تفاوت عملکرد هدفون ها Revenue of headphones چیست؟

هدفون‌ها در طرح‌ها و مدل های مختلفی تولید می‌شوند، اما به چند نوع اصلی روی گوش (On-Ear) ، دور گوش (Over-Ear) و داخل گوش (In-Ear) دسته بندی شده اند. باید اشاره کنیم که انواع هدفون دارای مزایا و معایبی هستند که بر میزان مناسب بودن آنها در محیط ها و شرایط خاص تأثیر می گذارد. نوع هدفونی که برای شما بهترین کارایی را دارد، به موارد و عادات گوش دادن شما بستگی خواهد داشت. در اینجا تفاوت های عملکرد هدفون ها Revenue of headphones را مورد بررسی قرار داده ایم. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، با کارشناسان تهران اسپیکر مشورت نمایید.

انواع هدفون

هدفون های دور گوش (On-Ear) ، یکی از محبوب ترین انواع هدفون با عملکرد مناسب Revenue of headphones هستند. در حالی که آنها کمی حجیم می باشند، اما به خوبی قابلیت تنفس مناسبی را برای گوش ایجاد می کنند که این خود یک مزیت مهم است. زیرا اکثر کاربران تمایل دارند که راحت ترین نوع هدفون را برای مدت طولانی گوش دادن به موسیقی ها در اختیار داشته باشند و از ایجاد گرمای زیاد در گوش ها چندان راضی نیستند.

این نوع از هدفون، اغلب دارای ویژگی های بیشتری نسبت به بسیاری از گزینه های هدفون داخل گوش (In-Ear) یا Earbuds ها هستند و باتری های طولانی تری نسبت به همتایان کوچکتر خود دارند. بسیاری از کاربران، هدفون های روی گوشی را به عنوان یک گزینه خوب بین انواع مدل هدفون با عملکرد متفاوت Revenue of headphones، داخل گوش و راحتی مدل های دور گوش در نظر دارند.

در بیان تفاوت عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones باید گفت که هدفون های روی گوش، دارای ‌کاپ‌های کوچک‌تر هستند که مستقیماً روی گوش‌های شما قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند به طور کلی فشرده‌تر و قابل تنفس‌تر از هدفون‌های دور گوش‌ بوده و یا نیازی به چسبیدن هدفون در داخل گوش شما نباشد. ضمن آن که  نسبت به هدفون های دور گوش، محکم‌تر قرار می‌گیرند که در برخی از موارد و متناسب با طراحی هدفون در برند های مختلف با عملکردی متفاوت Revenue of headphones، می‌تواند فشار ناخوشایندی را به گوش‌های شما وارد کند.

عملکرد هدفون های داخل گوش (In-Ear) Revenue of headphones

در اشاره به تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones ، باید گفت که نمونه هدفون های داخل گوش یا ایرباد می‌توانند بسیار قابل حمل‌تر از هدفون های بزرگ روی گوش یا دور گوش باشند و به طور غیر فعال، هنگام حرکت، از صدای پس‌زمینه، جلوگیری می کنند.  آنها می توانند برای استفاده در باشگاههای ورزشی و حین تمرینات مناسب باشند و به راحتی می توان آنها را هنگام پیاده روی در جیب خود نگاه داشت.

این هدفون‌های داخل گوش، از نظر فنی در لبه کانال گوش قرار می‌گیرند و از رایج‌تر نوع هدفون هستند که دارای محبوبیت بالایی در مقایسه با دیگر انواع هدفون می باشد. امروزه هدفون های داخل گوش به فناوری های پیشرفته مجهز شده اند و دارای عملکرد عالی Revenue of headphones، ویژگی ها و توانایی های خوبی هستند.

اکثر مدل‌ها هیچ نوع پد گوشی را در خود ندارند و گوشی های کوچکی هستند که روی مخروط گوش شما و در فضای خارج از کانال گوش قرار می‌گیرند. اکثر کاربران آیفون با این نوع هدفون آشنا هستند. برخی از مدل‌ها دارای حلقه‌ای هستند تا آنها را روی گوش‌های شما قلاب کرده و در جای خود نگه می دارند

از سوی دیگر در تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones، هدفون هایی با طراحی داخل گوش، به طور خاص طراحی شده اند تا داخل گوش شما را بپوشانند . آنها دارای یک ایرتیوب سیلیکونی است که آن را می پوشاند و هدفون را در گوش نگه می دارد که در اندازه ، شکل و متریال مختلفی موجود است. در حقیقت، انواع مختلف هدفون بر اساس راحتی، قابلیت حمل بودن، حذف نویز و نشتی مقایسه می شوند.

عملکرد هدفون روی گوش (On-Ear) Revenue of headphones

مقاله | تفاوت عملکرد انواع هدفون ها چیست؟

 

توانایی هدفون های روی گوش Revenue of headphones، برای ارائه یک تجربه شنیداری لذت بخش است که در طول زمان باعث ایجاد خستگی و درد در گوش ها نمی شود. هدفون های روی گوش معمولا همراه با راحت ترین طراحی هستند. آنها به سادگی روی ر قرار میگیرند، همراه با پدهای مناسبی هستند و به اندازه مدل های دور گوش، فشار زیادی به سر شما وارد نمی کنند.

البته در تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones، باید اشاره کرد که این یک راحتی ذهنی است و بین افراد متفاوت است. با این حال، عناصر طراحی خاصی وجود دارد که اکثر مردم تمایل دارند به آنها توجه کنند. وزن، پدهای گوشی، فشار هدبند و سفتی قاب بر میزان راحتی هدفون های روی گوش تأثیر می گذارد. به خصوص در جلسات گوش دادن طولانی این امر دارای اهمیت بیشتری می شود.

این را نیز در نظر داشته باشید که راحتی بر تجربه شنیداری شما تأثیر می گذارد. یک جفت هدفون ناراحت کننده می تواند مانع از غرق شدن شما در صدای مورد علاقه شود و حتی ممکن است باعث درد در گوش ها و فشار حاصل بر سر شود.

فقدان راحتی معمولاً در طول زمان بیشتر محسوس است، بنابراین راحتی برای کسانی که تمایل دارند ساعت ها بدون برداشتن هدفون به کتاب های صوتی طولانی یا آلبوم های مورد علاقه خود گوش دهند، بسیار مهم است. نکته قابل توجه دیگر این است که وزن بیشتر، بر راحتی هدفون های روی گوش تأثیر می گذارد.

این می تواند در تفاوت های عملکرد انواع هدفون موثر باشد. عمدتا هدفون های سبک وزن، امتیاز بالاتری دارند زیرا فشار کمتری به بالای سر وارد می کنند. با این حال، این به بسیاری از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.

قابلیت حمل در تفاوت عملکرد انواع هدفون ها Revenue of headphones

قابل حمل بودن به سهولت در طراحی هدفون ها اشاره دارد. این به معنای اندازه ای است که در هدفون پس از تا شدن گوشی های آن در نظر گرفته می شود. گزینه های حمل، مانند کیف و قاب هدفون، به سازنده هدفون بستگی دارد که بر اساس نوع آن از انواع و جنس بدنه متفاوتی استفاده می شود.

اما روشن است که هدفون های داخل گوش، قابل حمل ترین انواع هدفون هستند. اندازه کوچک آنها حمل آنها را در جیب یا کیف آسان می کند. از طرف دیگر، هدفون های رو یا دور گوش بسیار حجیم تر هستند و فضای بیشتری را نسبت به سایر طرح ها اشغال می کنند، حتی اگر برخی از مدل ها برای حمل و نقل راحت تر تا شوند. هدفون های روی گوش نیز، اندازه های مختلفی دارند و جمع و جورتر و حمل راحت تری نسبت به هدفون های دور گوش خواهند داشت.

در بررسی تفاوت عملکرد انواع هدفون ها Revenue of headphones، لازم به ذکر است که شنوندگانی که اغلب در حال حرکت هستند ممکن است نیاز داشته باشند هدفون خود را برای حمل و نقل در یک کیف یا جیب قرار دهند. هرچه حجم هدفون کمتر باشد، قابل حمل تر است. هدفون‌هایی که برای قابلیت حمل بودن طراحی شده‌اند، معمولاً دارای اتصالاتی هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا در قالب کوچک‌تری جمع شوند یا دارای گوشی های چرخشی هستند که به صورت صاف قرار می‌گیرند تا فضای کمتری را اشغال کنند.

طراحی هدفون برای قابلیت حمل

طراحی یک هدفون تعیین می کند که چقدر فضای آن را در کیف یا جیب اشغال می کند. اگر اغلب در حال حرکت هستید و نمی توانید هدفون خود را روی سر، گوش یا دور گردن خود قرار دهید، هدفون هایی که می توانند برای عملکرد بهتر Revenue of headphones، حمل و نقل یا ذخیره سازی آسان، به شکل کوچکتر جمع شوند را انتخاب کنید.

با این حال، بسته به عادت گوش دادن و انتخاب هدفون ، قابل حمل بودن ممکن است چندان قابل توجه نباشد. به خصوص اگر هدفون طوری طراحی نشده باشد که مانند هدفون های استودیویی قابلیت حمل داشته باشد. در این خصوص و برای آگاهی بیشتر از‌ تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones، می توانید مشاوره های لازم را از کارشناسان تهران اسپیکر دریافت کنید.

قابلیت حذف نویز Noise Cancelling در انواع هدفون Revenue of headphones

فناوری نویز کنسلینگ، توانایی هدفون برای جدا کردن شما از دنیای بیرون با مسدود کردن یا لغو صدای محیطی است که به موسیقی مورد علاقه شما نفوذ می کند. برای جداسازی نویز، تنها ایزولاسیون غیرفعال برای این مقایسه در نظر گرفته می شود. زیرا کارایی نویز کنسلینگ کاملاً به سازنده بستگی دارد. باید اشاره کنیم که در هدفون‌های داخل گوش، غیرفعال‌ترین انزوا را خواهید داشت.

مهر و موم طراحی داخل گوش در جلوگیری از نویز فرکانس بالا کارآمد است. با این حال، رسیدن به تناسب، ممکن است دشوار باشد. این هدفون ها قادر نیستند تا مجرای گوش را پر کنند و سطح کافی برای جلوگیری از نفوذ صدای محیط به صدای شما نمی دهند.

متأسفانه، مهر و موم بهتر داخل گوش به این معنی است که خطر آسیب بالقوه به گوش داخلی شما نیز وجود دارد. به خصوص اگر این هدفون ها، کابل بلندی داشته باشند که می تواند به چیزی قلاب شود و گوشی ها را از مجرای گوش شما خارج کند. در مقایسه و بررسی تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones، لازم است اشاره کنیم که هدفون های دور گوش در ارائه قابلیت حذف نویز، در رتبه دوم قرار دارند و قادرند مقدار مناسبی از صدای محیط را بدون لغو فعال مسدود کنند.

گوشی هایی با کاپ کوچک‌تر معمولاً روی گوش قرار می‌گیرند و همیشه مهر و موم خوبی ایجاد نمی‌کنند. آنها کمی بهتر از هدفون های داخل گوش هستند. زیرا سطح بیشتری دارند اما به خوبی طرح های روی گوش نیستند.

ایزوله کردن صدا در هدفون

مقاله | تفاوت عملکرد انواع هدفون ها چیست؟

 

نویزکنسلینگ غیر فعال یک کمک فیزیکی به جداسازی صدا است و به طراحی هدفون بستگی دارد. به طور معمول، پدهای مناسب روی کاپ هدفون، منجر به ایزولاسیون غیرفعال بهتری می شود. لغو فعال به فناوری حذف نویز اشاره دارد که با از بین بردن صداهایی که به داخل هدفون نفوذ می کند، ایزوله را افزایش می دهد. هدفون هایی که به خوبی ایزوله شده اند، تجربه گوش دادن بدون نویز را حتی در محیط های پر سر و صدا یا در رفت و آمدهای شلوغ فراهم می کنند.

اگر اغلب در محیط‌های پر سر و صدا هستید، یک جفت هدفون که به خوبی ایزوله ‌شده است باعث می‌شود صدای محیط، شما را از تجربه شنیداری منحرف نکند. در بیان تفاوت های عملکرد انواع هدفون ، اگرچه گوش دادن با صداهای بالا به طور طبیعی بر نویز محیطی با دامنه های کمتر غلبه می کند، اما در ولوم های پایین تر، به نویزکنسلیگ فعال و غیرفعال بهتری نیاز است.

امکان نشتی صدا در تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones

نشتی صدایی است که از کاپ و پدهای گوشی هنگام قرار گیری از گوش، خارج می شود. نشتی صدای بلند، می تواند باعث حواس پرتی افراد اطراف شما شود. هدفون‌های داخل گوش، کمترین احتمال نشتی را دارند، اندازه آنها به درایورهای کوچک اجازه می‌دهد تا مستقیماً در کانال گوش قرار گیرند و همچنین برای دستیابی به صدای بلند، به قدرت کمتری نیاز دارند. اگر مهر و موم خوب به دست آید، صدای زیادی خارج نمی شود. ایربادها همچنین دارای درایورهای کوچکی هستند که از فاصله دور صدای بلندی ندارند. بنابراین نشتی خیلی زیاد نیست. از سوی دیگر، هدفون های روی گوش، دارای درایورهای بزرگی هستند که می توانند صدای حجیم تری داشته باشند.

کیفیت صدا در انواع هدفون Revenue of headphones

کیفیت صدا در هنگام بیان تفاوت های عملکرد انواع هدفون ، به این معناست که صدا با دقتی که توسط سازنده در نظر گرفته شده است، بازتولید می شود. هدفون ایده آل مانند راه اندازی بلندگوی استریو به نظر می رسد. از موسیقی و فیلم گرفته تا پادکست و کلمات گفتاری، صدا در استودیو تنظیم و ترکیب می‌شود تا صدایی متمایز داشته باشد. هدفون‌های دقیق می‌توانند آن صدا را همانطور که در نظر گرفته شده است، تولید کنند.

برای امتیاز کیفیت صدای یک هدفون، پاسخ فرکانس باس، میان برد و سه برابر و همچنین ثبات پاسخ فرکانسی و … مورد ارزیابی قرار می گیرد. شما می توانید برای انتخاب یک هدفون، متناسب با نیازهای خود، از مشاوره کارشناسان با تجربه و حرفه ای تهران اسپیکر بهره مند شوید.

تفاوت عملکرد هدفون ها Revenue of headphones

انتخاب بهترین هدفون بر اساس عملکرد

در بررسی تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones و انتخاب هدفونی مناسب، اگر به دنبال هدفون راحتی هستید و به اندازه بزرگتر آن اهمیتی ندارید، هدفون های دور گوش ایده آل هستند. آنها معمولاً مقدار مناسبی از صدای محیط را مسدود می کنند، اما ممکن است بیشتر از طرح های دیگر نشت کنند که می تواند باعث ناراحتی افراد اطراف شما شود.

این مورد در هدفون های اورجینال از برند های تخصصی سیستم های صوتی، کمتر احساس میشود.

هدفون های روی گوش، معمولاً در مسدود کردن نویز متوسط ​​هستند و اغلب صدای کمی از آن بیرون می‌آیند. آنها برای شنوندگانی که می‌خواهند یک طراحی قابل حمل داشته باشند که به راحتی در کیف یا جیب حمل شود، ایده‌آل هستند. آنها صدای زیادی را نشت نمی دهند و باعث ایجاد مزاحمت برای اطرافیان نمی شوند.

هدفون های داخل گوش برای شنوندگانی که می خواهند طراحی فوق العاده قابل حمل داشته باشند و با قرار دادن داخل گوش راحت هستند، ایده آل است. آنها مقدار قابل توجهی از سر و صدای محیط را مسدود می کنند و صدای زیادی منتشر نمی کنند. این هدفون ها برای استفاده در دفتر یا کتابخانه عالی هستند.

هنگامی که تفاوت های عملکرد انواع هدفون Revenue of headphones را در نظر داشته باشید، درخواهید یافت که کیفیت صدا از هدفونی به هدفون دیگر متفاوت است. اگرچه برخی از جنبه های صدا تحت تأثیر طراحی هدفون قرار می گیرند، اما هیچ ارتباط قوی وجود ندارد. کیفیت صدا بیشتر به هدفون انتخابی شما بستگی دارد تا نوعی که در نظر می گیرید.