نقد و بررسی Bose Soundlink Revolve Plus

صدای چند جهته و متعادل از یک پخش‌کننده قابل‌حمل با قابلیت­‌های پیشرفته

مقدمه

پخش‌کننده Bose SoundLink Revolve Plus یک اسپیکر قابل‌حمل با اندازه متوسط، صدای 360 درجه و برد بی­‌سیم تا 9 متر است. این دستگاه صدایی عالی داشته است و از ویژگی‌­های خوب و بسیار پیشرفته در طراحی خود بهره‌مند است. فرامین صوتی (که غیرقابل فعال‌سازی هستند) میزان عمر فعلی باتری را در زمان روشن کردن پخش‌کننده به اطلاع شما می­رسانند.

 

Guide Bose Soundlink Revolve Plus 2

 

طراحی مدرن

پخش‌کننده Bose SoundLink Revolve Plus یک دستگاه قابل‌حمل بسیار پیشرفته است و ظاهری متناسب با این عنوان دارد. این دستگاه در دو مدل Triple Black و Luxe Silver موجود بوده و کاملا مناسب همراهی با هر خانه یا دفتر کار مدرن است و به خوبی با تجهیزات تکنولوژی موجود هماهنگ می­شود.

ابعاد Revolve Plus برابر با 5.97 x 3.24 x 3.24 اینچ بوده و شکلی شبیه فانوس دارد و بدین ترتیب از بیشتر رقبای خود باریک­تر است و به محض این­ که دستگاه را روی میز خود قرار دهید، متوجه این امر خواهید شد. این شکل استفاده از دستگاه Revolve Plus را آسان­تر کرده و خواهید دید که آن را آسان­تر از دیگر دستگاه­‌های پخش‌کننده بلوتوث به همراه خود از این اتاق به آن اتاق می­برید. یک بند حمل خوش‌دست این دستگاه را کامل می­کند.

پوشش صدای یکنواخت

یک دلیل برای انتخاب Bose SoundLink Revolve Plus صدای 360 درجه آن در همه جهات است. بسیاری از رقبا تنها قادر به پخش صدا در یک جهت هستند و این یعنی در صورتی که در جای دیگری از اتاق ایستاده باشید، بخشی از صدا را از دست می­دهید.

دستگاه Bose SoundLink Revolve Plus را جایی در نزدیکی مرکز اتاق قرار دهید و صدا به طور یکنواخت در تمام گوشه‌های اتاق پخش خواهد شد. اگر معمولا در زمان گوش دادن به موسیقی در جای جای خانه خود قدم می­زنید یا قصد برگزاری مهمانی دارید، این ویژگی مناسبی برای شما خواهد بود. این امر به خصوص در زمان گوش دادن به یک پادکست موردتوجه شما قرار خواهد گرفت، زیرا هر جای اتاق که باشید صدای پادکست را شفاف و واضح خواهید شنید.

اتصال چند پخش‌کننده

اگر یک Bose SoundLink Revolve Plus دیگر یا مدل کوچکتر آن یعنی Bose SoundLink Revolve را دارید، میتوانید آنها را با یکدیگر جفت کرده و صدای Party Mode را به دست آورید. این کار با فشردن دکمه‌های روی دستگاه آسان بوده و همچنین می­توانید با استفاده از اپلیکیشن تلفن‌همراه دستگاه نیز قابلیت Party Mode را فعال یا غیر فعال کنید.

 

Guide Bose Soundlink Revolve Plus 3

 

اتصالات

دستگاه Bose SoundLink Revolve Plus می­تواند موسیقی را از طریق بلوتوث و همچنین اتصال جک 5/3 میلی‌متری در پایین دستگاه پخش کند. این دستگاه از NFC برای هماهنگی بسیار آسان از طریق بلوتوث پشتیبانی می­کند.

دستگاه شما می­تواند بدون هیچ مشکلی تا 9 متر (30 فوت) از دستگاه Revolve Plus فاصله بگیرد. در واقع، ما در هنگام آزمایش متوجه شدیم که اتصال بی­‌سیم دستگاه تنها در فواصل بیش از 12 متر دچار مشکل می­شود.

عملکرد باتری و شارژ

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب Bose SoundLink Revolve Plus به جای Bose SoundLink Revolve طول عمر بیشتر باتری آن است. شرکت Bose اعلام کرده است که در صورت استفاده صحیح، SoundLink Revolve Plus می­تواند با یک بار شارژ به مدت 16 ساعت کار کند. دستگاه SoundLink Revolve که کوچکتر است برای 10 ساعت کار تضمین شده است.

دستگاه Revolve Plus از طریق میکرو USB شارژ شده و یک بار شارژ کردن کامل باتری آن تقریبا 4 ساعت طول می­کشد. می­توانید در هنگام شارژ کردن دستگاه نیز به گوش دادن موسیقی ادامه دهید، البته این کار بدین معنی است که شارژ مجدد دستگاه بیشتر طول خواهد کشید.

مقاومت در برابر آب

دستگاه Bose SoundLink Revolve Plus دارای گواهینامه IPX4 است. این گواهینامه سطح حفاظت این دستگاه را در برابر اشیاء محکم، گرد و غبار، آسیب تصادفی و آب مشخص می­کند. بدین‌ترتیب این پخش‌کننده به اندازه‌ای قوی است که می­تواند روی زمین افتادن اتفاقی یا پاشیده شدن آب به روی آن را بدون مشکل تحمل کند.

اما گواهینامه IPX4 در حدی نیست که بتوانیم بگوییم این دستگاه قابل فرو بردن در آب است، بنابراین اگر قصد بردن پخش‌کننده بلوتوث خود به کنار استخر یا ساحل را دارید، احتمالا بهتر است دستگاهی با گواهینامه IPX7 تهیه کنید.

 

Guide Bose Soundlink Revolve Plus 4

 

بلندگوی تلفن و دستیار صوتی

از آنجا که این دستگاه به یک میکروفون داخلی مجهز است، می­تواند نقش بلندگوی تلفن را نیز ایفا کند. اگر تلفن‌همراه خود را با دستگاه جفت کرده باشید، وقتی تماسی دریافت می­کنید صدای موسیقی قطع شده و صدای زنگ تلفن از دستگاه پخش خواهد شد. فشردن دکمه چند‌منظوره روی دستگاه به شما اجازه پاسخگویی به تماس را می­دهد و دستگاه می­تواند صدای شما را از هر نقطه‌­ای در اتاق دریافت کند.

همچنین می­توانید از این دستگاه با خدماتی مانند الکسا یا اکو‌دات آمازون برای دریافت اطلاعات، اخبار، وضع هوا، نتایج ورزشی یا پخش موسیقی از طریق فرامین صوتی استفاده کنید.

کیفیت صدا

بهترین توصیف برای کیفیت صدای Bose SoundLink Revolve Plus کلمه «متعادل» است که تعریف بسیار خوبی است. صرف‌نظر از نوع آهنگی که به آن گوش می­دهید، دستگاه Bose SoundLink Revolve Plus آن را به طور دقیق پخش خواهد کرد و هرگز میزان صدای بیس یا صدای زیر در آهنگ از حد خود خارج نخواهد شد.

دستگاه Bose SoundLink Revolve Plus صدایی متعادل دارد و در آن هیچ فرکانس خاصی از حد ترکیب کلی فراتر نخواهد رفت.

اگر فقط پخش‌کننده‌ای می­خواهید که درست در زمان خروج از بسته‌بندی کار خود را به طور بی‌نقص انجام دهد، صدای طبیعی به همراه پوشش 360 درجه دستگاه Revolve Plus را به یک انتخاب عالی تبدیل می­کند. شرکت Bose طراحی خود را ساده انجام داده است؛ برای مثال اپلیکیشن همراه این دستگاه اکولایزر ندارد، بدین‌ترتیب دستگاه Revolve Plus را صرفا متصل کرده و استفاده می­کنید.

در حالی که بسیاری از دستگاه‌­های پخش‌کننده رقیب صدای بیس را به هم می­ریزند، Revolve Plus بیس صدا را به شکل ملایمی تقویت می­کند که تناسب خوبی با یک اتاق متوسط دارد. اگر Revolve Plus را انتخاب کنید، احتمال این که به یک پخش‌کننده دوم نیاز داشته باشید کمتر خواهد بود، زیرا صدای شفاف و واضح آن در تمام اتاق پخش شده و تمام فرکانس­‌های موسیقی (به جز فرکانس‌­های پایین­تر از بیس) به طور متعادل قابل شنیدن خواهند بود.

 

Guide Bose Soundlink Revolve Plus 5

 

نتیجه گیری

شرکت Bose موفق شده است قابلیت­‌های فراوانی را در Revolve Plus بگنجاند و این دستگاه یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار پخش‌کننده‌های بلوتوث قابل‌حمل است. این دستگاه به اندازه کافی بزرگ بوده و می­تواند صدایی متعادل برای پر کردن اتاق ارائه دهد و همچنین طول عمر باتری آن برابر 16 ساعت است، اما در عین حال کوچک بوده و استفاده از آن آسان است و حقیقتا میتوان آن را یک پخش کننده بلوتوث قابل‌حمل به حساب آورد.

نقاط قوت

——–

صدای 360 درجه به تمام گوشه‌­های اتاق نفوذ می­کند.

می­توان برای پوشش بهتر اتاق دستگاه­‌های متعدد را به هم متصل نمود.

طراحی شیک آن متناسب با هر نوع دکور است.

پشتیبانی از NFC جفت شدن با تلفن‌همراه را آسان می­کند.

با اپلیکیشن­‌های دستیار‌صوتی مانند الکسا کار می­کند.

نقاط ضعف

——–

برخی از رقبا طول عمر باتری بیشتری دارند

قابل فرو بردن در آب نیست