معرفی هدفون با کیفیت Focal Elear

هدفون های پشت باز Focal Elear هدفون هایی کارآمد با ساختاری با کیفیت همانند هدفون Skullcandy Crusher Wireless هستند که به همراه کاپ و هدبند نرم و سبک خود می توانند راحتی مناسبی را برای جلسات گوش دادن طولانی مدت فراهم کنند. طراحی باز آن ها باعث می شود که برای موارد دیگر استفاده ضعیف باشد، زیرا هیچ گونه صدای محیط را مسدود نمی کند و میکروفون یا فناوری بی سیم ندارد. اینها هدفون های برتری هستند که می توان از کیفیت صدای باز آنها برای لذت بردن در محیط های ساکت استفاده کرد. می توانید برای دریافت اطلاعاتی جامع تر در این خصوص با تهران اسپیکر همراه باشید.

Focal Elear دارای بازتولید صوتی عالی با عملکرد بیس خوب، یک میان رده یکنواخت و مسطح و سه برابر مناسب است. طراحی باز آنها به ایجاد صدای بازتر کمک می کند و برای انواع ژانرهای موسیقی مناسب خواهد بود. آنها برای جلسات شنیداری طولانی هدفون های بسیار خوبی مجهز و راحتی هستند و کیفیت ساخت عالی آنها دوام بالایی را تضمین خواهد کرد.

نگاه اجمالی

هدفون با کیفیت فوکال | Focal Elear

  • هدفون های پشت باز با کیفیت بالا برای محیط های کم صدا
  • طراحی و ساخته شده در فرانسه و مجهز به فناوری انحصاری
  • یک طراحی ناب، فنی و پیشرفته به لطف قالب آلومینیومی و هدبند چرمی
  • ابعاد محصول 5 * 5 * 5 اینچ و وزن 5.65 پوند
  • مجهز به کاپ های گوش فوم برای حداکثر راحتی
  • درایورهای اسپیکر منحصر به فرد با گنبدهای M شکل آلومینیوم

طراحی مناسب

Focal Elear هدفون هایی با ظاهری بی نظیر و عالی مانند هدفون JBL Tune 510 BT هستند. قسمت بیشتر آن از فلز ساخته شده و کاپ آن ها بزرگ بوده و همراه با هدبندی خوش ساخته عرضه شده است. طرح کلی آن ها مشکی بوده و رنگ نقره ای متالیک روی لولاهای کاپ و آرم طراحی شده است. آنها یک طرح رنگ خوب را روی کاپ ها و هدبند خود دارند. اگر چه این ها بیش از حد بزرگ هستند اما چندان جذاب نیستند.

 

هدفون با کیفیت فوکال | Focal Elear

 

Focal Elear به وزن 1.01 پوند است که آن را به یک هدفون راحت تبدیل کرده است. فشار زیادی به سر وارد نمی کنند و مواد استفاده شده برای کاپ گوش بسیار نرم و لطیف است. البته کاپ ها بزرگ و عمیق هستند به طوری که گوش های شما درایورها را لمس نمی کند. با این حال، آنها چندان سبک نیستند اما خستگی را هنگام استفاده در طولانی مدت بر روی سر خود احساس نخواهید کرد. هر چند که آنها می توانند روی سرهای بزرگتر کمی احساس تنگی کنند. لازم به ذکر است که این هدفون ها فاقد کنترل از راه دور خطی هستند.

همچنین آنها به لطف طراحی پشت باز که به جریان هوا کمک می کند، تنفس مناسبی دارند و میزان گرمایی را که در زیر کاپ های خود به دام می اندازند، به دلیل طراحی مشبک کاپ ها، باعث کمتر شدن دما بر روی گوش ها یم شوند. البته به خاطر داشته باشید که آنها برای ورزش ایده آل نخواهند بود. زیرا ممکن است با این هدفون بیش از حد معمول تعریق کنید.

قابلیت حمل هدفون

Focal Elear مانند اکثر هدفون های روی گوش چندان قابل حمل نیست. آنها دارای طراحی حجیمی هستند و به شکل جمع و جورتری جمع نمی شوند و کاپ های گوش نیز قابلیت چرخش را ندارند. این هدفون ها دارای قاب شارژ نیستند. با این حال، می توانید از جعبه ای که در آن بسته بندی شده اند، استفاده کنید، اما این مقدار زیادی وزن را اضافه می کند و حمل آن عملی نخواهد بود، مگر اینکه کیف یا چمدان واقعاً بزرگی داشته باشید.

کیفیت ساخت

Focal Elear هدفون بسیار خوش ساختی است که از طراحی محکم و کیفیت بالایی برخوردار است. کل ساخت تقریباً از فلز ساخته شده است و باعث می شود هدفون بسیار محکم باشد. آنها دارای یک کابل جداشونده هستند که در صورت خراب شدن، راحت قابل تعویض است که باعث دوام بیشتر آنها می شود. به طور کلی، این هدفون ها دارای قطعات متحرک کمی هستند و مانند هدفون های برتر ساخته شده اند.

از سویی دیگر می توان گفت که این هدفونها  پایدارترین محصول در رده خود  نیستند و مناسب برای ورزش نیستند. آنها از قدرت بستن مناسبی برای کمک به هدفون در محل خود برخوردار هستند، اما در هنگام فعالیت بدنی به راحتی از محل قرارگیری خود تکان خواهند خورد.

کیفیت صوتی

سازگاری پاسخ فرکانسی در این هدفون  Focal Elearعالی است. حداکثر میزان انحراف زیر 3dB در 20Hz است و بقیه محدوده بیس سازگار است. تحویل سه برابر نیز ، به ویژه زیر 10 کیلوهرتز بسیار سازگار است. ضمن آنکه باید یادآور شویم که Focal Elear بیس خوبی دارد. فرکانس پایین در 44 هرتز است که مناسب است.

هدفون با کیفیت فوکال | Focal Elear

کم بیس 4dB ممکن است فاقد ضربه و سر و صدا باشد که معمولاً در موسیقی های بیس سنگین مانند EDM ، هیپ هاپ و امتیازات فیلم معمول است. با این وجود، کمبود زیر بیس به خصوص در هدفون خیلی محسوس نیست. میانه بیس، در گیتارهای بیس و ضربات درام ها، تقریباً خنثی است. ضمن آن که میان رده عالی است. پاسخ در تمام محدوده یکنواخت و مسطح است و در محدوده 2.5dB منحنی هدف ما قرار دارد که بیانگر تولید واضح بوده و سازهای صوتی واضح و متعادل با کمی تأکید زیاد است.

لازم به ذکر است که هدفون های Focal Elear عملکرد سه گانه خوبی دارند. پاسخ کلی نسبتاً متعادل و یکنواخت است که برای تولید دقیق آواز و سازها مهم است. افت حدود 4 تا 6 کیلوهرتز تأثیر منفی کمی روی روشنایی و جزئیات آواز و سازها خواهد داشت.

تصویربرداری صوتی هدفون

عملکرد تصویربرداری در این هدفون های پشت باز عالی است. تاخیر گروه وزنی 0.17 است که بسیار عالی به نظر می رسرد. همچنین کل پاسخ تاخیر گروه، زیر آستانه قابل شنیدن است. این یک بیس تنگ و یک تولید سه برابر شفاف را تضمین می کند. علاوه بر این، درایورها از نظر فرکانس، دامنه و فاز مطابقت دارند که این امر برای قرارگیری مناسب و محلی سازی صدا، ساز و جلوه های بازی ویدیویی در قسمت استریو مهم است.

Focal Elear از صحنه صداگذاری مناسبی برخوردار است. مقدار متوسطی از فعال سازی pinna نشان داده می شود که با میانگین متوسط ​​دقت همراه است. با این حال، بریدگی 10KHz وجود ندارد. این نشان می دهد که یک صحنه صدائی متناسب و بزرگی وجود دارد که ممکن است در داخل سر شنونده قرار گرفته باشد. همچنین، به دلیل طراحی پشت باز این هدفون، ممکن است صحنه صدای آنها نسبت به مدل پشت بسته هم رده خود، احساس بازتری شود.

جداسازی و نشتی صدا

هدفون با کیفیت و بی نظیر | Focal Elear

با توجه به نوع طراحی پشت باز، انزوای ضعیفی در این هدفون وجود دارد که این عملکرد توسط هدفون های پشت باز انتظار می رود. انزوای حداکثر 2 کیلوهرتز را ارائه نمی دهد و تنها 8.5dB انزوا را در محدوده سه برابر که کمتر از حد است، به دست آورد.

عملکرد نشتی نیز چندان موفق نیست. اما این مورد نیز توسط هدفون های پشت باز و بخشی از طراحی آنها انتظار می رود. بخش قابل توجهی از نشت آنها بین 300 هرتز و 20 کیلوهرتز گسترش یافته است که بسیار گسترده است. سطح کلی نشت آنها نیز بسیار بلند است. با موسیقی در 100dB SPL ، نشت آنها در 1 فوت دور به طور متوسط ​​در 63dB SPL و به حداکثر 78dB SPL می رسد.

اتصالات به کار رفته

Focal Elear هدفون های غیرفعال هستند و نیازی به باتری ندارند. هیچ برنامه همراهی برای هدفون Focal Elear منظور نشده است و اتصال بلوتوث نیز ندارند. این را هم باید افزود که هدفون های سیم دار، عملاً هیچ تأخیری ندارند که برای بازی و تماشای محتوای ویدیویی مناسب است.

این هدفون دارای اتصال 1/4 اینچ TRS است که برای استفاده در رایانه های شخصی و کنسول ها به آداپتور 1/8 اینچ نیاز دارد. با این وجود قابلیت استفاده از یک آداپتور 1/8 تا 1/4 اینچ را دارد. این هدفون فقط با استفاده از کابل TRS می تواند صدا را در رایانه های شخصی و همچنین کنسول PS4 و PS5 دریافت کند. با این حال، شما برای سازگاری کابل به یک آداپتور 1/4 تا 1/8  اینچ نیاز دارید که باید آن را جداگانه تهیه کنید.

در کل می توان گفت که Focal Elear هدفون بسیار کارآمد است که از تولید صدای صوتی خوبی برخوردار است و یکی از هدفون های ساخته شده بهتر است که تاکنون به بازار راهی شده است. امضای صوتی آنها کاملا متعادل است و برای انواع ژانرهای موسیقی، به ویژه موسیقی کلاسیک و آواز محور، همه کاره است.