بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021

ایربادهای بی سیم واقعی در بازار هدفون ها، آیتم نسبتا جدیدی در نظر گرفته می شوند. اگر چه چندین سال پیش  مدل های محدودی از این ایربادها توسط برندهای کمتر شناخته شده تولید شدند، اما تا زمانی که کمپانی اپل اولین ایرپاد (AirPods) خود را در اواخر ۲۰۱۶ بیرون داد، این هدفون ها محبوبیت زیادی پیدا نکردند.

 

از آن زمان به بعد، تقریبا هر شرکتی شروع به تولید این نوع هدفون کرد. چیزی که قبلا به عنوان یک محصول نسبتا گران قیمت تلقی می شد که فاقد برخی از ویژگی ها بود، امروزه در هر رنج قیمتی در دسترس است و عملکردی دارد که می تواند با هدفون های داخل گوشی بلوتوثی مطابقت داشته باشد. اگر چه هدفون های واقعا بی سیم نمی توانند عمر باتری ای نظیر هدفون های بلوتوثی بزرگ تر داشته باشند، اما گزینه های محبوب تر این هدفون ها با یک قاب شارژ همراهند که زمانی که دور از شارژر هستید می توانید از آن برای شارژ کردن باتری استفاده کنید.

در قسمت زیر به برخی از بهترین  ایربادهای بی سیم واقعی اشاره کرده ایم. البته این ایربادها شاید کمی گران تر از ایربادهای معمولی باشند.

 

بهترین ایرباد واقعا بی سیم: ایرباد واقعا بی سیم Samsung Galaxy Buds+

بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021نوع: داخل گوشی
محفظه: پشت بسته
بی سیم: واقعا بی سیم
نویز کنسلینگ: خیر
میکروفون: دارد
ترانسدیوسر: دینامیک

 

بهترین ایرباد واقعا بی سیمی که ما تاکنون بررسی کرده ایم، Samsung Galaxy Buds+ است. این ایرباد داخل گوشی شفاف و راحت عملکرد چند منظوره ی مناسبی دارد که می تواند خیلی از افراد را راضی کند، به علاوه در میان بهترین هدفون هایی که بررسی کرده ایم قرار دارد.

 

عمر ۱۳.۳ ساعته ی باتری بادوام این هدفون برای روزهای طولانی کاری مناسب است و قاب شارژ قابل حمل آن برای روزهایی که بیرون هستید، با یک شارژ اضافی همراه است.

به لطف نمایه صدای متعادل و خنثی، این هدفون برای گوش دادن طولانی مدت به انواع گوناگونی از محتوای موسیقی مناسب است. حتی می توانید نمایه صدای آن را با استفاده از پیش تنظیمات EQ موجود در اپلیکیشن Galaxy Wearable شخصی سازی کنید. این هدفون نشت صدای زیادی ندارد در نتیجه می توانید حین گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان، ولوم آن را زیاد کنید بدون این که باعث اذیت شدن اطرافیان تان شوید.

متاسفانه، این ایرباد از قابلیت جفت شدن چندین دستگاه پشتیبانی نمی کند که اگر منبع صوتی را به طور مرتب بین دستگاه ها جابجا کنید، می تواند کمی اذیت کننده باشد. همچنین هیچ ویژگی ANC ای در این ایرباد وجود ندارد و عملکرد آن در مسدود کردن نویزهای پس زمینه ی باس سنگین (همچون صدای ماشین اتوبوس و هواپیما) چندان موفق نیست. خوشبختانه این ایرباد می تواند نویزهایی با فرکانس بالا که معمولا در محیط های دفتری وجود دارند (مثل صدای صحبت همکاران) را مسدود کند.

 

ایرباد واقعا بی سیم Apple AirPods Pro

بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021نوع: داخل گوشی
محفظه: پشت بسته
بی سیم: واقعا بی سیم
نویز کنسلینگ: بله
میکروفون: دارد
ترانسدیوسر: دینامیک

 

بهترین ایرباد واقعا بی سیم برای iPhone که ما تاکنون بررسی کرده ایم، Apple AirPods Pro است. برخلاف ایرباد تماما بی سیم Apple AirPods 2 2019 که طراحی هندزفری مانند دارد، این ایرباد داخل گوشی به طور عمیق تری در کانال گوش قرار می گیرد.

 

اگر چه از نظر برخی از افراد این طراحی راحت نیست اما به طور محکم تری در گوش قرار می گیرد و به ایرباد یک پاسخ باس بهتر و طراحی ثابت تری می دهد. علاوه بر این ، از نظر برخی از افراد سری سیلیکونی این ایرباد در مدت طولانی کمتر از پلاستیک سفت Apple AirPods 2 2019 گوش را خسته می کند.
این ایرباد دارای نمایه صوتی متعادلی است که برای طیف گسترده ای از ژانرها و محتوای صوتی مناسب است.

 

این ایرباد دارای قابلیت نویز کنسلینگ فعال (ANC) عالی ای است که عملکرد موفقی در مسدود کردن صدای ضعیف موتور اتوبوس و هواپیما و نویزهای پس زمینه در دفتر کار دارد. همچون سایر هدفون های ساخته شده توسط اپل، این ایرباد نیز از تراشه ی H1 برای جفت شدن با تمام دستگاه های اپل شما استفاده می کند و باعث می شود بدون نیاز به دستکاری تنظیمات بتوانید به راحتی از iPhone به MacBook جابجا شوید.

متاسفانه عمر باتری این ایرباد به اندازه ی سایر گزینه های موجود در این لیست نیست. دوام باتری آن ۵.۳ ساعت است در نتیجه برای این که بتوانید یک روز کاری از آن استفاده کنید، باید آن را دوباره شارژ کنید.

 

خوشبختانه قاب آن دارای ۵ شارژ اضافی است که بسیار عالی است و اپل ادعا کرده که با ۳۰ دقیقه شارژ می توانید بین ۳ تا ۴ ساعت از این ایرباد استفاده کنید (البته ما هنوز این قابلیت را بررسی نکرده ایم). به طور کلی، با این که این هدفون یکی از گران قیمت ترین گزینه ها در لیست ماست، قابلیت ANC عالی و جفت شدن آن با دستگاه های اپل، آن را تبدیل به بهترین ایرباد واقعا بی سیم برای iPhone کرده اند.

بهترین ایرباد واقعا بی سیم برای دویدن: Bose Sport Earbuds

بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021نوع: ایرباد
محفظه: پشت بسته
بی سیم: واقعا بی سیم
نویز کنسلینگ: خیر
میکروفون: دارد
ترانسدیوسر: دینامیک

 

بهترین ایرباد مناسب برای دویدن که ما تاکنون بررسی کرده ایم، Bose Sport Earbuds است. این ایرباد خیلی محکم است و در صورت ضربه دیدن و افتادن صدمه ای نمی بیند. به علاوه به طرز شگفت انگیزی ثابت هستند و حتی در طول انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا هم از جای خود تکان نمی خورند.

 

اگر چه ما در حال حاضر این قابلیت را بررسی نکرده ایم اما این ایرباد دارای رتبه بندی IPX4 برای مقاومت در برابر آب است.

این ایرباد نمایه صدای خنثی ای دارد که برای انواع مختلفی از محتوای صوتی (از موسیقی پاپ گرفته تا کتاب های صوتی) مناسب است. اگر چه عمر باتری چهار ساعته ی این ایرباد خیلی چشمگیر نیست اما برای بیشتر جلسات ورزشی کافی است. به علاوه دارای یک تایمر خاموش شدن خودکار است که هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، شارژ باتری را حفظ می کند.

 

همچنین می توانید از برنامه ی همراه این ایرباد برای پیکربندی ایرباد سمت راست استفاده کنید تا به طور اتوماتیک زمانی که آن را در گوش قرار می دهید تماس ها را پاسخ دهید. اگر در حال دویدن هستید اما نمی خواهید با بیرون آوردن گوشی از جیب ریتم دویدن تان را بر هم بزنید، این یک قابلیت عالی است.

متاسفانه این ایرباد هیچ کنترل ولوم سر خودی ندارد. برنامه ی همراه آن نیز هیچ ویژگی شخصی سازی صدایی (همچون پیش تنظیمات EQ و صدا) را ارائه نمی دهد. از آنجایی که این ایرباد عملکرد ضعیفی در فیلتر کردن نویزهای پس زمینه دارد، برای مسدود کردن صدای موتور اتوبوس در رفت و آمد روزانه تان ایده آل نیست. اما اگر در حال دویدن در فضای باز هستید و می خواهید که از محیط اطرافتان باخبر باشید، این ویژگی یک مزیت محسوب می شود.

 

ایرباد واقعا بی سیم Anker SoundCore Liberty Air 2

بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021

نوع: داخل گوشی
محفظه: پشت بسته
بی سیم: واقعا بی سیم
نویز کنسلینگ: خیر
میکروفون: دارد
ترانسدیوسر: دینامیک

 

بهترین ایرباد واقعا بی سیم زیر ۱۰۰ دلار که ما تاکنون بررسی کرده ایم، Anker SoundCore Liberty Air 2 است. این هدفون خوش ساخت یکی از بهترین هدفون های داخل گوشی بی سیم است که تاکنون بررسی کرده ایم و نسبت به قیمتی که دارد ویژگی های مناسبی را ارائه می دهد.

 

این ایرباد به طور کاملا ثابت در گوش قرار می گیرد و قاب شارژ قابل حمل آن سه شارژ اضافی فراهم می کند که در روزهایی که به مدت طولانی بیرون هستید می توانید از آن استفاده کنید.

این ایرباد دارای نمایه صدای باس سنگین است که به آهنگ های مورد علاقه تان صدای بلند و بم بیشتری را اضافه می کند. اگر صدای متفاوتی را ترجیح می دهید، می توانید با استفاده از EQ گرافیکی و پیش تنظیمات موجود در اپلیکیشن Anker Soundcore، عملکرد آن را شخصی سازی کنید. این ایرباد از ویژگی ANC برخوردار نیست اما با این وجود عملکرد ایزولاسیون نویز خیلی خوبی را ارائه می دهد، در نتیجه می تواند نویزهای پس زمینه که معمولا در دفتر کار وجود دارند را مسدود کند.

متاسفانه این ایرباد کیفیت ضبط متوسطی دارد در نتیجه بهترین انتخاب برای برقراری تماس تلفنی نیست. همچنین با یکبار شارژ کردن، شارژ آن تنها ۶.۴ ساعت دوام می آورد که ممکن است در طول روزهای کاری تان مجبور به شارژ کردن دوباره ی آن باشید. خوشبختانه، می توانید در حالی که با یک ایرباد به موسیقی گوش می دهید ایرباد دیگر را شارژ کنید، بنابراین می توانید از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

 

جایگزین راحت تر: ایرباد واقعا بی سیم Creative Outlier Air V2

بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021

نوع: داخل گوشی
محفظه: پشت بسته
بی سیم: واقعا بی سیم
نویز کنسلینگ: خیر
میکروفون: دارد
ترانسدیوسر: دینامیک

 

اگر دنبال یک هدفون واقعا بی سیم راحت تر و مقرون به صرفه تر هستید، Creative Outlier Air V2 را در نظر بگیرید. در حالی که این هدفون به اندازه ی ایرباد واقعا بی سیم Anker SoundCore Liberty Air 2 نویز را کاهش نمی دهد و نمایه صدای آن به اندازه ی این مدل خنثی نیست اما Creative Outlier وزن سبکی دارد و در طول مدت طولانی خسته کننده نیست.

نمایه صدای هیجان انگیز این ایرباد را می توانید در برنامه ی همراه آن به دلخواه تغییر دهید. این برنامه یک EQ گرافیکی، پیش تنظیم EQ و میدان صوتی مجازی را ارائه می دهد. این ایرباد طراحی خوش ساخت و ثابتی دارد و اگر چه ما این قابلیت را هنوز بررسی نکرده ایم، اما دارای استاندارد IPX5 برای مقاومت در برابر آب نیز هست. این ایرباد همچنین دارای ۱۰ ساعت عمر باتری مداوم است و قاب قابل حمل آن نیز دارای دو شارژ اضافی است.

اگر نمایه صدای پیش فرض خنثی ای را ترجیح می دهید یا اگر دنبال هدفون داخل گوشی ای می گردید که می تواند به طرز چشمگیری نویزهای محیطی اطرافتان را کاهش دهد، Anker را انتخاب کنید. اما اگر راحت بودن ایرباد بیش از هر چیز دیگری برای شما اهمیت دارد یا اگر می خواهید حین گوش دادن به موسیقی از قابلیت میدان صوتی مجازی استفاده کنید، Creative Outlier را در نظر بگیرید.

 

ایرباد واقعا بی سیم FIIL T1X

بهترین ایربادها | Best Truly Wireless Airbuds 2021

نوع: داخل گوشی
محفظه: پشت بسته
بی سیم: واقعا بی سیم
نویز کنسلینگ: خیر
میکروفون: دارد
ترانسدیوسر: دینامیک

 

بهترین ایرباد واقعا بی سیم مقرون به صرفه ای که ما تاکنون بررسی کرده ایم، FIIL T1X است. این ایرباد داخل گوشی ارزان قیمت خوش ساخت است و اگر چه ما در حال حاضر این قابلیت را بررسی نکرده ایم اما دارای رتبه بندی IP65 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است.

 

این ایرباد همچنین خیلی راحت است و می توانید برای جلسات طولانی مدت گوش دادن به موسیقی از آن استفاده کنید. این ایرباد همچنین به خوبی در گوش ثابت می ماند که برای انجام ورزش و تمرینات فیتنس انتخاب مناسبی است.

این ایرباد دارای نمایه صدای باس سنگین است که صدای بلند و بم تری را انتقال می دهد. گفته می شود که این ایرباد صدای خنثی ای دارد و برای گوش دادن به انواع مختلفی از محتوای موسیقی مناسب است. اگر ترجیح می دهید که صدای آن را بسته به سلیقه تان شخصی سازی کنید، برنامه ی همراه آن دارای ۱۵ پیش تنظیم EQ است که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

 

اگر چه ممکن است عمر باتری ۶.۸ ساعته آن برای روزهای طولانی کاری مناسب نباشد اما این ایرباد خیلی سریع شارژ می شود و قاب قابل حمل آن سه شارژ اضافی را ارائه می دهد؛ در نتیجه مدت طولانی ای بدون هدفون نخواهید بود.

متاسفانه همچون بسیاری از هدفون های مقرون به صرفه ی دیگر، این هدفون هم ویژگی های محدودی دارد در نتیجه نمی توانید همزمان آن را به بیش از یک دستگاه متصل کنید. میکروفون این ایرباد نیز عملکرد ضبط ناامید کننده ای دارد در نتیجه ممکن است صدای شما غیر طبیعی به نظر برسد و باعث شود فهمیدن حرف های شما برای فردی که پشت خط است دشوار باشد. اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید این هدفون داخل گوشی انتخاب مناسبی است خصوصا اگر ترجیح می دهید برای رسیدن به صدای دلخواهتان از پیش تنظیم EQ استفاده کنید.