تاریخچه‌ی برند اِی کی جی (AKG History)

AKG، توسط دکتر رودلف گوریک و ارنست پلس در وین تاسیس شد و خیلی زود به یکی از بزرگترین بازیکنان در دنیای صدا تبدیل شد. امروز AKG به معنی صدای خوب، نمونه شور و عشق در موسیقی است که بهترین کیفیت و نوآوری مداوم را در جهان موسیقی عرضه می کند. این شرکت در سال 1947 تاسیس شد و فقط پس از گذشت چند ماه، اولین میکروفون های AKG در ایستگاه های رادیویی، تئاترها و کلوب های جاز مورد استفاده قرار گرفتند.

 

محصولات AKG آن زمان توسط پنج کارگر و به صورت دستی تولید می شدند. اولین هدفون AKG در سال 1949، به بازار عرضه شد. AKG اوایل دهه پنجاه با ارائه چندین محصول جدید به موفقیت بزرگی دست یافت: فن آوری هایی که کاملا جدید بودند مانند اولین میکروفون خازنی با کیفیت بالا در جهان، اولین میکروفون خازنی کنترل از راه دور جهان ، C 12 و 36D. یکی از اولین مشتریان میکروفون معروف 12C بی بی سی BBC لندن بود.

 

تاریخچه‌ی برند اِی کی جی ( AKG History)

 

گسترش جهانی AKG

AKG با پیشرف روزافزون خود از نظر جغرافیایی به عنوان یک شرکت تابعه آلمان در سال 1955 تاسیس شد. پس از پنجاه سال، AKG در سراسر جهان گسترش یافت و به سایر مناطق اروپا و خارج از کشور رفت. در پایان دهه شصت AKG صادرات خود را به کشورهای شرق سابق و آمریکای لاتین با موفقیت شروع کرد. با اولویت قرار دادن کیفیت فناوری، AKG بر روی بهترین کار تمرکز کرد: مبدل های صوتی با کیفیت بالا. نتیجه محصولاتی درجه یک در همه دسته ها بود.

 

سال های بعدی، AKG اولین میکروفون های کاردیوئید دو طرفه دنیا (D202 ، D224) را راه اندازی کرد و سیستم میکروفن کندانسور مدولار CMS modular condenser را توسعه داد.

 

تاریخچه‌ی برند اِی کی جی ( AKG History)

 

دهه هفتاد: نوآوری های شبانه روزی AKG

دهه هفتاد مانند دهه شصت با نوآوری های مداوم در AKG شروع شد: دهه هفتاد با ارائه BX 20 ، اولین واحد استودیوی قابل حمل در جهان، شروع به کار کرد. سال 1972به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد بی بی سی BBC روی تمبر ویژه اداره پست انگلیس میکروفون های تاریخی همراه با مدل هایی از محصولات AKG را چاپ شد. یک سال بعد AKG هزارمین اختراع خود را ثبت کرد. و در همان زمان ها این شرکت هدفون های K140 integrated open را به بازار عرضه کرد.

 

همچنین این شرکت نوآوری های بیشتری مانند سیستم تعلیق عرضی Transversal Suspension (TS) system، اولین هدفون دو طرفه جهان و میکروفن صوتی که اعتبار بین المللی با کیفیت بالای محصولات AKG را تأیید کرد، به دنبال داشت. در پایان دهه هفتاد اولین قرارداد تایید با فرانک سیناترا، راجر ویتاکر و فالکو امضا شد. AKG به عنوان پیشرو درفناوری، این شرکت جز اولین هایی بود که فناوری دیجیتال آینده را تکمیل کرد.

 

بعد از این ها، شرکت با نوآوری های دیجیتال دیگری مانند واحد طنین دیجیتال / آنالوگ BX 25ED digital/analog reverberation یا میکروفن های بزرگ کندانسور استریو دیافراگم diaphragm stereo condenser با الکترونیک پیشرفته حالت جامد به راه خود ادامه داد.

 

کمپانی ای کی جی سال 1994 بخشی از صنایع بین المللی هارمن اینترنشنال شد.

تاریخچه‌ی برند اِی کی جی ( AKG History)

 

AKG برای عموم عرضه می شود

در سال 1984 AKG علنی شد و پا به مرحله جدیدی از رشد عظیم خود گذاشت. سال 1985 شرکت زیرمجموعه AKG در ایالات متحده تاسیس شد و به دنبال آن توسعه های دیگری مانند خرید محصولات حرفه ای dbx در 1989 اتفاق افتاد. این توسعه از اوایل دهه نود با خریدهایی در انگلیس، آلمان و سایر کشورها ادامه یافت. این گسترش یک استراتژی اصلی با محصولات AKG بود: در ابتدای دهه نود AKG هنگامی که پروژه فضایی «Audimir» از محصولات AKG برای شبیه سازی اتاق در فضا استفاده کرد تبدیل به ستاره شد.

 

AKG با نسل جدید هدفون موسوم به سری K میکروفون های موسیقی پویای سری Tri-Power با طراحی ارگونومیک، مثلثی، میکروفون ماژولار سری AKG Blue Line، میکروفون C 547 و میکروسکوپ حلقه ای باریک C 621 ، C 647 به گسترش و موفقیت خود ادامه داد.

 

تاریخچه‌ی برند اِی کی جی ( AKG History)

 

AKG به عنوان بخشی از Harman International

کمپانی ای کی جی سال 1994 بخشی از صنایع بین المللی هارمن شد. سال های بعدی تجدید ساختار و بهینه کردن خط تولید و استراتژی توزیع را به ارمغان داشت. خط تولید میکروفون بی سیم با محصولات عالی مورد استفاده در تورها توسط Rod Stewart ، Peter Gabriel و Simply Red گسترش یافت. سال 1995 معرفی کوچکترین سیستم دو دیافراگم جهان با نام CK 77  C 577/  پر قدرت و بزرگ از نظر صدا، اما کوچکتر از یک بند انگشت، طراحی شده مخصوص تئاتر، تلویزیون و فیلم انجام شد.

 

AKG همچنین سری جدید Performer میکروفن های مقرون به صرفه برای کارائوکه Karaoke ، نوازندگان رکوردهای خانه و موسیقدانان را تولید کرد. این موفقیت تا دهه 90 طول کشید. AKG با نوآوری، محصولاتی مانند سیستم میکروفون بی سیم WMS 60 چند کاناله، سری AKG Hearo یا C 4000B را به عنوان اولین میکروفون الکتریک دیافراگم بزرگ دوگانه در جهان ارائه داد.

 

تاریخچه‌ی برند اِی کی جی ( AKG History)

شهرت جدید با سالگرد 60 سالگی

سال 2007، همزمان با جشن شصتمین سالگرد تأسیس خود ، AKG به جای نگاه به گذشته به دنبال آینده ای روشن با رشد بیشتر بود. برای دستیابی به این اهداف، برند با آرم جدید شرکت و تصویر جدید دوباره ارائه شد.

دانش AKG روی صحنه

میکروفون ها و هدفون های AKG سابقه طولانی در تور و استودیو با موسیقی دانان بین المللی مانند فرانک سیناترا، اریک کلپتون، پیتر گابریل، استیوی واندر، آئرواسمیت، رولینگ استونز، راد استوارت، آناستازیا، اروس رامازوتی، کین وست و سیمپل رد دارند.