معرفی هدفون Plantronics BackBeat Pro 2

Plantronics BackBeat Pro 2 هدفون بی سیم است که ترکیبی خوب از طراحی بسیار بهتر نسبت به نسخه اصلی BackBeat Pro برخوردار است. آنها هدفون های محکم و راحت با طرح کنترل آسان برای استفاده و کیفیت صدای هیجان انگیز هستند. همچنین دارای ویژگی های فعال هستند که آنها را برای اکثر موارد استفاده مناسب می کند. برای دریافت اطلاعاتی بیشتر در این خصوص، می توانید با تهران اسپیکر همراه باشید.

این هدفون ها از طراحی مستحکم و بادوام، دامنه بی سیم و ماندگاری باتری عالی برخوردار هستند و برای اکثر شنوندگان معمولی و حتی انتقادی به اندازه کافی متعادل به نظر می رسند. با این حال، برای کار کردن کمی حجیم بوده و با وجود هدفون های نویز دهنده، فقط دارای یک نویز کنسلینگ متوسط هستند.

نگاهی اجمالی

  • میکروفون دوتایی بدون بوم با DSP
  • یک درگاه میکرو USB برای شارژ با کابل موجود
  • هدفون بی سیم به همراه پشتیبانی از ویندوز و مک
  •  پخش جریانی صوتی از نسخه 4.0 بلوتوث حداکثر 10 متر
  • نرم افزار Plantronics Hub برای سفارشی سازی تنظیمات
  • توانایی متصل کردن همزمان دو دستگاه با کیفیت صدای خوب
  • مناسب مسافرت با عمر باتری باورنکردنی 24 ساعت با 3 ساعت شارژ
  • یک پورت 3.5 میلی متری با کابل 3.5 میلیمتری و پنج LED پنهان شده در پشت گوشی
  • دارای کاپ های گوش متراکم و هدبند با قاب فلزی و پلاستیکی تقویت شده و انعطاف پذیر

طراحی مناسب

Plantronics BackBeat Pro 2 برخی از زیبایی های قبلی Backbeat Pro را حفظ کرده است. اما کاپ های گوش و لولاها را کاملاً دوباره طراحی کرده تا جلوه مدرن تری به آنها بدهد. کاپ های گوشی، اکنون بیضی شکل هستند و لولاهای اضافی دارند تا انعطاف پذیری بیشتری به آنها بدهد.

هدفون ورزشی پلنترونیکس | Plantronics BackBeat Pro 2

 

هدبند نیز جدا از متریال مختلفی که در کیفیت ساخت استفاده می شود، ثابت مانده است. به طور کلی، این یک طراحی مجدد خوب است که کمی حجیم احساس می شود، به خصوص اینکه لولاهای جدید باعث بیرون آمدن کاپ گوشی می شوند که ممکن است برای همه مناسب نباشد. این محصول دارای وزن 0.65 پوند است که می تواند راحتی و سبکی مناسبی را در طی استفاده طولانی به کاربر منتقل نماید.

مانند اکثر هدفون های پشت بسته ، Plantronics BackBeat Pro 2 هدفون های تنفسی نیستند. کاپ های گوش مهر و موم خوبی در اطراف گوش های شما ایجاد می کنند و از آنجا که هدفون ها با طرح بسته هستند، مقدار زیادی از جریان هوا را مسدود می نمایند. این باعث می شود که گوش های شما در طی زمان های طولانی شنیدن کمی بیشتر از حد متوسط عرق کند. بنابراین آنها گزینه ایده آل برای ورزشگاه نخواهند بود.

از سویی دیگر، این هدفون دارای طراحی حجیم است که مناسب سفر نیست. آنها برای صرفه جویی در فضا در یک قالب جمع و جور قرار نمی گیرند، اما گوشی ها مسطح هستند که ممکن است در بعضی شرایط مفید باشد. همچنین این هدفون ها همراه یک کیف مستحکم هستند که از هدفون ها در برابر خراش، آب و آسیب دیدگی محافظت می کند. این یک مورد کاملاً بزرگ است که فضای زیادی را اشغال می کند و حمل هدفون های حجیم را بدون کیف نیز دشوارتر می کند.

کیفیت ساخت

باید اضافه کنیم که هدفون های  Plantronics BackBeat Pro 2از کیفیت ساختاری محکم و بادوامی برخوردارند. کاپ های گوش متراکم هستند و هدبند آن با یک قاب فلزی و پلاستیکی تقویت می شود که کاملاً انعطاف پذیر است اما به اندازه کافی محکم احساس می شود تا در برابر سقوط مقاومت کند و آسیب نبیند. با این حال، مکانیزم لولا کمی متفاوت از مدل قبلی است و نقاط ضعف بالقوه بیشتری را به ساختار اضافه می کند.

همچنین این هدفون های BackBeat Pro 2 از پایداری مناسبی برخوردار هستند. آنها طراحی بی سیم خوبی دارند و به اندازه کافی روی سر محکم قرار می گیرند که به راحتی نمی افتند. با این حال، به دلیل بزرگی آنها، هنگام استفاده برای دویدن یا ورزش تمایل به تاب خوردن و تغییر مکان دارند.

آنها هدفون های راحت و خوش ساخت با دامنه بی سیم عالی و دوام باتری هستند. صدای مهیجی دارند که بسیاری از بیس ها را بدون گم شدن سازها و آواز در آهنگ بسته بندی می کنند. آنها با کیفیت ساختاری سخت و بادوام ، یک طرح کنترل ساده و کارآمد و پشتیبانی از چندین کدک که آنها را برای تماشای فیلم و بازی مناسب می کند، مورد توجه هستند.

آنها به راحتی یکی از همه کاره ترین هدست های روی گوش هستند که برای موسیقی انتخاب می شوند. همچنین دارای سنسورهایی است که هنگام برداشتن هدفون یا قرار دادن آن، موسیقی شما را متوقف کرده و از سر می گیرد. می توانید به راحتی با قرار دادن آن روی گوش خود به تماس پاسخ دهید.

سازگاری پاسخ فرکانس

سازگاری پاسخ فرکانسی Plantronics BackBeat Pro 2 بسیار خوب است. در محدوده باس، انحراف کمی در مورد سوژه های انسانی وجود دارد که می تواند به دلیل سیستم فعال کننده نویز کنسلینگ BackBeat باشد. انحراف در حدود 20 هرتز در کاپ گوشی چپ به طور قابل توجهی آرام است. در محدوده سه بازه فرکانسی  حدود 4dB انحراف در پاسخ زیر 10Khz وجود دارد، که خیلی هم بد نیست.

این هدفون هایPlantronics  ، باس بالاتر از حد متوسط ​​دارد. فرکانس پایین در فرکانس 10 هرتز  که بسیار عالی است. با این حال باس که مسئول سر و صدا رایج در ژانرهایی مانند EDM و Hip-hop می باشد ، با تأکید بیش از حد در 7dB می پخش می شود.

 این باعث می شود که باس این هدفون کاملا سنگین و به دور از حالت خنثی باشد، بنابراین ممکن است طرفداران موسیقی باس سنگین آن را دوست داشته باشند. برعکس، باس و باس بالا به ترتیب با 1.7dB و 3.8dB تحت تأکید قرار می گیرند، در نتیجه باس فاقد ضربات میانه ای است.

کیفیت صوتی

میان رده Plantronics BackBeat Pro 2 عالی است. پاسخ یکنواخت و تقریباً مسطح است. فرو رفتن عمق کم در وسط، صدا را کمی نازک تر می کند، اما باعث ایجاد فضای بیشتری در محدوده باس می شود. همچنین ، mid-mid و high-mid در حد 0.4dB از حالت خنثی هستند که منجر به تولید واضح و سازهای متعادل می شود.

عملکرد سه گانه نیز در این هدفون ها بسیار خوب است. سه بازه فرکانسی کم و وسط کاملاً صاف و یکنواخت است. آنها هر دو در حد 0.2dB عالی بوده و منجر به تولید متعادل آواز و سازهای اصلی می شود. با این حال، ضربه 5dB در حدود 10 کیلوهرتز می تواند صدای این هدفون را به ویژه در سنج ها کمی تیز کند.

این هدفون ها از محور صوتی بسیار خوبی برخوردار هستند. تاخیر گروه وزنی 0.43 است که در حد خوبی است. نمودار GD نشان می دهد که پاسخ تاخیر گروهی از آستانه شنود در حدود 40Hz عبور می کند، اما زیاد نیست. این می تواند باس آنها را در مناطق خاص کند نماید.  اما به طور کلی، آنها باس تنگ و تولید شفاف خواهند داشت.

Plantronics BackBeat Pro 2 دارای صحنه صدا کمتر از متوسط ​​است. نمودار PRTF مقدار مناسبی از فعال سازی را نشان می دهد که بسیار مناسب است. یک بریدگی نسبتاً عمیق 10KHz نیز وجود دارد. این منجر به یک صحنه صوتی نسبتاً طبیعی و بزرگ می شود. اما به دلیل طراحی پشت بسته، ممکن است میزان صدای هدفون نسبت به هدفون پشت باز کمتر باشد.

وضوح صوتی مناسب

صدای کلاسیک از طریق BackBeat PRO 2 تمیز و متعادل به نظر می رسد. گیتار برقی خوش صدا و واضح و کامل است و آوازها بسیار زیاد می شوند. بیس لاین و طبل ها در میکس وجود دارند، اما به درستی در پس زمینه می نشینند تا گیتار و آواز در مرکز قرار بگیرند.

صدای تمیز و متعادل BackBeat PRO 2 پخش می شود. تارهای گیتار صوتی به اندازه کافی واضح و عالی می توانند بافت های تار را در دهانه مسیر به نمایش بگذارند و صدای بیس الکتریک هنگام شروع صدا پر انرژی به نظر می رسد. حتی وقتی صدای آواز وارد می شود، می توانید بشنوید لرزش صوتی در پشت میکس، واقعاً پیچیدگی آن را به همراه دارد.

کنترل های هدفون

Plantronics BackBeat Pro 2 با در اختیار داشتن دکمه های کاملاً مشخص و پاسخگو برای هرکدام از عملکردهای اساسی، طراحی مناسب این هدفون ها را حفظ می کند. کنترل های پخش یا مکث و پیمایش همه در گوشی چپ است و استفاده از آن آسان می باشد، اما چندان بصری نیست. این طرح کنترل بسیار کارآمدتر از بسیاری از هدفون های سطح بالا است و از کنترل های حساس به لمس استفاده می کنند.

هدفون ورزشی پلنترونیکس | Plantronics BackBeat Pro 2

 

یک سوئیچ ضامن سه طرفه کوچک در کنار گوشی چپ، نویز کنسلینگ فعال را کنترل می کند که می تواند روشن یا غیرفعال شود یا در حالت Open Listening قرار گیرد که با استفاده از میکروفون های نویز کنسلینگ به جای پردازش و مسدود کردن صداهای خارج عمل می کند.

 پشت گوش راست یک دکمه بزرگ و دایره ای شکل برای پاسخ دادن و پایان دادن به تماس ها را در خود جای داده است. در سمت چپ گوشی راست یک سوئیچ پاور وجود دارد که می توان برای چند ثانیه آن را نگه داشت تا هدفون ها را در حالت اتصال قرار دهد، به علاوه یک دکمه قطع صدا میکروفون نیز وجود دارد.

Noise Canceling

 تکنولوژی نویز کنسلینگ BackBeat Pro 2 مناسب است. در محدوده باس، به 7dB انزوا می رسند که تقریباً متوسط ​​است. در میان رده، برای جلوگیری از گفتار ، آنها 14dB انزوا را کسب می کنند که بالاتر از حد متوسط ​​است. در محدوده سه بازه فکانسی، توسط صداهای تیز مانند S و Ts اشغال می شوند، آنها بیش از 36dB جدا می شوند که بسیار خوب است.

Plantronics BackBeat Pro 2 با طراحی روی گوش، عملکرد نشتی خوبی دارد. قسمت قابل توجهی از نشت بین 500 هرتز و 8 کیلوهرتز است که نسبتاً گسترده است. با این حال، سطح کلی نشت بسیار کم است. با موسیقی 100dB SPL ، نشت در یک فوت دورتر ، به طور متوسط ​​در حدود 35dB و در 47dB SPL به اوج خود می رسد.

باید اشاره کنیم که کیفیت ضبط میکروفون کمتر از حد متوسط ​​است. فرکانس پایین با فرکانس 530Hz به این معنی است که گفتار ضبط شده با این میکروفون به طور محسوسی نازک به نظر می رسد. فرکانس بالا در فرکانس 3.6 کیلوهرتز است و منجر به صحبتی می شود که فاقد جزئیات است و کمی گیج به نظر می رسد. برخورد بین 1.5 کیلوهرتز و 3.5 کیلوهرتز می تواند گفتار را در این میکروفون کمی بیشتر واضح جلوه دهد.

میکروفون یکپارچه Plantronics BackBeat Pro 2 در کنترل نویز مناسب است. این بدان معناست که آنها برای محیط های ساکت و آرام مناسب ترین حالت را داشته و همچنین قادر خواهند بود از محیطی با صدای متوسط ​​و مطلوبی استفاده کنند. با این حال، آنها تلاش خواهند کرد تا گفتار را از صدای محیط در مکان های بلند جدا کنند.

پشتیبانی نرم افزار

Plantronics Hub یک نرم افزار منحصر به فرد است که تجربه گوش دادن شما را افزایش نمی دهد اما برخی از ابزارها را ارائه می دهد که ممکن است برای برخی مفید باشد. آنها ردیاب همگام سازی آخرین موقعیت و ویژگی یافتن هدفون را دارند که در صورت عدم جایگزینی آنها ، پیدا کردن هدفونها را آسان می کند. با این حال، با توجه به اندازه BackBeat Pro 2 ، همیشه کاربردی ترین ابزار نیست. از طرف دیگر ، اطلاعات باتری را به عنوان یک اعلان نمایش می دهد، بنابراین می توانید مرتباً میزان باتری باقیمانده را کنترل کنید.

نسخه بلوتوث

این هدفون ها دارای نسخه بلوتوث  4.0 می باشند و تا 10 متر محدوده برد دارند. Plantronics BackBeat Pro 2 دارای قابلیت تطبیق چند دستگاه است و از NFC پشتیبانی می کند که اتصال با موبایل را کمی آسان تر می کند. آنها یکی از بهترین هدفون های بی سیم هستند که به بازار عرضه شده است.

ضمن آن که BackBeat Pro 2 بسته به کدکی که استفاده می کنید، تاخیر متفاوتی دارد. با SBC یا تکنولوژی aptX کمی تأخیر در تماشای فیلم داشته و در هنگام پخش موسیقی بدون هیچ گونه تأخیر است. اما با aptX-LL ، آنها باید برای محتوای ویدیویی و حتی بازی مناسب باشند. با این حال، برای بهره مندی از عملکرد تاخیر کم، باید یک دانگل بلوتوث تهیه کنید که از aptX-LL پشتیبانی کند.

دوام باتری

هدفون ورزشی پلنترونیکس | Plantronics BackBeat Pro 2

 

هدفون های BackBeat Pro 2 عمر باتری بسیار خوبی دارند. شارژ کامل آنها حدود 2 ساعت طول می کشد اما در حجم متوسط ​​تا 30 ساعت پخش مداوم را تحویل می دهد. آنها همچنین دارای برخی از ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی مانند مکث هوشمند، صدا در هنگام شارژ، خاموش شدن خودکار و پخش غیرفعال کامل در پایان شارژ باتری را دارند. این باعث می شود که آنها هدفون مسافرتی خوبی داشته باشند، به خصوص اگر دسترسی مکرر به منبع تغذیه نداشته باشید.

اتصالات کاربردی

این هدفون ها با یک کابل صوتی ساده و بدون ریموت یا آداپتور USB تولید شده اند. این بدان معنی است که آنها میکروفون سازگار با کنسول را ندارند. اما صدا را با هر دستگاهی که دارای جک هدفون باشد، فراهم می کنند. Plantronics BackBeat Pro 2 پایه ندارد.

یک درگاه میکرو USB برای شارژ با کابل موجود در پایین گوشی راست قرار دارد که همراه با یک پورت 3.5 میلی متری که به شما امکان می دهد از BackBeat PRO 2 به عنوان یک جفت هدفون سیم دار و بدون برق استفاده کنید. با کابل 3.5 میلیمتری موجود مجموعه ای از پنج LED پنهان شده در پشت گوشی راست روشن می شود تا میزان باتری را نشان دهد و هنگام روشن شدن و اتصال هدفون، نمایش داده می شود.