روش تمیز کردن هدفون

امروزه هدفون بی سیم، ایرفون و ایرباد ها جزئی انکار ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها هستند. اگر نگوییم تمام، قطعا جمع کثیری از افراد از ایرباد ها در طور روز استفاده میکنند. خب، چند ماه گذشته است و ایرپاد های شما به نظر کثیف میرسند. میخواهید موسیقی را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، اما یکی از دوستان شما چشمش به ایرتیوپ های جرم دیده ی شما و تغییر رنگ آن ها می افتد. حتی نزدیک ترین رفقایتان با وحشت از شما دوری میکنند.

اگر میخواهید این اتفاق ها رخ ندهد، پیشنهاد می کنیم، هدفون خود را مرتب تمیز کنید. نه تنها این کار بهداشتی است، بلکه با نگهداری معمول،میتوانید ایرپاد های خود را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید.

چگونه ایرپاد های خود را تمیز کنیم

 

وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید

چگونه هدفون های خود را تمیز کنیم | How to Clean our Headphones

 

برای این انجام این کار، به چند وسیله نیاز دارید.ممکن است برای آن مجبور شوید به فروشگاه برویم، در حالی که نگه داری هر مورد از این ها به دلایل دیگر مفید خواهد بود. شما نیاز دارید به:

1.الکل ایزوپروپیل خالص 70 یا 90 درصد

2.تکه های پنبه

3.دستمال کاغذی یا یک پارچه خشک

4.مسواک نرمی که فقط برای تمیز کردن استفاده شود

5.چسب خمیری مانند بلوتک

6.مایع ظرفشویی و آب گرم

چگونه هدفون های خود را تمیز کنیم | how-to-clean-our-headphones

 

مقداری فضای خالی برای خود ایجاد کنید و یک دستمال کاغذی روی زمین بگذارید.کاسه ی کوچکی را با آب گرم و صابون پر کنید.  وقتی ابزار خود را آماده کردید ، آماده استفاده از ایرپاد پرو های خود هستید. هنگامی که آنها را آماده کرده اید،باید روکش آن را جدا کنید و تکه های کوچک لاستیک سیلیکونی را در آب صابون بیندازید.کمی بعد به آنها سر بزنید. ایرپاد ها را بردارید.

مشغول استفاده از مسواک بشوید

با دست غیر تخصصی خود،مسواک را به طوری که برس آن رو به بالا باشد نگه دارید،سپس یکی از ایرپاد ها را با دست تخصصی خود بردارید و با استفاده از برس مسواک ،هرگونه جرم را از صفحه پاک کنید.این کار به تنهایی وسیله شما را تمیز نمیکند،پس اطمینان حاصل کنید که هیچ فشاری روی آنها وارد نمی کنید.در اینجا ما فقط به دنبال این بودیم تا چرک های بیرون آن را پاک کنیم.با انگشت اشاره خود،ایرپاد را به خوبی تکان دهید تا جرم های اضافی هم بیرون بیایند.

پس از انجام این کار،چسب خمیری را به آرامی بر روی دهانه ایرپاد بکشید.باید گفت که در این مرحله، ما فقط به دنبال مالیدن چسب هستیم؛نه اینکه آن را له کنیم.اگر کمی چسب درون آن برود.این میتواند به این معنی باشد که روکش ها ثابت سر جایشان نباشند.

همچنین،ممکن است برای از بین بردن ماده چسبی سفت و سخت، وسوسه شوید تا از یک گیره کاغذی استفاده کنید؛اما این کار را نکنید.ممکن است به صفحه آسیب برسانید؛یا بدتر از آن امکان دارد که به ایرفون هم آسیب بزنید.اگر از بین بردن چیزی مانند این،مشکل است؛می توانید با کمی صبر و حوصله و استفاده از مسواک این مشکل را حل کنید.

مالیدن چسب خمیری روی بادز ها

چگونه هدفون های خود را تمیز کنیم | how-to-clean-our-headphones

 

وقتی جرم هایی موجود را پاک کردید،یک تکه پنبه را با کمی الکل خیس کنید و به آرامی بر روی دهانه و سطح آن بکشید.از آنجایی ما که قصد نداریم به شکل بسیار عمیقی تمیزکاری کنیم؛باید از لمس دست ملایمی را به کار ببریم.مهمتر از همه این است که فقط دهانه و سطح باید ضدعفونی شوند.

همین مراحل را برای ایرفون دیگر نیز به کار ببرید.

چگونه هدفون های خود را تمیز کنیم | how-to-clean-our-headphones

 

در این مرحله،باید نقاطی را که در این مدت در آب گرم و صابون سرد شده است را تمیز کنیم.آن ها را بیرون بکشید و در آب گرم بشویید.روکش را هم بیرون بیاورید و آن را هم بشویید.با یک دستمال کاغذی یا پارچه خشک،روکش ها را تا انجا که میتوانید خشک کنید؛سپس آن ها را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا کاملا خشک شود.در حدود سی دقیقه ایرپاد ها آماده استفاده هستند.

اگر از ایرتیپ Foam درجه سه استفاده میکنید،فقط با استفاده از آب معمولی و یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.صابون و پاک کننده های حاوی الکل ممکن است باعث خراب شدن قسمت پلاستیکی سر هدفون شما شود .با اینوجود،از تمیز کردن آن،بلافاصله پس از استفاده از لوسیون یا ضد عفونی کننده دست، خودداری کنید.

برخی نکات بهداشتی

باید توجه داشته باشید که ایرتیپ در صورت داشتن رنگ،آن را از بین نمیبرد.اگرچه برای ضدعفونی کردن و پاک کردن مواد تازه کافی است؛اما برای تغییر رنگ دائمی آن کافی نخواهد بود.به همین دلیل،توصیه میکنیم هر 72 ساعت از زمان گوش دادن ایرپاد داخل آن را تمیز کنید. گوش ها ناخالص و پر از جرم هستند،که در واقع ،این چیزی است که واقعاً نمی توان از آن دوری کرد.

نتیجه گیری

همانطور که قبلا ذکر شده بود، تمیز کردن ایرپاد ها به طور معمول میتواند به نگهداری آن کمک شایانی کند. اگرچه، در هنگام پاکسازی از جرم و تمیز کردن آن، باید محتاطانه عمل کرد که حتی یک اشتباه کوچک موجب از کار افتادن ایرپاد میشود.