بررسی عملکرد هدفون در مکالمه | Headphones

بهترین هدفون با میکروفون برای تماس های صوتی و تصویری نشان می دهد که چگونه مکالمه تلفنی در هدفون که معمولاً تنها با خروجی صدا ارتباط دارد، می تواند ویژگی های موثری برای ارتباطات دو طرفه داشته باشد.

امروزه استفاده از میکروفون در هدست و هدفون، مخصوصاً بهترین هدست و هدفون گیمینگ ، بسیار رایج است. به همین دلیل، استفاده از آنها برای تماس با هر دستگاهی اعم از تلفن یا رایانه که آنها را به آن متصل کرده اید، بسیار آسان است. با این حال، همه هدفون ها برابر نیستند و حتی برخی از مدل های سطح بالا می توانند با وضوح پایین میکروفون و اتصال ناامید کننده عمل کنند.

بهترین هدفون دارای میکروفون

همان گونه که اشاره شد، همه هدفون ها دارای میکروفون نیستند. از جمله برندهایی که  بهترین هدفون ها برای تماس ها و هدفون های بی سیم را تولید کنند، شامل برند ANKER ، برند JBL و برند BOSE هستند که برای مکالمه تلفنی در هدفون ، از ویژگی های میکروفون هوشمند استفاده می کنند که میزان نویز محیط را که می تواند در نحوه صدای شما در آن طرف خط تداخل داشته باشد، به حداقل برساند.

شروع یک مکالمه صوتی در شرایطی که هدفون یا میکروفون به درستی کار نمی کند، می تواند آزاردهنده باشد و باعث ناامیدی شما و فردی که با او صحبت می کنید، شود. قبل از استفاده از کنترل های صوتی، یک تست صدای هدفون انجام دهید و مطمئن شوید که میکروفون و هدفون شما به درستی کار می کند. برخی از برنامه های چت صوتی و تصویری اینترنتی مانند اسکایپ نیز گزینه ای برای تست دستگاه های صوتی شما قبل از مکالمه تلفنی در هدفون دارند.

تست سلامت میکروفون در هدفون ها

ابتدا لازم است که سوکت هدفون را در رایانه خود وصل کنید تا میکروفون را آزمایش نمایید. اینها معمولاً با نمادهای نشان دهنده میکروفون، برای اتصال صحیح آن برچسب گذاری می شوند.

برای تست مکالمه تلفنی در هدفون ، اگر از هدفون به جای اسپیکرها استفاده می کنید، هدفون خود را به سوکت خروجی وصل کنید. در لپ تاپ یا مجموعه ای از اسپیکرهای دارای سوکت هدفون، با نمادی به شکل مجموعه ای از هدفون مشخص می شود. در کارت هاص صدا که دارای 2 خروجی هستند، برخی از سوکت ها و جک های هدفون و میکروفون نیز دارای رنگ بندی هستند، که معمولاً برای هدفون سبز و صورتی برای میکروفون است.

اگر میکروفون دارای دکمه روشن روی بدنه است، میکروفون خود را روشن کنید. منوی Start را باز کنید و سپس به تنظیمات بروید، روی System و Sound کلیک کنید. اگر میکروفون خود را در قسمت ورودی انتخاب نکرده اید، آن را برگزینید. برای تست مکالمه تلفنی در هدفون ، در میکروفون خود صحبت کنید.

شما باید یک نشانگر سطح صدا را در بخش میکروفون ، ببینید. در غیر این صورت، برای کمک از Windows روی دکمه عیب یابی کلیک کنید.

گزینه های تست چت صوتی

برای این کار، لازم است که سرویس چت صوتی را راه اندازی کنید که امکان تماس های آزمایشی مانند اسکایپ را فراهم می کند. در صورت وجود، با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید. منوی سطوح صدا را باز کنید. این بسته به نوع سرویسی که استفاده می کنید، کمی متفاوت خواهد بود. اما معمولاً چیزی شبیه به تنظیمات صوتی نامیده می شود و ممکن است در قسمت Tools یافت شود. مطمئن شوید که هدفون و میکروفون فعال هستند. حالا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

تماس تست یا ویژگی مشابه آن را فعال کنید. به طور معمول این کار را با انتخاب یک مخاطب ساختگی با عنوان Test Call یا چیزی مشابه از لیست مخاطبین خود انجام می دهید و سپس تماس را برای مکالمه تلفنی در هدفون شروع می کنید. وقتی با میکروفون صحبت می کنید، باید بتوانید صدای خود را از طریق هدفون پخش کنید.

بررسی عملکرد هدفون در مکالمه | Headphones

 

رفع مشکلات مکالمه در هدفون یا هدست

اگر از هدفون USB استفاده می کنید و هیچ صدایی نمی شنوید، سعی کنید هدفون را بردارید و از هر برنامه صوتی که استفاده می کنید، خارج شوید. چند ثانیه صبر کنید و سپس دوباره هدفون را وصل کرده و برنامه را دوباره راه اندازی کنید.

مشکل شما ممکن است ناشی از نقص موقت برنامه باشد. اگر با هدفون یا میکروفون مشکل دارید، اتصال آنها را قطع کرده و از اسپیکر یا میکروفون تعبیه شده در رایانه خود استفاده کنید. اگر هنوز نمی توانید مکالمه تلفنی در هدفون را دریافت کنید، ممکن است یک مشکل نرم افزاری باشد. اگر درست کار می کند، سعی کنید از هدفون یا میکروفون با دستگاه دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا هنوز با مشکل روبرو هستید.

توصیه می شود قبل از شروع تماس با افراد، یک شماره گیری آزمایشی انجام دهید. این آزمایش به شما اطمینان می دهد که همه چیز بدون مشکل اجرا می شود و شما را از هر گونه مساله ناشی از مشکلات فنی در حین مکالمه تلفنی در هدفون نجات می دهد.

اگر در حین آزمایش تماس با مشکلی روبرو شدید، مطمئن شوید که هدست و میکروفون صحیح به دستگاه متصل است. می توانید برای بررسی مکالمه تلفنی در هدفون ، ورودی متصل میکروفون و خروجی هدست را چک کرده و صدای تست را پخش کنید.

مطمئن شوید که میکروفون صحیح در تنظیمات سیستم رایانه شما به عنوان دستگاه صوتی پیش فرض فعال باشد.  حتی اگر دستگاه به طور صحیح فعال باشد، ممکن است سیستم رایانه شما صدای صوتی رایانه را پیش فرض کند. از تنظیمات سیستم خود، هدست را به عنوان خروجی و ورودی خود انتخاب کنید. می توانید در خصوص امکان مکالمه تلفنی در هدفون ، با کارشناسان مجرب تهران اسپیکر مشورت کنید.

اتصال هدست از طریق USB

اتصالات Aux و بلوتوث ممکن است با مشکلات کیفیت صدا و مکالمه روبرو شوند در حالی که هدست USB مستقیماً روی رایانه اجرا می شود. برای بررسی امکان مکالمه تلفنی در هدفون ، مطمئن شوید که هدفون به رایانه متصل است. بلوتوث تلفن یا هر دستگاه دیگر را قطع کنید. عدم قطع ارتباط ممکن است منجر به برقراری تماس با دستگاه جایگزین شود.

فعال کردن میکروفون در تماس ورودی

برای دریافت تماس های ورودی، باید میکروفون شما فعال باشد. با این حال، اگر میکروفون فعال نیست، می توانید قبل از پاسخ به تماس ورودی، میکروفون را روشن کنید. برای فعال کردن میکروفون قبل از پذیرش تماس ورودی ، لازم است که مراحلی را طی کنید. هنگامی که یک اعلان تماس ورودی ظاهر می شود، پیامی با عنوان میکروفون خود را برای پاسخگویی در مرورگر فعال کنید، مشاهده خواهید کرد.

بهترین هدفون های بی سیم برای تماس های تلفنی

آیا به دنبال بهترین هدفون بی سیم برای مکالمات تلفنی هستید؟ شما برقراری تماس بدون دردسر سیم متصل به تلفن هوشمند خود را می خواهید. قطع سیم می تواند شرایط استفاده را تغییر دهد.

این هدفون های بی سیم می توانند تماس ها را بدون هیچگونه وقفه ای واضح و شفاف نشان دهند. آن ها باید برای داشتن امکان مکالمه تلفنی در هدفون ، چند معیار کلیدی را داشته باشند.

کیفیت میکروفون باید درجه یک باشد تا صدای شما بدون پس زمینه یا نویز محیط منتقل شود. گاهی اوقات می خواهید بدون فاش کردن موقعیت مکانی خود تماس تلفنی برقرار کنید. همچنین شما باید بتوانید به تماس ها سریع و آسان پاسخ دهید و ترجیحاً با یک لمس یا انتخاب دکمه، مکالمه تلفنی انجام شود. اگر هدفون ها هنوز روشن نشده اند، بدون زحمت می توانید آنها را روی سر خود قرار دهید.

این ویژگی در هدفون های اورجینال که در فروشگاه اینترنتی تهران اسپیکر موجود است، مشترک است.  قدرت سیگنال بلوتوث تماس ها، باید کافی باشد تا مانع از بین رفتن سیگنال شوند، حتی اگر تلفن هوشمند در اتاق دیگری باشد. همه دستگاه های بلوتوث برابر نیستند و قدرت سیگنال بخش مهمی از این تفاوت است که در مکالمه تلفنی در هدفون بسیار نقش دارد.

مکالمه تلفنی در ایرباد ها

بررسی عملکرد هدفون در مکالمه | Headphones

 

در بسیاری از ایربادها از برند های  مختلف، لازم است تا به سادگی قاب شارژ را باز کرده و یک یا هر دو گوشی را بیرون بیاورید.

با باز کردن قاب، هدفون به طور خودکار فعال می شود و با دستگاه شما متصل می گردد، به این معنی که ایرفون، به سرعت سیگنال دریافت می کند و آماده تماس است. در برخی از هدفون ها، این امکان برای شما وجود دارد که با یک هدفون یا هر دو تماس بگیرید و در هر زمان می توانید در حین تماس یکی از گوشی ها را اضافه یا حذف کنید.

به طور مثال ایرفون های برند ANKER این ویژگی را دارا هستند. شما می توانید برای برخورداری از مکالمه تلفنی در هدفون ، از میان هدفون های ارائه شده در تهران اسپیکر ، متناسب با نیازهای خود و میزان بودجه ای که برای آن کنار گذاشته اید، انتخاب کنید. شما میتوانید مشاوره های لازم را از کارشناسان متخصص تهران اسپیکر به طور رایگان دریافت کنید.