راهنمای خرید هدفون برای گیمینگ

برای داشتن یک بازی ویدئویی هیجان انگیز و جذاب، لازم است که یکسری تجهیزات مناسب داشته باشید. داشتن یک هدفون گیمینگ مناسب به اندازه داشتن یک کنترلر مناسب یا ماوس و کیبورد مهم است. البته هر هدفون گیمینگی پیشنهاد نمی شود. هدفونی که برای بازی انتخاب می کنید باید کیفیت صدای خوبی داشته باشد تا بتواند تمامی صداها را به گوش شما برساند. صداهایی مانند شنیدن گام برداشتن حریف در بازی کمک زیادی در پیروزی بازی می کند. البته وجود هدفون فقط برای شنیدن صداهای بازی نیست، بلکه بازی سازان، از موسیقی هایی در بازی استفاده کرده اند که به هیجان بازی می افزاید.

پس داشتن یک هدفون گیمینگ خوب، برای داشتن یک بازی هیجان انگیز کمک زیادی به شما می کند. برای خرید یک هدفون گیمینگ لازم است مواردی را در نظر بگیرید، که در ادامه به  آن می پردازیم.

پلتفرم بازی

برای خرید هدفون، لازم است تعیین کنید که پلتفرم بازی شما چیست. دستگاه هایی که امروزه گیمر ها برای بازی انتخاب می کنند، ویندوز کامپیوتر، ایکس باکس و پلی استیشن می باشد. حتی برخی از گیمر ها با موبایل کار می کنند. هدفونی که خریداری می کنید باید این قابلیت را داشته باشد که با تمامی دستگاه ها و سیستم عامل ها سازگاری داشته باشد. تا به راحتی بتوانید از آن برای همه ی دستگاه ها استفاده نمایید.

راهنمای خرید هدفون برای بازی | Buying Guide for Gaming Headphones

 

هدفون های سری کوانتوم جی بی ال، از هدفون هایی هستند، که با تمامی دستگاه ها ساز گاری دارند.

هدفون بی سیم و هدفون سیمی

به طور کلی هدفون ها را با توجه به نوع اتصال شان می توان، به دو نوع تقسیم بندی کرد. هر کدام از ان ها علاوه بر مزایایی که دارند، معایبی را هم دارا هستند. هدفون های سیمی که از طریق یک کابل به دستگاه ها متصل می شوند، ارزان بوده و تنوع بالایی هک دارند. یکی دیگر از مزیت هایی که این هدفون ها دارند، این است که نیازی به شارژ ندارند. اما وجود سیم برای گیمر ها ممکن دست و پا گیر بوده و یا ناخوشایند باشد. هم چنین ممکن است بعد از مدت ها، کابل دچار مشکل شود. اما این هدفون ها کیفیت صدای خوبی دارند. اگر به دلیل کیفیت صدا و قیمت مناسب، تمایل به خرید این هدفون ها دارید، هدفون کوانتوم 100 و هدفون کوانتوم 200 و 300 و 400 گزینه خوبی برای شما خواهند بود. جنس روکش کابل ها از کولار بوده که باعث افزایش دوام کابل می شود. و دیگر نگرانی بابت خرابی کابل نخواهید داشت.

راهنمای خرید هدفون برای بازی | Buying Guide for Gaming Headphones

 

هدفون های بی سیم که برای اتصال از دانگل USB و یا بلوتوث استفاده می کنند، برای آن دسته از افرادی مناسب خواهد بود که در طول بازی، حرکات زیادی دارند. به همین دلیل دیگر نگرانی بابت کنده شدن سیم نخواهند داشت. بر خلاف مدل های هدفون سیمی، این هدفون ها شارژی بوده و طول عمر باتری هم کم است. بنابراین لازم است که برای آن ها یک شارژر فست تهیه کنید چرا که مدت زمان شارژ هم طولانی خواهد بود. و البته قیمت بالاتری هم خواهند داشت. هدفون کوانتوم 600 و هدفون کوانتوم 800 از جی بی ال هدفون های سیمی می باشند.که نسبت به مدل های سری قبل، قیمت بالاتری دارند. این هدفون ها سریع هم شارژ می شوند و طول عمر باتری آن ها مناسب می باشد. با توجه به این که پلتفرم های جدید از اتصال بی سیم پشتیبانی می کنند، پس گزینه مناسبی برای خرید هستند.

مقاومت هدفون و طراحی

یکی از مواردی که برای خرید هدفون اهمیت دارد، راحتی و دوام آن می باشد. هدفون باید علاوه بر دوام و مقاومت بالایی که دارد، راحت و سبک هم باشد. گیمرها ساعت ها مشغول بازی می شوند. به همین دلیل داشتن یک هدفون سبک برای آن ها لازم خواهد بود؛ که در طول بازی احساس خستگی نکنند. هم چنین پد گوشی ها هم باید از جنسی باشد که مانع تعریق گوش بشود. هدفون های جی بی ال سری کوانتوم، از وزن های متعادل و سبکی تهیه شده اند. سبک ترین هدفون، هدفون Quantum 100 با پایین ترین قیمت و سنگین ترین آن، هدفون Quantum 800 با بالاترین قیمت می باشد. داشتن یک هدبند قابل تنظیم در هدفون ها ضروری می باشد. این قابلیت را می توان در هدبند هدفون Quantum 400 و مدل های بالاتر مشاهده کرد.

کیفیت صدا و قابلیت Noise Canceling

دریافت صدا باکیفیت، وضوح و رسایی بالا، از مهم ترین ویژگی هایی است که هدفون ها گیمینگ باید آن را داشته باشند. برای یک گیمر صدا بسیار اهمیت دارد. چرا که این صدا است که گیمر را در بازی غرق می کند و او را در مرکز بازی قرار می دهد. و به او کمک می کند که پیروز میدان باشد. هدفون گیمینگ هم چنین باید بتوانید نویز ها و صداهای مزاحم محیط اطراف را از صدای اصلی حذف کند. وجود قابلیت نویز کنسلینگ اهمیت ویژه ای برای گیمر دارد. نویز کنسلینگ با حذف صداهای مخرب و ناخوشایند، صدایی با کیفیت را در اختیار گیمر قرار می دهد. هدفون کوانتوم 600 و هدفون کوانتوم 800 از برند JBL این قابلیت را دارا هستند.

راهنمای خرید هدفون برای بازی | Buying Guide for Gaming Headphones

 

دارا بودن گواهینامه Discord نیز که برای اولین بار در هدفون کوانتوم 400 به کار رفت، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید میزان صدا را تنظیم کنید.

به طور کلی اگر هدفون گیمینگ دارای میکروفون باشد، از قابلیت های ویژه آن به شمار می رود؛ چرا که گیمر می تواند به بحث و تعامل هم بپردازد. در هدفون های مدل پایین تر جی بی ال، که کاربری عمومی هم دارند، وجود یک میکروفون باعث می شود بتوانید تماس های تلفنی هم با آن پاسخ دهید. از مدل هدفون کوانتوم 300 به بعد جی بی ال برای هدفون ها از نرم افزار JBL Quantum Engine استفاده کرد؛ تا گیمرها بتوانند هدفون و میکروفون را شخصی سازی کنند. که یکی از قابلیت های ویژه برای هدفون گیمینگ محسوب می شود.

پیش از خرید هدفون گیمینگ بهتر است، نیاز های خود را از خرید هدفون مشخص کنید و بنابر سطح و نیاز خود هدفون را انتخاب نمایید.