BeyerDynamic DT 990 Edition

هدفون BeyerDynamic DT 990 Edition

کمپانی BeyerDynamic در سال 1924 توسط Eugen Beyer در کشور آلمان تأسیس شد و امروز یکی از معتبرترین سازندگان حرفه‌ای میکروفون، هدفون، سیستم‌های کنفرانس و ترجمه هم‌زمان در دنیا محسوب می‌گردد. بخش اعظم محصولات این کمپانی در آلمان توسط متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای آلمانی طراحی، تولید و تست می‌شوند.

هدفون BeyerDynamic DT 990 Edition یک محصول بسیار پرطرفدار و محبوب از این کمپانی آلمانی است که از دهه 80 میلادی تا کنون همواره قلب‌های میلیون‌ها عاشق موسیقی ، میکس و مستر و محصولات‌های باکیفیت را تسخیر کرده است. بیش از بیست سال است که DT 990 Edition بخشی تفکیک ناپذیر از پورتفولیوی شرکت BeyerDynamic بوده است و در این مدت هرگز از محبوبیت آن کاسته نشده است چرا که بسیاری از عاشقان موسیقی هم‌چنان هدفون‌های استریو را همراهی مطمئن می‌دانند و برای آن ارزش خاصی قائل هستند و در بسیاری از استودیوها بهره گرفته می‌شود.

این هدفون بسیار حرفه‌ای با کیفیت فوق العاده بالا به راحتی در دسته هدفون‌های داینامیک رده بالا با طراحی باز قرار می‌گیرد که می‌تواند برای کاربردهای استودیویی بهترین گزینه باشد.

 

معرفی هدفون بیرداینامیک BeyerDynamic DT 990 Edition

 

طراحی حرفه‌ای و راحتی بسیار بالا

هدفون روی گوشی DT 990 Edition به عنوان یکی از بهترین محصولات کمپانی Beyer است که با طراحی فوق ‌العاده‌ متفاوتی که دارد، مورد پسند هر سلیقه‌ای می‌باشد.

این دستگاه دارای طراحی هدفمند و کاربردی است و با استفاده از پدهای راحت و نرمی که دور گوش را فرا می‌گیرند و هم‌چنین وزن سبک هدفون، راحتی در استفاده را برای کاربران به ارمغان آورده است.

این محصول با طراحی هوشمندانه خود از راحتی بسیار بالایی برخوردار است. راحتی هدفون BeyerDynamic DT 990 Edition به دلیل فشار کم هدبند روی سر و هم‌چنین پدهای مورد استفاده در آن است که برای گوشی‌های این هدفون استفاده شده است.

کمپانی بیرداینامیک برای راحتی استفاده از این دستگاه، ایرپدهای پارچه‌ای از جنس مخمل برای آن نظر گرفته است که علاوه بر قاب تعویض بودن، با پوست هر انسانی کاملا سازگاری دارند. هم‌چنین این ایرپدهای پارچه‌ای به گوش اجازه تنفس می‌دهند و از گرم شدن گوش‌ها جلوگیری می‌کنند.

قابلیت‌های بکار رفته در این دستگاه باعث می‌شوند هیچ فردی از کار با این هدفون خسته نشود و بتواند علاوه بر راحتی از کیفیت بالا آن نیز در هنگام استفاده برخوردار شود.

یکی از ویژگی‌هایی که در افزایش کارایی این محصول بسیار تاثیرگذار است طراحی پشت باز این هدفون است که باعث می‌شود در هنگام پخش موسیقی حتی با صدای بلند باز هم صداهای بیرونی را بشنوید.

 

معرفی هدفون بیرداینامیک BeyerDynamic DT 990 Edition

 

این هدفون بسیار حرفه‌ای از طراحی پیشرفته و شیک بهره می‌برد که ترکیبی از رنگ‌های سیاه و خاکستری است. در این طراحی رنگ خاکستری تیره‌تر است و اجزای بیش‌تری دارای رنگ سیاه هستند. ظاهر این هدفون به عنوان یک هدفون رفرنس، مناسب به نظر می‌رسد. به لطف مواد باکیفیت استفاده شده در ساخت آن، هدفون مرغوب‌ و محکم است و می‌تواند چندین سقوط را بدون آسیب دیدن تحمل کند.

هدبند این محصول به طور کامل از فلز ساخته شده است و هم‌چنین دارای یک پوشش پلاستیکی شیک و قابل جدا شدن بر روی آن است. این پوشش پلاستیکی جنس محکم و با دوامی دارد که به سختی پاره نمی‌شود و از مقاومت بالایی برخوردار است.

در ایرپدهای پارچه‌ای هدفون شکاف‌هایی طراحی شده است که مسیر جریان هوا به داخل هدفون را فراهم می‌کنند. همچنین از پارچه سفیدی نیز استفاده شده تا از ورود اشیا خارجی به داخل هدفون جلوگیری کند. با استفاده از این طراحی جریان هوا در این هدفون به صورتی است که از عرق ‌کردن گوش جلوگیری می‌کند تا گوش‌های شما را خشک و خنک نگه ‌دارد.

طراحی عالی هدفون BeyerDynamic DT 990 Edition حس راحتی باور نکردنی را به کاربر منتقل می کند. در نتیجه این محصول برای استفاده طولانی مدت، بهترین انتخاب است.

در طراحی یک هدفون حرفه‌ای یکی از اصولی که حتما باید رعایت شود نحوه قرارگیری آن روی سر است که در این مورد شرکت Beyer در طراحی محصولاتش عالی عمل می‌کند و تمامی استانداردها رو رعایت می‌کند.

هدفون DT 990 Edition Bluetooth نیز مانند دیگر محصولات این کمپانی آلمانی هنگام قرارگیری بر روی سر، وزن آن به صورت یکنواخت توزیع شده تا برای استفاده طولانی ‌مدت آسیب و فشار زیادی به گوش‌ها و سر شما وارد نشود و راحتی فوق العاده‌ای را هنگام استفاده از آن تجربه کنید.

این محصول با طراحی منحصر به فردی که دارد، این امکان را ایحاد می‌کند که افراد عینکی نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و در هنگام استفاده دچار هیچ مشکلی نشوند.

 

معرفی هدفون بیرداینامیک BeyerDynamic DT 990 Edition

 

کیفیت صدا بسیار قوی و دقیق

صدای خروجی این دستگاه بسیار دلنشین با بیس شفاف و سه بعدی است که جزئیات صدا را به خوبی نشان می‌دهد که کار افراد متخصص در این زمینه را بسیار راحت می‌کند.

پخش صدا استودیویی قوی و قابلیت سه بعدی نشان دادن صدای این هدفون پشت باز، دلیلی است برای انتخاب شدن توسط موزیسین‌های حرفه‌ای و آهنگسازانی که علاوه بر ضبط موسیقی خود و هم‌چنین نواخت‌های سیار، به میکس آهنگ‌های خود و دیگران نیز مشغول هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

این وضوح بسیار بالا در پخش صدا باعث می‌شود که آهنگسازان دیگر به لوازم جانبی برای بالا بردن وضوح صدا نیاز نداشته باشند و تنها با خرید این محصول بتوانند نیاز خود را بر طرف نمایند‌.

اکثر میکسرهای حرفه‌ای به دلیل دقت بسیار بالا و عالی هدفون BeyerDynamic DT 990 Edition از آن برای انجام کارهای مختلف خود استفاده می‌کنند زیرا دقت بسیار بالای این هدفون موجب شده که کوچک‌ترین تغییرات در صدا را در حین میکس متوجه شوید و تن صدا را عمیق و با جزئیات در اختیارتان می‌گذارد و در بیس و فرکانس‌های بالای هدفون صدای دلنشینی را ایجاد می‌کند. به لطف دیافراگم بسیار سبک، این محصول دارای صدایی نسبتاً فلت و دقیق برای یک هدفون پشت باز است.

تفکیک‌ پذیری صدا در این هدفون بسیار عالی است و از صدایی بسیار شفاف بهره می‌برد. دامنه‌ فرکانسی آن بین 5 تا 35000 هرتز و دارای Sound Stage بزرگ و عمق صدای عالی‌ است. ظاهر این هدفون متمایل به V-shape است. این یعنی بیس قوی‌تر و تریبل پرانرژی‌تر است که این مشخصات، هدفون را مناسب سبک‌هایی مانند هیپ هاپ، پاپ، مدرن راک و EDM می‌کند.

نوسان صدا در این هدفون عملاً ناچیز است در نتیجه صدا دقیق و از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است. قدرت شبیه ‌سازی و تصویر سازی و به طور کل بسیار خوب است و به لطف Sound Stage باز و وسیع، احساس می‌کنید که صدا به جای اینکه در گوش شما باشد، در اتاق جلوی شما است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده سیستم‌های صوتی به کار رفته دراین دستگاه به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استفاده کننده می‌تواند ساعت‌ها به موسیقی گوش دهد بدون آنکه در طولانی مدت احساس آزردگی کند.

 

معرفی هدفون بیرداینامیک BeyerDynamic DT 990 Edition

 

درایورهای قدرتمند

کمپانی BeyerDynamic برای این هدفون درایور‌هایی قدرتمند با بازده بالا به قطر 45 میلی متر در نظر گرفته است که وجود این درایورهای پر قدرت در افزایش کیفیت صدای این محصول تاثیر بسیار زیادی داشته است.

امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف

یکی از قابلیت‌های ویژه هدفون DT 990 Edition سازگاری آن با انواع مختلف دستگاههای صوتی است. نوع اتصال این هدفون به دستگاه‌های مختلف به صورت اتصال با سیم است. این محصول دارای کابل فنری به طول 3 متر است که با رابط جک 3.5 میلی‌ متری امکان اتصال به پخش کننده‌های صوتی که مجهز به درگاه جک 3.5 میلی متری صدا هستند را دارد. هم‌چنین یک تبدیل جک 3.5 میلی‌ متری به جک 6.3 میلی‌ متری نیز در جعبه این محصول قرار دارد تا هیچ محدودیتی در اتصال هدفون به دستگاه‌های مختلف نداشته باشید.

هدفون‌های بی سیم به دلیل نداشتن کیفیت بسیار بالا برای کارهای میکس و مسترینگ مناسب نیستند که این موضوع به این دلیل است که بلوتوث و وای فای این قابلیت را ندارند که صداهای مد نظر را به بهترین و دقیق‌ترین شکل پخش کنند.
در نتیجه کارایی زیادی در میکس ندارند اما بر خلاف آن هدفون‌هایی مانند هدفون بیرداینامیک مدل DT 990 Edition که با کابل کار می‌کنند این قابلیت را در خود دارند تا صداها را بسیار دقیق و با ظرافت کامل به مخاطب برسانند و هیچ کاستی را بروز ندهند.

 

معرفی هدفون بیرداینامیک BeyerDynamic DT 990 Edition

 

از نظر فنی

طراحی DT 990 به گونه‌ای است که دارای وزن کمی باشد تا برای استفاده طولانی مدت مناسب باشد در نتیجه این هدست با وزن 250 گرم تولید شده است.

این محصول با امپدانس 250 اهم و حساسیت 96 دسی بل، با کیفیت بسیار خوب و بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی وارد بازار شده است.

تعمیر راحت و قابل تعویض بودن تمام قطعات از ویژگی‌های بسیار مهم این محصول از کمپانی Beyer است. همه اجزا و قطعات یدکی این هدفون‌ همیشه در دسترس هستند، بنابراین شما محصولی در اختیار دارید که دوام استثنایی آن تضمین شده است.

 

معرفی هدفون بیرداینامیک BeyerDynamic DT 990 Edition

 

کاربرد

این دستگاه علاوه بر پخش بسیار دقیق و کاملا طبیعی انواع سبک‌های موسیقی این قابلیت را نیز دارد که صداهای زیر را روشن‌تر و بیس‌های کوبنده موسیقی را نیز مهیج‌تر پخش نماید که این قابلیت، علاقمندان به موسیقی پاپ و راک را متحیر و مسحور خود می‌کند.

علاوه بر تمامی موارد بالا کاربرد اصلی و مهم این هدفون کارایی بسیار بالای آن در کارهای میکس و مسترینگ است که با وضوح بسیار بالا و دقت بسیار خوب و مثال زدنی می‌تواند افراد شاغل در این زمینه را کاملا راضی و خشنود سازد زیرا که میکس و مسترینگ از جمله کارهایی است که نیاز به دقت و سرعت عمل بسیار بالا دارد که سرعت عمل آن وابسته به فرد انجام دهنده این کار است ولی دقت تنها به فرد میکسر محدود نمی‌شود و نیاز به یک هدفون بسیار حرفه‌ای و دقیق دارد که بتواند نت‌های موسیقی هر آهنگ را به خوبی برای فرد میکسر به نمایش بگذارد.