همه چیز درباره آهنگ هتل کالیفرنیا
داستان آهنگ هتل کالیفرنیا خواندنی است و هنگام خواندن یک ترانه، مهم است بدانید که درباره چه موضوعی است یا حداقل برداشت خودتان از متن ترانه را بدانید. برای درک بهتر این موضوع، باید بدانید که آهنگ هتل کالیفرنیا در سال 1976 نوشته شد. دهه 70 میلادی بخاطر درگیریهای مسلحانه، اعتراضات ضد جنگ، باب مارلی و دیگر رخدادها مشهور بود.
ایگلز هرگز تفسیر دقیقی از داستان آهنگ هتل کالیفرنیا ارائه نداد، بلکه به تخیل شنونده اجازه داد تا نقشی در درک آن ایفا کند. به همین دلیل، این ترانه تفسیرهای مختلفی به خود دیده است. با این حال، دان فِلدر، دان هنلی و گلن فری اشارههایی کردهاند به اینکه چه تصوری در ذهنشان بوده هنگام نوشتن این آهنگ.
اولین نکتهای که باید بدانید این است که داستان آهنگ هتل کالیفرنیا به نوعی استعارهای از شهر لسآنجلس است. جو والش گفته که در آن زمان، کالیفرنیا مانند یک هتل بود. افرادی که تلاش میکردند در صنعت موسیقی موفق شوند به لسآنجلس میآمدند. همگی از ایالتهای مختلف بودند، برخی موفق میشدند و برخی دیگر مجبور بودند آنجا را ترک کنند. والش گفت که کالیفرنیا در آن زمان مانند یک دیگ جوشان بود، جایی که افراد با استعداد سعی میکردند جایگاه خود را پیدا کنند.
پس از آنکه دان فِلدر ملودی و آکوردها را ایجاد کرد، گفته بود که هنگام رانندگی در شب از دل کویر الهام گرفته و میخواست حالوهوایی رازآلود و نزدیک به گرگ و میش را در آهنگ خلق کند. داستان آهنگ هتل کالیفرنیا ایدهای را به تصویر میکشد که مردم کالیفرنیا را به عنوان مکانی ایدهآل برای زندگی میبینند، اما بُعد دیگری نیز وجود دارد که نمیبینند. جمله «این میتواند بهشت باشد یا جهنم» به خوبی همین جنبه دوگانه را نشان میدهد.
شنیدن آهنگ هتل کالیفرنیا با هدفون
آهنگ هتل کالیفرنیا از گروه ایگلز یکی از آثار جاودانه موسیقی است که هنگام گوش دادن به آن با هدفون، عمق و جزئیات بیشتری از آن قابل درک میشود. این ترانه با ملودی خاص خود و لایههای متعدد موسیقیایی از جمله سولوی گیتار طولانی و بینظیر آن، تجربهای همهجانبه برای شنوندگان خلق میکند. گوش دادن به این اثر از طریق هدفون با کیفیت بالا، شما را به درون فضای آمیخته با رمز و راز و داستانهای تاریک این ترانه میبرد.
صدای با کیفیت بالای هدفونی مانند هدفون سونی مدل WH-1000XM4، تفکیک اجزای موسیقی مانند گیتار، درامز، و صدای خواننده را بهتر منعکس میکند و جزئیات هر ساز به طور کامل در گوش شنونده طنینانداز میشود، تجربهای که در مقایسه با انواع اسپیکر به مراتب شخصیتر و عمیقتر است.
استفاده از هدفون مناسب برای شنیدن آهنگ هتل کالیفرنیا به شما این امکان را میدهد که با کیفیت بالاتر به هارمونیها و تمام جزییات صوتی که ایگلز در این اثر گذاشتهاند، گوش بسپارید. هدفونی با پاسخ فرکانسی گسترده مانند هدفون جی بی ال مدل Live 770NC میتواند تمامی نُتهای بالا و پایین را به خوبی پخش کند و این باعث میشود تا شنونده احساس کند که در فضای اجرا حضور دارد.
یا اگر از هدفونی با قابلیت نویز کنسلینگ مانند هدفون جی بی ال مدل Tour One M2 استفاده کنید، شنیدن آهنگ هتل کالیفرنیا در محیطهای شلوغ هم همچنان تجربهای بینظیر خواهد بود، چون تمام تمرکز شما بر روی ملودی و اشعار پرمفهوم آهنگ قرار میگیرد. در واقع، هدفونهای باکیفیت به شما اجازه میدهند که با هر بار گوش دادن، ابعاد جدیدی از آهنگ کشف کنید و تفسیرهای شخصیتری از پیامهای نهفته در آن به دست آورید.
تاریخ انتشار
آهنگ هتل کالیفرنیا از گروه راک آمریکایی ایگلز است که به عنوان دومین تکآهنگ از آلبومی به همین نام در تاریخ 22 فوریه 1977 منتشر شد. این آهنگ توسط دان فلدر (آهنگساز)، دان هنلی و گلن فری (متن ترانه) نوشته شده است و هنلی اجرای اصلی آن را بر عهده دارد. در انتهای آهنگ، سولویی مشهور و 2 دقیقه و 12 ثانیهای از گیتار الکتریک وجود دارد که توسط فلدر با گیتار گیبسون لس پاول و گیبسون EDS-1275 و جو والش با فندر تلهکستر اجرا میشود. این دو به نوبت ملودی را مینوازند و در پایان با هم هارمونی و آرپژ میزنند که به کمرنگ شدن تدریجی آهنگ ختم میشود.
آهنگ هتل کالیفرنیا از معروفترین آثار گروه ایگلز به شمار میرود و در سال 1998، گیتار طولانی آن توسط خوانندگان مجله Guitarist به عنوان بهترین سولوی گیتار تمام دوران انتخاب شد. همچنین، این ترانه جایزه گرمی را به عنوان ضبط سال در سال 1978 دریافت کرد. معنای متن این آهنگ از همان ابتدا مورد بحث هواداران و منتقدان قرار گرفت.
اعضای ایگلز خود این آهنگ را به عنوان برداشت خودشان از زندگی پرزرق و برق لسآنجلس توصیف کردهاند. در مستند تاریخ ایگلز که در سال 2013 منتشر شد، هنلی اظهار داشت که این آهنگ درباره سفری از معصومیت به تجربه است. از زمان انتشار، هتل کالیفرنیا به عنوان یکی از بزرگترین ترانههای راک شناخته شده و توسط هنرمندان بسیاری بازخوانی شده است.
جولیا فیلیپس پیشنهاد ساخت فیلمی بر اساس داستان آهنگ هتل کالیفرنیا را مطرح کرد، اما اعضای ایگلز با این ایده موافق نبودند و این طرح هرگز به سرانجام نرسید. از نظر تجاری، هتل کالیفرنیا به رتبه اول جدول بیلبورد هات 100 و ده رتبه برتر چندین جدول بینالمللی رسید. ایگلز این آهنگ را بیش از 1000 بار در اجراهای زنده اجرا کردهاند و پس از آهنگهای دسپرادو و تیک ایت ایزی، سومین ترانه پر اجرایشان محسوب میشود.
ترکیببندی
دان فلدر ملودی آهنگ هتل کالیفرنیا را ساخت. گلن فری طرح کلی این ترانه را ارائه داد. هر دو متن آهنگ هتل کالیفرنیا را نوشتند. دمو یا نسخه اولیه موسیقی توسط دان فلدر در خانهای اجارهای در ساحل مالیبو تهیه شد. او این قطعه را با استفاده از یک درام ماشین ریتم ایس ضبط کرد و سپس یک گیتار 12 سیمی را روی یک دستگاه ضبط چهار ترک در اتاق خواب خود اضافه کرد و در نهایت، خط بیس را نیز در آن گنجاند و نسخهای از ضبط را به دان هنلی و گلن فری داد.
فلدر که از طریق همکلاسیاش در گروه موسیقی دبیرستان، برنی لیدن، با ایگلز آشنا شده بود، گفت که لیدن به او پیشنهاد کرده آهنگهایش را برای گروه ضبط کند تا دیگر اعضا، مانند هنلی که در نوشتن متن تبحر دارد، بتوانند برای تکمیل آهنگهای مورد علاقهشان با او همکاری کنند. دموهایی که فلدر میساخت همیشه بیکلام بودند و در هر پروژه آلبوم، 15 یا 16 ایده ارائه میکرد.
دموی هتل کالیفرنیا که فلدر ساخت، تحت تأثیر موسیقی لاتین و رگی بود و توجه هنلی را جلب کرد. هنلی گفته بود آهنگ هتل کالیفرنیا را دوست دارد چون شبیه یک “رگی مکزیکی یا بولرو” به نظر میرسید، و همین شد که نام اولیه آهنگ “رگی مکزیکی” گذاشته شد. رکورد ورلد نیز اشاره کرده بود که عطر ملایمی از رگی در آهنگ جریان دارد. هنلی تم اصلی داستان آهنگ هتل کالیفرنیا را انتخاب کرد و اشاره کرد که هتل بورلی هیلز به نوعی نقطه عطف نمادین و واقعی زندگی آنها در آن زمان شده بود.
فری ایدهای سینمایی ارائه داد که شخصی پس از طی مسافتی طولانی در بیابان، مکانی برای استراحت میبیند و شب را آنجا میماند اما به دنیایی عجیب وارد میشود که توسط شخصیتهای غیرعادی پر شده و به سرعت دچار احساس خفقان میشود و انگار در یک شبکه ترسناک گرفتار شده که ممکن است هرگز از آن فرار نکند.
فری در مصاحبهای با کامرون کرو گفت که او و هنلی میخواستند آهنگ طوری شروع شود که گویی یک قسمت از سریال زون گرگ و میش است. او این آهنگ را در مصاحبهای با باب کوستاس از NBC به عنوان یک مونتاژ سینمایی توصیف کرد. هنلی سپس بیشتر اشعار را با توجه به ایده فری نوشت و برای الهام گرفتن، به بیابان رانندگی کرد و از فیلمها و تئاتر نیز بهره برد.
تفسیرهای دیگر
داستان آهنگ هتل کالیفرنیا به عنوان تصویری از زوال و فساد و خستگی بیش از حد، پول زیاد، فساد، مواد مخدر و غرور بیش از حد در جامعه آمریکا و به ویژه در صنعت موسیقی دهه 70 میلادی نیز توصیف شده است. در دایرةالمعارف آثار بزرگ موسیقی پاپ، جلد اول، استیو سالیوان نظریهپردازی کرد که منظور از «روحی» که هتل کالیفرنیا از سال 1969 دیگر نداشته، به روحیه فعالگرایی اجتماعی دهه 60 اشاره دارد. شخصیت داستان در اشعار الهامبخش تفسیرهای فرضی مختلفی از سوی شنوندگان بوده است.
در دهه 80 میلادی، پل ریسلی، کشیش کلیسای کرنرستون در ویسکانسین ادعا کرد که آهنگ هتل کالیفرنیا به هتلی در سانفرانسیسکو اشاره دارد که توسط آنتوان لاوی خریداری و به کلیسای شیطان تبدیل شده است. ادعاهای دیگری نیز وجود داشت که هتل کالیفرنیا در واقع بیمارستان روانی ایالتی کاماریلو است.
برداشتی جایگزین از معنای ترانه میتواند این باشد که این آهنگ به توصیف مسیری از نیاز به عشق و ازدواج تا جدایی و در نهایت به ناتوانی در بازگشت به زندگی و خوشبختی پیش از جدایی میپردازد.
در ابتدا، مسافر احساس نیاز به یک رابطه را تجربه میکند (“سرم سنگین شد و بیناییم تار شد، مجبور شدم شب را متوقف کنم”). مسافر با عشقش آشنا میشود و ازدواج میکند (“او را در چارچوب در دیدم. صدای ناقوس مأموریت را شنیدم”). تعهد ازدواج امکان خوشبختی را فراهم میکند، اما مسافر به خوبی آگاه است که این میتواند بهشت باشد یا جهنم (“و با خودم فکر میکردم، این میتواند بهشت باشد یا جهنم”).
متأسفانه، ازدواج به پایان میرسد و عشقش دچار وسواس مادیات میشود (“ذهن او بهوسیله ‘تیفانی’ پیچیده شده است”) که در اینجا به جواهرفروشی گرانقیمت تیفانی اشاره دارد. با طلاق، داراییها تقسیم میشوند، او بنز را میبرد. پس از جدایی، وقتی مسافر عشق سابقش را با دیگران میبیند، او اطمینان میدهد که پسران زیبا فقط دوست هستند.
در این دنیای جدید مجردی، دیگران در حیاط زندگی خود “رقص میکنند”. این افراد به دو دسته تقسیم میشوند: کسانی که درباره رابطه قبلیشان حرف میزنند (“بعضیها میرقصند تا به یاد بیاورند”) و کسانی که ترجیح میدهند در مورد ازدواج گذشتهشان حرفی نزنند (“بعضیها میرقصند تا فراموش کنند”).
در ترانه دو بخش همخوانی وجود دارد و هر دو به “هتل کالیفرنیا” اشاره دارند. در زمان نوشته شدن آهنگ، کالیفرنیا بالاترین نرخ طلاق را در کشور داشت. هر همخوانی شامل عباراتی است که به ازدواج گذشتهاش (“جایی دوستداشتنی”) و عشق سابقش (“چهرهای دوستداشتنی”) اشاره میکند. همخوان اول نشان میدهد که همیشه امکان طلاقهای بیشتری وجود دارد (“در هتل کالیفرنیا همیشه جا هست، هر زمانی از سال میتوانید اینجا را پیدا کنید”). همخوان دوم اشاره میکند که در جریان طلاق همیشه “همراه با بهانههایتان خواهید آمد”.
در تاریخ 27 جولای 2017، ویلیام براودر، بازرگان، در مقابل کمیته قضایی سنای آمریکا درباره نفوذ روسیه بر امور آمریکا شهادت داد و به این ترانه اشاره کرد و گفت: “در روسیه چیزی به نام مأمور اطلاعاتی سابق وجود ندارد. اینجا شبیه هتل کالیفرنیا است. هر زمانی که بخواهید میتوانید تسویه کنید، اما هرگز نمیتوانید خارج شوید.”
هتل روی جلد آلبوم
هتل روی جلد آلبوم هتل کالیفرنیا، هتل بورلی هیلز است که به عنوان قصر صورتی شناخته میشود. عکس این هتل توسط عکاسان دیوید الکساندر و جان کش گرفته شده است. آنها برای گرفتن این نما، در ارتفاع حدود 60 فوتی بالای بلوار سانست در یک جرثقیل نشسته بودند. با این حال، ترافیک سنگین در آن زمان کار آنها را دشوار کرد.
سرنوشت نسخه سینمایی
طبق گزارش رولینگ استون، جولیا فیلیپس، تهیهکننده فیلمهای راننده تاکسی و برخورد نزدیک از نوع سوم، تمایل داشت فیلمی بر اساس داستان آهنگ هتل کالیفرنیا بسازد. اعضای گروه و فیلیپس برای بحث درباره این ایده با هم ملاقات کردند. فیلیپس در کتاب خود دیگر در این شهر ناهار نخواهید خورد گفت که همکاری با اعضای گروه دشوار و آنها مغرور بودند. رولینگ استون گزارش داد که گروه از منتفی شدن این فیلم ناراحت نبود، زیرا اساساً علاقه چندانی به ایده نسخه سینمایی از این ترانه نداشتند.
ضبطها
گروه ایگلز آهنگ هتل کالیفرنیا را با صدای اصلی دان هنلی سه بار ضبط کردند: دو بار در استودیو رکورد پلنت در لسآنجلس و سرانجام در کریتریا استودیو در میامی. ابتدا ریف آهنگ را ضبط کردند، اما هنگام ضبط صدا مشخص شد که کلید آهنگ برای صدای هنلی بیش از حد بالا است. بنابراین فلدر به تدریج کلید آهنگ را از می مینور پایین آورد و در نهایت به سی مینور رسید.
با این حال، ضبط دوم بیش از حد سریع تشخیص داده شد. در میامی، گروه روی تنظیمات موسیقی و اشعار کار کردند و چندین برداشت کامل از آهنگ هتل کالیفرنیا ضبط کردند. از میان آنها، پنج یا شش نسخه برتر انتخاب شد و بهترین بخشها به یکدیگر وصل شدند تا نسخه نهایی منتشر شود. طبق گفته بیل سیمچیک، تهیهکننده آلبوم، در نسخه نهایی 33 ویرایش روی مستر دو اینچی انجام شد.
بخش نهایی آهنگ هتل کالیفرنیا شامل نبرد گیتار بین جو والش (که بعد از جدایی برنی لیدن در سال 1975 به گروه پیوست) و فلدر است که برای دستیابی به دقت لازم حدود سه روز با هم کار کردند. در ابتدا، والش و فلدر بداههنوازی را شروع کردند اما هنلی اصرار داشت که ضبط باید طبق نسخه دموی اولیه فلدر باشد. با این حال، طبق گفته سیمچیک، بداههنوازیهای والش و فلدر به نسخه نهایی راه پیدا کرد و تهیهکننده بخشهای مختلف نوازندگی این دو را به هم چسباند و در کنار هم، هارمونیهای گیتار را تنظیم کردند.
هنلی تصمیم گرفت آهنگ هتل کالیفرنیا به عنوان تکآهنگ منتشر شود، اگرچه فلدر تردید داشت و شرکت پخش نیز بخاطر طول بیش از شش دقیقهای آهنگ که از حد معمول برای پخش در ایستگاههای رادیویی فراتر بود، تمایل چندانی به انتشار آن نداشت. گروه بر تصمیم خود پافشاری کرد و درخواست شرکت برای کوتاه کردن آهنگ را رد کرد.
این ترانه به عنوان دومین تکآهنگ از آلبوم بعد از نیو کید این تاون منتشر شد. روی جلد برخی نسخههای خارجی تکآهنگ 45 دور، نسخه تغییر یافتهای از طرح جلد آلبوم هتل کالیفرنیا قرار داشت که شامل عکسی از هتل بورلی هیلز بود که توسط دیوید الکساندر گرفته شده بود و طراحی و کارگردانی هنری آن را کش انجام داده بود.
از آنجا که آهنگ هتل کالیفرنیا یکی از محبوبترین آهنگهای گروه شد و در کنسرتهایشان به قطعهای ثابت تبدیل شد، نسخههای زنده از این آهنگ نیز منتشر شده است. اولین ضبط زنده آهنگ در آلبوم زنده ایگلز در سال 1980 منتشر شد و نسخه آکوستیک با مقدمات گستردهتر در کنسرت بازگشت هل فریزز اور در سال 1994 در قالب سیدی و ویدئو عرضه شد. نسخه Hell Freezes Over با هشت گیتار اجرا شد و دارای فضایی اسپانیایی با تنظیمات الهامگرفته از فلامنکو توسط فلدر است.
یک موزیک ویدیو برای آهنگ در مرکز کپیتال سنتر در مارس 1977 ضبط و برای اولین بار در برنامه نایت فلایت شبکه USA در آگوست 1985 پخش شد. این ویدیو همچنان از VH1 پخش میشد. در سال 2013، نسخه بازبینیشدهای از ویدیو به همراه سایر تصاویر کنسرتهای کپیتال سنتر به عنوان بخشی از مستند تاریخ ایگلز منتشر شد. در سال 1998، در مراسم ورود ایگلز به تالار مشاهیر راک اند رول، هر هفت عضو گروه (هنلی، فری، فلدر، والش، مایزنر، لیدن و اشمیت) برای اولین بار با هم روی صحنه حاضر شدند و هتل کالیفرنیا را اجرا کردند.
جوایز و افتخارات
ایگلز در بیستمین دوره جوایز گرمی در سال 1978 جایزه ضبط سال را برای آهنگ هتل کالیفرنیا دریافت کردند. کش باکس گفت که هارمونیهای غنی در اینجا وجود دارد، همراه با ریتم ملایم گیتارها و انعکاسهای صدایی که رنگ و بوی هند غربی را به آهنگ میبخشند و هارمونیهای گیتار چندلایه آهنگ را با حس دراماتیک به پایان میرسانند. این آهنگ در سال 2003 به تالار مشاهیر گرمی اضافه شد.
آهنگ هتل کالیفرنیا در بسیاری از فهرستها و نظرسنجیهای موسیقی راک رتبه بالایی دارد. مجله رولینگ استون در سال 2004 آن را در رتبه 49 از فهرست 500 آهنگ برتر تمام دوران و در سال 2021 در رتبه 311 قرار داد. این ترانه همچنین به عنوان یکی از 500 آهنگ تالار مشاهیر راک اند رول که راک را شکل دادهاند انتخاب شد. در مراسم ورود ایگلز به تالار مشاهیر راک اند رول در سال 1998، تمام اعضای سابق و فعلی گروه برای اجرای آهنگ هتل کالیفرنیا و تیک ایت ایزی دور هم جمع شدند.
سولوی گیتار آهنگ هتل کالیفرنیا در سال 1998 توسط خوانندگان مجله گیتاریست به عنوان بهترین سولوی تمام دوران انتخاب شد و در رتبه هشتم فهرست 100 سولوی برتر گیتار مجله گیتار قرار گرفت. این آهنگ همچنین در بازی ویدیویی گیتار هیرو ورلد تور گنجانده شده بود و در سال 2015 بهعنوان بهترین آهنگهای گیتار 12 سیم در مجله گیتار ورلد در رتبه اول قرار گرفت.
تأثیرات فرهنگی
آهنگ هتل کالیفرنیا و اشعار آن در فرهنگ عمومی سراسر جهان جذب شده و توسط نویسندگان و مفسران مختلف برای انعکاس موضوعاتی از سیاست گرفته تا رسانههای اجتماعی و رفاه اجتماعی استفاده شده است، یا به عنوان نگاهی به موقعیتهای خاص به کار رفته است. از اصطلاح اثر هتل کالیفرنیا برای اشاره به تأثیرات منفی مقررات مالی بر سرمایهگذاری و مشکلاتی که سرمایهگذاران خارجی برای خروج پول خود از چین با آن روبرو بودند، استفاده شد.
این استعاره همچنین برای موضوعاتی مانند مشکلات خروج از ارائهدهندههای خدمات یا شبکههای اجتماعی و یا حتی ترک سیستمهای محاسبات ابری نیز به کار رفته است. مفسران مختلف این قیاس را برای سناریوهای برگزیت نیز بکار بردند و آن را “برگزیت هتل کالیفرنیا” نامیدند.
اگرچه ایگلز بهخاطر تمایل کم خود به صدور مجوز آهنگهایشان برای استفاده در برنامهها مشهور است، این آهنگ در تعدادی از فیلمها و برنامههای تلویزیونی، از جمله لبوفسکی بزرگ (با اجرای جیپسی کینگز)، ابسلوتلی فبیولس، داستان ترسناک آمریکایی (هتل)، سوپرانوز و در تیتراژ پایانی فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه به کار رفته است.
ادعای سرقت متن دستنویس
در 13 جولای 2022، سه نفر (دلال کتابهای کمیاب گلن هوروویتز و متخصصان یادگارهای موسیقی راک، کریگ اینسیاردی و ادوارد کوسینسکی) پس از متهم شدن به توطئه برای فروش متن دستنویس آهنگ هتل کالیفرنیا و دو ترانه دیگر از همان آلبوم که دادستانی منطقه منهتن ادعا کرده بهطور نادرست به دست آمده است، متهم شدند.
دادستانها ادعا میکنند که ارزش این اشعار در حراجی بیش از یک میلیون دلار خواهد بود. این سه نفر اتهامات را نپذیرفته و تا زمان محاکمه بدون وثیقه آزاد شدند. ایروینگ ازوف، مدیر ایگلز، گفت که این پرونده حقیقت فروش یادگارهای موسیقی که شامل اقلام بسیار شخصی و دزدیدهشده میشود و پشت نقاب مشروعیت پنهان شدهاند را آشکار کرد.
در فوریه 2024، هنلی در دادگاه شهادت داد که هرگز این نسخههای دستنویس را واگذار نکرده و ادعای خود در سال 2012 را تکرار کرد که آنها چندین دهه پیش از انباری در مالیبو، کالیفرنیا به سرقت رفتهاند. هنلی اذعان داشت که به نویسنده اد سندرز که در سال 1979 برای نوشتن بیوگرافی ایگلز که هرگز منتشر نشد، با گروه همکاری داشت، دسترسی محدودی به این متون داده بود، اما تاکید کرد که هرگز اجازه دسترسی دائمی به آنها را به او نداده است.
اگرچه سندرز در میان متهمان نبود، مشخص شد که او در سال 2005 صد صفحه از نسخههای آهنگ هتل کالیفرنیا را به هوروویتز فروخته و ادعا کرده بود که دستیار هنلی این اسناد را برای او ارسال کرده است. در نهایت، اینسیاردی و کوسینسکی در سال 2012 شروع به حراج آنها کردند. وکلای مدافع ادعا کردند که هنلی بهصورت قانونی متنها را به سندرز داده است.
در 6 مارس 2024، دادستان ناحیه منهتن، آرون جیناندس، بهطور ناگهانی پرونده جنایی علیه هوروویتز، اینسیاردی و کوسینسکی را در میانه دادگاه مختومه اعلام کرد و به قاضی اعلام کرد که دادستانها معتقدند ایمیلهای تازه منتشر شده از استدلالهای دفاعی که پرسشهایی در مورد انصاف محاکمه ایجاد میکردند، حمایت میکنند.
کلام آخر
داستان آهنگ هتل کالیفرنیا از گروه ایگلز با ملودی گیرای خود، متنهای شاعرانه و پیچیده، و سولوی گیتار معروفش به یکی از نمادینترین آثار موسیقی راک تبدیل شده است. این آهنگ نه تنها مرزهای جغرافیایی را درنوردیده، بلکه در فرهنگ عمومی سراسر جهان نیز نفوذ کرده است. موضوعات متنوعی چون مادیگرایی، افراط، و رویای آمریکایی در لایههای این ترانه نهفته است، به طوری که مخاطبان در طی سالها برداشتها و تفسیرهای متعددی از آن داشتهاند. استفاده از آهنگ هتل کالیفرنیا در فیلمها، برنامههای تلویزیونی و حتی ادبیات نشاندهنده اهمیت فرهنگی این اثر است.
ایگلز با آهنگ هتل کالیفرنیا موفق شدند به عمق ناخودآگاه شنوندگان راه یابد و در قالب موسیقی داستانی سینمایی و نمادین خلق کند که همچنان بر ذهنها اثر میگذارد. هتل کالیفرنیا به عنوان شاهکاری از ادغام هنر و تجارت، همچنان در قلب موسیقی راک جایگاهی ثابت و پایدار دارد و توانسته به اثری ماندگار و الهامبخش در فرهنگ عمومی تبدیل شود. با داشتن هدفون سونی یا هدفون جی بی ال میتوانید تجربهای متفاوت از شنیدن این آهنگ داشته باشید.
پاسخگوی سوالات شما هستیم
دیدگاهی وجود ندارد!