مروری بر اسپیکر JBL Charge 4

صدای واضح، عمر باتری خوب و قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر

مزایا JBL Charge 4

  • تا 20 ساعت عمر باتری
  • قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر با کمک درگاه USB-A
  • ضدآب بودن اسپیکر و داشتن گواهی IPX7
  • بالانس بودن صدا با کمک جداسازی خوب فرکانس
  • قابلیت اتصال 100 اسپیکر برای داشتن یک صدای بهتر

معایب JBL Charge 4

  • نداشتن قابلیت Speakerphone
  • نداشتن قابلیت Voice assistant

 

Guide JBL Charge 5 2

 

معرفی

اسپیکر JBL Charge 4 یک اسپیکر قابل‌حمل بسیار کاربردی است که علاوه بر اسپیکر بودن، میتواند پاوربانک خوبی هم برای دستگاه‌های مختلف شما باشد. با ظرفیت 20 ساعت عمر باتری و یک بدنه‌ مقاوم و ضدآب و صدایی بالانس، هر آنچه که باید داشته باشد را دارد و همراهی عالی برای سفر شما به شمار میرود.

طراحی اسپیکر JBL Charge 4 یک طراحی جوان‌پسندانه بوده و برای دورهمی فوق‌العاده است. شما میتوانید از بین رنگ‌های مختلف موجود برای این اسپیکر شامل دو رنگ خاص سبز و صورتی، رنگی را برای خود انتخاب کنید.

عمر باتری

باتری 7500 میلی‌آمپر ساعتی داخل این اسپیکر میتواند تا 20 ساعت برای شما کار کند و با این حساب، اسپیکر JBL Charge 4 در صدر اسپیکرهای بادوام قرار میگیرد. با این‌حال، همان‌طور که در توضیحات مربوط به این اسپیکر آمده است، این اسپیکر تا 20 ساعت دوام می‌آورد. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، با پخش موسیقی با 50 درصد صدا در این اسپیکر، 10 ساعت باتری در اختیار داریم که چنین چیزی معمول بوده و JBL Charge 4 یکی از بهترین باتری‌ها را در میان اسپیکرهای بلوتوث مشابه داراست.

5.5 ساعت طول میکشد تا باتری JBL Charge 4 از صفر به 100 برسد.

 

Guide JBL Charge 5 3

 

اتصال و ارتباط با سایر دستگاه‌ها

همان‌طور که از نامش برمی‌آید این اسپیکر یک ویژگی خوب دارد که این امکان را به شما میدهد تا دستگاه‌های دیگرتان را توسط آن شارژ نمایید. پوشش ضدآب روی درگاه‌های اسپیکر را بالا بزنید تا درگاه USB را بیابید که منتظر شماست تا گوشی یا دوربین عکاسی خود را با آن شارژ نمایید. علاوه بر بلوتوث میتوانید دستگاه‌های خارجی را توسط کابل AUX 3.5 میلی‌متری به دستگاه متصل کنید. زمانی که مشغول تماشای فیلم هستید و صدای فیلم را با استفاده از این اسپیکر گوش میدهید، بلوتوث شما تأخیری را در صدای فیلم ایجاد میکند بنابراین این کابل اینجا خیلی به دردتان میخورد.

بدنه‌ای مقاوم و ضدآب

برایتان اتفاق افتاده که بخواهید اسپیکر بلوتوث خود را به ساحل یا کنار استخر ببرید؟ با JBL Charge 4 خیالتان از این بابت راحت است زیرا این اسپیکر دارای گواهینامه‌ IPX7 است. این گواهی ضدآب بالاترین و مطمئن‌ترین گواهی در میان گواهی‌های مربوط به قابلیت ضدآب است. با گواهی IPX7 میتوانید مطمئن باشید که به زیر آب بردن اسپیکرتان تا نهایت 60 ثانیه صدمه‌ای به آن نمیزند. اسپیکر JBL Charge 4 دوست خوبی برای شما در این موقعیت‌هاست.

بدنه‌ JBL Charge 4 از پوششی بادوام و مقاوم ساخته شده است و شما میتوانید از این بابت مطمئن باشید که در افتادن بر روی زمین در ماجراجویی‌هایتان این اسپیکر جان سالم به در میبرد.

 

Guide JBL Charge 5 4

 

مقایسه‌ JBL Charge 4 و JBL Charge 3

آیا بهتر است که JBL Charge 3 خود را با JBL Charge 4 عوض کنید؟ اگر شما یک اسپیکر JBL Charge 3 دارید احتمالاً لازم نیست این کار را کنید. کیفیت JBL Charge 4 بهتر از JBL Charge 3 است – به‌طور خاص اسپیکر JBL Charge 3 صدای بیس‌دار تری دارد درحالی‌ که اسپیکر JBL Charge 4 تفکیک فرکانس بهتری نسبت به JBL Charge 3 داراست. اما تفاوت بین این دو آن‌ قدر نیست که نیاز به تعویض داشته باشید.

کیفیت صدا و طراحی ظاهری JBL Charge 4 اندکی از JBL Charge 3 بهتر است.

JBL Charge 3 در 3 رنگ اما JBL Charge 4 در 11 رنگ موجود است. به‌طور مشابه JBL Charge 4 دارای کنترل پنل بر روی اسپیکر و چراغ‌های مربوط به باتری در پایین اسپیکر میباشد.

JBL Connect+

اکثر اسپیکرهای بلوتوث امروزه قابلیتی را دارند که این امکان را به کاربر میدهد دو اسپیکر مشابه را به یکدیگر متصل کند. JBL Charge 4 این امکان را ارتقا داده و کاربر میتواند تا 100 اسپیکر را به هم وصل نموده و یک آهنگ و موسیقی خاص با تمامی این اسپیکرها پخش شود.

شما میتوانید تا 100 اسپیکر را برای داشتن یک صدای فوق‌العاده به یکدیگر متصل کنید.

اگر شما دو عدد اسپیکر JBL Charge 4 دارید، میتوانید یکی را به عنوان اسپیکر سمت راست و دیگری را به عنوان اسپیکر سمت چپ تعیین کنید. این به شما کمک میکند تا بدون هیچ مشکل و سختی، صدای استریوی عالی‌ای را در اتاق خود تجربه کنید.

حتی میتوانید از این هم فراتر رفته و با قرار دادن نقاط مختلف منزل خود بدون نیاز به حمل اسپیکر، آهنگ در حال پخش خود را در هر جای خانه واضح و بلند بشنوید.

برای این کار بجای اینکه خود را درگیر هماهنگ کردن مدل‌های مختلف JBL با هم کنید تنها نیاز است که JBL Charge 4 را داشته باشید کنید. وقتی در آینده دستگاه‌های بیشتری JBL Connect+ را پشتیبانی کنند، این مشکل برطرف میشود هرچند که استفاده از مدل‌های مختلف اسپیکر با هم هیچوقت توصیه نمیشود چراکه صدا بالانس نخواهد بود.

 

Guide JBL Charge 5 5

 

کیفیت صدا

اسپیکر JBL Charge 4 کیفیت صدای بهتری را نسبت به اسپیکرهای Charge 3 و Flip 4 دارد. بیس اسپیکر JBL Charge 4 تا حدودی بهبود‌یافته است تا پخش صدا بهتر باشد و فرکانس‌ها نیز در این اسپیکر بهتر تفکیک میشوند تا صدا واضح‌تر باشد.

 

کیفیت صدای ارتقا‌یافته مخصوصاً در بیس

در مقایسه با Flip 4 ،Charge 4 دارای صدای زیر یکسان اما با بیس بهتری است. بزرگ‌تر بودن JBL Charge 4 بالاتر بودن کیفیت صدای این اسپیکر بلوتوث را در بر دارد. درحالی‌ که یک اسپیکر قابل‌حمل است، از سایر رقبا جلو زده است.

دو تقویت‌کننده بیس در این اسپیکر، بیسی را به ما میدهند که هیچگاه بلندتر از حد خود نشده و آهنگ را خراب نمیکند. ماکزیموم توان خروجی 20 وات است و این اسپیکر حتی اگر ماکسیموم صدا را داشته باشد هم هیچگاه کم نمی‌آورد.

 

Guide JBL Charge 5 6

 

نتیجه‌گیری

اسپیکر JBL Charge 4 یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که میتوانید در انتخاب یک اسپیکر بلوتوث قابل‌حمل داشته باشید. این اسپیکر بدنه‌ای بادوام و ضدآب دارد و کیفیت صدای آن نسبت به مدل قبلی‌اش بهتر شده است. اگر نیاز به قابلیت Speakerphone یا قابلیت Voice assistant دارید JBL Charge 3 را استفاده کنید در غیر این صورت JBL Charge 4 تقریباً از هر نظر کامل است.

 

Guide JBL Charge 5 7