اسپیکر سقفی

پر کاربردترین نوع اسپیکرها در میان تمام رده‌بندی اسپکرها از خوب و بد تا کم صدا و خوش صدا طبق آمار جهانی “اسپیکرهای سقفی” هستند. این نوع از خانواده اسپیکرها درون هر محیطی بدون دیده شدن پخش موزیک را انجام میدهند. پارک‌ها، کافی‌شاپ‌ها و درون محیط‌های اداری و تجاری بهترین گزینه یا به عبارتی تنها گزینه است. اما گذشته از پرکاربرد بودن آن باید توضیح کاملی از آن را بخوانید.

 

قطعه الکتریکی که از یک لود اسپیکر تشکیل شده است و ظاهری زیبا دارد که اهمیتی هم ندارد چرا که قرار است درون سقف پنهان شود. این اسپیکر به لطف اتصال یکسره به منبع برق دارای وضوح صدای کامل است چرا که نحوه ی کاربرد آن نیازمند این مهم است. اسپیکرهای سقفی عمدتا دارای یک توییتر هستند تا کیفیت پخش صدا قابل قبول‌تر شود.

 

اسپیکر سقفی چیست؟ | What Is Ceiling Speakers

 

اسپیکر سقفی نوعی از معماری درون ساختمان است که با طراحی درون ساختار ساختمان‌ها مورداستفاده قرار میگیرد. این اسپیکرها دارای اتصال باسیم و پنهان درون اسکلت ساختمان هستند و در انتها با اتصال به یک منبع تغذیه مورداستفاده قرار میگیرند.

 

اسپیکر سقفی چیست؟ | What Is Ceiling Speakers

تاریخچه این اسپیکر به دهه 1970 برمیگردد. در سال 1976 بود که “Edward Haase” این نوع از اسپیکرها را اختراع کرد. به طور کلی اسپیکرهای سقفی دارای چهار مدل اصلی هستند که به توضیح آنها میپردازیم :

 

TIME

مخفف شده‌ی جمله “Theater in Motion Experience”به معنی سینما در قالب تجربه متحرک است. این نوع اسپیکر سقفی میتواند هدایت شود و به هر منطقه‌ای صدا را پخش کند. قابل چرخش است صدای منطقه‌ای را به قسمتی از اتاق که تنظیم کنید پخش میکند.

 

اسپیکر سقفی چیست؟ | What Is Ceiling Speakers

 

AIM

به طور مشخص منطقه‌ای را هدف میگیرد و مورد پخش قرار میدهد. همانطور که از نامش پیداست قابل تنظیم و چرخش نیست و فقط محیطی را که یک بار هدف‌گیری کند با پخش صدای پنهان زیباتر میکند.

 

DT

مخفف جمله انگلیسی “Definitive Technology” است. همانطور که از نامش پیداست این اسپیکر سقفی دارای یک توییتر آلومینیومی درونی است که به تولید صدای سوراند و احاطه‌گر محیط میپردازد.

 

اسپیکر سقفی چیست؟ | What Is Ceiling Speakers

 

CRS

این نوع از اسپیکر سقفی بهترین دسته‌بندی آن را تصاحب کرده است. دارای یک توییتر چرخنده با صدای مستقیم و فرکانس بالا است. از همین رو است که این اسپیکر در محیط‌های تجاری و اداری مهم مورد استفاده قرار میگیرد چرا که میتواند با چرخش و جهت دادن به صدای موزیک و در عین حال سوراند کردن صدای پخش بهترین حالت صوت پنهان را ارائه دهد.