راھنمای خرید هدفون ھای گیمینگ | Gaming Headphone

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به بازی با کامپیوتر و یا کنسول های بازی علاقه مند هستید و یا حتی این موضوع را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، این مقاله می تواند شما را در خرید یک هدفون متناسب کمک کند. در این مقاله هدفون های گیمینگ برند جی بی ال JBL را که جزو هدفون های برتر بازار به شمار می آیند تحلیل و بررسی خواهیم کرد.

هدست های گیمینگ را در 6 فاکتور مهم مورد مقایسه و بحث قرار می دهیم تا بتوانیم ویژگی ها و شاخصه های یک هدفون مناسب را بهتر بشناسیم.

راهنمای خرید هدفون های گیمینگمحیط و یا پلتفرم که برای بازی از آن استفاده می شود

اولین موضوعی که در هنگام خرید هدفون گیمینگ باید مد نظر داشته باشید، این است که از این هدفون برای اتصال و استفاده در کدام محیط کاربری و یا پلتفرم استفاده خواهید کرد. آیا این هدفون با پلتفرم مورد نظر شما سازگاری دارد یا خیر. برخی از هدست های موجود در بازار تنها با یک پلتفرم سازگاری دارند، اما هدفون و هدست های گیمینگ کوانتوم Quantum با انواع پلتفرم ها سازگاری دارند. و این یکی از برترین مزیت های این هدفون ها است.

در واقع هدست های مخصوص برای استفاده در PC عموما با پورت USB متصل می شوند و امکان اتصال به گوشی را ندارند.

طراحی ارگونومیک و راحتی در استفاده طولانی مدت

یکی از ویژگی هایی که در هدست های گیمینگ وجود دارد این است که عموما به صورت Over Ear طراحی می شود. Over Ear یعنی به جای این که درون گوش شما قرار بگیرد، دور گوش شما را به صورت کامل احاطه می کنند. علت این موضوع هم این است که راحتی استفاده را برای گیمیر فراهم کند. و کاربر بتواند در دراز مدت آن را روی سر قرار دهد و از آن استفاده کند. اما اگر همین هدفون های گیمینگ هم به درستی طراحی نشده باشند، تحمل آن ها حتی برای  ساعت هم روی سر دردآور است.

هدفون های گیمینگ JBL سری کوانتوم، دارای ایرکاپ های بسیار ارگونومیک و نرم هستند و هدبند های آن ها مهندسی و دقیق طراحی شده است. استفاده از این هدفون ها حتی در دراز مدت به هیچ عنوان باعث اذیت کاربر نخواهد شد.

راهنمای خرید هدفون های گیمینگ

 کیفیت صدای هدفون گیمینگ

از مواردی که در انتخاب یک هدفون گیمینگ مناسب بسیار اهیمت دارد، کیفیت صدای آن است. درایور های به کار رفته در ساخت هدفون های گیمینگ، در کیفیت صدا دخیل هستند. و معمولا هدفون های گیمینگ حرفه ای، از درایور های با اندازه 40 میلی متر به بالا ساخته شده اند. در ساخت هدفون و هدست های گیمینگ کوانتوم Quantum هم از درایور هایی با سایز 40 میلی متر به بالا استفاده شده است.

ایزوله کردن صداراهنمای خرید هدفون های گیمینگ

ایزوله سازی صدا در واقع به این معنا است که، گیمیر صدای محیط اطراف را نمی شنود و همین طور صدای بازی هم به بیرون از هدفون نمی رود. ایزوله سازی صدا در واقع رابطه مستقیمی با جنس به کار رفته برای ساخت ایرکاپ ها دارد. هدفون های گیمینگ جی بی ال JBL عمدتا دارای کاپ های بزرگ دور گوشی هستند که از جنس مموری فوم هستند. این جنس کاپ هم بسیار نرم و لطیف است، هم باعث ایزوله سازی صدا می شود.

میکروفون به کار رفته در هدست گیمینگ

در دنیای امروز بازی های رایانه ای، اکثرا به صورت آنلاین و مولتی پلیر هستند. این بازی های داری سناریو هستند و رقابت تیمی در آن ها حرف اول را می زند. در این بازی های کیفیت میکروفون در در ارتباط با هم تیمی ها بسیار مهم و در نتیجه بازی تاثیر گذار است.

هدست های گیمینگ جی بی ال از کیفیت میکروفون بالایی برخوردار هستند و همچنین جایگاه این میکروفون ها به درستی و طبق استاندارد های مهندی تعبیه شده است. این میکروفون های دارای نویز کنسلینگ هستند. یکی دیگر از مزایای هدفون های جی بی ال این است که می توان صدای میکروفون های آن را با استفاده از تکنولوژی JBL QuantumSURROUND تنظیم و شخصی سازی کرد.

قیمت هدفون های گیمینگ

از موارد مهم دیگر در هنگام خرید هدفون های گیمینگ قیمت آن است. قیمت محصول باید با کیفیت و کارایی آن همخوانی داشته باشد.

نتیجه گیری

موارد دیگری هم هستند که باید در هنگام خرید به آن ها توجه شود، مثل بی سیم بودن و یا سیمی بودن هدفون گیمینگ، خدمات پس از فروش، کیفیت بدنه و جنس به کار رفته برای ساخت آن، عمر و دوام باتری آن و مواردی از این دست اما این ها مواردی هستند که قطعا در یک هدفون گیمینگ حرفه ای که 6 فاکتور بالا را دارا هستند وجود دارد.

بنابراین در ابتدا باید به موارد مهم و اساسی بپردازید و سپس سایر عوامل تاثیر گذار را نیز بررسی کنید. تا در نهایت بتوانید یک خرید خوب داشته باشید. که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ مبلغ برای شما به صرفه و قابل قبول باشد.

برخی از افراد با تصور این که یک هدفون را اگر ارزان خریداری کنند برد کرده اند، تنها به دنبال فاکتور قیمت و ارزان بودن محصول می روند. اما در خرید هدفون های گیمینگ کوانتوم و یا هر نوع هدفون دیگری رعایت و دارا بودن همه این فاکتور حرف اول را می زند. و هر کدام از این موارد به گونه ای روی عمر و دوام محصول تاثیر گذار هستند. بنابراین در هنگام خرید حتما همه موارد ذکر شده در ابتدای مقاله را در نظر داشته باشید.