حساسیت شنوایی در کودکان بیشتر است، بنابراین ایجاد نوعی حفاظت در طول روز برای کاهش قرار گرفتن در معرض سر و صداهای محیطی قطعاً مفید خواهد بود.

مزایای استفاده از هدست برای کلاس های آنلاین

 

ویژگی های هدست مورد استفاده در کلاس های آنلاین

خوب، حال که با مزایای استفاده از هدفون برای شرکت در کلاس آنلاین و اپلیکیشن شاد آشنا شدیم، وقت آن است که از هدستی استفاده کنیم که تا حد زیادی مناسب آموزش آنلاین باشد. اما اگر درمورد اینکه در هدفون هایی که برای آموزش آنلاین استفاده می کنید باید به دنبال چه چیزی باشید، شک دارید، ما راهنمای خریدی را نیز برای شما آماده کرده ایم.

این بخش به شما اطلاعاتی را در مورد ویژگی های مطلوبی که یک هدفون مورد استفاده در اپلیکیشن شاد باید داشته باشد، می دهد. بنابراین پس از اتمام مطالعه این بخش، اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد انتخاب هدست مناسب برای شرکت در کلاس های آموزش مجازی را خواهیم داشت:

هنگام خرید هدست برای آموزش آنلاین چند ویژگی وجود دارد که باید از وجود آن ها در هدفون یا هدست انتخابی خود مطمئن شوید تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل در  کلاس های آنلاین و اپلیکیشن شاد خود شرکت کنید. به طور کلی نیازی نیست که یک هدست تمام این ویژگی ها را داشته باشد، اما برای تجربه عملکرد مطلوب، توصیه می شود که حداقل نیمی از این ویژگی ها را داشته باشد:

1-  راحتی

کلاس آنلاین online classes استاندارد معمولاً حداقل 45 دقیقه طول می کشد، و اگر به طور متوالی در چندین کلاس شرکت کنید، ممکن است جلسه آموزشی شما به راحتی چند ساعت به طول بیانجامد.

این بدان معناست که شما در اینگونه مواقع برای مدت طولانی و بدون وقفه از هدست استفاده می کنید. بنابراین بسیار مهم است که هدفونی را خریداری کنید که بر روی سر راحت باشد وگرنه قطعا با مشکل مواجه خواهید شد.

و از آنجا که میزان راحتی هر هدفون برای هر فرد متفاوت است، ممکن است مجبور شوید انواع مختلف هدفون را امتحان کرده تا مناسب ترین آن ها را پیدا کنید. به عنوان مثال، برخی از مردم هدفون های دور گوشی را بسیار راحت می دانند، اما برخی دیگر آن ها را دوست ندارند زیرا گوش بیش از حد داغ شده و باعث تعریق می شود.

2- ساده و سبک

 اگر هدفون را به قصد استفاده طولانی مدت از آن خریداری می کنید، بسیار مهم است که سبک باشد. این امر به این دلیل است که اگر به مدت طولانی از هدفون های سنگین استفاده کنید، می توانند فشار زیادی به سر شما وارد کنند. این می تواند باعث ناراحتی و عدم تمرکز شما شود و کیفیت آموزش را کاهش دهد.

همچنین، استفاده از هدفون هایی که حجیم هستند، ممکن است مشکل زا باشد. زیرا امکان وجود دارد که در مواقعی، برای شرکت در کلاس خود نیاز به جابجایی داشته باشید و قطعا جابجایی هدفون های بزرگ دشوارتر است.

3- میکروفون خوب

 یکی دیگر از ویژگی های مهمی که هنگام خرید هدست برای آموزش آنلاین online classes باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت میکروفون است. بسیار مهم است که میکروفون همراه هدست با کیفیت باشد، زیرا این جزء یکی از ابزارهای اصلی شما هنگام شرکت در کلاس آنلاین است. اگر میکروفون صدای شما را به وضوح منتقل نکند، معلم و دیگر دانش آموزان نمی توانند صحبت های شما را به خوبی متوجه شوند.

همچنین بهتر است هدستی را خریداری کنید که میکروفون را در موقعیتی نزدیک به دهان شما قرار دهد. این به این دلیل است که هنگام صحبت کردن مجبور نیستید آن را به صورت فیزیکی نزدیک دهان خود نگه دارید.

خیلی مهم است که میکروفن‎تان دارای ویژگی کاهش نویز باشد. به طوری که فقط صدای شما از طریق آن به محیط کلاس منتقل شود، نه هیچ صدای دیگری.

4- کیفیت صدای خوب

 هنگام شرکت در کلاس آنلاین online classes، کیفیت صدای هدست نیز بسیار مهم است. این امر به این دلیل است که هنگام شرکت در کلاس آنلاین، در بیشتر مواقع باید شنونده باشید و اگر هدست شما صدای خوبی نداشته باشد، ممکن است مجبور باشید دائماً به معلم بگویید که حرف هایش را تکرار کند یا برخی صحبت های مهم را در بخش چت بنویسد، که این باعث هدر رفتن زمان زیادی می شود.

همچنین، هنگام شرکت در امتحانات شفاهی نیز، کیفیت صدای بالا از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در این آزمون ها از دانش آموزان خواسته می شود که به صورت شفاهی به سوالات پاسخ دهند. و داشتن یک هدست با صدای ضعیف، فهم دقیق سوالات توسط دانش آموزان و به طور متقابل فهم پاسخ های داده شده توسط دانش آموز به معلم را دشوار می کند.

5- مسدودسازی نویز

 کلاس آنلاین online classes به این معناست که شما مجبور نیستید برای شرکت در کلاس online classes خود در یک فضای حرفه ای باشید، بلکه می توانید از محیط خانه خود در کلاس شرکت کنید. و اگرچه این امر می تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما یکی از معایب آن این است که بر خلاف محیط کنترل شده یک موسسه آموزشی، شما ممکن است سر و صدای زیادی را در اطراف خود تجربه کنید. اگر در یک خیابان شلوغ زندگی می کنید، این مورد می تواند به شکل سر و صدای وسایل نقلیه یا سر و صدای اعضای خانواده یا حیوانات خانگی شما باشد.

همه این ها ممکن است شما را از آموزش صحیح محروم کند. به همین دلیل بهتر است هدستی تهیه کنید که دارای قابلیت حذف نویز باشد. این کار باعث جلوگیری از ورود سر و صدای اضافی اطراف به محیط شنوایی شما شده و به شما در حفظ تمرکز کمک می کند.

6- قابل حمل اما بادوام

 یکی از مزایای شرکت و همچنین تدریس در  کلاس های آنلاین online classes و اپلیکیشن شاد این است که هیچ مکان مشخصی برای برگزاری و شرکت در کلاس وجود ندارد. به همین دلیل، شما می توانید حتی در سفر یا هر مکانی که کامپیوتر و هدست خود را به همراه دارید، در کلاس آنلاین online classes خود شرکت کنید. و به همین دلیل داشتن یک هدفون قابل حمل برای شما مفید خواهد بود. و دو ویژگی هدفون های قابل حمل، اندازه کوچک یا قابلیت تا شوندگی و جمع و جور بودن آنهاست.

در کنار قابلیت حمل، باید از دوام هدست خود نیز اطمینان حاصل کنید. قرار دادن یک هدفون دور گوشی یا روی گوشی با جنس پلاستیکی ضعیف، در یک کیف به صورت فشرده، می تواند به هدفون آسیب برساند. و همچنین یک جفت هدفون داخل گوشی با سیم های نازک و ضعیف ممکن است پس از مدتی با مشکل مواجه شود.

7- دکمه های کنترل صدا و میکروفون

 هنگام شرکت در کلاس خود ممکن است نیاز باشد تا در مواقعی میزان صدا را تنظیم کنید. و اگرچه می توانید این کار را از طریق رایانه خود انجام دهید، اما این کار باعث حواس پرتی شما می شود. به همین دلیل داشتن هدست مجهز به گزینه های تنظیم صدا بسیار مهم است. و با کمک دکمه های مخصوص، می توانید به سادگی با فشار دادن یک دکمه، میزان صدا را افزایش یا کاهش دهید.

همچنین خرید یک هدفون دارای دکمه بی صدا نیز مفید است. اگر نویز اضافی یا وقفه ای از سمت حریم خصوصی تان ایجاد شود، می توانید با استفاده از این دکمه، به راحتی و به سرعت میکروفون خود را بی صدا کنید.

8- عمر طولانی باتری

 بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا برای خلاص شدن از شر سیم های اضافی، از هدست بلوتوث استفاده کنند. اما یکی از معایب هدست بلوتوث این است که خطر تمام شدن باتری در اواسط کلاس وجود دارد. و از آنجا که معمولا نمی توان هنگام شارژ از هدفون استفاده کرد، باید بقیه کلاس خود را با استفاده از بلندگوها و میکروفون لپ تاپ ادامه دهید، که این کار هرگز ایده آل نیست.

بنابراین هنگام جستجو و انتخاب هدست بلوتوثی، مهم است که هدستی را انتخاب کنید که عمر باتری طولانی تری دارد. مخصوصا به دنبال مدلی باشید که اگر روزانه چندین کلاس داشته باشید، باز هم به راحتی تا انتهای کلاس ها دوام بیاورد. بنابراین داشتن هدست با عمر باتری بالا می تواند کاملا خیال شما را راحت کند. بنابراین می توانید به جای نگرانی در مورد میزان باتری باقی مانده در هدفون، روی آموزش تمرکز کنید.

9- هدبند قابل تنظیم

 نکته دیگری که هنگام خرید هدست برای آموزش آنلاین online classes باید در نظر بگیرید این است که آیا هدفون دارای هدبند قابل تنظیم است یا خیر. اگر به دنبال خرید هدفون های دور گوشی یا روی گوشی هستید، باید مطمئن شوید که هدبند هدفون قابل تنظیم است.

این امر به این دلیل است که اگر هدفون فاقد این قابلیت باشد و برای سر شما نیز کوچک باشد، ممکن است کاپ های گوش به طور صحیح بر روی گوشتان قرار نگیرند. همچنین اگر هدفون برای سر شما خیلی بزرگ است، ممکن است در حین شرکت در کلاس online classes از روی سرتان بیفتد و تمرکز شما را برهم بزند.

مزایای استفاده از هدست برای کلاس های آنلاین

 

هدست های مخصوص آموزش آنلاین گران است

همانطور که گفتیم برای آموزش آنلاین online classes فقط به هدستی نیاز دارید که راحت باشد و کیفیت صدا و میکروفون خوبی داشته باشد. امروزه تعداد زیادی هدفون در بازار موجود است که دارای این ویژگی ها می باشند و قیمت مناسبی نیز دارند. اما افزایش آپشن ها و ویژگی هادر قیمت هدفون یا هدست نیز تاثیر گذار خواهد بود.

آموزش آنلاین online classes با هدست

اگرچه می توانید از هدست هایی که میکروفون داخلی ندارند استفاده کنید و برای شرکت در کلاس online classes، از میکروفون خارجی جداگانه استفاده کنید؛ اما وجود میکروفون داخلی راحت تر است، زیرا فضای میز شما را اشغال نکرده و یک گزینه بسیار قابل حمل برای سفر است.

هدست های گیمینگ برای آموزش آنلاین

بله قطعا ،!! اگرچه هدفون های گیمینگ دارای تنظیمات خاصی برای ارائه صدایی مناسب برای پخش صداهای بلند و متفاوت موجود در بازی ها هستند، اما می توانند از این موضوع اطمینان داشته باشید که هدفون یا هدست گیمینگ دارای میکروفون های بسیار قوی برای مکالمه درون بازی هستند که این ویژگی آنها را برای استفاده در کلاس های آنلاین online classes نیز مناسب میکند.

کلام آخر

هنگام آموزش آنلاین online classes، استفاده از هدست مناسب میتواند کیفیت برگزاری کلاس شما را افزایش داده یا بالعکس کاملا کاهش دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که هدستی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های لازم برای برگزاری یک کلاس آنلاین online classes موفق باشد. بنابراین با در اختیار داشتن یک هدست خوب، می توانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت آموزش در هنگام شرکت در کلاس پایین نمی آید.

بنابراین، وقتی صحبت از راحتی، صدای خوب، میکروفون با کیفیت بالا و سایر ویژگی های عالی می شود، برای آموزش آنلاین online classes، این هدست ها جزء بهترین ها هستند.