بررسی هدفون بی سیم Anker Soundcore Life Q30

Anker Q30  بسیار شبیه Anker Soundcore Life Q20 Wireless است. این هدفون یک طراحی ساده با روکش ساتن مشکی دارد. در مدل جدید، در هر دو گوشی یک آرم کوچک طلایی وجود دارد که باعث بهبود ظاهری محصول شده است. اگر ظاهری رنگارنگ را ترجیح می دهید، این هدفون در رنگ های “آبی نیمه شب” و “صورتی ساکورا” نیز عرضه می شود.Anker Soundcore Life Q30 هدفونی روی گوشی است و عملکرد خارق العاده ای در حذف نویز دارد.

Soundcore Life Q30 دارای سه تنظیم مختلف برای تفکیک نویز است، بنابراین می توانید یکی از تنظیمات مناسب محیط اطراف خود را پیدا کنید. این هدفون همچنین دارای نمایه صوتی پر هیجان و v شکلی است که ضربه و کوبش زیادی را تحویل می دهد. اگر این مشخصه ی صوتی مورد پسند شما نیست، برنامه همراه آن یک اکولایزر گرافیکی و چند ایستگاه از پیش تنظیم شده را برای سفارشی سازی تجربه شنیداری، به شما ارائه می دهد.

زمان پخش مداوم آن بیش از 44 ساعت است که به راحتی پاسخگوی سفرهای طولانی یا گذراندن چند روز کاری است.Anker Q30  هدفون راحتی است. مانند هدفون بی سیم Wyze Noise-Cancelling ، این هدفون نیز احساس سبکی را منتقل می کند و خیلی محکم بر روی سر کیپ نمی شود. لازم به ذکر است که، بالشتک هدبند نازک است و هنگام استفاده از آن برای جلسات شنیداری طولانی، ممکن است آزاردهنده باشد.Anker Soundcore Life Q30  از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است.

Soundcore Life Q30 بیشتر از مواد پلاستیکی و سیلیکونی مانند ساخته شده است که به کاربر حس استحکام را منتقل می کند. همچنین بالشتکی از جنس چرم مصنوعی روی هدبند و فنجان ها قرار دارد و یک صفحه فلزی نیز در هدبند وجود دارد. این هدفون به قدری استحکام دارد که از چند سقوط اتفاقی جان سالم به در ببرد. این مدل دارای گواهی IP برای مقاومت در برابر گرد و غبار یا آب نیست.

Soundcore Life Q30 باس کوبنده و صدایی با هیجان بالا را ارائه می دهد و تریبل شفافیت و وضوح را به ترکیب صدای خروجی اضافه می کند. برخی از کاربران ممکن است این نمایه صوتی را نپسندند، پس برنامه همراه آن یک اکولایزر گرافیکی و چند ایستگاه از پیش تنظیم شده برای کمک به تغییر صدای خروجی را ارائه می دهد.عملکرد باتری بسیار خوب است.

 

هدفون بی سیم Anker Soundcore Life Q30

 

با روشن بودن ANC ، این هدفون بیش از 44 ساعت زمان پخش مداوم را ارائه می دهد. اگر حتی به زمان پخش بیشتری نیاز دارید، با خاموش بودن ANC هدفون تا 60 ساعت روشن می ماند، همچنین می توانید به لطف کابل صوتی TRS به صورت با سیم نیز از آن استفاده کنید، اما در حین شارژ نمی توان از آن استفاده کرد.

Anker Soundcore Q30  از اتصال بلوتوثی خوبی برخوردار است. برخلاف Skullcandy Hesh Evo Wireless ، این مدل می تواند همزمان با حداکثر دو دستگاه جفت شود و از جفت شدن NFC نیز پشتیبانی می کند. این مدل همچنین دارای یک محدوده اتصال فوق العاده است. با این حال، تاخیر زیادی در رایانه های شخصی به چشم می خورد. تأخیر در iOS و Android بسیار کمتر است. لازم به ذکر است که برخی از دستگاه ها و برنامه ها تا حدودی تأخیر را جبران می کنند، بنابراین ممکن است تجربه شما متفاوت باشد.

در حالی که Anker Soundcore Q30 از بلوتوث برای اتصال بی سیم خود استفاده می کند، اما دارای یک کابل  ” TRS8/1 نیز هست که می توانید برای گوش دادن به صدا به صورت سیمی از آن استفاده کنید. با این حال، نمی توانید در حالت اتصال با سیم از میکروفون استفاده کنید. این محصول با کابل شارژ USB-C به USB-Aعرضه می شود.

Anker Q30  دارای یک میکروفون یکپارچه است.عملکرد نشت صدای Anker Life Q30 متوسط ​​است. نشت در مید-رنج متمرکز است، بنابراین صدا تا حدودی به طور کامل نشت می کند. اگر در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان با صدای بالا هستید، ممکن است اطرافیان را آزار دهید.کیفیت ضبط میکروفون یکپارچه Anker Soundcore Q30 مناسب است.

صدا کمی ضعیف و گرفته به گوش می رسد، اما صدای شما هنوز هم واضح و شفاف می باشد و فهم آن آسان است.عملکرد کنترل نویز میکروفون یکپارچه متوسط ​​است. میکروفون تلاش می کند تا صدای شما را از نویز متوسط ​​پس زمینه جدا کند، اما باز هم برقراری تماس از یک محیط آرام تر مناسب ترین حالت است. Anker Q30  نسبتاً حجیم است و قابل حمل نیست. لیوان های گوشی می توانند به صورت صاف چرخش داشته باشند. این مدل دارای یک قاب سخت برای محافظت از هدفون می باشد که فضای زیادی را اشغال می کند.Anker Soundcore Life Q30  برای رفت و آمد و سفر مناسب است.

این مدل دارای عملکرد خوبی در زمینه حذف نویز فعال است که به شما در مسدودسازی صدای موتورهای اتوبوس و هواپیما کمک می کند. این هدفون راحت و خوش ساخت است و باتوجه به عمر مداوم باتری برای استفاده در سفرهای طولانی بسیار مناسب است. با این حال، این مدل کمی حجیم است و همین امر باعث می شود که حمل آن در حین حرکت و مخصوصا سفر، دشوارتر شود.Anker Life Q30  در زمینه صدای خنثی عملکرد متوسطی ​​دارد.

 

هدفون بی سیم Anker Soundcore Life Q30

 

خارج از جعبه، Soundcore Life Q30 دارای نمایه صوتی پرهیجان و v شکلی است که کوبش زیادی را ارائه می دهد، که مناسب ترین حالت برای طرفداران صدای خنثی نیست. سانداستیج آن خیلی گسترده به نظر نمی رسد و تحویل تریبل، بسته به تناسب، مهر و موم و موقعیت می تواند متفاوت باشد.

همانطور که گفته شد، برنامه همراه Soundcore Life Q30 یک اکولایزر گرافیکی و چند ایستگاه از پیش تنظیم شده را ارائه می دهد تا بتوانید آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.این هدفون از دقت باس ضعیفی برخوردار است. در سراسر محدوده تأکید زیادی وجود دارد و این اتفاق منجر به کوبش های شدید و تاثیرگذار می شود، که می تواند طرفداران سبک هایEDM  و هیپ هاپ را خوشحال کند. برخی از کاربران ممکن است صدای خروجی را کمی مبهم و گرفته بشنوند.

Anker Life Q30 دارای عایق بندی صوتی فوق العاده ای است. با ویژگی نویز فعال(ANC) که روی حالت “Transport” تنظیم شده است،عملکرد بهتری نسبت به Anker Soundcore Life Q20 Wireless  به چشم می خورد. این هدفون می تواند مقدار قابل توجهی از اصوات حاوی باس مانند صدای موتورهای اتوبوس یا هواپیما را کاهش دهد. همچنین بسیاری از نویزهای مید-رنج مانند صدای صحبت همکاران یا صدای واحد AC را نیز کاهش می دهد.

Soundcore Life Q30 دو نوع ANC دیگر نیز ارائه می دهد، اما در حال حاضر آن ها را آزمایش نمی کنیم. حالت “Outdoor” برای کمک به کاهش صدای ترافیک و سوت باد توصیه می شود، در حالی که حالت “Indoor” بیشتر بر روی کاهش نویزهای مید و تریبل مانند گفتگوهای اداری و صدای فن ها تمرکز دارد.

 

هدفون بی سیم Anker Soundcore Life Q30

 

Anker Soundcore Life Q30  هنگام ورزش/ تناسب اندام

Anker Q30  چندان برای ورزش و تناسب اندام مناسب نیست. این هدفون حجیم است و حمل آن در حین حرکت دشوار است و ممکن است با یک حرکت شدید از روی سر شما بیفتد. این مدل همچنین دارای گواهی IP برای مقاومت در برابر گرد و غبار یا آب نیست، گرچه ما در حال حاضر این مورد را بررسی نمی کنیم. لازم به ذکر است که این هدفون راحت است و به لطف طراحی بی سیم خود، هیچ کابل صوتی برای گیر افتادن در بین اشیای محیطی و افتادن از روی سر، وجود ندارد.

 

 Anker Soundcore Life Q30 در دفتر کار شما

Anker Life Q30  برای استفاده در دفتر کار مناسب است. این هدفون راحت بوده و از دوام باتری بالایی برخوردار است که قبل از شارژ مجدد چندین روز کاری شما را همراهی می کند. این مدل همچنین دارای ویژگی قدرتمند حذف نویز فعال است که به شما کمک می کند تا صدای گفتگوهای محیطی اطراف تان، کاهش یابد. در سمت مقابل، نشت صدا از این هدفون بالاست، بنابراین اگر در حال گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد هستید، احتمالا اطرافیان می توانند آن را بشنوند.

 

Anker Soundcore Life Q30 برای بازی بدون اتصال سیم به هدفون

Anker Q30  با Xbox One یا PS4 سازگار نیست. اگرچه می توان آن را به رایانه های شخصی دارای بلوتوث متصل کرد، اما تأخیر آن خیلی زیاد است و برای بازی مناسب نیست.

 

 Anker Soundcore Life Q30 برای بازی با اتصال سیم به هدفون

Anker Soundcore Life Q30  برای انجام بازی های با سیم مناسب است. اگرچه می توان با استفاده از “TRS 8/1 از آن به صورت با سیم استفاده کرد، اما شما فقط می توانید صدا دریافت کنید و نمی توانید از میکروفون یکپارچه آن برای گفت و گو با هم تیمی ها استفاده کنید. با این وجود این مدل بر روی سر راحت است و می توانید صدای آن را با استفاده از اکولایزر گرافیکی برنامه همراه هدفون، به دلخواه تغییر دهید.

 

عملکرد صدا و پاسخ فرکانسی

Anker Soundcore Life Q30  دارای یک سازگاری پاسخ فرکانسی خوب است. تحویل تریبل ممکن است بسته به تناسب، موقعیت و مهر و موم متفاوت باشد، بنابراین ممکن است لازم باشد تا هدفون را کمی روی سر خود تنظیم کنید تا هر بار تجربه شنیداری یکسانی داشته باشید.Anker Soundcore Q30  از دقت مید بالایی برخوردار است. مقداری تاکید بیش از حد از محدوده باس به مید پایین وارد می شود که منجر به ایجاد صدایی مبهم در ترکیب خروجی می شود. با این حال، بقیه محدوده صاف و خنثی است، بنابراین آواز و سازهای اصلی واضح و دقیق به گوش می رسند.

Anker Soundcore Life Q30  از دقت تریبل نسبتا خوبی برخوردار است. تقریباً کل محدوده بیش از حد تأکیدی است، و در نتیجه صداها و سازهای اصلی شفاف به گوش می رسند. صداهای تیز مانند صداهای S و T کمی زننده است. لازم به ذکر است که تحویل تریبل ممکن است بسته به تناسب، موقعیت و مهر و موم متفاوت باشد.عملکرد قله ها و افت ها مناسب است. مقداری عدم تطابق بین درایور چپ و راست وجود دارد، زیرا اوج در محدوده باس بر درایور چپ تأثیر بیشتری می گذارد، و در نتیجه کوبش بیشتری ایجاد می شود.

فرو رفتگی در باس های بالا و میدهای پایین باعث شفاف شدن صدای آواز و سازهای اصلی می شود و فرورفتگی دیگری بین مید میانه و مید بالا باعث می شود تا ترکیب صداها به عقب رانده شوند. وجود فرورفتگی در تریبل پایین از وضوح سازها می کاهد، در حالی که قله شیب دار در تریبل میانی باعث می شود تا برخی از صداها گوش خراش شوند.عملکرد شفافیت صدا ایده ال است. همه دامنه ها در محدوده خوبی قرار دارند و در نتیجه بازتولید صوتی شفاف و خالصی ایجاد می کنند.

 

هدفون بی سیم Anker Soundcore Life Q30

 

سازگاری با PC / PS4

با استفاده از کابل ” TRS8/1 می توان از این هدفون به صورت سیم دار در رایانه های شخصی و 4 PS استفاده کرد. با این حال، فقط می توانید صدا را دریافت کنید زیرا در این حالت از میکروفون پشتیبانی نمی شود. لازم به ذکر است که می توانید از آن به صورت بی سیم در رایانه های شخصی مجهز به بلوتوث نیز استفاده کنید.

⦁    اتصال بهPC / PS4 از طریق آنالوگ: فقط صدا
⦁    اتصال بهPC / PS4 از طریق USB: خیر
⦁    اتصال بهPC / PS4 از طریق غیر بلوتوثی: خیر

 سازگاری با  Xbox One

30 Anker Q تنها در صورتی با Xbox One سازگار است که آن را به وسیله کابل ” TRS8/1 به پورت AUX کنترلر متصل کنید. در این حالت فقط می توانید صدا را دریافت کنید و از میکروفون پشتیبانی نمی شود.

⦁    اتصال به  XBOX ONE از طریق آنالوگ: فقط صدا
⦁    اتصال به XBOX ONE از طریق USB: خیر
⦁    اتصال به XBOX ONE از طریق غیر بلوتوثی: خیر

کنترل ها

این هدفون از طرح کنترلر خوبی برخوردار است. فقط فنجان گوشی راست دارای سطحی حساس به لمس است، اما بیشتر کنترل ها دکمه های فیزیکی ای هستند که در پایین هر دو فنجان گوشی قرار دارند. با استفاده از دکمه های فیزیکی، می توانید پخش را متوقف کنید، میزان صدا را تنظیم کرده و از طریق تنظیمات سه گانه حذف نویز را تنظیم کنید: “ANC” و “Transparency” که به شما امکان گوش دادن به محتوای صوتی در کنار آگاهی از صدای محیطی را می  دهد و “Normal ‘، که حالت خاموش آن است. همچنین می توانید دکمه افزایش صدا را برای رفتن به ترک بعدی یا دکمه کاهش صدا را برای رفتن به ترک قبلی نگه دارید.

با نگه داشتن سطح حساس به لمس می توانید حالت «شفافیت» و با نگه داشتن دکمه پخش/ مکث به مدت دو ثانیه می توانید دستیار صوتی را فعال کنید. در حالی که دکمه ها کلیکی هستند و برای تنظیمات مختلف ANC پیام های صوتی وجود دارد، اما برای بیشتر دستورات دیگر صدایی به گوش نمی رسد.

⦁    سازگاری سیستم عامل: مخصوص سیستم عامل نیست

⦁    کنترل تماس/ موسیقی: بله
⦁    کنترل میزان صدا: بله
⦁    کنترل میکروفون: خیر
⦁    میکس کانال: خیر
⦁    کنترل حذف نویز: روشن/ خاموش
⦁    صحبت از طریق کنترل: روشن/ خاموش
⦁    کنترل های اضافی: دستیار صوتی

قاب

Anker Q30  دارای یک قاب سخت خوب است. این قاب یک زیپ دارد که کاملاً بسته می شود و قسمت کوچکی در داخل آن قرار دارد تا بتوانید کابل های هدفون را در داخل آن قرار دهید. این قاب می تواند از هدفون شما در برابر پاشش قطرات آب و سقوط اتفاقی محافظت کند.
⦁    نوع: قاب سخت
⦁    طول:  22.6 سانتی متر
⦁    عرض:  18.8 سانتی متر
⦁    ارتفاع:  5.8 سانتی متر
⦁    حجم: 2490.8 سانتی متر مکعب

پشتیبانی برنامه

برنامه Anker Soundcore

برنامه Anker Soundcore عالی است. می توانید صدای این هدفون را با استفاده از اکولایزر گرافیکی یا چند ایستگاه از پیش تنظیم شده، تنظیم کنید. همچنین می توانید ANC آن را در سه سطح مختلف تنظیم کنید: حالت ‘Transport’، ‘Outdoor’ و ‘Indoor’. ویژگی حالت خواب نیز وجود دارد. شما می توانید ترکیبی از صداهای آرام بخش محیط مانند صدای جیر جیر کردن جیرجیرک یا صدای پرندگان را برای خود ایجاد کنید و همچنین یک تایمر برای آن تعیین کنید.