هدفون در دوران کرونا | Guidance of using headphones

هنوز هم وقتی از خانه بیرون می روید، می توانید از هدفون خود استفاده کنید اما برخی اقداماتی را باید انجام دهید تا آلوده به ویروس کرونا نشوید‌. بیرون رفتن بدون موسیقی و یا پادکست برای گوش دادن می تواند یک مشکل باشد. با این حال ، در طول همه گیری ویروس کرونا، ممکن است اقدامات احتیاطی اضافی را در نظر بگیرید تا بتوانید با خیال راحت در حین خرید و سایر کارهای بیرون از خانه نیز از هدفون هایتان استفاده نمایید.

مراکز مبارزه با کرونا توصیه می کنند که برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس، لوازم الکترونیکی خود را به درستی تمیز کنید. گرچه در راهنمایی های این مراکز از هدفون و ایرباد به طور واضح اسم برده نشده، اما شما احتمالا آنقدر آن ها را لمس می کنید که ضد عفونی کردنشان برای جلوگیری از آلوده شدن مناسب باشد. خبر خوب اینکه روش های ساده ای برای انجام این کار وجود دارند.

خطرات

هدفون در دوران کرونا | Guidance of using headphones

 یکی از جنبه های وحشتناک کووید-۱۹ این است که ما هنوز همه چیز که باید در مورد آن بدانیم را نمی دانیم.  با این وجود ، ما هنوز هم می توانیم از اطلاعاتی که داریم برای درک خطرات بیرون رفتن از خانه با هدفون در چنین وضعیتی استفاده کنیم.

در تماس تلفنی که سایت mashable با دکتر Anne Liu از مرکز بهداشت استانفورد داشته است، وی نگرانی هایی که ممکن است در مورد استفاده از هدفون ، در طول همه گیری کرونا داشته باشید را برطرف کرد.

اول از همه: با وجود اینکه اطلاعات زیادی درباره این موضوع وجود ندارد، اما اعتقاد چندانی وجود ندارد که کووید-۱۹ از طریق گوش به شما منتقل می شود. Liu توضیح داد که گوش ها به سلولهای اپیتلیال تنفسی متصل نمی شوند ، که انجمن ریه آمریکا آنها را به عنوان موادی که در مجاری تنفسی بدن ویروس می گیرند ، توصیف می کند. Liu همچنین گفت:” کرونا از طریق پوست منتقل نمی شود.” و گوش های شما پوشیده از پوست است پس هیچ راه مستقیمی برای ورود به اپیتلیوم تنفسی شما وجود ندارد. “

اگرچه مشخص نیست که این ویروس از طریق گوش منتقل می شود ، اما استفاده از هدفون بدون انجام اقدامات ایمنی هنوز خطراتی را در پی دارد ، حتی اگر اصلی ترین خطر نباشد.  طبق نظر کلینیک Cleveland ، ویروس کرونا می تواند سه تا پنج روز بر روی سطوح سخت مانند پلاستیک ، شیشه و چوب زنده بماند.  اگر ویروس به هدفون راه پیدا کرد ، با لمس آنها و سپس لمس صورت بدون اینکه از قبل دست های خود را شسته باشید، می توانید به آن مبتلا شوید. طبق گفته Liu :خطر ابتلا به ویروس کرونا در هنگام استفاده از هدفون ها، بسته به شرایط، خیلی زیاد نیست.

Liu گفت: “اگر بیرون از خانه هستید و مردم به فاصله اجتماعی احترام می گذارند، خطر ابتلا بسیار کم است.”، “احتمال بیشتر برای انتقال کووید-۱۹ زمانی وجود دارد که مردم فاصله گذاری اجتماعی را به ویژه در مکان های بسته رعایت نکنند. همچنین اگر در مکان های باز نیز به مدت طولانی افراد در کنار یکدیگر قرار بگیرند، احتمال ابتلا به ویروس افزایش پیدا می کند.

هدفون در دوران کرونا | Guidance of using headphones

دکتر Mia Lieberman دامپزشک بالینی دانشکده پزشکی هاروارد، مطالعه ای را درباره ضدعفونی گوشی های هوشمند انجام داده است. او توضیح داد که دستگاه های مختلف عوامل خطر متفاوتی دارند.  از آنجا که هدفون و ایرباد به اندازه تلفن، که در صورت تماس صورت شما را نیز لمس می کند، لمس نمی شنود ، لزوماً خطرات یکسانی با تلفن ندارند.

Lieberman می گوید: “ایربادی که شما به نوعی آن را در گوش خود قرار میدهید، به موسیقی گوش می کنید و سپس آن را از گوش خود بیرون می آورید، سطح تماسش در مقایسه با تلفن که مدام در حال کار با آن هستید، چندان زیاد نیست.

از این نظر که کدام مواد برای ضدعفونی کردن هدفون ها بهتر هستند، Lieberman هشدار داد که مواد مختلف ضدعفونی به روش های متفاوت نیاز دارند. سطوح سفت و سخت مانند پلاستیک را شاید بتوان با الکل ضدعفونی کرد اما Lieberman توصیه می کند که کاربران برای تمیز کردن هدفون های شان به توصیه های شرکت سازنده توجه نمایند.

Lieberman می گوید: ” احتمالا دستمال مرطوب الکلی آسیب زیادی به وسایل تان وارد نمی کند، اما بدیهی است که انواع مختلفی از مواد در ساخت آنها به کار گرفته شده است پس مردم باید با سازنده مشورت کنند.” در مورد چگونگی ضدعفونی کردن هدفون ، Liu گفت که بستگی به محیط دارد.  کسانی که در مناطق پرجمعیت شهری هستند ، احتمالاً هنگام بازگشت به خانه باید حداقل چیزها را هم ضدعفونی کنند ، اما در غیر این صورت ، شرایط متفاوت است.

Liu  می گوید: ” اگر برای دویدن بیرون از خانه می روید و افراد زیادی را در مسیر نمی بیند پس جای نگرانی وجود ندارد. وی گفت در صورتی که وسایل تان را با افرادی به اشتراک می گذارید یا با سطوح عمومی در تماس هستید، لازم است که وسایل خود را ضدعفونی کنید.

هدفون در دوران کرونا | Guidance of using headphones

حال بپردازیم به طریقه ضدعفونی کردن. توصیه براین است که طریقه ضدعفونی کردن هدفون خود را در گوگل جستجو نمایید و اگر شانس با شما یار باشد، شرکت سازنده دستور عمل و طریقه ضدعفونی کردن را بر روی وبسایت خود خواهد داشت.

برای مثال اپل و بوز به شما خواهند گفت که برای تمیز کردن هدفون های خود چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی را انجام ندهید.

ایربادها کوچکترین و ظریف ترین نوع هدفون ها هستند، پس لازم نیست که خاطرنشان شویم چقدر هنگام ضدعفونی کردن آنها باید مراقب باشید. قبل از هر چیزی مطمئن باشید که خاموش است. اگر هدفون بلوتوثی باشد آن را خاموش کنید و اگر سیمی باشد، سیم اش را از منبع انرژی بیرون بکشید.

سپس سری های پلاستیکی مشبک ، نوار های پلاستیکی و روکش های آن را در بیاورید و جداگانه با روش های مختلف آن ها را ضدعفونی نمایید.

ایرتیوپ هایی را که قابل جدا شدن هستند باید قبل از اینکه مواد ضد عفونی کننده را بر روی آن ها بمالید، جدا کنید. تمام چربی های موجود بر روی ان را با هر چیزی که فکر میکنید مناسب است مثل مسواک یا پارچه تمیز کنید. حال برای اینکه واقعاً تمیز شوند آماده هستند. شرکت بوز و بیتز، آب و صابون معمولی را برای ضدعفونی کردن و پارچه نرم را برای خشک کردن توصیه می کنند.

برای پلاستیکی بیرونی هدفون، یک پارچه نرم یا پنبه نیز معجزه می کند. اپل استفاده از صابون، سفید کننده و یا سایر محلول های پاک کننده را در ایرپاد هایش توصیه نمی کند اما الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد ظاهرا مناسب می باشد. استفاده از دستمال مرطوب الکی و یا پد های کلوروکس ساده ترین روش برای تمیز کردن قسمت های پلاستیکی ایرباد می باشد.

برای جلوگیری از خرابی ایرباد، هیچ وقت در تمیز کاریش زیاده روی نکنید.

در آخر سوراخ بلندگو جایی است که شما باید بیشترین حساسیت را به خرج دهید. لکه های صابون روی پلاستیک چیزی نیست که در عملکرد ایرباد شما تاثیر بگذارد، اما خراب شدن بلندگو آن هم به خاطر اینکه درست تمیزش نکرده اید، روی تجربه شنیداری شما تاثیر خواهد گذاشت. شایان ذکر است که تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهید مایعی وارد سوراخ بلندگو بشود. یک مسواک یا مقداری پنبه آغشته به الکل می تواند بدون به خطر انداختن بلندگو ها به خوبی آن را تمیز کند، فقط بخاطر داشته باشید که اجازه ندهید هیچ چیزی وارد سوراخ بلندگو بشود.