معرفی اسپیکر بی نظیر Sonos Sub

اسپیکر حرفه ای Sonos Sub، یکی دیگر از محصولات خاص و با کیفیت این شرکت است که در مقایسه با بسیاری از اسپیکرهای هم رده خود، توانسته است توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب نماید و در دسته اسپیکر خانگی قرار میگیرد. Sonos به سادگی ترکیبی از کیفیت بلندگوهای بی سیم این شرکت را با سهولت استفاده از سیستم ارائه کرده است تا بتوانید یکی از کارآمدترین اسپیکرها را داشته و از آن در هر نقطه از اتاق استفاده کنید. برای دریافت اطلاعاتی کامل تر در این خصوص، می توانید با تهران اسپیکر همراه باشید.

ساب ووفرهای موسیقی که برای بالا بردن عملکرد پایین ساندبارهای کوچکتر استفاده می شوند، هنوز کاملاً ناشناخته است. در حالی که Sonos از نظر فنی ساندبار تولید نمی کند، اما پاسخ باس محصولات آن هنوز با اندازه نسبتاً کوچک محفظه ها محدود می شود.

Sub یکپارچه سازی در تنظیمات Sonos است که یکی از محبوب ترین انواع سیستم موسیقی چند اتاق در بازار می باشد که طراحی شده است. Sub یک ساب ووفر بزرگ است که در مرکز واحد، دو درایور بیضی شکل و 6 اینچی تعبیه شده است.

این محصول با وزن 36.3 پوند کاملا سنگین است و در یک پوشش براق مشکی به شکل با شکوهی عرضه شده است. Sonos Sub عمق فرکانس پایین بسیار خوبی را ایجاد می کند. ضمن آنکه نرم افزار Sonos به شما امکان می دهد به راحتی سطوح باس را بدون ترک جای خود تنظیم کنید. بنابراین نتایج عملکرد این ساب ووفر، غیر قابل انکار و عالی است.

نگاهی اجمالی

معرفی اسپیکر بی نظیر Sonos Sub

  • دو تقویت کننده دیجیتال Class-D
  • دو درایور بلندگو لغو کننده نیرو به صورت رو در رو
  • پورت های صوتی دوتایی
  • پاسخ فرکانس تا 25 هرتز
  • برخورداری از باتری لیتیوم پلیمر
  • دارای نرم افزار کاربردی Sonos و یک کنترل تک دکمه برای ایجاد تنظیمات
  • اتصال بی سیم و وایفای ساب ووفر به سیستم های Sonos
  • قرار گیری به صورت ایستاده یا افقی بدون تغییر در کیفیت صدا
  • باس خالص بدون ایجاد لرزش همراه با ارائه صوتی واضح و متعادل
  • ایجاد صدای فراگیر با اتصال باSonos Beam ، Playbar یا Playbase
  • ساب ووفری بی سیم برای ایجاد بیس عمیق
  • ابعاد 15.3*15.8* 6.2 اینچی و وزن 36.3 پوند در رنگ های سفید و سیاه

طراحی

ساب ووفر Sonos Sub در مدل های سیاه و سفید و در اندازه 15.3*15.8* 6.2 اینچی طراحی شده است که دارای شکل جالبی با پنجره ای کوچک و شکاف صوتی در وسط بدنه آن است. این تقریباً شبیه یک نسخه فانتزی و فشرده است. پنل جلویی دارای آرم Sonos است و در پنل سمت چپ نور وضعیت و دکمه Join برای پیوستن به یک شبکه بی سیم قرار دارد.

از نظر داخلی، Sub از دو تقویت کننده کلاس D استفاده می کند که درایورهای دوگانه لغو نیرو، به صورت رو در رو کار می کنند. این دستگاه می تواند تا 25 هرتز افت کند و بالاترین فرکانس کراس اوور آن 110 هرتز است. شکاف صوتی طراحی شده، برای عملکرد کارآمد درایور و گردش هوای مناسب ایجاد شده است.

اسپیکر را می توان به صورت افقی روی زمین قرار داد. برای اینكه بتوانید این كار را انجام دهید، باید پایه های نمدی را بزنید، اما لازم به ذکر است كه چسب آنها محكم است و پس از قرار دادن نمی توان پایه ها را جدا كرد. Sonos Sub برای کمک به کاهش ارتعاشات و انتقال به زمین، روی پایه قرار می گیرد، اما نتایج شما با توجه به نوع کفپوش که اسپیکر را قرار می دهید، متفاوت خواهد بود. پایه ها همچنین یک ناحیه فرو رفته در زیر اسپیکر ایجاد می کنند که تنها دو اتصال برای کابل برق و یک پورت اینترنت را در خود جای داده است.

سازگاری با سایر اسپیکرهای Sonos

شایان ذکر است که Sonos Sub تنها با اسپیکرهای Sonos کار می کند که جای تعجب چندانی ندارد، اما نمی توان از آن با Sonos Amp استفاده کرد. Amp دارای اتصال ساب ووفر است که برای ترکیب Sub با مجموعه ای از اسپیکرهای غیر Sonos بسیار مناسب است. این یک اسپیکر بی سیم است که هیچ اتصال فیزیکی برای خروجی ساب ووفر ندارد و نمی تواند با اسپیکری غیر از Sonos متصل شود.

کیفیت صدا در اسپیکر

این اسپیکر تقریباً با هر تنظیمات بلندگوی Sonos کار می کند، در میزان صدای پیش فرض Sub ، باس افزایش قابل توجهی پیدا می کند. تغییر حالت بین خاموش و روشن بودن آن، یک کنتراست چشمگیر وجود دارد، هرچند ممکن است برخی شنوندگان هنوز آن را ظریف بدانند که در هنگام گوش دادن به موسیقی با عمق زیر بیس، کمی افزایش آن مفید است.می توانید اسپیکر های Harman Kardon SoundSticks 4 را با دقت عمق بیس بیشتر در نظر بگیرید.

بسیاری از ساب ووفرها، بلندگوهایی تنظیم شده با امکاناتی هستند که به سختی قابل دسترسی هستند، اما نرم افزار Sonos برای تنظیم محتوای متنوع، تنظیمات دلخواه شما را آسان می کند. Sonos Sub برای موسیقی، در آهنگ هایی با محتوای زیر بیس شدید، صدای زنگ قدرتمند با فرکانس پایین و برخی از ضربات جدی را هنگام حرکت از آنجا ارائه می دهد.

شما می توانید در سطح 15 به عمق باس برسید، اما واضح است که واقع بینانه یا خیلی خوب به نظر نمی رسد. در سطوح کاملاً معقول تر، شما واقعاً می توانید به میزان عمقی که می خواهید تنظیم کنید و همچنین می توانید از موقعیت پیش فرض، تا 15- استفاده کنید.

از طرفی آهنگی با باس عمیق، درک بهتری از امضای صدای عمومی Sub به ما می دهد. درام های این آهنگ ممکن است برای خطای سیستم های باس فوروارد پر از ضربات به نظر برسند، اما با این دستگاه، گزینه هایی برای شما وجود دارد.

در سطح پیش فرض، عمق باس در اینجا بسیار ظریف است. طبل ها ضعیف به نظر نمی رسند، اما صدای آواز طبیعی و بی نقص است. با افزایش چندین درجه سطح Sonos Sub ، صدای طبل ها سنگین می شوند، اما این هرگز به ضرر توازن کلی نیست. سازهای گیتار، آوازها و ضربات ضبط شده با کیفیت بالاتر هرگز قدرت بیش از حد ندارند.

کنترل و تنظیمات

Sub فقط یک کنترل دارد، دکمه ای که آن را به بقیه سیستم شما متصل می کند و در نتیجه هیچ کراس اوور، سوئیچ فاز یا دیگر دکمه های کاربردی وجود ندارد. اتصالات نیز کم است، فقط یک پورت اترنت و سیستم بی سیم اختصاصی Sonos است. ورودی LFE وجود ندارد ، بنابراین Sub فقط با سیستم Sonos قابل استفاده است. Sub  بدون توجه به بلندگوهایی که از آن استفاده می کنید، عمق زیادی به موسیقی شما می بخشد و برخلاف برخی از ووفرهای فرعی، لرزشی ندارد. این امر به موقعیت رو در رو درایورهای اسپیکر بستگی دارد.

نرم افزار برتر Sonos

یکی از بزرگترین مزیت های این شرکت کیفیت نرم افزار آن است که اساساً تنظیمات هر اسپیکر را برای شما ساده می کند. نرم افزار در ابتدا تنظیمات Sub را برای شما کالیبره می کند و آکوستیک خاص اتاق شما را اندازه گیری کرده و خروجی ساب را بر اساس آن تنظیم می کند. در داخل نرم افزار، می توانید تنظیمات Sonos Sub را تنظیم کنید.

به غیر از روشن یا خاموش کردن ساده اسپیکر، می توانید میزان صدای آن را نسبت به اسپیکرهای دیگر اتاق تنظیم کنید، حالت را بین صفر یا 180 درجه تغییر دهید یا فرکانس کراس اوور را تنظیم کنید. تنظیمات پیش فرض فرکانس کراس اوور، فرکانسی که اسپیکرها شروع به قطع صدا می کنند و ساب ووفر شروع به پخش صدا می کند، 80 هرتز است.

معرفی اسپیکر بی نظیر Sonos Sub

 اما این را می توان در هر مکانی بین 50Hz-110Hz تنظیم کرد و بسته به تنظیمات و اندازه اتاق شما، تنظیم این پارامتر می تواند تفاوت زیادی در کل امضای صدا ایجاد کند. غیرفعال کردن Sub Sonos از طریق تنظیمات اتاق در نرم افزار Sonos نیز امکان پذیر است. پس از انتخاب اتاقی که Sub در آن قرار دارد، باید وارد قسمت Advanced Audio و Sub Settings شوید، پس از آن می توانید Sub را روشن یا خاموش کرده و سطح را تغییر دهید.

اتصال اسپیکر

Sonos Sub از Wi-Fi استفاده می کند. ضمن آنکه تنظیم این ساب ووفر با سیستم Sonos موجود برای اولین بار ساده است. تمام آنچه که شما نیاز دارید رمز عبور Wi-Fi است و نرم افزار بقیه کارها را انجام می دهد و شما را در یک روند کوتاه نصب و راه اندازی پیش می برد.

یکی از عناصری که مانع قرارگیری دستگاه می شود این است که Sub به دسترسی به برق احتیاج دارد اما جدا از آن، انتخاب شماست که در کجا قرار گیرد. بنابراین به سادگی آن را به یک پریز برق وصل کنید، نرم افزار Sonos را باز کرده، به گزینه بیشتر در گوشه پایین نرم افزار بروید، روی تنظیمات و سپس افزودن یک پخش کننده یا SUB ضربه بزنید و دستورالعمل های ساده را دنبال کنید. همانند سایر اسپیکرهای Sonos به اتصال Wi-Fi نیاز خواهید داشت و ممکن است لازم باشد قبل از انتقال Sub از کابل انترنت به روتر استفاده کنید، اما نرم افزار به شما امکان می دهد بدانید که آیا شما نیاز به انجام این کار دارید یا نه.

در نهایت ، تنظیمات فقط چند دقیقه و بدون هیچ زحمتی برای نتیجه نهایی انجام می شود. Sub همچنین با نرم افزار Sonos Trueplay سازگار است که به کاربران امکان می دهد دستگاه را متناسب با محیط اطراف خود با استفاده از دستگاه iOS تنظیم کنند. این البته گام دیگری برای راه اندازی اولیه است اما فقط چند دقیقه طول می کشد و ارزش آن را دارد.