بررسی هدفون JBL Tour Pro 2

JBL Tour Pro 2 در رده بالاتری از هدفون‌های دیگر JBL از جمله JBL Live Pro 2 قرار دارد که احتمالاً بهترین نویزکنسلینگ فعال را ارائه خواهد داد. اما به‌راحتی میتوان به‌روزرسانی‌های عظیم را از بیرون مشاهده کرد. برای شروع یک صفحه نمایش لمسی رنگی عالی در جلوی کیس وجود دارد. و این، خواننده عزیز، چیز زیبایی است.

 

JBL Tour Pro 2 به شما امکان میدهد به راحتی تماس‌ها را جواب دهید و دسترسی ساده به گزینه‌های ANC را فراهم میکند. ، آلارم‌ها، صدای Spatial و سایر امتیازات. با ما در تهران اسپیکر همراه باشید تا باهم به بررسی این غول جدید JBL بپردازیم.

 

طراحی

JBL Tour Pro 2 دارای گوشی‌های کوچک است. علیرغم تصور اینکه محفظه‌های درایور در نگاه اول کمی در بزرگ به نظر میرسند، گوشی‌های هدفون به خوبی در حالت تکان‌خوردگی قرار میگیرند. گفته میشود، کسانی که گوش‌های بزرگ‌تری دارند ممکن است مشکل داشته باشند. فقط سه اندازه ایرتیپ گوش ارائه شده است.

 

بررسی هدفون JBL Tour Pro 2 اولین ایرباد همراه با صفحه نمایش

 

با این حال، JBL Tour Pro 2 زاویه‌دارتر شده و طراحی سفید یخی و بدون لبه‌های تیز AirPods را اضافه کرده است. در اینجا، لبه‌ها و بریدگی‌هایی در متریال‌ها و قسمت‌های مختلف، از جمله محفظه‌های لاستیکی درایور، صفحه مات رویی و نمای آینه‌ای روی ساقه‌ها وجود دارد.

حتی یک تزیین کوچک اسم “TOUR” روی محیط هر گوشی و همچنین مارک JBL روی قسمت پایینی آن نوشته شده است. اینها پیشنهادات درجه یک JBL در هر اینچ و انتخاب‌های طراحی منعکس کننده آن هستند.

 

قسمت صفحه لمسی یک بخش لاستیکی دارد که کشش را افزایش میدهد و به این معنی است که شما به طور ناخواسته آن را از روی میز خود نخواهید کشید.

 

درایورهای دینامیک 10 میلی متری نشان دهنده جهش قابل توجهی نسبت به درایورهای 6.8 میلی متری موجود در JBL Tour Pro+ هستند و همچنین بلوتوث 5.3 LE سازگار با صدا نیز ذکر شده است. بنابراین، هیچ کدک با وضوح بالاتر پشتیبانی نمیشود – بدون LDAC، بدون aptX (استاندارد، HD، تاخیر کم یا موارد دیگر).

 

باتری

با حداکثر 50 ساعت پخش (یا 30 ساعت با ANC فعال) و 10 ساعت بسیار خوب فقط در خود گوشی‌ها وجود دارد. قبل از نیاز به شارژ، آنها بیشتر رقابت را در سطح استقامت شکست میدهند. برای مقایسه، Sony XM4  8 ساعت در هر جوانه دارد، اما تنها 16 ساعت در کیس، و آخرین Apple AirPods Pro 2  6 ساعت در گوشی‌ها و 30 ساعت دیگر در کیس ارائه میدهد.

شارژ سریع در JBL Tour Pro 2 به این معنی است که با 10 دقیقه اتصال به برق، 5 ساعت پخش نیز برای شما به ارمغان می‌آورد، همچنین این کیس میتواند به صورت بی سیم نیز شارژ شود.

 

بررسی هدفون JBL Tour Pro 2 اولین ایرباد همراه با صفحه نمایش

 

چیزی که به نظر نمیرسد در JBL Tour Pro 2 پیدا کنیم رتبه IP برای ورود آب و گرد و غبار است.

بسیاری از هدفون‌های این سطح حداقل گواهی IPX4 را ارائه میکنند (که به این معنی است که از یک جلسه بدنسازی پر تعرق جان سالم به در خواهند برد) اما برخی از گزینه‌ها بسیار فراتر میروند. Jabra Elite 7 Active دارای استاندارد IP57 است، به این معنی که ضد گرد و غبار است و میتواند تا عمق یک متری، تا 30 دقیقه در آب غوطه ور شود و زنده بماند. اما مشخص است که رتبه IP  در اینجا بهای شارژ بسیار قوی و امکانات آن را میدهد.

 

یک ویژگی در نرم افزار هدفون JBL به نام «برترین تناسب من را بررسی کن» وجود دارد که یک کلیپ کوتاه از موسیقی را پخش میکند تا اطمینان حاصل شود که مهر و موم خوبی در هر گوش دارید. در زیر با ویژگی‌های بیشتر آشنا میشویم.

 

امکانات و نرم افزار

با تکنولوژی Personi-fi 2.0 در JBL Tour Pro 2 میتوانید صدا را با گفتن اینکه کدام پروفایل صوتی برای شما بهتر است، سفارشی کنید. با بررسی نویز محیط شروع میشود (شما باید در یک نقطه نسبتا ساکت باشید)، سپس با بررسی وضعیت در گوش (شما باید یک مهر و موم خوب بین کانال گوش و هدفون داشته باشید).

سپس 9 صدا را در هر گوش برای شما پخش میکند و وقتی صدا نامحسوس باشد انگشت خود را بردارید. این تست را دو بار انجام میدهیم و هر بار نتیجه تصویری متفاوتی دریافت میکنیم. گفتنی است، بار دوم، تقویت صدا بیشتر به میل ما احساس میشود.

 

و هنوز کارمان تمام نشده است. آزمایش کانال گوش (که باید در محیط پر سر و صدا انجام شود) یک کلیپ موسیقی دیگر پخش میکند. پس از آن، همانطور که True Adaptive ANC بقیه کار را انجام میدهد، میتوانید استراحت کنید. پس از اتمام، بررسی ANC نسبت به کانال های گوش در قسمت «سفارشی کردن ANC» تا حد زیادی آن را سفارشی میکند.

 

بررسی هدفون JBL Tour Pro 2 اولین ایرباد همراه با صفحه نمایش

 

وجود شش میکروفون در JBL Tour Pro 2 صدای شفاف را برای شما ارائه میدهد و تشخیص صدای داخلی پیشرفته میتواند به صدای شما واکنش نشان دهد، موسیقی را متوقف کند و Ambient Aware را فعال کند، سپس پس از پایان مکالمه، آهنگ‌ها را از سر بگیرد. این واقعاً خوب است (بسته به اینکه شما و همکارانتان چقدر بلند صحبت میکنید، میتوان آن را روی کم، متوسط یا زیاد تنظیم کرد) و ما همچنین میبینیم که رسیدگی به تماس نیز یسار آسان است.

 

اما اینها فقط دو مورد از چندین مزیت JBL Tour Pro 2 هستند، از دیگر امکانات میتواتن به:

  • قسمت EQ با پنج ایستگاه از پیش تعیین شده مختلف (یا خودتان ایجاد کنید)،
  • گزینه‌های صدای Spatial برای موسیقی، فیلم یا بازی،
  • حالت‌های صوتی و تصویری «هوشمند»،
  • SilentNow که هدف آن ایجاد یک حالت بی صدا بدون موسیقی با روشن کردن ANC اما قطع کردن بلوتوث است (ایده آل برای چرت زدن، زیرا میتوان آن را روی یک تایمر با زنگ هشدار در پایان تنظیم کرد)،
  • تقویت صدای شخصی (که میتواند صدای موقعیتی را از محیط اطراف شما تقویت کند – و بین هر گوش تغییر کند)
  • افزودن محدودیت صدا و ویژگی Find My Buds، (در صورت گم شدن) اشاره کرد.

همه اینها، و ما هنوز در مورد ویژگی‌های ارائه شده توسط این هدفون صحبت نکرده ایم… همه به موقع.

 

کنترل‌ها

گوشی‌ها در JBL Tour Pro 2 دارای یک صفحه لمسی خازنی در بالای محفظه هستند. میتوانید با ضربه زدن روی گوشی سمت چپ، نویزکنسلینگ را روشن و خاموش کنید، برای TalkThru دو بار ضربه بزنید و برای فعال کردن Siri ضربه بزنید و نگه دارید. همه اینها قابل تنظیم هستند.

شما نمیتوانید تصمیم بگیرید که کدام اکشن‌ها چه کاری انجام دهند، اما میتوانید انتخاب کنید که کدام حرکات در هر گوشی اولویت دارند. اگر میخواهید کنترل صدا روی گوش را کنترل کنید (که اکثر ما انجام میدهیم)، باید گزینه‌های کنترل صدای محیط یا پخش را قربانی کنید، که مایه شرمساری است.

 

صفحه‌نمایش تعبیه‌شده در آن هرگز نمیتواند برای اولین بار به ضربه‌ها عکس‌العمل نشان ندهد، و به سرعت تبدیل به لذتی میشود که ما نمیدانیم چگونه بدون آن زندگی کرده‌ایم. برای مثال،بعد چند بار استفاده حتی ممکن است برای بلند کردن صدا بجای خود گوشی‌ها از کیس استفاده کنید.

این یک افزونه فوق‌العاده است و در نرم افزار هدفون JBL، میتوانید روشنایی صفحه را تغییر دهید، یکی از پنج محافظ صفحه را انتخاب کنید، اعلان‌های پیام را تغییر دهید و از میان هفت ویژگی دیگر که میخواهید به روی صفحه دسترسی داشته باشید، انتخاب کنید.

 

بررسی هدفون JBL Tour Pro 2 اولین ایرباد همراه با صفحه نمایش

 

تاریخچه تماس، اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی و پیام‌ها، به طور دقیق. علیرغم ظاهر شدن یک پاکت کوچک در گوشه بالای صفحه نمایش (شما Notification دارید!) ما هرگز نمیتوانیم پیامی را بخوانیم یا از طریق کیس به رسانه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنیم، و JBL تأیید میکند که تنها اعلان‌ها را میتوانید از طریق آن دریافت کنید. صفحه نمایش در حال حاضر اعلان تماس است.

راستش، اگر در آینده امکان خواندن متن و دسترسی به صفحه‌های اجتمایی را بیاورد عالی میشود. در حال حاضر، تنها تماس روی صفحه نمایش داده میشود و میتوانید آن را با یک ضربه بپذیرید، در کنار پروفایل‌های صدای قابل پیمایش، تمام کاری را که JBL در این مورد انجام داده بسیار ارزشمند است.

 

کیفیت صدا

همه چیز در بازه‌های فرکانسی بد نیست. در این هدفون ممکن است تریبل بسیار قوی دریافت نکنید اما تا حدی که بتوان گرم بودن صدای آواز و با کیفیت بودن آن را حس کرد کافی است. اما فرکانس‌های بالا و پایین پخش دقیق و با جزئیاتی در موسیقی‌های زنده ارائه میدهد. با این حال بازه‌های فرکانسی که به خوبی پشتیبانی میشود برای بیشتر سبک‌های موسیقی مناسب است.