قوی ترین ساندبار جی بی ال

دو نقطه فرضی را تصور کنید! نام یکی را راحتی و دیگری را کیفیت بگذارید. آنها را به فاصله حدود 110 سانتی متری یکدیگر قرار دهید. فضای خالی شما قطعا به چیزی جز ساندبار JBL Bar 9-1 تعلق نخواهد داشت. برای تثبیت این موضوع نیز نقطه سوم، با فضای حدود 44 سانتی متر را باید متصور شد.

زمانی که JBL Bar 9-1 را در منزل خود برای اولین بار نگاه میکنید به نظر میرسد که یک ساندبار خطی ساده باشد. اما JBL Bar 9-1 چیزی شبیه به اسباب بازی ترنسفورمرز است. وقتی آنرا روشن میکنید و دو اسپیکر دالبی سوراند آنرا جدا میکنید و در پشت سر خود قرار میدهید و صدا را از جهات مختلف میشنوید، حس خواهید کرد که اسباب بازی Optimus Prime را به خانه آورده اید.

اسپیکر های رو به بالای JBL Bar 9-1 که در قسمت اصلی بدنه ی ساندبار و اسپیکر های دالبی سوراند آن قرار گرفته است خواهد توانست صدا را کاملا در فضای اتاق پر کند و از جهاتی که باید، به گوش شما برساند.

آیا ما به ساندباری نگاه میکنیم که تمام نیاز های ما برای شنیدن یک صدای فوق العاده را برطرف میکند ؟ قطعا همینطور است. با ما برای بررسی بیشتر JBL Bar 9-1 همراه باشید.

قدرتمند ترین ساندبار جی بی ال | JBL Bar 9.1

ساختار JBL Bar 9-1

قسمت اصلی ساندبار JBL Bar 9-1 88 سانتی‌متر و دو اسپیکر دالبی سوراند آن نیز 17 سانتی متر طول دارد و با ارتفاع تنها 6.2 سانتی‌متر، به اندازه‌ای کوتاه است که می‌تواند در پای اکثر تلویزیون‌ها قرار بگیرد بدون اینکه صفحه نمایش را مبهم کند.

در داخل ساندبار JBL Bar 9-1، چهار درایور میدرنج بیضی شکل رو به جلو، سه کانال جلویی فراگیر به همراه سه توییتر 20 میلی متری قرار دارند. در قسمت بالایی بدنه اسپیکر نیز، رو به بالا، دو درایور با برد کامل در قسمت جلویی Dolby قرار دارند. تا صدایی را ارائه دهند که گویی در یک کنسرت زنده و یا سالن تئاتر قرار دارید.

اسپیکر های دالبی سوراند JBL Bar 9-1 در هر طرف توسط مجموعه ای از آهنرباهای خوب و قوی متصل می شوند. در صورت اتصال، باتری 10 ساعته خود را در طول سه ساعت شارژ می‌کنند و در این مدت اگر در حال تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی هستید، همچنان کار می‌کنند. با این حال، آنها را با یک کشش محکم جدا کنید، آن زمان است که سرگرمی واقعی شروع میشود.

این یک ساندبار انعظاف پذیر است !!!

اسپیکر های دالبی سوراند آن را می توان در پشت مبل در اتاق نشیمن، روی دیوار، روی لبه پنجره یا هر جا که راحت تر است قرار دهید انعطاف‌پذیری JBL Bar 9-1 به این معنی است که با طراحی ساده و مدرن آن می‌توانید از چیدمان مجدد مبلمان خود یا خرید پایه‌های اسپیکر اضافی که با چیدمان سنتی‌تر سینمای خانگی مرتبط هستند، اجتناب کنید.

در این ساندبار 4 کانال صوتی دیگر نیز وجود دارد هر کدام دارای یک درایور با برد کامل برای پخش موسیقی هایی که از طریق تکنولوژی Dolby Surround ضبط شده اند، هستند. همچنین دارای یک توییتر 20 میلی متری دیگر برای پخش جلوه های فراگیر هستند.

قدرتمند ترین ساندبار جی بی ال | JBL Bar 9.1

بزرگترین سازه این اسباب بازی !!

در واقع بزرگترین سازه ای که کمپانی جی بی ال در این مجموعه فوق العاده استفاده کرده است، ساب ووفر عظیم آن است. این ساب ووفر 30 سانتی متر ارتفاع و 44 سانتی متر عمق دارد. درسته! این ساب ووفر فضای زیادی را اشغال میکند اما میتوان گفت نیمی از صدای زیبای این ساندبار به دلیل کوبش بیس نرم و بسیار زیبای آن است.

راه اندازی این سیستم صوتی اصلا کار سختی نیست. فقط کافیست ساندبار، اسپیکر های دالبی سوراند و ساب ووفر عظیم آنرا به مقابل تلویزیون خود برده و روی میز قرار دهید. البته اگر قصد دارید این سیستم صوتی را بر روی دیوار نیز نصب کنید، کمپانی جی بی ال این امر را برای شما فراهم کرده است. پایه های دیواری را بر روی دیوار نصب کرده و ساندبار خود را بر روی آن قرار دهید و اسپیکر های دالبی سوراند را به وسیله مگنت های بسیار قوی به ساندبار بچسبانید.

این ساندبار فاقد اپلیکیشن اختصاصی هست! اما به لطف یک کنترل از راه دور مرتب و پر ویژگی، به علاوه پشتیبانی از Chromecast و AirPlay 2، نیازی به آن نیست. شما میتوانید از طریق اتصال به نرم افزار Google Home کنترل بیشتری بر روی اسباب بازی تبدیل شونده خود داشته باشید!

قدرتمند ترین ساندبار جی بی ال | JBL Bar 9.1

اتصالات سیمی و بی‌سیم برای اینترنت، انتخاب HDMI نوری یا eARC (HDCP 2.3) برای اتصالات منبع، به‌علاوه یک ورودی HDMI برای اتصال 4K، که با Dolby Vision نیز سازگار است، وجود دارد. میتوانید موسیقی را از طریق اتصال بلوتوث به ساندبار، پخش کنید. یک درگاه USB نیز در ساندبار وجود دارد. البته توجه داشته باشید که درگاه USB فقط برای آپدیت های نرم افزاری است و قابلیت پخش از روی یو اس بی، فقط در صورت قرار داشتن در آخرین آپدیت و از طریق یک سری پسوند های خاص فایل صوتی، امکان پذیر هست.

بعد از فرایند راه اندازی JBL Bar 9-1، تنها کاری که باید بکنید این است که از گوش دادن به موسیقی های مورد خود لذت ببرید. کالیبراسیون صدا در بالاترین کیفیت صورت میپذیرد. زمانی که به اخبار هواشناسی یا ویدئو های تصویری نگاه میکنید با توجه به تکنولوژی های روز دنیا که در این ساندبار مورد استفاده قرار گرفته است، صدا و حرکت لب کاملا هماهنگ و همزمان انجام میشود و کوچکترین تاخیر در دریافت صدا وجود نخواهد داشت. این مورد زمانی که در هنگام انجام بازی های آنلاین ویدئویی هستید نیز صدق میکند.

لازم به ذکر است که کشف این ویژگی های JBL Bar 9-1 آنچنان هم ساده نیست. فشار دادن و نگه داشتن دکمه های خاصی روی کنترل از راه دور آنها را فعال می کند، اما توضیحات فقط در اعماق دفترچه راهنما پنهان هستند. شاید لازم باشد تعداد زیادی ویدئوی آموزشی درباره این اسباب بازی Transformers مشاهده کنید تا یاد بگیرید چگونه با آن کار کنید.

خب استفاده را با Seven Worlds, One Planet اثر دیوید آتنبرو شروع میکنیم. به محض شروع ویدیو متوجه کیفیت فوق العاده صدای دالبی این ساندبار خواهید شد. حس خواهید کرد با گروهی از شامپانزه‌ها در جنگل ساحل عاج هستید به دلیل اینکه اسپیکر های دالبی سوراند این ساندبار، صدا را از جهات مختلف به سمت شما پرتاب میکنند تا صحنه صوتی شگفت انگیزی را رقم بزنند.

صداهای جنگل از بالا تا پایین فضای اتاق را پر می کنند. صدای پرنده و قور قورباغه از چپ و راست شنیده می شود. شاید کمی قوه تخیل ما بالاست اما گویی در یک خانه جنگلی زندگی میکنید. ارتفاع صدایی که پخش میشود نیز، با توجه به قابلیت Dolby Atmos متفاوت به گوش میرسد.

اکنون در ذیل قابلیت های این ساندبار را خلاصه با هم مرور میکنیم :

  • طراحی فوق حرفه ای برای تجربه صدای سه بعدی
  • امکان اتصال بصورت بی سیم از طریق بلوتوث
  • قدرت صدای 820 وات RMS همراه با شفافیت و وضوح عالی
  • دارای دو پورت ورودی و خروجی تصویر HDMI
  • دارای ورودی صدای دیجیتال اپتیکال
  • درایور های پیشرفته برای نمایش دقیق فرکانس ها
  • دارای جدیدترین تکنولوژی دالبی به نام Dolby Atmos®
  • تجربه صدای سوراند 9.1 کانال توسط دو اسپیکر جداشونده Dolby Surround
  • اتصال دو اسپیکر بصورت وایرلس و بدون نیاز به کابل برق
  • قابلیت انتقال و پشتیبانی کیفیت تصویری 4K
  • اتصال به رادیو های اینترنتی از طریق Wifi
  • دارای Wifi داخلی سازگار با Chromecast و Airplay 2
  • همراه با ساب ووفر 10 اینچ وایرلس با بدنه  BassReflex
  • دارای ریموت کنترل بی سیم با عملکرد کامل
  • دارای حالت آماده به کار (Stand by)
  • امکان نصب دیواری یا رومیزی ساندبار

اگر قصد تجربه یک سینمای واقعی را در منزل خود دارید ساندبار جی بی ال JBL Bar 9-1 بهترین گزینه خواهد بود لازم به ذکر است که قیمت این محصول در وبسایت آمازون 1200$ است اما با توجه به موقعیت کشور ایران و استراتژی عرضه کنندگان قیمت بسیار پایین تر از چیزی که باید، دارد.