معرفی Sonos One SL

اسپیکر قدرتمند Sonos One SL یکی از محصولات بی نظیر و با کیفیت این برند است که با کیفیت عالی صوتی همانند اسپیکر Anker Soundcore Mini 3 Pro عرضه شده است. این محصول گرچه از دستیارهای صوتی پشتیبانی نمی کند، اما ویژگی های صوتی مناسبی مانند تنظیم Trueplay را حفظ کرده است تا تولید صدا را برای تولید صدایی بهتر تنظیم کند.

این اسپیکر، دارای لغزنده های بیس و سه گانه است تا بتوانید صدای آن را شخصی سازی کنید و حتی می توانید آن را به عنوان بلندگوهای ماهواره به تنظیمات صدای موجود سازگار با Sonos خود اضافه کنید. برای دریافت اطلاعاتی کامل تر در خصوص این محصول، می توانید با تهران اسپیکر همراه باشید.

نگاه اجمالی

  • اسپیکر به رنگ سیاه و با وزن 3.88 پوند
  • پخش صدا مستقیماً از iPhone یا iPad
  • سازگاری با Apple Airplay 2 در Sonos
  • راه اندازی ساده  و صدایی درخشان برای هر اتاق
  • ابعاد ارتفاع 6.36 اینچ و در عرض و طول 4.69 اینچ
  • استفاده از برنامه Sonos در دستگاه متصل به WiFi
  • بهره مندی از صدایی شفاف و با جزئیات کامل برای پر کردن فضای اتاق
  • استفاده از یک جفت اسپیکر، به عنوان سینمای خانگی با Playbar یا Beam

عملکرد اسپیکر Sonos

خصوصیات صدا و صوتی One SL مانند اسپیکر JBL PartyBox On-The-Go  مناسب است. در داخل، دو آمپلی فایر دیجیتال Class-D وجود دارد، یک ووفر میانی و یک توییتر است و در کنار هم یک صحنه صدا دوست داشتنی ایجاد می کنند که به بهترین وجه ممکن و عالی توصیف می شود. همچنین بیس وجود دارد، اما بیش از حد نبوده و قدرت کافی برای موسیقی با صدای زیاد و بالا را ندارد.

ضمن آن که بدون تحریف است. همچنین با کلمات گفتاری رفتار بسیار خوبی دارد. One SL یک اسپیکر همه جانبه عالی است.اگر به دنبال عاملی هستید که باعث می شود اسپیکر Sonos One SL به یک دستگاه یکپارچه سازی با سیستم عامل تبدیل شود، لازم است بدانید که دلایل عمده در One SL وجود دارد که عملکرد خوبی خواهد داشت. این اسپیکر برای کسانی که دستیار صوتی در هرجای خود نمی خواهند، یک محصول مناسب است.

دلیل دوم این است که برخی از افراد تصور می کنند که دستیارهای صوتی گنگ و غیرضروری هستند. آنها سوئیچ های نگران کننده ای نیستند و از استفاده از برنامه ها برای بررسی وضعیت آب و هوا و ارسال آهنگ به بلندگوی بی سیم کاربردی هستند.دلیل سوم البته تکرار است. اگر قبلاً بلندگوهای فعال صوتی زیادی از این قبیل داشته اید، ورود یک اسپیکر با عملکردی بسیار متفاوت، بی جهت گیج کننده است.

اما باید اشاره کنیم که در ویژگی ها و عملکردهای Sonos One SL تغییری ایجاد نشده است، اگرچه مدل جدید فقط با برنامه S2 Sonos کار خواهد کرد. همه اینها باعث می شود این اسپیکرSonos  محصولی کاملاً معقول و منطقی باشدکه با طراحی زیبا و مدرن همراه است.

کیفیت ساخت

One SL نیز یک سبک شیک، ساده است که در بالای این دستگاه رنگ های سفید و سیاه را می توان مشاهده نمود. همچنین دارای روکش مات ضد اثر انگشت است که برخی کنترل های لمسی را در خود جای داده است. از آنجا که کنترل صوتی حذف شده است، هیچ میکروفونی یا دکمه اختصاصی میکروفون وجود ندارد، فقط دکمه های پخش، مکث، افزایش صدا و کاهش صدا را دارند.

یک مشبک مات سفید یا سیاه تشکیل شده از سوراخ های بیضی کوچک روی اسپیکرها نشسته است که تقریباً در 360 درجه دور می زند، اگرچه در قسمت عقب یک شکاف کوچک برای یک دکمه متصل شدن و یک درگاه اترنت ایجاد می کند. کابل برق به پایین واحد متصل می شود که کاربردی ساده و آسان دارد. در جلو یک آرم کوچک و بسیار کم رنگ از Sonos با رنگ خاکستری روشن و ظریف قرار دارد.

ساختاری صوتی

Sonos One SL یک نمایه صدای بوم دارد که برای ژانرهایی مانند هیپ هاپ مناسب است. میان رده نیز نسبتاً متعادل است، بنابراین آوازها و سازهای اصلی مشخص و حاضر هستند. در حالی که برای تولید کم بیس، چندان قدرتمند نیست اما در برنامه همراه آن لغزنده های بیس و سه گانه وجود دارد که به شما کمک می کند صدای آن را به دلخواه تنظیم کنید.

لازم به ذکر است که این اسپیکر، خیلی بلند نمی شود و آثار فشرده سازی زیادی در حداکثر میزان صدا وجود دارد. همچنین برای پخش آن محتوای استریو را به صورت مونو درمی آورد.

طراحی اسپیکر

معرفی اسپیکر قدرتمند Sonos One SL

 

Sonos One SL ظاهری ساده اما زیبا دارد. این محصول، به صورت عمودی روی میز قرار گرفته و در دو رنگ مختلف سیاه و سفید وجود دارد. این محصول Sonos دارای وزن 1.8 کیلوگرم بوده و از جمله محصولات سبک است که برای کار باید به منبع تغذیه متصل شود.ضمن آنکه One SL از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. بالا و پایین آن از پلاستیک ساخته شده است. همچنین دارای یک جلوپنجره فلزی برای پوشاندن قسمت جلو و کناره ها است که به آن احساس برتری می بخشد.

برای مقاومت در برابر محیط های با رطوبت بالا ساخته شده است. با این حال، از نظر IP امتیاز لازم را برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب ندارد.از سویی دیگر باید اشاره کنیم که اسپیکر Sonos One SL کنترل های مناسبی دارد. آنها در سمت بالای دستگاه قرار دارند. با این وجود میکروفون ندارند. برای بازگشت به مسیر قبلی می توانید دکمه به سمت چپ یا راست بکشید یا به آهنگ بعدی بروید.

همچنین می توانید دکمه پخش یا مکث را فشار داده و نگه دارید تا برای همخوانی تمامی بلندگوها عمل کرده و صوتی را که در اتاق دیگری پخش می شود، متصل کنید. یک چراغ کوچک در بالا وجود دارد که هنگام ثبت دستورات روشن می شود و می تواند در برنامه همراه روشن یا خاموش شود. باید اشاره کنیم که طراحی جمع و جور تقریباً در هر فضایی متناسب است.

آنها را روی میز آشپزخانه خود قرار دهید یا آنها را در قفسه کتاب های خود قرار دهید. آنها در برابر رطوبت مقاوم هستند، بنابراین حتی می توانید آنها را در فضای باز با خود همراه کنید. ضمن آنکه می توانید برای جداسازی استریو و صدای دقیق تر، با یک SL دیگر در همان اتاق متصل شوید.

پاسخ فرکانسی

اسپیکر Sonos One SL از دقت پاسخ فرکانس مناسبی برخوردار است. این یک ویژگی تنظیم Trueplay دارد که با اندازه گیری نحوه انعکاس صدا از دیوارها و سایر سطوح اطراف، اسپیکر را به صورت صوتی در اتاق تنظیم می کند. با استفاده از این ویژگی، پروفایل صدای بوم دارد، اگرچه دارای کم بیس نیست. با وجود این که آواز و سازهای اصلی واضح و حاضر هستند. اگر صدای متفاوتی را ترجیح می دهید، برنامه همراه لغزنده های بیس و سه گانه را ارائه میدهد تا بتوانید آن را به دلخواه تغییر دهید.One SL دارای یک صحنه صدا تحت هم سطح است.

برای پخش این محتوا باید محتوای استریو را به حالت مونو درآورد که چندان لذت بخش به نظر نمی رسد. البته از هدایت مناسبی برخوردار است، بنابراین صدای شما باید از اکثر زوایا شفاف به نظر برسد. همچنین عملکرد دینامیکی کمتری دارد و آثار فشرده سازی زیادی در حداکثر میزان صدا وجود دارد. اگر یک اتاق بزرگ یا شلوغ داشته باشید، این اسپیکر Sonos ممکن است انتخاب مناسبی باشد.

برنامه مناسب و اتصالات دستگاه

برنامه Sonos S2 برای اسپیکر Sonos One SL برجسته است و در سیستم های iOS و Android پشتیبانی می شود. اگرچه فاقد EQ جامع تر است، لغزنده های بیس و سه گانه وجود دارد. بنابراین می توانید صدای آن را مطابق میل خود تنظیم کنید.همچنین می توانید این اسپیکر را به یک واحد دیگر متصل کنید تا یک جفت استریو ایجاد کنید، یا چندین دستگاه را برای پوشش یک منطقه وسیع پیوند دهید.

همچنین می توانید چندین واحد را در اتاق های مختلف خانه خود متصل کنید.این اسپیکر همچنین، دارای یک پورت اترنت است، اگر بخواهید آن را به شبکه خانگی خود متصل کنید، بسیار خوب است. اما فاقد پورت AUX است، بنابراین نمی توانید از اتصال سیمی برای اتصال تلفن هوشمند و بلندگو به یکدیگر استفاده کنید.ضمن آنکه Sonos One SL از بلوتوث کم انرژی استفاده می کند، بنابراین می توانید به طور موقت با تلفن یا دستگاه تلفن همراه خود ارتباط برقرار کنید تا روند راه اندازی برای اولین بار ساده شود.

در حالی که نمی توانید از این اتصال برای پخش صوتی استفاده کنید.از سویی دیگر، این اسپیکر، با Wi-Fi سازگار است و از Apple AirPlay پشتیبانی می کند. نسبت به این اتصال تاخیر کمی دارد، بنابراین نباید متوجه مشکلات همگام سازی صدا شوید. با این حال، از Chromecast پشتیبانی نمی کند.

استفاده از تکنولوژی مناسب

محبوبیت آمازون الکسا به شکوفایی مارک هایی مانند Sonos ارزش می دهد، اما در قلب بازار اسپیکرهای هوشمند، یک جنبه حریم خصوصی وجود دارد که Sonos One SL قصد دارد آن را حل کند. این اسپیکر هوشمند بدون میکروفون، می تواند موسیقی را از آیفون دریافت کند که خود از طریق Siri کنترل می شود.