معرفی هدفون Focal Utopia

هدفون Focal Utopia هدفون مرجع با کیفیت بالا است که در فرانسه توسط Focal تولید می شود. آنها نتیجه 40 سال نوآوری، توسعه و تولید درایورهای بلندگو و سیستم های صوتی سطح بالا هستند. Focal مجهز به فناوری انحصاری بوده و پویایی و وضوح چشمگیری را برای صدا با خلوص بی نظیر ارائه می دهند.

آنها اولین هدفون صوتی در جهان هستند که به درایورهای بلندگو کاملاً پشت باز با گنبدهای خالص M شکل Beryllium مجهز شده اند. به دلیل طراحی پیچیده و ظریف و مواد با کیفیت بالا و کاپ های گوش چرمی این هدفون ها، ازجمله محصولات لوکس و سطح بالا محسوب می شوند. می توانید برای دریافت اطلاعاتی کامل تر با تهران اسپیکر همراه باشید.

نگاهی اجمالی

  • هدفون هایی زیبا، سبک و راحت با وزن 5.95 پوند
  • مجهز به فناوری انحصاری برای خلوص بی نظیر و وضوح قابل توجه
  • دارای درایورهای بلندگو کاملاً پشت باز از جنس بریلیوم خالص به شکل M
  • تجربه گوش دادن از نظر واقع گرایی هوشمند و وضوح تولید طبیعی صدا
  • هدفون های لوکس دور گوش(over-ear) ، ساخت فرانسه در بهترین حالت و راحتی استفاده
  • طراحی مکانیکی برای سازگاری کامل با هر اندازه و سر شکل
  • کابل متعادل با جداسازی کانال برای راه حل های سریع و آسان سفارشی
  • هدبند چرمی شامل مکانیسم تنظیم طول و چرخش کاپ های گوش
  • پاسخ فرکانسی از 5 هرتز تا 50 کیلو هرتز

پاسخ فرکانس

کیفیت صوتی گنبد شکل M بریلیوم خالص پاسخ فرکانس برجسته ای را از 5 هرتز تا 50 کیلوهرتز را بدست می آورد و  به Focal اجازه می دهد تا از هرگونه فرایند فیلتر متقاطع یا منفعل جلوگیری کند. این باعث می شود که آن را به عنوان دو بلندگوی کوچک بالای گوش خود تصور کنید. تجربه گوش دادن از نظر واقع گرایی، پخش صدای طبیعی، پویایی و وضوح فوق العاده است.

هنگام گوش دادن به Focal Utopia ، هدفون ها عملاً ناپدید می شوند و سیگنال صوتی با سطحی از دقت که هرگز تجربه نکرده اید، آشکار می شود. مرحله صدا در Utopia گسترده است و با سطحی از بازیابی جزئیات همراه است. اگر می خواهید هر صدایی را با دقت واقعی بشنوید، این هدفون انتخاب مناسب شماست. این به راحتی یکی از بهترین هدفون های دینامیکی است که تا کنون عرضه شده است.

کیفیت ساختی عالی

 

معرفی هدفون مانیتورینگ Focal Utopia

 

کیفیت ساخت Focal Utopia عالی بوده و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است که همراه با زیبایی چشم نوازی می باشد. علاوه بر راحتی بیشتر به دلیل طراحی مکانیکی ابتکاری، ظاهری در سطح بالا دارد. از خم شدن هدبند و توزیع یکنواخت وزن گرفته تا طراحی کلاف فیبر کربن و کاپ های پرشده از فوم مرغوب، تماما نشان از کیفیت عالی ساخت این هدفون دارد.

همچنین حذف چرخش معمولی کاپ های گوش و استفاده از آن در هدبند، طراحی خالص و دلپذیری را ایجاد می کند. هدبند کاملاً به شکل سر درآمده و سطوح نرم سازگار را در تمام نقاط تماس سر شنونده ارائه می دهد. این اطمینان می دهد که بتوانید به سادگی از این هدفون ها در جلسات گوش دادن طولانی استفاده کنید، بدون آن که احساسی از خستگی داشته باشید.

مواد برتر استفاده شده در کاپ های هدفون Focal Utopia شامل پارچه های چرمی و آکوستیک، این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا هدفون ها قابلیت تنفس داشته و مانع ایجاد گرما در پشت کاپ ها باشد. ضمن آنکه کاپ به گونه ای ساخته شده اند که با تماس با نواحی اطراف گوش کاربر ارتباط کامل دارند.

روی کاپ های گوش از ساختار دو ماده چرم و پارچه میکرو الیاف ضخیم پوشیده شده است که برای ظاهری مجلل استفاده شده است. هدبند نیز با چرم پوشانده شده است و زیبایی مناسبی به این هدفون می بخشد.

درایورهای عالی

برای یک توییتر، عامل تعیین کننده جرم اطراف درایورها است. هرچه سبک تر باشد، شتاب درایور نیز بهتر خواهد بود و وضوح بیشتری فراهم است. ساخت درایورهای این هدفون  Focal Utopia از نوع خالص بریلیوم M شکل است که می تواند صدایی قدرتمند را در تعادل و وضوح عالی به نمایش بگذارد.

35 سال تجربه طراحی بلندگو در اینجا نشان داده شده است. نکته برجسته واحد محرکه 40 میلی متری بریلیوم این است که دامنه فرکانس آن از 5 هرتز تا 50 کیلوهرتز را پوشش می دهد و به گونه ای است که دقیقاً همان نوع پراکندگی مورد نظر مهندسان را ارائه می دهد.

این شرکت در حال حاضر به شدت به واحدهای درایو بریلیوم وابسته است و به لطف استفاده از آن در توییترهای سطح بالای نام تجاری و ترکیب مواد از وزن کم، استحکام  خوبی به همان اندازه در این برنامه کار می کند. البته هیچ کراس اووری برای تنظیم وجود نداشته و یا چندین درایور برای تعادل تعبیه نشده است. در هدفون  Utopia فقط مواد مخروطی شکل دیافراگم وجود دارد.

کیفیت صوتی

قدرت و تعادل در صدای این هدفونها، بسیار دوست داشتنی است و توانایی ارائه رفت و برگشتهای پویای عظیم  را دارد. این یک نمایش بزرگ است، جایی که هر رشته دستگاهی جایی برای کشش و بیان دارد. به طور کلی، همه چیز به خوبی متعادل است و هیچ بخشی از دامنه فرکانس مورد تأکید بی مورد قرار نمی گیرد.

در عوض، آنچه به دست می آید، پایین ترین حد است که با چابکی همراه بوده، اما در عین حال با میانه بی نظیر ترکیب می شود. اگر به دنبال یک هدفون گیمینگ با نزدیکی به این کیفیت صوت هستید. هدفون Razer Thresher Ultimate for PS4  را حتما چک کنید، البته هیچوقت با پاسخ فرکانسی این هدفون قابل قیاس نیست.

هدفون های  Focal Utopia، به لطف ثبات صوتی فوق العاده، افزایش تنش موسیقی را نشان می دهند. این هدفون در سطح خود دارای عملکرد صوتی مناسبی است، اما برای میکس کردن موسیقی، از حد خود خارج نمی شود. این توازنی است که به خوبی ارزیابی شده و به این معنی است که آنها در طیف وسیعی از آهنگ ها به خوبی کار می کنند. همچنین ضربه زیادی به باس عمیق با ریتم ها وارد می شود.

تعادل صدا در این هدفون قابل ستایش است. باس کامل و بی نقص است و از نظر کمی و کیفی دارای عملکردی برجسته می باشد. میانه ها به همان اندازه که لازم هستند وجود دارند و غرق نمی شوند. در  Focal Utopia همه چیز فوق العاده تمرکز می کند، بنابراین کاملاً واضح تحویل داده می شود.

البته به همان اندازه که گفته می شود کلیشه ای است. عمق و لایه های کاملا جدیدی را در آهنگ های مورد علاقه خود می شنوید و از ترکیب اصلی آن لذت می برید.

پژواک های ظریف و واضحی از آوازها وجود دارد که به طرفین انتشار می یابند، گویی که از دور پخش می شوند. از نظر صحنه صدا نیز، Focal Utopia مانند یک کره 360 درجه کامل در اطراف سر احساس می شود که صدا را در جلو و عقب و همچنین به طرفین از هم جدا می کند.

معرفی هدفون Focal Utopia

اتصالات هدفون

هنگامی که صحبت از منابع می شود، شما لازم است چیزی متفاوت تر از تلفن یا کارت صدای لپ تاپ برای تأمین انرژی هر یک از این هدفون ها داشته باشید. درجه بندی این هدفون 80 اهم است که به این معنی که برای رسیدن به پتانسیل کامل خود کمی بیشتر از یک جفت معمولی 32 اهم لازم دارند.

با این حال می توانید Utopia را با هر یک از DAC ها مانند Apogee Groove ،  به سطح فوق العاده بلند برسانید. می توانید از تلفن خود نیز به عنوان منبع استفاده کنید، اما شما به یک آداپتور برای اتصال تلفن خود به DAC و سپس آداپتور دیگری برای کوچک کردن جک بزرگ قوطی Focal به اندازه معمولی 3.5 میلی متر احتیاج دارید.

طراحی راحت

هدفون های Focal Utopia یک طراحی باز هستند. گشودگی به دو طریق انجام می شود و اگر مکانی آرام برای گوش دادن پیدا نکنید، انواع فرکانس های مزاحم را دریافت خواهید کرد. آنها کاملا راحت و سبک بوده و دلیل آن نیز به جهت برخورداری از وزن 490 گرم است. این هدفون با یک هدبند دقیق و فرم دار طراحی شده است که متناسب با طیف گسترده ای از اندازه سر بر می گردد.

معرفی هدفون مانیتورینگ Focal Utopia

 

هدبند و کاپ های فوم محکم  و کامل شده و به راحتی آن کمک می کند. ضمن آنکه طراحی باز به این معنی است که جلسات گوش دادن طولانی نیز با گوش های گرم و عرق ختم نمی شوند. همانطور که از Focal انتظار دارید، این Utopia ها به زیبایی ساخته شده اند و ترکیبی از چرم، فیبر کربن و فلز هستند و محصولی را تولید می کنند که احساس می کند سالها دوام خواهد داشت.

تعویض کاپ ها به راحتی انجام می شود که نویدبخش محصولی است که باید برای دهه ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین گوشی ها مجهز به یک سرب سنگین 4 میلی متری هستند.

در انتهای آن توسط جک محکم 6.3 میلی متر و سر دیگر گوشی، توسط یک جفت اتصال قابل قفل شدن دو پایه خاتمه می یابد. این کابل دارای محافظ است و از مس بدون اکسیژن با کیفیت بالا استفاده می کند و برای خصوصیات امپدانس پایین طراحی شده است. اگر می خواهید این هدفون های Focal Utopia را در بهترین حالت خود بشنوید، باید با یک سیگنال، کیفیت آنها را تغذیه کنید.

مرحله صدا و محور صوتی(Imaging)

هدفون های Focal Utopia از عمق و دقت زیادی برخوردار است. صحنه صدای آن قطعاً یکی از مواردی است که می توان گفت خیلی جلوتر است. ضمن آنکه محور صوتی (imaging) این هدفون، بی عیب و نقص است و کاملاً مکانی را که از آنجا صدا می گیرد ردیابی می کند و این کیفیتی است که هدفون را برای تکرار محیط ضبط افزایش می دهد.

اگر کیفیتی وجود داشته باشد که در همه هدفون های Focal در آن برتر هستند، آن هوشمندی است و Focal Utopia نیز از این قاعده مستثنی نیست. در پایین ترین سطح، با اقتدار زیادی برخورد می کند و حس ضربات بسیار راضی کننده ای را به شما ارائه می دهد.

در رجیسترهای فوقانی، میکرودینامیک Utopia لمس و تاثیری را که واقعاً انرژی موجود در پشت ابزارهای مختلف به ارمغان می آورد را دوباره ایجاد می کند. بنابراین تنش پشت سیم های گیتار دارای وزن کافی و ضربه محکم است، پیانوها حمله خوبی دارند که فشار نواختن کلیدها را بیان می کند و سازهای کوبه ای ضربات کاملا مشخصی دارند.

نتیجه این کیفیت بسیار جذاب این است که Focal Utopia یکی از جذاب ترین و پر جنب و جوش ترین تجربه های گوش دادن را ایجاد می کند که به ترسیم واقعی تر شیوه اجرای موسیقی کمک می کند.

برخورداری از تنظیمات EQ

Utopia تنظیم بسیار خوبی دارد و بدون EQ به راحتی بیشترین لذت را می برید. در صورتی که تصمیم دارید آن ها را سفارشی سازی کنید، می توانید از تنظیمات EQ استفاده کرده و صدای مورد دلخواه خود را فراهم کنید.