5 نکته تخصصی برای صاف کردن کابل هدفون

نحوه مرتب کردن و انبار کردن هدفون

حتما برایتان اتفاق افتاده است که دنبال هدفون خود میگردید ولی بعد از پیدا کردن آن سیمش را درهم برهم و به هم گره خورده می بینید گرچه در نظر خودتان شما مراقب بوده اید که بهم گره نخورند و الان فکر میکنید که اصلا چگونه همچین چیزی ممکن است.

چنین مسئله ی کوچکی، یعنی سیم های پیچ خورده هدفون می توانند باعث ناراحتی و اذیت شما گردند. در این مقاله نکات و ترفند هایی برای صاف کردن و نحوه جلوگیری از گره خوردن سیم های هدفون تان ارائه خواهد گردید.

چرا سیم های هدفون شروع به چرخیدن دور هم میکنند؟چگونه سیم های گره خورده هدفون را باز کنیم

 پیچ خوردن یا گره خوردن سیم های هدفون در اثر استفاده طبیعی روزمره ایجاد می شود.  در طول روز ، ما به طور مداوم موقعیت یا جهت هدفون خود را تنظیم می کنیم. شاید حتی اگر مجبور باشیم از میز کار خود بلند شویم، آن ها را کنار می گذاریم و بعد از برگشتن دوباره تنظیمشان میکنیم و همچنان که این کار هارو می کنیم، به طور ناخودآگاه در طول این امور آنها را می چرخانیم.

چرخاندن آنها در هر نقطه بین 0-360 درجه کافی است تا اثر پیچشی روی سیم ها ایجاد شود ، به ویژه اگر این حالت همیشه رخ دهد.با بدتر شدن اثر پیچشی با چرخش مکرر دستگاه ، سیم ها از شکل طبیعی خارج می شوند و کشش ایجاد می شود.

  این حالت در ابتدا و بلافاصله آشکار نمی شود ، بنابراین همیشه نمی توانیم مشکل را زود تشخیص داده یا برطرف کنیم.از آنجایی که سیم هدفون ضعیف است و نمی تواند قدرت کافی برای بازگشت به موقعیت اصلی خود را اعمال کند ، با پیچاندن خود در داخل برای از بین بردن تنش ، فرو می ریزد.  در نتیجه ، یک سیم پیچ خورده و گره خورده برای شما باقی می ماند.

چرا جلوگیری از پیچ خوردن سیم ها مهم است؟

برخی از افراد ممکن است که از سیم های پیچ خورده و درهم ریخته خوششان نیاید، اما چند دلیل وجود دارد که جلوگیری از این امر را ضروری میکند.در مرحله اول، اگر سیمها دائماً پیچ خورده و مجدداً صاف نشوند ، ساییدگی و پارگی می تواند به محافظ پلاستیکی سیم آسیب برساند تا جایی که سیم های مسی داخل آن نمایان شود. ثانیاً ، پیچ خوردن مداوم سیم ها نیز می تواند منجر به ریز شکستگی و خم شدن سیم های مسی شود و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهد یا در نهایت هدفون شما را نا امید کند.

چگونه سیم های هدفون خود را صاف کنیم؟چگونه سیم های گره خورده هدفون را باز کنیم

اگر پیچ خوردن سیم های هدفون، باعث عصبانی شدن شما میشود، میتوانید آنها را به حالت اولیه و یا همان طوری که روز اول از جعبه خارج شده اند صاف کنید. برا این کار باید پنج نکته زیر را انجام دهید:

انگشتان خود را روی سیم ها بکشید

 رایج ترین راه برای تعمیر سریع سیم های پیچ خورده هدفون استفاده از انگشتان دست است.

  • سیم را بین انگشت شست و اشاره خود بگیرید.
  • با نگه داشتن سیم به صورت ملایم در بین انگشتان ، آن را از بین دو انگشت خود عبور دهید، اینکار را از پایه هدفون تا جایی که جک قرار دارد ادامه دهید.
  • تکرار این فرآیند 2-3 بار باید پیچ ​​های سیم هدفون را به طور قابل توجهی باز کند.

سیم هدفون خود را از وسط گوشی های آن عبور دهید.

این یک راه حل ساده برای صاف کردن سیم هدفون است، برای این کار باید توجه داشته باشید که سیم به کدام سمت پیچ خورده است.

  • سیم پیچ خورده را بردارید و آن را از وسط گوشی های هدفون خود عبور دهید.  این بدان معناست که سیم را فقط از فضایی که معمولاً سر شما در آن قرار می گیرد عبور می دهید.
  • پس از چند بار عبور دادن سیم از وسط گوشی ها، توجه کنید که آیا پیچ خوردگی کمتر شده است یا خیر. اگر پیچ خوردگی کمتر شده باشد به عبور دادن آن در همان جهت ادامه دهید تا پیچ خوردگی کاملا برطرف شود. اگر نه سیم را در جهت مخالف از وسط گوشی ها عبور دهید.
  • هنگامی که قسمت بزرگی از پیچیدگی را از بین برده اید، اما هنوز هم می توانید  پیچ و تاب جزئی در سیم ها ببینید ، می توانید با صاف کردن سیم با انگشتان خود با استفاده از روش بالا ، این مشکل را برطرف کنید.

سیم را با استفاده از یک وزنه یا سطح تخت، صاف نمایید.

اگر بعد از باز کردن گره و صاف کردن سیم هدفون خود باز هم شاهد پیچ خوردگی جزئی در آن هستید، این روش بهترین راه حل برای از بین بردن پیچ خوردگی باز مانده است.

  • هدفون خود را از یه محل بالاتر از سطح زمین آویزان کنید. این محل می تواند هر چیزی مثل آویز لباس ، نرده، دستگیره در، یا آویز حوله باشد.
  • یک جسم  کم وزن را به انتهای دیگر سیم ، نزدیک جک صدا وصل کنید.  به خاطر داشته باشید که کلمه کلیدی در اینجا “سبک” است.  از آنجا که شما در این روش با نیروی جاذبه کار می کنید ، مطمئن شوید که جسمی که به انتهای سیم وصل می کنید زیاد سنگین نباشد تا سیم آسیب نبیند یا زیادی کشیده نشود.
  • هدفون را به مدت 24 الی 48 ساعت با وزنه آویزان نگه دارید تا شاهد نتیجه آن باشید.
  • اگر جایی را برای آویزان کردن هدفون ندارید، در عوض می توانید آن را بر روی میز دراز کنید و از دو طرف سیم به صورت ملایم بکشید تا صاف شود. سپس در همان حالت در هر دو طرف سیم کتاب یا هر شئ سنگین مناسبی قرار دهید تا سیم برای مدتی در آن حالت کشید شده قرار گیرد.

هدفون را از پایه ، قلاب یا لبه میز آویزان کنیدچگونه سیم های گره خورده هدفون را باز کنیم

داشتن لوازم جانبی اختصاصی ، مانند پایه یا قلاب رومیزی ، که هدفون خود را روی آن آویزان می کنید ، راه خوبی برای اطمینان از این است که سیم هایی که در طول روز پیچ خورده اند به درستی در حالی که از آنها استفاده نمی شود باز می شوند.

یا اگر نمیخواهید که هزینه اضافی را برای لوازم جانبی خرج کنید، به آسانی می توانید هدفون خود را با قرار دادن گوشی ها و بند سر ان در لبه میز، آویزان کنید.

از یک سشوار برای گرم کردن سیم ها استفاده کنید.

اگر سیم هدفون شما به طرز نا امید کننده ای گره خورده است به “اجبار” بیشتری برای باز کردن آن نیاز دارید. برای این کار می توانید از یک سشوار استفاده نمایید. سشواری که درجه حرارت آن بر روی ملایم تنظیم شده است، می تواند سیم ها، محافظ پلاستیکی و قسمت های فلزی ظریف داخلی را به آرامی گرم نماید و انعطاف پذیری بیشتری به آنها دهد تا کار با آنها راحت تر شود.امید است راهنمایی های این مقاله بتواند کمک شایانی به شما در باز کردن گره و طریقه نگهداری از سیم های هدفونتان بکند تا همیشه هدفونتان سالم و بی عیب کار کند.