تاریخچه‌ی برند بیتس

مقدمه

همه ما می دانیم که Beats یکی از محبوب ترین شرکت ها در زمینه صوت در جهان است، اما چگونه به اینجا رسیده است؟ چگونه آنها در جایی قرار گرفتند که اپل برای خرید مبلغ زیادی هزینه کرد؟

Beats Electronics LLC (معروف به Beats by Dr. Dre یا Beats by Dre) تولید کننده محصولات صوتی مصرفی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر کالور، کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت توسط دکتر Dre تهیه کننده موسیقی و جیمی آیوین مدیر شرکت ضبط تاسیس شد و از سال 2014، این یکی از شرکت های تابعه اپل است.

این مجموعه در درجه اول به تولید هدفون و اسپیکر تمرکز دارد، خط اصلی تولید این شرکت در اولین مرحله تولید با مشارکت تجهیزات AV Monster Cable Products ایجاد شده بود. سال 2014 این شرکت با راه اندازی یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک به بازار موسیقی آنلاین به نام music Beats پیوست.

برای مدتی این شرکت در اختیار شرکت تایوانی HTC قرارداشت.

Jimmy Iovine و  Dr. Dre guy چه کسانی هستند؟

به احتمال زیاد Dr. Dre guy را می شناسید، اما Jimmy Iovine را چه طور؟ درباره او باید بگوییم: او یک مهندس صوتی و تهیه کننده که در این مرحله اساساً یک افسانه زنده است. اگر بخواهیم درباره رزومه او صحبت کنیم خیلی طولانی خواهد شد پس از آن صرف نظر می کنیم. در مورد دکتر Dre  می توان گفت احتمالاً موفق ترین هنرمند و تاجری است که از دل هیپ هاپ بیرون آمده است.

الان که این دو نفر را می شناسیم و دانستیم آنها چه کسانی هستند، می توانیم در مورد نحوه همکاری آنها با Monster Cable برای ساخت اولین هدفون در سال 2007 خود حرف بزنیم. که منجر به تولید اولین جفت هدفون Monster Beats توسط Dr. Dre Studio در سال 2008 شد.

به سال 2011 می رویم. بیت نامی بود که به لطف بخش بزرگ بازاریابی پول زیادی را به دست آورد. در این زمان بود که HTC 50.1 درصد شرکت را به قیمت 309 میلیون دلار خریداری کرد. همچنین در همان سال بود که شاهد عرضه اولین محصولات با مارک غیر Monster بودیم: هدفون Beats Executive و Beats Pill.

کمی جلوتر می رویم سال 2015 که Monster از Beats به دلیل اتفاقاتی که در آن دوره افتاد شکایت کرد. Monster ادعا می کند که برند Beats اساسا توسط آنها ساخته شده است. آنها نمونه هدفون ها را ساختند، تولید كردند و سپس آنها را در ازای ماركی كه دکتر در و جیمی آیوین می توانند ارائه دهند توزیع كردند.

تاریخچه‌ی برند بیتس Beats

Beats و  Apple

هدفون و اسپیکر تنها محصولات Beats در سال 2012 نبودند. Beats یک شرکت پخش موسیقی به نام MOG Inc را با قیمت 10 میلیون دلار خریداری کردد که در نهایت منجر به ایجاد  Beats Musicشد. در سال 2014 اپل این شرکت را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری کرد. با این خرید، نه تنها دکتر Dr. Dre میلیاردر شد، شرکت اپل نیز سرویس پخش موسیقی را به دست آوردند که پس از اندکی کار دوباره، در نهایت به اپل موزیک تبدیل شد.

امروز

هم اکنون اپل انتشار محصولات جدید Beats را در کنار افراد تیم کوک ادامه می دهد محصولانی  مانند Beats Powerbeats Pro ، Beats Solo Pro و Beats Powerbeats که همگی هدست های بی سیم هستند. هر یک از این نسخه های جدید شامل تراشه 1H اپل است که امکان اتصال آسان تر بلوتوث، بهبود عمر باتری و اتصال بهSiri با صوت را فعال می کند.

Beats همچنان یکی جز محبوب ترین شرکت های صوتی در جهان است این محبوبیت به اندازه ای است که بسیاری از شرکت ها از سبک و امضای صدای Beats کپی می کنند. همچنین به لطف رادیو Beats1، این برند از تولید محصول فراتر  رفته است، با این وجود کسی نمی داند اپل چه چیزهایی برای Beats در نظر دارد.

در مورد لوگوی Beats

نام این برند از حوزه موسیقی گرفته شده است و به معنای لهجه اصلی در ریتم موسیقی، Beats  یا ضرب آهنگ است. برند آن، طراحی آن و از همه مهمتر کیفیت صدای محصولاتش این برند را کاملا برای موسیقی مناسب کرده است.

طراحی لوگو روشن و واضح و خلاقانه است. علیرغم اینکه این لوگو شبیه به آرم یکی از شهرهای آلمان است، نشان اصلی آن در تمام دنیا شناخته شده است.

آرم  Beats از دو قسمت تشکیل شده است، یک تصویر نمادین و یک علامت اصلی که طراحی آن گرد و نرم است.

طراحی اصلی شامل یکی از حروف این برند، حرف b است که با رنگ سفید اجرا شده است. طراحی شیک و براق، که یک عنصر پویا به لوگو اضافه می کند و نه تنها نماد برند است، بلکه شکل هدفون را نیز در ذهن تداعی می کند.

با اینکه لوگوی Beats خیلی ساده است نشان دهنده تاثیر زیاد طراحی مینیمال نیز می باشد.

نقاط عطف Beats

25 ژوئیه 2008: همکاری مشترک رپ و تهیه کننده آندره دکتر Dre و رئیس جوان Interscope جیمی آیوین برای ایجاد Beats Electronic. اولین محصول این دو نفره منحصراً در فروشگاه های Apple و Best Buy عرضه شد و قیمت آن 349.95 دلار بود.

آگوست 2010: Beats Electronics به تولید کنندگان شخص ثالث مجوز استفاده از نام Beats Audio را  می دهد. HP اولین کسی است که وارد سیستم می شود. ادغام های برجسته شامل HP Envy 14 است.

19 آوریل 2011: معامله با گروه کرایسلر برای وارد کردن محصولات Beats در صنعت خودرو. طبق گفته Beats: ماشین شما چیزی فراتر از وسیله ای برای بردن شما از نقطه الف به نقطه ب است. می توان گفت یکی از معدود مکان هایی است که موسیقی در آن بیشترین اهمیت را دارد. با BeatsAudio می توانید در آهنگ های مورد علاقه خود غرق شوید و آنها را با با کیفیتی که قبلا گوش نکرده اید بشنوید.

آگوست 2011: HTC 50.1 درصد سهم Beats Electronics را به قیمت 300 میلیون دلار خریداری کرد.

  • 14 سپتامبر 2011: HTC شروع به انتشار تلفن های هوشمند مجهز به Beats Audio می کند. اولین محصول: HTC Sensation XE.
  • 12 ژانویه 2012: بیتس پس از پایان یک قرارداد انحصاری تولید با محصولات کابل Monster ، تولید محصولات خود را در داخل آغاز می کند.
  • 2 ژوئیه 2012: سرویس پخش جریانی موسیقی MOG به طور رسمی توسط Beats خریداری شد. گفته می شود این سرویس بیش از 14 میلیون دلار فروخته شده است.
  • 23 جولای 2012: دکتر دره و جیمی آیوین بخشی از سهام HTC را فقط با 150 میلیون دلار پس گرفتند. این دو بنیانگذار مجموعاً 75 درصد از شرکت را در اختیار دارند. اچ تی سی هنوز 25 درصد سهام دارد.
  • 2 نوامبر 2012: Beats وارد بازار اسپیکرهای قابل حمل می شود.
  • 21 ژانویه 2014: Beats Electronics برای به چالش کشیدن شرکت هایی مانند Spotify ، Pandora و iTunes Radio اپل وارد تجارت جریان موسیقی می شود.
  • 8 مه 2014: اپل Beats را به ارزش 3.2 میلیارد دلار خریداری می کند.