ترفندهایی برای افزایش صدا

آیا می خواهید صدای آیفون خود را افزایش دهید؟

در این مقاله چند روش آورده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

چندین روش برای افزایش صدای بلندگوی آیفون وجود دارد.

اکثر مدل های آیفون که در چند سال گذشته به بازار آمده اند دارای اسپیکرهای داخلی هستند، صدای این اسپیکرها برای دیدن فیلم، بازی و گوش کردن به موسیقی به حد کافی بلند هستند. با این حال، بعضی اوقات آرزو می کنید که ای کاش صدا کمی بلندتر می شد. نگران نباشید. در این مقاله شش روش ساده برای بلند تر شدن صدای گوشی های آیفون، بدون نیاز به تهیه ی اسپیکرهای بلوتوثی و هدفون های گران قیمت، معرفی شده است.

تظیمات (equalizationEQ گوشی آیفون را تغییر دهید.

ساده ترین راه برای افزایش صدای بلندگوی آیفون در هنگام پخش موزیک، تغییر تنظیمات EQ یا متعادل کننده است. تنظیمات EQ به صورت پیش فرض خاموش است. با فعال کردن تنظیمات EQ به گزینه هایی مانند Hip-Hop، Loudness، Flat و Late Night دسترسی پیدا می کنید.

با انتخاب گزینه ی  Late Night، صداهای بلند آرام تر و صداهای کم بلندتر می شوند، در نتیجه در کل صدای موسیقی افزایش می یابد. برای دسترسی به این امکان به ترتیب به بخش های Settings app < Music < EQ < Late Night، بروید. به محض انتخاب گزینه Late Night تفاوت را فورأ در پخش موسیقی احساس می کنید. خودتان امتحان کنید تا تأثیر این روش را ببینید.

ترفندهایی برای افزایش صدا | iPhone Speakers Sound Louder

EQ (یا یکسان سازی) به شما امکان می دهد، سطح صدای یک فرکانس یا دامنه فرکانس ها را در سیگنال صوتی تنظیم کنید

محدود کننده صدای آیفون را خاموش کنید.

در آیفون، حالتی برای محافظت از گوش تعبیه شده تا هنگام گوش کردن موسیقی با صدای زیاد به گوش آسیبی نرسد. این ویژگی صدا را محدود می کند و اجازه نمی دهد صدای موزیک از یک حد بالا فراتر برود. اما اگر شما مایل هستید به موسیقی با صدای بلندتری گوش کنید و به نکات ایمنی توجه ندارید، از طریق آدرس Settings < Music < Volume Limit، محدودیت ها را رفع کنید.

ترفندهایی برای افزایش صدا | iPhone Speakers Sound Louder

دست خود را به دور بلندگوی آیفون ببندید.

اگر آیفون را در دست دارید و در حال تماشای ویدیئو هستید، دست خود را دور بلندگو قرار دهید. این امر سبب انتقال صدا به سمت شما می شود. بلندگوهای آیفون تا چه میزان می توانند بلند شوند؟

آیفون را در کاسه ای خالی قرار دهید.

این روش عالی دیگری است که بلندگوهای آیفون را بلندتر جلوه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک کاسه خالی و قرار دادن آیفون داخل آن است. حواستان باشد بلندگوها به سمت پایین قرار گرفته باشند. کاسه مانند یک محفظه اکو عمل می کند و سبب تقویت صدای بلندگو می شود. برای افزایش صدای بلندگو، آیفون خود را داخل یک کاسه قرار دهید.

ترفندهایی برای افزایش صدا | iPhone Speakers Sound Louder

آیفون را زیر و رو کنید

این روش فقط به عقل انسان بر میگردد. هنگامی که شما آیفون را روی استند نگهدارنده قرار می دهید، بلندگو های آیفون به سمت میز قرار می گیرند و صداها به سمت میز پخش می شوند. اگر هنگامی که گوشی روی استند قرار دارد در حال گوش کردن موزیک هستید، برای افزایش صدا کافیست تلفن را زیر و رو کنید. این امر سبب می شود صدای آیفون به سمت بالا پخش شود، در نتیجه صدای بلندگو افزایش می یابد.

آن را وارونه قرار دهید و ببینید بلندگوها بلندتر می شوند یا نه

روش دیوار !!

روش دیگر برای افزایش صدای بلندگو، قرار دادن گوشی روی یک میز در مجاورت دیوار است، به طوری که گوشی با دیوار زاویه ی 45 درجه بسازد. این امر سبب می شود صوت پس از اصابت با سطح بازنشر شود و صدای بلندگو تقویت شود.