اسپیکر جی بی ال JBL Flip 5

جی‌بی‌ال 5، یک اسپیکر همه‌کاره است و از نظر صدای بم بودنش بهبودیافته و دارای پورت فست شارژ C است.

• مزایا JBL Flip 5

  • صدای بیشتر با صدای واضح‌تر
  • دارای شارژر پورت سریع C
  • در 11 رنگ‌بندی متفاوت
  • دارای استاندارد IPX7

• معایب JBL Flip 5

  • فاقد اسپیکرفون  
  • فاقد محافظ دستیارصوتی
  • با دستگاه‌های JBL Connect‌+ سازگار نیست.

معرفی

در مورد اسپیکرهای بلوتوثی قابل‌حمل، یک موضوعی وجود دارد و این هست که اکثر اسپیکرهای قابل‌حمل عمر باتری و کیفیت صدای پایینی دارند، اسپیکرهای باکیفیت صدای بالا بزرگتر هستند. اسپیکر JBL Flip 5 از همه نظر بهترین است و در معنایی همه‌کاره است و در این موضوع هم موفق شده است. اگر به دنبال اسپیکر قابل‌حمل هستید، به شما می‌گوییم که این گزینه قطعا یکی از بهترین انتخاب‌ها است. زیرا که مقاوم و بادوام است و به سرعت شارژ میشود. استفاده از آن بسیار آسان است و به ندرت با مشکلات قطعی و ارتباطی مواجه میشوید.

اسپیکر پرتابل بلوتوثی جی بی ال | JBL Flip 5

 

فرق و تفاوت بین JBL Flip 5 با JBL Flip 4

JBL Flip 5 از نظر حاشیه و مرزبندی از جی‌بی‌ال 4 بزرگتر است و شرکت JBL برای استفاده بهتر و راحت‌تر یک فضای اضافی درنظر گرفته است. باتری مدل 5 بزرگتر و اسپیکر آن برای صدای بلندتر، قدرت بیشتری دارد. پورت شارژ آن به پورت C بروزرسانی شده است، بنابراین فرآیند شارژکردن در نوع JBL Flip 5 سریعتر انجام میگیرد. شاخص توان به آن اضافه شده است که نشان میدهد اسپیکر در حال حاضر چه مقدار باتری دارد.

گزینه و انتخاب رنگ در مدل 5 از نوع قبلی خود بیشتر است. Flip از سبک و رنگ‌های جوان‌پسند استقبال کرده، بنابراین میتوانید از بین 11 رنگ که صورتی چرک، قرمز سرخ و در صورتی که نمیخواهید اسکیپرتان توجه افراد را به خود جلب کند میتوانید از بین گزینه‌های کلاسیک‌تر مثل مشکی، خاکستری، سفید انتخاب کنید.  

مدل فیلپ 4 دارای میکروفون‌های داخلی بود که میتوانستید از آن به عنوان اسپیکرفون استفاده کنید، ولی در JBL Flip 5 این قابلیت وجود ندارد. با این حال همچنان میتوانید از فیلپ 5 برای دریافت و ایجاد تماس استفاده کنید اما نیاز است که به صورت مستقیم با تلفن خود صحبت کنید و نمیتوانید از آن به عنوان دستیار یا منشی صوتی استفاده کنید.

ویژگی‌های فیزیکی

درکنار این تغییرات، سبک کلی جی‌بی‌ال فیلپ تغییر نکرده است. این اسپیکر هنوز دارای فیلتر شبکه‌ای مقاوم و رادیاتورهای غیرفعال است که همراه با موسیقی شما می‌تپد. این اسپیکر را هم میتوان به صورت افقی و هم عمودی قرار داد و به خوبی در قفسه آب دوچرخه قرار میگیرد.

JBL Flip 5 دارای استاندارد ضدآب IPX7 است و میتواند به مدت 30 دقیقه یا بیشتر در عمق 3.3 فوتی یا بالاتر فرو رود. با خرید اسپیکر فلیپ 5، میتوانید حس آزادی را تجربه کنید و هرگز نمیترسید از اینکه این اسپیکر را همراه خود به جشن ببرید، حتی زمانی که جشن در کنار استخر یا ساحل برگزار شود. با این حال، JBL Flip 5 نمیتواند شناور باشد، بنابراین در زمانی که آن را در دریاچه‌ای عمیق میگذارید، مواظب باشید.

اسپیکر پرتابل بلوتوثی جی بی ال | JBL Flip 5

در قسمت پشت اسپیکر، دکمه‌های اتصال و روشن / خاموش قرار دارد و همچنین دکمه‌ دیگری به نام شاخص باتری وجود دارد که میزان باقیمانده باتری را نمایش میدهد.

افرادی که در گذشته از اسپیکرهای قابل‌حمل JBL استفاده میکردند، دکمه تنظیمات  پخش / مکث، کم و زیاد کردن صدا، دکمه عقب و جلو را تشخیص دادند. همچنین دکمه‌ای برای عملیات PartyBoost وجود دارد که به شما این امکان را میدهد تا به صورت همزمان به 100 اسپیکر متصل شوید و آهنگی را با آن پخش کنید.

کیفیت صدا

در امتحانی که در مورد کیفیت صدا انجام گرفت، صدای اسپیکر JBL Flip 5 واقعا بلند بود و از 95 درصد از اسپیکرهای بلوتوثی قابل‌حمل با همین اندازه سبقت میگیرد. چه در داخل یا چه در محیط بیرونی و خارج استفاده کنید، این اسپیکر میتواند به عنوان قلب مجلستان باشد. ارتباط و اتصال به اسپیکر JBL Flip 5 از طریق بلوتوث 4.2 انجام میگیرد.

JBL Flip 5 یکسری قسمت‌های داخلی جدید است که جی‌بی‌ال آن را به عنوان «پیست مسابقه» معرفی میکند. قسمت وسط بزرگتر است و صدای بم‌تر و واضح‌تری را ایجاد میکند. محدوده فرکانسی از 70 هرتز  20 کیلوهرتز به 65 هرتز  20 کیلوهرتز بهبود یافته است و توان خروجی از 18 وات به 20 وات تغییر کرده است.

در هنگام آزمایش، میزان بم بودن صدای جی‌بی‌ال فلیپ 5 از نوع فلیپ 4 خود و سونی مدل XB22 عمیق‌تر بود و شدت بیشتری داشت. فرکانس‌های میان‌دامنه واضح‌تر و صداها بلندتر و رساتر پخش میشدند. فرکانس‌های بالا آنچنان درخشندگی داشتند که هرگز در صداهای بالا حتی زمانی که اسپیکر بر روی آخرین میزان صدای خود قرار میگرفت، شنیده نمیشد.

 

اسپیکر پرتابل بلوتوثی جی بی ال | JBL Flip 5

اتصال چند اسپیکر با PartyBoost

JBL دوباره اتصال چند اسپیکر را با آخرین سیستم که نام آن PartyBoost است، بروزرسانی کرده است. این قابلیت امکان اتصال دو دستگاه را به یکدیگر برای داشتن صدای استریو واقعی یا چند دستگاه را برای جشن اجرای یک جشن بزرگ که فقط از یک منبع صدا پخش میشود، امکان‌پذیر میکند. توجه داشته باشید که JBL Flip 5 خودش به تنهایی یک اسپیکر واحد است، بنابراین اتصال دو اسپیکر به یکدیگر برای داشتن یک تجربه استریو، به عنوان بهترین روش به شمار می‌آید.

دستگاه‌هایی که به یکدیگر متصل میکنید باید قابلیت پروتکل PartyBoost را داشته باشند. برای مثال، شما نمیتوانید فلیپ 5 را به  فیلپ 4 (که از JBL Connect+ استفاده میکند) یا فیلپ 3 (که از JBL Connect استفاده میکند) متصل کنید.

عمر باتری

عمر باتری در JBL Flip 5، تقریبا به عنوان بهترین باتری در بازار درنظر گرفته شده است. از آنجایی که طول عمر آن حتی برای حداکثر صدا برابر 12 ساعت است که در اکثر موارد، میتوانید قبل از شارژ مجدد، حدود 27 ساعت استفاده کنید، این مقدار ساعت گوی سبقت را از UE Boom 3، Bose Soundlink Revolve+ و سونی SRS-XB32 می‌دزدد و نسبت به JBL 3 و JBL4 بهتر است. به دلیل پورت C، میتوانید در دو ساعت از باتری کاملا خالی شده به باتری پر برسید.

نتیجه‌گیری

نکات کلیدی فروش JBL Flip 5 نسبت به JBL4، صدای بم بهتر، صدای قوی‌تر و طول عمر بیشتر است. وجود سوکت شارژ C پورت باعث شارژ سریعتر میشود و منسوخ شدنی نیست. اگر نمیخواهید که از اسپیکر قابل‌حمل خود به عنوان اسپیکرفون استفاده کنید یا با دستیار مجازی خود ارتباط داشته باشید، JBL Flip 5 میتواند از بین اسپیکرهای قابل‌حمل، به عنوان بهترین انتخاب به شمار آید.