معرفی هدست مخصوص بازی Creative SXFI Gamer

Creative SXFI Gamer اولین هدست مخصوص بازی این شرکت با صدای فراگیر مجازی است. پیش از این Creative برخی از هدست های بازی ارزان تر و همچنین برخی مدل های گران قیمت تر را برای علاقه مندان به موسیقی و فیلم ساخته است که از سیستم صدای فراگیر مجازی Super X-Fi (SXFI) آن استفاده می کنند.

اکنون هر دو این خروجی Creative در اینجا ترکیب شده اند و تأثیر بسزایی دارند. در صورتی که اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول نیاز دارید، می توانید با تهران اسپیکر همراه باشید.

نرم افزار SXFI ، همراه با طراحی راحت و متنوع و برخی از درایورهای قدرتمند طراحی شده است که به این معنی است که شما چه بازی می کنید یا فقط به موسیقی گوش می دهید، صدای عالی دریافت خواهید کرد. اگرچه این گرانترین هدست مخصوص بازی Creative است، اما هنوز هم دارای قیمت رقابتی است که هر کسی که به دنبال هدست جدیدی برای بازی های رایانه شخصی یا کنسول است، را به خود جلب کند.

نگاه اجمالی بر Creative SXFI Gamer

  • ورودی USB ، استریو 3.5 میلی متری
  • پاسخ فرکانس بین 20 هرتز تا 20 کیلو هرتز
  • روشنایی RGB با 16 میلیون رنگ
  • درایورهای دینامیکی 50 میلیمتری آهن ربا نئودیمیم
  • کاپ مجهز به چرم نرم ممتاز و مموری فوم برای راحتی بالاتر
  • اتصال آنالوگ سیمی USB-C ، USB Type-A و 3.5 میلی متر
  • هدست سیمی پشت بسته با طرح روی گوش با وزن 349 گرم و رنگ سیاه
  • سطح بعدی در صدای فراگیر برای بازی با حالت Super X-Fi BATTLE
  • دارای با فناوری Super X-Fi داخلی برای صدای هولوگرافیک شخصی سازی شده
  • کنترل ها شامل بی صدا بودن میکروفون ، Super X-Fi ، میزان صدا ، روشنایی RGB
  • سازگاری با PC ، MacOS ، Xbox One ، PlayStation 4 ، Nintendo Switch

طراحی مناسب

معرفی هدست گیمینگ Creative SXFI Gamer

 

طراحی SXFI Gamer می تواند به صورت ساده اما دقیق خلاصه شود. خطوط منحنی به همراه نقش های دایره کامل یا بیضی است. ظاهراً با طراحی فوق العاده به نظر نمی رسد.  به این ترتیب که بعضی از هدست های زاویه دار دنبال هدفون کلیشه ای با ظاهر گیمرها می روند. در واقع با روشن بودن چراغ ها بسیار محافظانه به نظر می رسد.

با وجود خطوط ملایم، هدست در دستان شما احساس زیبایی قابل توجهی دارد، مواد دارای کیفیت بالایی هستند، از چرم هدبند و کاپ گوشی گرفته تا کابل USB بافته و تقویت شده تماما عالی هستند، بنابراین احساس عالی فراتر از حد تصور است.

Creative SXFI Gamer به لطف طراحی محدود، به عنوان هدفون های بازی بزرگ نیستند، اما برای قابلیت حمل ساخته نشده اند.کاپ ها به هیچ وجه نمی چرخند و جمع نمی شوند، بنابراین نمی توانید مانند برخی از هدست ها آنها را درون یک کیف و یا قاب بسته بندی کنید.

شما انتخاب رنگی ندارید، زیرا SXFI Gamer فقط به رنگ مشکی است، اما این نباید اکثر کاربران را اذیت کند، به خصوص با حلقه های روشنایی RGB در اطراف هر گوشی، آن ها زیبا هستند. به طور پیش فرض آن ها با یک رنگ فیروزه ای زیبا می درخشد.

اما می تواند با بیش از 16 میلیون رنگ سفارشی شود. این هدست های مخصوص بازی ، دارای وزن کمی هستند و هدبند آن ها دارای قابلیت تنظیم مناسبی است که باعث می شود به درستی روی سر قرار گیرند. این یک هدست با RGB های قابل تنظیم و میکروفون قابل جابجایی است که هنوز هم می توانید بدون جلب توجه خیره کننده در فضای عمومی استفاده کنید.

میکروفون هدست

اگر میکروفون Creative SXFI Gamer را به برق متصل کرده اید، به لطف بازوی فلزی انعطاف پذیر، می توانید آن را به موقعیت دلخواه خم کنید و میکروفون به درستی در محل تعیین شده باقی خواهد ماند. هنگامی که آن را به نقطه ایده آل جلوی صورت منتقل کنید، می توانید بهترین کیفیت صدا را در راحتی کامل داشته باشید.

استفاده از آن ها سبک و راحت خواهد بود. حتی بعد از یک جلسه کامل با تماس ویدیویی، حضور فیزیکی هدفون ها شما را ناراحت نخواهد کرد. همچنین کاپ های چرمی حتی در روزهای گرم نیز خوب و خنک باقی می مانند. بنابراین حتی برای روشن نگه داشتن آنها برای کل روزهای کاری نیز مشکلی نخواهید داشت.

میکروفون قابل جدا شدن، ایده خوبی است ، اتصال 3.5 میلی متری باعث می شود در صورت نیاز به راحتی جدا و متصل شوید. به نظر می رسد میکروفون در تماس های ویدیویی صدای خوبی تولید می کند. همچنین در این هدست چراغ قرمز تعبیه شده است که هنگام اتصال به اینترنت و خاموش شدن آن، در قسمت داخلی محافظ ظاهر می شود.

این بخشی از سیستم اصلی LED نیست، بنابراین چشمک نمی زند یا تغییر رنگ نمی دهد، اما در حین کار یا بازی جلب توجه می کند. البته داشتن یک شاخص واضح در مورد روشن بودن یا نبودن هدست مفید است.

درایورهای عالی

معرفی هدست گیمینگ Creative SXFI Gamer

 

درایورهای نئودیمیم 50 میلی متری بیس خوبی را بین حالت استریو و حالت صدای فراگیر فراهم می کنند. این هدست ترکیبی خوب از سازهای کوبه ای و بیس دارد، صدای Creative آن را با کلی تجربه شنیدن موسیقی خارج می کند و به راحتی با هدست های گران قیمت بازار رقابت دارد.

حالت نبرد در Creative SXFI Gamer حالت تنظیم صوتی دیگری است که به سمت بازی در نظر گرفته شده است. به نظر می رسد حالت نبرد قدم ها، تیراندازی و اهداف را در تیراندازها در اولویت قرار می دهد و صدای هیاهوها بلندتر هستند و یافتن آنها را آسان تر می کند که همیشه در بازی ها مفید است.

عملکرد صوتی

در زمان بازی شما با کمک هدست های SXFI Gamer واقعا لذت خواهید برد. فناوری صدای فراگیر مجازی که این هدست ها از آن نام برده است، در اینجا به خوبی کار می کند، به خصوص اگر حالت نبرد هدفون را فعال کنید. امتحان کردن برخی از موسیقی های خارج از بازی نشان می دهد که SXFI Gamer قطعاً به سمت بیس و کوبه تنظیم شده است.

با وجود تنظیم هدست در حالت صدای فراگیر 7.1 ، جزئیات در آن بلندی صدا و فضای گسترده قرار دارند. حتی با تمام صدای بیس که گوش های شما را پر کرده است، شما هنوز هم می توانید گیتار، نمونه ها و دیگر سازها را که در آن جاسازی شده است، به خوبی بشنوید.

سفارشی سازی صدا

معرفی هدست گیمینگ Creative SXFI Gamer

 

برای استفاده از ویژگی های این هدست Creative SXFI Gamer لازم نیست دو برنامه برای تلفن و رایانه بارگیری کنید. عملکرد اصلی برنامه نقشه برداری از گوش های شما است، به طوری که می تواند صدا را برای هر کاربر کاملاً شخصی سازی کند.

با ثبت نمایه صوتی خود در Creative ، گزینه های سفارشی سازی و EQ را امتحان کنید. ایستگاه از پیش تنظیم شده EQ تغییر زیادی نمی کند، اما تعویض بین حالت SXFI و حالت Battle تفاوت محسوسی ایجاد می کند. این برنامه جایی است که می توانید با نورپردازی RGB جزئیات را تغییر دهید، انتخاب کنید چه نوع الگویی را می خواهید و از چه رنگی باید استفاده کند.

اما یک دکمه نیز روی خود هدفون وجود دارد که به شما امکان می دهد بین چراغ های ثابت، الگوی تغییر رنگین کمان و بدون نور جابجا شوید. این سه گزینه که به نصب هیچ نرم افزاری احتیاج ندارند، بسیار بی نظیر هستند. زیرا شما می توانید به راحتی بین حالت ها جابجا شوید. حتی اگر SXFI Gamer را به دستگاهی متصل کنید که فقط به طور موقت از آن استفاده می کنید.

اتصالات هدست

می توانید این هدست SXFI Gamer را با رایانه و MacBook امتحان کنید، اما Creative مدعی است که این هدست با Xbox One ، PlayStation 4 و Nintendo Switch نیز کار خواهد کرد. این وضعیتی است که شما از انواع کانکتورهای هدست بهره خواهید برد. گزینه اصلی شما USB-C است، زیرا این همان چیزی است که هدفون از آن استفاده می کند.

اما در Creative SXFI Gamer کابل USB-C بافته شده مجهز به یک آداپتور USB-A است، بنابراین اگر از دستگاه کمی قدیمی تری استفاده می کنید که فقط شکل پورت USB سنتی تر را دارد، هنوز می توانید از هدست به طور کامل استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید برای اتصال سنتی 3.5 میلی متری aux ، جک هدفون را نیز متصل کنید، اگرچه به طیف کاملی از ویژگی ها مانند چراغ ها یا میکروفون را ندارید.

این یک افزودنی بسیار ساده است که قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده ای به تلفن هایی اضافه می کند که می توانند واقعاً مفید واقع شوند. متأسفانه ، گزینه بی سیم برای SXFI Gamer وجود ندارد، بنابراین بدون داشتن کابل روی هدفون بیش از شش فوت فاصله از هر چیزی را که در آن متصل شده اید، ممکن نخواهد شد.

کنترل و تنظیمات

Creative SXFI Gamer از لحاظ دکمه ها، سوئیچ ها و موارد دیگر  در قسمت جلویی، فقط چراغ RGB وجود دارد که بین تنظیمات خاموش ، روشن ، رنگین کمان و همچنین درگاه میکروفون قابل جدا شدن سوئیچ می کند. در پشت، دکمه SXFI وجود دارد که هدست را بین SXFI ، حالت Battle بیشتر و یک پروفایل استاندارد و یک دکمه برای بی صدا کردن میکروفون تنظیم می کند.

برای تنظیم دقیق میزان صدا، یک صفحه کنترل نیز در اختیار شما قرار می گیرد که در MacBook بسیار مفید است. زیرا کنترل بیشتری روی میزان صدا نسبت به دکمه های صفحه کلید ارائه می دهد. در رایانه، به شما امکان می دهد میزان صدا را در هر مکانی در مقیاس یکصد نقطه تنظیم کنید که هر بار آن عدد زوج کامل یا چند برابر را بزنید.

فناوری Super X-Fi Creative

صدا با ترکیبی جذاب از قدرت و شفافیت ارائه می شود و در واقع می توانید از هر پلتفرم محبوب بازی که می خواهید استفاده کنید و لذت ببرید. هر بازیگر رایانه های شخصی یا چند پلتفرمی که می خواهد سرمایه گذاری مناسبی برای یک محصول صوتی شخصی انجام دهد، باید Creative SXFI Gamer را در لیست نهایی خود قرار دهد.

فناوری Super X-Fi Creative که در کل محصولات صوتی آن نفوذ کرده است، اکنون به هدست های بازی خود راه یافته است. اساساً ، Super X-Fi از جادوی دیجیتال برای ایجاد یک نمایه صدا متناسب با فرم گوش و سر شما استفاده می کند، در حالی که تجربه محاصره شدن توسط یک دسته بلندگو را نیز شبیه سازی می کند.

برای تنظیم این موارد، باید از یک برنامه تلفن هوشمند برای گرفتن اسکن از گوش خود استفاده کنید، سپس برنامه، کار خود را انجام می دهد و یک نمایه بر اساس شکل گوش شما برای آکوستیک بهینه ایجاد می کند. با استفاده از همان نمایه، در رایانه وارد برنامه دسک تاپ می شوید و نتایج خود را مستقیماً روی هدست خود بارگذاری می کنید.

کیفیت ساخت

شما فکر می کنید که یک هدست مخصوص بازی با نامی مانند SXFI Gamer با ظاهر خود از تا حدودی خشن ارائه می شود، اما این هدست با طراحی ظریف تر و با سلیقه، در جهت مخالف حرکت می کند. این هدست با هدبندهای چرمی تیره و بالشتک های نرم همراه است،

این هدست دارای کنترل های دسترسی آسان و روشنایی دایره ای RGB در هر طرف است. بالشتک های گوش از فوم نرم ساخته شده اند که احساس راحتی می کنند و کنترل و دکمه های موجود در لغزنده قابل تنظیم یک ایده هوشمندانه است تا مطمئن شوید همیشه در جایی که نیاز دارید باشد. همچنین میکروفون قابل جدا شدن در اکثر موارد بلند و واضح است، برای بازی های معمولی قابل استفاده است، اگر بخواهید به طور جدی به پخش جریانی فکر کنید، می توانید میکروفون USB را انتخاب کنید.

به نظر می رسد کمبود هرگونه پشتیبانی بی سیم کمی عجیب است. این اتصال از طریق USB-C و 3.5 میلی متری صدا برای اتصال به دستگاه های دیگر ، مانند تبلت یا کنسول بازی صورت می گیرد که باعث می شود یک جفت هدست کاملاً همه کاره باشد.

بسته بندی

SXFI Gamer در یک جعبه مقوایی محکم عرضه می شود. با نگاهی به جلوی جعبه، آرم Creative را در گوشه بالا سمت راست مشاهده می کنید. در سمت چپ، مارک تجاری SXFI Gamer است. یک تصویر بزرگ از SXFI Gamer وجود دارد که مرکز آن جلوی جعبه است. درست زیر لوگوی Creative یک نشان است که 23 جایزه بهترین CES را که Creative برای فناوری Super XFI برنده شده است نشان می دهد.

پشت جعبه اطلاعات زیادی در مورد SXFI Gamer وجود دارد. مارک این برند، به صورت برجسته در گوشه بالا سمت چپ در پشت جعبه نشان داده شده است. نزدیک مرکز عقب بسته بندی، یک تصویر باز از هدست SXFI Gamer وجود دارد. در اطراف تصویر این هدست، شرح برخی از ویژگی های اصلی هدست قرار داده شده است.