شارژ اسپیکرهای بلوتوث

بهترین اسپیکرهای بی سیم Bluetooth Speakers بلوتوث قابل حمل، موسیقی و فیلم و برقراری تماس های هندزفری را بیش از همیشه در دسترس قرار می دهد. در داخل، خارج از منزل، محل کار یا بازی، عملکرد بی سیم موجود در بلندگوی بلوتوث Bluetooth Speakers بسیار کاربردی است. در همین راستا، فرصت های زیادی برای شارژ اسپیکر بلوتوث در هر کجا وجود دارد.

شارژ بلندگوی بلوتوث Bluetooth Speakers

اسپیکرهای بلوتوث Bluetooth Speakers در همه جنبه ها و ابعاد ارائه می شوند، اگرچه قسمت اعظم آنها با پورت USB قابل شارژ هستند و منبع تغذیه نیز برای این طراحی ارائه می شود. معمولاً این سیم ها دارای تنوع USB مینی و USB تا اندازه کامل هستند. ایده خوبی است که اسپیکرهای قابل حمل بلوتوث را در خانه شارژ کنید.

از سویی دیگر، اگرچه مصرف برق باتری یک خودرو در اسپیکر بلوتوث کم است، خریداران با نحوه شارژ کردن آن مشکل دارند. اکثر مردم می توانند اسپیکر را با قدرت باتری خودرو شارژ کنند. جدیدترین اتومبیل ها دارای پورت های USB هستند که حالت های استریو داخلی را ایجاد می کنند و می توانند شارژ اسپیکر بلوتوث را انجام دهد. نوع گسترده ای از آداپتورهای USB وجود دارد که به راحتی به پریز برق 12 ولت متصل می شوند.

اما لذت واقعی استفاده از اسپیکرهای بلوتوثی Bluetooth Speakers، خارج از خانه است تا از پیک نیک و مهمانی ها لذت ببرید. اما اگر شارژ بلندگوی بلوتوث Bluetooth Speakers در طول مهمانی کاهش یابد، پیک نیک چندان لذت بخش نخواهد بود. می توانید آنها را از طریق پاوربانک ها یا شارژرهای خورشیدی شارژ کنید.

نحوه شارژ اسپیکرهای بلوتوث Bluetooth Speakers

پاور بانک برای شارژ اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers

پاوربانک های قابل حمل در انواع مختلف موجود است که برای شارژ وسایل کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. شارژ اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers با استفاده از پاوربانک قابل حمل و شارژ آن از پریز یا آداپتور ماشین آسان است. فقط آن را با پورت USB پاوربانک مقایسه کنید.

پاوربانک های مقرون به صرفه و با ظرفیت کمتری مانند پاوربانک جیبی وجود دارد و شارژرهای اضافی با ویژگی های بالا و ظرفیت بالا طراحی شده است که برای اسپیکرهای بلوتوث شارژرها مناسبی هستند. عمدتا این پاور بانک ها ضد آب ، ضد گرد و غبار و ضد ضربه هستند.

شارژر خورشیدی

یکی دیگر از تکنیک های عالی برای انرژی دهی به اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers ، همراه داشتن یک شارژر با انرژی خورشیدی است. یک شارژر خورشیدی برای شارژ اسپیکر بلوتوث ، انرژی را دریافت کرده، ذخیره می کند و آن را در اختیار اسپیکرهای بلوتوث قرار می دهد.

اگرچه ممکن است شارژر خورشیدی بتواند پاور بانک قابل حمل خود را در زیر نور خورشید نسبت به معادل های سنتی آن شارژ کند، اما معمولاً قدرت ذخیره شده خود را به سرعت مانند هر شارژر دیگر توزیع می کند و مقدار قدرت به طور منظم در هر کجا که نور خورشید قرار دارد، بهبود می یابد.

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری اسپیکر بی سیم Bluetooth Speakers

اگر نگران عمر باتری اسپیکر خود و شارژ اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers هستید و شارژر خود را فراموش کرده اید، همیشه بهتر است سعی کنید تا آنجا که ممکن است عمر باتری آن را حفظ کنید. در حالی که این امر تا حد زیادی به سلامت باتری شما بستگی دارد، اما برخی اقدامات را می توانید انجام دهید تا حداکثر عمر باتری و شارژ اسپیکر بلوتوث را حفظ کنید.

نخست در نظر داشته باشید که هنگامی که از اسپیکر Bluetooth Speakers خود استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید. بسیاری از ما موسیقی خود را متوقف کرده و فراموش می کنیم که بلندگو را روشن گذاشته ایم. البته باید اشاره کرد که برخی از اسپیکرهای بلوتوثی، ویژگی های خاموش خودکار دارند.

یکی از کارهایی که می توانید برای حفظ شارژ اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers انجام دهید این است که اسپیکر خود را در صورت امکان به برق متصل نگه دارید. وقتی دسترسی کافی به شارژر دارید، سعی کنید تا زمانی که شارژ کامل نشود، آن را متوقف نکنید. همچنین گزینه دیگر این است که به راحتی اسپیکر را با صدای کمتری پخش کنید.

هرچه حجم صدا بیشتر باشد، باتری بیشتری مصرف خواهید کرد. برای بیشترین بازدهی، باتری را در حدود 75 درصد نگه دارید. در نهایت، اسپیکر خود را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. گرمای زیاد، می تواند برای اسپیکر شما خطرناک باشد.

اگر اجازه دهید در آفتاب کامل قرار گیرد، باتری و شارژ اسپیکر بلوتوث سریعتر از بین می رود. هرچقدر یک اسپیکر بی سیم بسیار کاربردی باشد، گاهی اوقات پیدا کردن شارژ مناسب برای آن دشوار است. از آنجایی که عمر باتری آنها بیشتر از گذشته است، ممکن است همیشه شارژر را با خود حمل نکنید.

نحوه شارژ اسپیکرهای بلوتوث Bluetooth Speakers

شارژ اسپیکر بلوتوث از طریق پورت USB

در این نسل، همه چیز به ویژه در مورد تجهیزات صوتی که تکنولوژی همه چیز را ممکن می سازد، ارتقاء یافته است. از تلفن های هوشمند گرفته تا اسپیکرهای بلوتوث، شارژ آنها مسئله بزرگی است. درست است که شما نمی توانید شارژر را هر کجا که می خواهید ببرید، اما می توانید شارژ اسپیکر بلوتوث را با پورت USB انجام دهید.

اکثر مردم حتی تصوری از شارژ بلندگوها با استفاده از تلفن هوشمند ندارند. به طور کلی، اسپیکرهای بی سیم از برق دو برابر پاوربانک استفاده می کنند. با این وجود، می توانید آنها را از طریق USB متصل به تلفن هوشمند خود شارژ کنید، اما زمان شارژ باتری با توجه به مدل اسپیکرهای بلوتوث متفاوت است.ضمن آن که شارژ اسپیکر بلوتوث از طریق لپ تاپ ساده ترین کار است، از طریق اتصال USB به آن می توانید

اسپیکرهای خود را شارژ کنید. وقتی شارژر بلندگو دستی ندارید، این گزینه ایده آل خواهد بود. بنابراین از این طریق، شارژ اسپیکرها بدون شارژر، به یک امر احتمالی تبدیل شده است.

نحوه شارژ اسپیکرهای بلوتوث Bluetooth Speakers

آیا استفاده از اسپیکر بلوتوث هنگام شارژ مناسب است؟

هشدارهای زیادی در مورد نحوه استفاده از باتری قابل شارژ وجود دارد. این انتظار منطقی است که باتری هایی با طول عمر و دوام بالا را در اسپیکرهای خود داشته باشیم. ضمن آنکه برای اکثر دستگاه ها، نباید هنگام شارژ از آنها استفاده کنید، اما آیا این مورد در اسپیکرهای بلوتوث نیز صادق است.این خبر خوبی است که می توانید از اسپیکر بلوتوث خود هنگام شارژ بدون آسیب رساندن به باتری استفاده کنید.

اگر برای اولین بار از بلندگو استفاده می کنید، باید آن را در حالت خاموش گذاشته و کامل شارژ کنید تا بتوانید مدت زمان کارکرد باتری را مشخص نمایید.

پس از اولین شارژ اسپیکر بلوتوث ، برای استفاده از آن، هنگام شارژ مشکلی نخواهید داشت. در بیشتر موارد، هنگامی که هنوز از اسپیکر استفاده می کنید، باتری آن خالی می شود و در این شرایط، شارژ هنگام استفاده هنوز مفید است.

بسته به مارک اسپیکر ، چراغ شارژ ممکن است روشن نشود، اگر آن را شارژ کرده و همزمان از آن استفاده کنید. وقتی از اسپیکر بلوتوث هنگام شارژ استفاده می کنید، شارژ هیچ تاثیری بر عملکرد بلندگو ندارد. اسپیکر، بدون هیچ گونه مشکل کیفیت صدا، به خوبی کار می کند.

تنها چالش این است که با خالی شدن باتری، آن را شارژ کنید. بسته به مارک اسپیکری که استفاده می کنید، ممکن است باتری سریعتر شارژ شود. اگر بلندگو را با صدای بلند استفاده می کنید، ممکن است حتی در صورت اتصال به پریز AC سریعتر تخلیه شود.

تخلیه سریع باتری در هنگام استفاده

برای اطمینان از اینکه دستگاه سریعتر از تخلیه آن شارژ می شود، ممکن است لازم باشد صدای اسپیکر را کاهش دهید. اگر متوجه شدید که صدای بلندگو در حال کم شدن است، ممکن است باتری حتی بیشتر از حد تخلیه شود. می توانید برای شارژ اسپیکر بلوتوث ، بلندگو را خاموش کرده و اجازه دهید تا شارژ شود یا میزان صدا را بیشتر کاهش دهید.

در نظر داشته باشید که وقتی باتری کم است حداکثر توان خروجی را نمی دهد. اگر آداپتور AC USB را جدا کنید و دستگاه، خروجی صدا را برای مدتی متوقف کند، این مشکل از اسپیکر نیست و در مدت کوتاهی، صدا مجدد پخش خواهد شد.

باید اشاره کنیم که باتری ها هم مشکل دما دارند. اگر درجه حرارت بسیار گرم یا سرد است و هنگام شارژ اسپیکر بلوتوث از آن استفاده می کنید، ممکن است شارژ متوقف شود. این یک ویژگی ایمنی است که در چندین باتری تعبیه شده است. بهترین دمای کار باید بین 41 تا 95 درجه باشد.

حتی وقتی مطمئن هستید که می توانید باتری خود را شارژ کرده و همزمان از آن استفاده کنید، باز هم باید اطمینان حاصل کنید که از آن به خوبی مراقبت می کنید تا دوام آن افزایش یابد. اگر باتری را به مدت طولانی به طور نادرست شارژ کنید، در داخل آن کریستال هایی ایجاد می شود که بر نحوه تخلیه آن تأثیر می گذارد.

اگرچه می توانید باتری را در حین استفاده شارژ کنید، اما وقتی باتری اسپیکر شما ، بیش از نیمه پر است نباید این کار را انجام دهید زیرا به آن آسیب می رساند. با کریستال های تشکیل شده، باتری شما قادر به شارژ کامل نیست. در این حالت، اسپیکر شما به نظر می رسد که باتری خالی کرده و آسیب می بیند. باتری های لیتیوم یونی در شارژ اسپیکر بلوتوث ، بهترین عملکرد و کیفیت را دارند.

مزایای خاموش کردن اسپیکر هنگام شارژ

اسپیکرها، درست مانند تلفن، به استراحت نیاز دارد. یک استراحت ساده می تواند عملکرد و عمر باتری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر از اسپیکر به طور مداوم استفاده می کنید، لازم است که گاهی آن را خاموش کرده و اجازه دهید باتری شارژ شود.

خاموش کردن بلندگو باعث می شود باتری سریع شارژ شود. به عنوان یک قاعده کلی، نباید اجازه دهید باتری شما به طور کامل تخلیه شود و همچنین نباید با ظرفیت کامل شارژ کنید. اگر باتری به زیر 20 درصد برسد، می توانید آن را تا 90 درصد شارژ کرده و سپس آن را از شارژ خارج کنید.

وقتی این کار را می کنید، عمر باتری را ذخیره می کنید. اگر از اسپیکر هنگام شارژ کردن استفاده می کنید و باتری را به طور مداوم شارژ می کنید، این بر چرخه های شارژ آن تأثیر می گذارد. وقتی از باتری استفاده می کنید و همزمان آن را شارژ می کنید، ممکن است باتری به طور کامل تخلیه شود و این برای سلول های باتری خوب نیست. بیشتر باتری های لیتیوم یونی در حین استفاده و شارژ اسپیکر بلوتوث ، گرم می شوند و اگر آنها را همزمان شارژ کنید، ممکن است در اثر داغ شدن بیش از حد آسیب ببینند.

تاثیر اتصال دائم شارژ اسپیکر بلوتوث

اگر با موسیقی روشن در اسپیکر خود می خوابید، ممکن است بخواهید اسپیکر را وصل کنید تا در نیمه شب خاموش نشود. اکثر بلندگوها دارای ویژگی های هوشمندی هستند که پس از رسیدن کامل ظرفیت باتری، شارژ آن متوقف می شود، اما سایر اسپیکرها Bluetooth Speakers همچنان در حال شارژ شدن هستند.

مشکل این است که در صورت نیاز به محافظت از اسپیکر Bluetooth Speakers ، نباید آن را با ظرفیت کامل شارژ کنید. وقتی تمام شب آن را به برق وصل می کنید، باتری تا 100 درصد شارژ می شود. ولتاژ بالا به باتری، به ویژه باتری های لیتیوم یونی فشار وارد می کند.

از آنجا که شارژر برای شارژ اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers هنوز وصل است، هر بار که درصد کمی از شارژ را از دست می دهد، سعی می کند، باتری را پر کند. بنابراین ، باتری در طول شب به طور مداوم شارژ می شود، حتی اگر دارای حفاظت بیش از حد شارژ باشد.

حال در این شرایط، وقتی باتری را به مدت طولانی وصل کرده اید چه اتفاقی می افتد؟ باتری بلندگوی بلوتوث دارای کاتد و آند است. برای تولید نیرو، یونها از یک الکترود به الکترود دیگر رانده می شوند و یونها با عقب راندن ،پاسخ می دهند، در فرآیند عقب راندن ، انرژی تولید می کنند. اگر باتری شما به طور کامل تخلیه شود یا 100٪ شارژ کنید، یونها روی یک الکترود قرار می گیرند. سپس یون ها بی قرار می شوند و انرژی جنبشی خود را آزاد می کنند که می تواند سلول های باتری شما را از بین ببرد.

این انرژی می تواند آندها و در نهایت باتری را تا حدی از بین ببرد. با این حال، اکثر اسپیکرهای بلوتوث Bluetooth Speakers امروزه دارای مدار محافظتی از باتری هستند که این امر را تضمین می کند. این مدار هنگامی که باتری شما به درصد شارژ مشخصی می رسد، قبل از خالی شدن آن را قطع می کند.

توصیه می شود اسپیکر بلوتوث Bluetooth Speakers پیشرفته با باتری مدرن را تهیه کنید. این باتری های مدرن دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است. با چنین باتری هایی، شارژ اسپیکر بلوتوث شما بدون چالش خواهد بود. در این خصوص، می توانید با کارشناسان تهران اسپیکر مشورت کنید.