تاریخچه‌ی برند بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)

Bang & Olufsen یک شرکت الکترونیکی پیشرفته در دانمارک است که محصولات صوتی، تلویزیون و تلفن را طراحی و تولید می کند و اکنون بی اند او با نزدیک به 1 قرن قدمت، یکی از معتبرترین نام‌ها در دنیای الکترونیک خانگی است. در سال 1925 توسط Peter Bang و Svend Olufsen تاسیس شد، آنها رادیویی را طراحی کردند که بتواند با جریان متناوب کار کند. این کمپانی دانمارکی فروشگاه‌هایی را دارد که سخت افزارهای معتبر خود را در سراسر جهان به فروش می رساند و بیشتر مشتریان آن افرادی هستد که در خرید اسپیکر، هدفون و تلویزیون‌های دیواری با قیمت چهار و پنج رقمی بدون هیچ تردید پیش قدم هستند.

به عنوان یکی از شرکت‌هایی که افتخار تولید دانمارکی را به خود اختصاص داده است، B&O طی دهه ها به عنوان شرکتی مترادف با تجمل، اصالت و سبک ظاهر شناخته شده است. درست است که شما باید مبلغ بیشتری هزینه کنید اما خیالتان راحت است محصولی که خریداری می کنید منحصر به فرد و یکتاست. به عنوان یک برند دانمارکی یکی از شناخته شده‌ترین‌ها در سراسر جهان است.

شهرت آنها نه تنها به دلیل تمرکز باورنکردنی بر روی کیفیت است، بلکه به دلیل رویکرد منحصر به فردشان در زمینه برند سازی، طراحی بی عیب و نقص، تمرکز بر مصرف کننده و نوآوری، نیز می باشد. Bang & Olufsen نامی است که در سالنامه‌های تاریخ دانمارک حک شده است.

 

تاریخچه‌ی برند بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)

 

سال های اولیه

همه چیز از سال 1925 شروع شد، هنگامی که دو مهندس، Peter Bang و Svend Olufsen، ساخت رادیو را در اتاق زیر شیروانی خانه خانوادگی Olufsen ، Quistrup شروع کردند. شرکت «Bang & Olufsen» در 17 نوامبر همان سال بوسیله دو مهندس جوان با علاقه زیاد به انتقال رادیویی تاسیس شد. اولین محصول آنها در اتاق زیر شیروانی منزل اولوفسن در دانمارک ساخته شد خاندان اولوفسن هنوز هم در آن خانه ساکن هستند. اولین محصول تجاری Bang & Olufsen ، B&O Eliminator در سال 1927 بود.

Eliminator یک رادیو را قادر می ساخت به جای اینکه با باتری کار کند، کاملا با برق کار کند. در همان سال، تولید محصولات به کارخانه‌ای جدید که کاملا هدفمند احداث شده بود و دقیقا در خارج از شهر استرور قرار گرفته بود منتقل شد. رادیوی مشهور lamper  tubes5 5  که در  سال 1929 ساخته شد بنگ و اولوفسن را به عنوان یک تولید کننده معتبر رادیو تثبیت کرد. از همان ابتدا Peter Bang و Svend Olufsen بر روی استفاده از مواد باکیفیت و فناوری‌های جدید و نوآوری تمرکز کردند.

سال 1939 آنها «Beolit» را عرضه کردند، اولین رادیو با کابینت باکلیت (bakelit). پیشوند معروف «Beo» در همه محصولات عمده جدید مورد استفاده قرار گرفت. در 14 ژانویه 1945، نیروهای اشغالگر کارخانه‌های بنگ اند آلفسن را کاملاً از بین بردند. به فاصله کمی از آن بازسازی آغاز شد و ساختمان‌های جدید تا سال 1946 با استفاده از به روزترین امکانات تکنولوژیکی به بهره‌برداری رسیدند.

سال بعد، این شرکت Beocord 84U، اولین رکوردر با سیم در اروپا را عرضه کرد که پیشگام رکوردرهای حلقه باز open-reel بود. طراحان مشهور دیوید لوئیس و بعداً یعقوب جنسن و تورستن والور برای سال‌ها نقش‌های اصلیB&O بودند و استفاده B&O از طراحان خارج از حوزه الکترونیکی برای ادغام جذاب فناوری با دکوراسیون منزل، B&O را تکمیل کرد. قواعد و اصول کاربر پسند در سال 1974 شروع شد، هنگامی که B&O اولین کنترل از راه دور Hi-Fi را در جهان تولید کرد.

 

تاریخچه‌ی برند بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)

 

پیشرفت و موفقیت

در یک نمایشگاه الکترونیکی در اواخر دهه 70، آکیو موریتا، مدیر عامل سونی، وقتی در حال تماشای کنترل از راه دور B&O بود کارمندی از او پرسید آیا اطلاعاتی در مورد آن می‌خواهید داشته باشید؟ جواب موریتا وقتی گفت «نه، متشکرم، من یکی در خانه دارم» B&O را بسیار خوشحال کرد. استیو جابز نیز یکی از طرفداران قدیمی B&O بود. قبل از اینکه اپل استفاده از آلومینیوم را در ساخت محصولات به عنوان مورد رایج در صنعت الکترونیک مصرفی تبدیل کند، B&O پیشگام استفاده از این فلز در طراحی پیشرفته بود.

استیو جابز اغلب و در بیشتر مواقع درباره محصولات B&O صحبت میکرده و آنها را تحسین می کرده است. همچنین گفته می شود که اپل در طراحی ipod از Braun’s T3 ،B&O الهام گرفته است. در همان دوران، Bang & Olufsen این فناوری را به BeoCom 6000 خود آورده بود، یک تلفن بی‌سیم طراحی شده توسط Henrik Sørig Thomsen که از یک چرخ کمکی بصری برای دسترسی سریع به ویژگی‌هایی مانند دفترچه تلفن استفاده می کرد.

B&O دهه هاست که از فناوری چرخ wheel استفاده می‌کند، با تشخیص این موضوع که تمام عملکردهای اصلی می تواند با استفاده از چرخ و کلیدهایی که اطراف آن وجود دارد شود. حتی گیرنده BM 6000 ،1974 از یک چرخ برای کنترل میزان صدا و تنظیم استفاده می‌کرد. اخیراً، در BeoSound و BeoMaster 5 از یک چرخ آلومینیومی بزرگ برای انجام همه عملاکردهای اصلی استفاده شده است.

 

برند Bang & Olufsen در کشور دانمارک ، نماد زیبایی و لوکس بودن می باشد.

تاریخچه‌ی برند بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)

 

ارزش های برند Bang & Olufsen

موفقیت برای B&O به چه معناست؟ Bang & Olufsen مسیری را تعیین کرده اند که توسط ارزش های تجاری مشخص تعیین شده است، مانند:

سندیت
یکی از مواردی که B&O را به عنوان یک برند بسیار جذاب می‌کند این واقعیت است که تمام کارهایی که انجام می دهند دلیل خاصی دارد. به عنوان مثال ، اگر به استراتژی‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی که این شرکت که در طول سال‌ها اجرا کرده است نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که وقتی هر محصول راه‌اندازی شده ، ویژگی جدید برای مخاطبان توضیح داده شده است. B&O درمورد تصمیمات خود به عنوان یک شرکت کاملاً شفاف عمل می کند.

اعتبار
یکی از بهترین کارهایی که هر شرکتی در بازار اشباع شده امروز می تواند انجام دهد، یادگیری چگونگی حفظ جایگاه خود در صنعت خود است. این کاری است که بنگ و اولوفسن به طرز باورنکردنی به خوبی از عهده آن برآمده است. استراتژی بازاریابی Bang و Olufsen از ارتباطات برای ایجاد اطمینان و اعتماد در مخاطبان شرکت استفاده می کند. هدف B&O توسعه اعتبار از طریق پیام های صادقانه و بینش باورنکردنی است.

آنها ادعاهای دروغین ندارند یا هزاران دلار برای ویژگی های بیهوده هزینه نمی کنند. به عنوان مثال، اگر به وب سایت برند Bang و Olufsen بروید، بخشی با عنوان «Stories» را پیدا می کنید، جایی که در آن از مشهورترین معماران دانمارکی، در با پست‌های وبلاگ و مصاحبه‌ها درباره فن آوری صحبت کرده اند.

 

تاریخچه‌ی برند بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)

 

سادگی
تمرکز Bang & Olufsen بر سادگی و سبک  چیزی است که در هر کاری که انجام می دهند، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، قابل مشاهده است. در حالی که B&O معتقدند که زیبایی در کنار عملکرد مهم است، اما طراحی آنها خیلی ساده است. آنها یک رویکرد مینیمالیستی را در پیش گرفته اند، و اشکال منحصر به فرد و ابتکاری متناسب با دنیای داخلی را ارائه می دهند.

 

نوآوری
در نهایت، در کشوری کوچک و متمرکز بر طراحی مانند دانمارک، نوآوری  از سالیان قبل برای شرکت هایی که می خواهند پیشرو باشند یک ضرورت بوده است. وقتی بنگ و اولوفسن وارد بازار صدا شدند، تقریباً بلافاصله خود را به عنوان نوآوران از بازار با استفاده از طراحی رادیویی که میتوانست فقط با جریان برق AC  کار کند، جدا کردند.

 

تاریخچه‌ی برند بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)

 

دانمارکی های متمایز: بنگ اند آلفسن برای صدای هیجان انگیز

همچنان که تجمل و ابتکار و نوآوری در هر کاری که B&O انجام می دهد در اولویت قرار دارد، اما آنها از استقبال از آینده نیز نمی ترسند. در کنار استراتژی های تبلیغاتی سنتی، این برند همچنین در تلاش است تا با حضور در جشنواره ها و حمایت از رویدادهای هنری در سراسر جهان ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کند.

 

ماهیت عمیق استراتژی بازاریابی B&O فقط یک نشانه از چگونگی وفادار ماندن نام تجاری به ارزش های خود در طول سال ها است، با توجه خارق العاده به جزئیات در همه محصولات خود، تا حضور در شبکه‌های اجتماعی. Bang و Olufsen به عنوان یک نماد دانمارکی که همیشه نشانه اعتبار و لوکس بودن است، به عنوان یک نوآور در محیط صوتی و فناوری و شرکتی که می‌داند چگونه به نیازهای مشتریان خود از همه چیز از طراحی تا ارتباطات خارجی پاسخ دهد، نمونه ای کامل از یک نام تجاری و برند بدون زمان است.