ورود دیزنی به عصر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده با XR
ورود دیزنی به عصر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده تجربههایی جدید و جالب را رقم خواهد زد که حتما علاقهمندان را شگفت رده میکند. تصور کنید وقتی وارد دنیای جادویی دیزنی میشوید، مرز میان خیال و واقعیت هر لحظه کمرنگتر میشود. این تجربه شگفتانگیز به لطف فناوریهای پیشرفته، نظیر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، ممکن شده است.
امروزه هوش مصنوعی در همه جوانب زندگی ما وارد شده است، مخصوصا در دنیای صوت و تصویر و در لوازمی مثل اسپیکر. پس دور از انتظار نبود که شرکت هایی مثل دیزنی که چشم و گوش مخاطب را درگیر میکنند به زودی از این ابزارها به نفع خود استفاده کنند.
دیزنی، که همواره در جستجوی افقهای جدیدی برای سرگرمی و غوطهور کردن مخاطبان خود بوده، اکنون پا به مرحلهای تازه گذاشته است. با راهاندازی دفتر توانمندسازی فناوری، دیزنی نهتنها به دنبال بهبود تجربه هر فرد است، بلکه قصد دارد تا با بهرهگیری هوشمندانه از این فناوریها، عملیات داخلی خود را بهینهسازی کند و از این طریق جایگاه خود را به عنوان پیشگام دنیای سرگرمی مستحکمتر نماید.
پیوند دنیای فیزیکی و دیجیتال برای تجربهای فراموشنشدنی
این ابتکار نه تنها نشان از تعهد دیزنی به فناوریهای نوین دارد، بلکه از آیندهای خبر میدهد که در آن دنیای فیزیکی و دیجیتال به هم پیوند میخورند تا تجربهای کاملاً جدید و فراموشنشدنی برای میلیونها طرفدار دیزنی در سراسر جهان رقم بخورد. انحصاری: شرکت والت دیزنی واحد جدیدی برای هماهنگی استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده راهاندازی کرد.
تمرکز دیزنی بر یکپارچگی هوش مصنوعی و واقعیت افزوده
شرکت والت دیزنی به تازگی واحد جدیدی ایجاد کرده تا استفاده از هوش مصنوعی و فناوری واقعیت افزوده را در محصولات و خدمات خود هماهنگ کند. این واحد با هدف استفاده یکپارچه از این فناوریها برای بهبود تجربه مخاطبان و تقویت کارایی عملیاتی دیزنی ایجاد شده است.
اول نوامبر (رویترز) – شرکت والت دیزنی (DIS.N) در حال تشکیل یک گروه جدید است که وظیفه هماهنگی استفاده از فناوریهای نوظهور، مانند هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی، را بر عهده خواهد داشت. این اقدام در راستای بررسی کاربرد این فناوریها در بخشهای مختلف دیزنی از جمله فیلم، تلویزیون و پارکهای تفریحی صورت میگیرد.
بر اساس ایمیلی که رویترز روز جمعه مشاهده کرده است، دفتر جدید با نام «دفتر توانمندسازی فناوری» توسط جیمی ووریس، مدیر ارشد فناوری استودیوی فیلمسازی دیزنی، مدیریت خواهد شد. ووریس پیشتر توسعه اپلیکیشن دیزنی برای دستگاه واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو را هدایت کرده بود. ادی دریک جانشین ووریس به عنوان مدیر ارشد فناوری استودیو خواهد شد.
آلن برگمن، رئیس مشترک شرکت دیزنی اینترتینمنت، نوشت: «سرعت و گستردگی پیشرفتها در حوزه هوش مصنوعی و XR (واقعیت گسترده) بسیار چشمگیر است و طی سالهای آینده به طور عمیق بر تجربه مشتریان، تلاشهای خلاقانه و کسبوکارهای ما تأثیر خواهد گذاشت. از این رو بسیار ضروری است که دیزنی به بررسی فرصتهای هیجانانگیز و مدیریت ریسکهای احتمالی بپردازد.»
او همچنین افزود: «ایجاد این گروه بیانگر تعهد ما به انجام این کار است.»
برگمن خاطرنشان کرد که این واحد بر حوزههای پویای فناوری، از جمله هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی، که دنیای فیزیکی و دیجیتال را با هم ترکیب میکند، تمرکز خواهد داشت. این دفتر کار بر روی این پروژهها را به صورت متمرکز انجام نخواهد داد، بلکه تلاش میکند تا مطمئن شود پروژههای مختلف در سراسر شرکت با استراتژی کلی دیزنی هماهنگ هستند. ووریس به برگمن گزارش خواهد داد. بر اساس اطلاعات فردی آگاه، «دفتر توانمندسازی فناوری» که کار خود را با یک تیم اصلی رهبری آغاز کرده است، قرار است به حدود 100 نفر کارکنان برسد.
رویترز برای اولین بار گزارش داد که دیزنی یک کارگروه برای مطالعه هوش مصنوعی و نحوه کاربرد آن در سراسر این شرکت بزرگ سرگرمی تشکیل داده است. بخشهای مختلف دیزنی در حال بررسی کاربردهای مختلفی از واقعیت افزوده هستند که عناصر دیجیتال را در دنیای واقعی قرار میدهد؛ واقعیت مجازی که کاربر را در محیطی شبیهسازیشده غوطهور میکند؛ و واقعیت ترکیبی که هر دو را با هم ادغام میکند.
دیزنی در حال گسترش مهارتها و تخصصهای خود در سراسر سازمان است تا بتواند از این فناوریهای نوظهور نهایت بهره را ببرد. به عنوان مثال، کایل لاگلین، از مدیران باسابقه دیزنی که در زمینه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی تخصص دارد، در ماه مارس به عنوان معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه در والت دیزنی ایمجینیرینگ بازگشت. دیزنی ایمجینیرینگ همان بخش خلاقیت اصلی پشت جاذبههای پارکهای تفریحی دیزنی است. او پیشتر در سال 2019 دیزنی را به طور موقت ترک کرد تا مدیریت بخش Alexa Gadgets شرکت آمازون را بر عهده بگیرد.
رقابت فزاینده در بازار واقعیت افزوده و دیزنی در مسیر نوآوری
در شرایطی که شرکتهایی مانند متا و اسنپ نسل جدیدی از عینکهای سبک و مدرن را عرضه کردهاند که جایگزین جذابتری برای هدستهای واقعیت مجازی حجیم محسوب میشوند، دیزنی به طور بیسروصدا در حال گردآوری تیمی است که بر استفاده بهینه از این فناوری برای ارائه تجربههای نوین در پارکهای تفریحی و منازل مشتریان تمرکز دارد. هفت منبع به رویترز اعلام کردهاند که دیزنی به دنبال راههای نوآورانهای برای این منظور است.
بر اساس دادههای شرکت تحقیقات بازار IDC، شرکتهای فناوری تاکنون حدود 1.7 میلیون هدست واقعیت افزوده/واقعیت مجازی در سال جاری فروختهاند. متا همچنان با سهم بازار 60.5 درصدی پیشتاز بیرقیب این بازار است، اما اکنون با رقابت فزایندهای از سوی شرکتهایی مانند سونی، اپل و بایتدنس مواجه شده است. گوگل نیز امسال نشان داده که ممکن است دوباره به بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بازگردد.
کلام آخر
والت دیزنی با راهاندازی دفتر توانمندسازی فناوری نه تنها گامی مهم در مسیر بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته برداشته، بلکه به عنوان یکی از پیشگامان صنعت سرگرمی، در حال تعریف دوباره تجربهی مشتریان در دنیای دیجیتال است. ترکیب هوش مصنوعی و واقعیت گسترده با جاذبههای معروف دیزنی، مسیری نوین برای این شرکت باز میکند تا مرزهای جدیدی از تخیل و واقعیت را برای مخاطبان خود ایجاد کند.
دیزنی با تمرکز بر نوآوری و هماهنگسازی این فناوریها در بخشهای مختلف خود، از پارکهای تفریحی گرفته تا محتوای فیلم و تلویزیون، قصد دارد تجربههایی خلق کند که نه تنها سرگرمکننده هستند، بلکه عمیقاً غوطهورکننده و منحصربهفردند. این حرکت هوشمندانه، نه تنها پایگاهی استوار برای رقابت با غولهای دیگر فناوری فراهم میآورد، بلکه بیانگر آیندهای است که در آن، دنیای دیجیتال و فیزیکی با هم آمیخته شدهاند و جادوی دیزنی به گونهای جدید بازتعریف میشود. همانگونه که دیزنی به مرزهای تازهای در دنیای فناوری قدم میگذارد، مخاطبانش نیز میتوانند منتظر لحظاتی فراموشنشدنی و تجربههایی غنی و شگفتآور باشند.
پاسخگوی سوالات شما هستیم
دیدگاهی وجود ندارد!