Nothing Ear 2 و Apple AirPods 2

Nothing Ear 2 وعده ANC را با قیمت پایین میدهد که آن را به گزینه‌ای جذاب حتی در برابر AirPods Pro اپل تبدیل میکند.

Nothing بخش سیستم‌های صوتی خود را در ماه مارس با معرفی Nothing Ear 2 به روز کرد. این تغییرات عمدتاً داخلی هستند و بخش عمده آن شامل بهبودهایی در اتصال، عمر باتری و ویژگی‌های کلی صوتی است. از نظر خارجی، تغییرات اصلی به‌روزرسانی برچسب‌ها برای نشان دادن «2» به جای «1» و همچنین افزایش قیمت است.

ANC در Nothing به این معنی است که هنوز در تلاش است تا ویژگی‌های AirPods Pro را به کاربران ارائه دهد، اما با قیمتی نزدیک به AirPods. به نظر میرسد هدفون‌ها توانسته اند به این هدف نزدیک شوند.

 

طراحی و ابعاد

نسل دوم AirPods Pro اپل از طراحی با امضای این شرکت استفاده میکند، با هدفون سفید و  قسمت ساقه‌ای که با دریچه‌های مشکی برجسته شده است. یک بخش سیلیکونی هدفون‌ها را در هر کانال گوش قرار میدهد و به مسدود کردن صداهای خارجی کمک میکند. درست مانند اپل که زیبایی‌شناسی طراحی خاصی دارد، در Nothing هر هدفون دارای یک بخش اصلی سفید رنگ است که با یک ایرتیپ سیلیکونی کامل شده است، اما قسمت بیرونی و ساقه‌ای شکل حالت شفاف و شیشه‌ای دارد.

 

تفاوت بین هدفون‌های Nothing Ear 2 و Apple Air Pods 2

 

این منجر به طراحی میشود که بیشتر از حد معمول، داخل هدفون را به شما نشان میدهد. نقطه‌های سفید و قرمز در قسمت بیرونی نشان میدهند که کدام یک برای گوش چپ و راست است، و تنها عنصر قابل‌توجه دیگر علامت تجاری به سبک ماتریس است. در مقایسه فیزیکی، میتوان گفت که هدفون Nothing Ear 2 کوچکتر از AirPods Pro است. با 1.15 اینچ در 0.84 اینچ در 0.93 اینچ، Nothing چیزی کمتر از 1.22 اینچ در 0.86 اینچ در 0.94 اینچ AirPods Pro است.

 

تفاوت بین هدفون‌های Nothing Ear 2 و Apple Air Pods 2

 

این تفاوت در اندازه فیزیکی در وزن نیز تاثیرگذار است، با وزن هر هدفون Nothing 0.16 اونس در مقابل 0.19 اونس برای AirPods Pro 2.

 

نویزکنسلینگ و امکانات

AirPods Pro 2 اپل در داشتن Active Noise Cancellation متمایز است، ویژگی ممتازی که Nothing Ear 2 نیز به کاربران ارائه میدهد.

در سیستم اپل، میکروفون‌های دوتایی پرتو شکل و یک میکروفون رو به داخل وجود دارد که برای تشخیص نویزهای خارجی و پردازش آنها قبل از پخش صدای منفی برای کاربر استفاده میشود. هیچ چیز با استفاده از سه میکروفون در هر هدفون یکسان نیست. به گفته Nothing، سیستم آن تا 40 دسی بل ANC و با سه سطح مختلف ارائه میدهد، اگرچه کاربران میتوانند به هدفون‌ها اجازه دهند به طور خودکار تشخیص دهند که در یک موقعیت به چه حالتی نیاز دارند.

 

تفاوت بین هدفون‌های Nothing Ear 2 و Apple Air Pods 2

 

حالت شفافیت داخلی مانند شفافیت اپل عمل میکند، زیرا حواس‌پرتی محیط اطراف را تشخیص میدهد و آن‌ها را برای کاربر پخش میکند. یک ANC سازگار با محیط نیز برای تنظیم سطح کاهش نویز در زمان واقعی نیز موجود است. یک ANC شخصی‌سازی شده نیز ارائه شده است که ظاهراً سیستم را مطابق با “شکل دقیق گوش‌های کاربر” میسازد.

 

کیفیت صدا

صدا در گوشی Nothing Ear 2 از طریق طراحی محفظه دوگانه با درایور دینامیک 11.6 میلی‌متری ارائه میشود. اپل از یک درایور پیچیده سفارشی و همچنین یک تقویت کننده با دامنه دینامیکی بالا سفارشی برای تولید صدای خود استفاده میکند. هر دو همچنین دارای سیستم‌های تطبیقی برای بهبود صدا برای کاربر هستند. اپل آن را به عنوان Adaptive EQ نام میبرد، در حالی که Nothing از آن به عنوان پروفایل صدای شخصی یاد میکند.

 

تفاوت بین هدفون‌های Nothing Ear 2 و Apple Air Pods 2

 

Nothing همچنین به کاربران اجازه میدهد تا “شناسه شنوایی” خود را در نرم‌افزار Nothing X ایجاد کنند، که با یک تست صدای شخصی کامل میشود. این برنامه همچنین جابجایی بین حالت‌های نویزکنسلینگ، سفارشی‌سازی کنترل‌ها، تنظیمات اکولایزر و سایر عناصر را انجام میدهد. یکی از نقاط قوت اپل پشتیبانی فضایی صوتی با Head Tracking است که به شما امکان میدهد به موسیقی طراحی شده با Dolby Atmos گوش دهید.

 

کیس شارژ

اپل از یک کیس شارژ اسکوات برای AirPods Pro خود استفاده میکند که در قسمت بالایی آن باز میشود و به کاربران اجازه میدهد تا هدفون‌های خود را قرار دهند. برای یک قاب مربعی که در جلو باز میشود، Nothing مناسب نیست. بدنه آن مانند هدفون‌ها حالت شفاف و شیشه‌ای دارد که از بیرون هدفون‌ها در داخل آن معلوم است.

 

تفاوت بین هدفون‌های Nothing Ear 2 و Apple Air Pods 2

 

از آنجایی که آنها اشکال متفاوتی دارند، از نظر ابعاد نیز متفاوت هستند. کیس شارژ هیچ چیز 2.18 اینچ مربع و 0.87 اینچ ضخامت است، در حالی که AirPods Pro از کیس شارژ 1.78 اینچ در 2.39 اینچ در 0.85 اینچ استفاده میکند. کیس AirPods Pro کوتاه‌تر است، در عین حال پهن‌تر از Nothing است. اپل همچنین دارای کیس فیزیکی سبک تر در 1.79 اونس در مقابل 1.83 اونس برای Nothing است.

برای شارژ کیس‌ها، Nothing گواهینامه Qi و USB Type-C را انتخاب میکند. اپل لایتنینگ و MagSafe را انتخاب میکند، اگرچه با شارژرهای دارای گواهی Qi نیز کار میکند.

 

کارکرد باتری

عمر طولانی باتری مفید است، اما با توجه به اینکه با باتری‌های هدفون و کیس‌ها سروکار داریم، راه‌های زیادی برای مقایسه عمر باتری در نهایت وجود دارد. روشن و خاموش بودن ANC را اضافه کنید و کارکرد باتری کمی گیج کننده میشود.

 

AirPods Pro به تنهایی تا 6 ساعت گوش دادن را با یک بار شارژ با ANC تا 5.5 ساعت با صدای Spatial و با ردیابی سر فعال تا 4.5 ساعت مکالمه را مدیریت میکند. Nothing تا 6.3 ساعت با ANC خاموش و 4 ساعت با ANC روشن برای پخش موسیقی. زمان مکالمه  با ANC روشن 3 ساعت و ANC خاموش تا 3.5 ساعت است.

 

تفاوت بین هدفون‌های Nothing Ear 2 و Apple Air Pods 2

 

با در نظر گرفتن موارد، AirPods Pro تا 30 ساعت زمان گوش دادن ANC و حداکثر 24 ساعت زمان مکالمه را مدیریت میکند. Nothing که کیس پخش را تا 36 ساعت با ANC خاموش، 22.5 ساعت با ANC روشن افزایش میدهد. زمان مکالمه با ANC روشن به 17.5 ساعت و با ANC خاموش به 20.5 ساعت میرسد.

برای شارژ سریع هدفون‌ها، Nothing با ده دقیقه شارژ میتوانید تا 8 ساعت پخش ANC خاموش داشته باشید. اپل میگوید که میتوانید حدود یک ساعت زمان گوش دادن یا زمان مکالمه را از یک شارژ پنج دقیقه‌ای در کیس دریافت کنید. اپل مطمئناً در زمان گوش‌دادن به تنهایی از این هدفون پیشرو است، به خصوص با فعال کردن ANC. مطمئناً، Nothing میتواند رقم 36 ساعت را در مورد کیس شارژ به رخ بکشد، اما واقعاً اپل همچنان برنده است، وقتی از این منظر به آن نگاه کنید که ANC هدف اصلی شماست.

 

اتصالات و جزئیات

هم Apple و هم Nothing برای اتصال به بلوتوث 5.3 متکی هستند. هر دو همچنین میتوانند به چندین دستگاه متصل شوند، هدفون‌های نسل دوم Nothing اکنون از اتصال دوگانه استفاده میکنند، در حالی که اپل سوئیچ بی‌وقفه بین دستگاه‌های مختلف را ارائه میکند.

جایی که Nothing Ear 2 اکسل در اتصال به پلتفرم‌های دیگر است، با پشتیبانی از Google Fats Pair و Microsoft Swift Pair. این آن را برای کاربران اندرویدی که خواهان تعویض سریع و سایر عناصر با کیفیت زندگی هستند مفید میکند که اپل از طریق یکپارچه سازی عمیق سیستم عامل به کاربران AirPods ارائه میدهد.

Nothing همچنین دارای گواهینامه Hi-Res Audio است، به این معنی که میتواند صدا را تا 1 مگابیت در ثانیه و در فرکانس‌های حداکثر 24 بیت در 92 کیلوهرتز پخش کند. این شامل پشتیبانی از کدک LHDC 5.0 برای پخش جریانی بلوتوث با وضوح بالا است. نرم‌افزار Nothing X همچنین حالتی به نام Find My Earbuds را در Nothing Ear 2 فعال میکند و به شما امکان میدهد لوازم جانبی صوتی شخصی را به راحتی بازیابی کنید. اپل با سیستم Find My خودش کاری مشابه انجام میدهد.

اگر مایل به ورزش هستید، اپل از IPX4 مقاوم در برابر تعریق و آب در AirPods Pro و کیس شارژ خود استفاده میکند. اما Nothing با رتبه‌بندی IP54 برای هدفون‌ها، IP55 برای کیس شارژ، چیزی فراتر میرود.