JBL Quantum 100

هدفون JBL مدل Quantum 100 یک هدفون مخصوص بازی و با کیفیت است. Quantum 100 از نوع اتصال با سیم است. این محصول ابتدایی ترین هدفون کوانتوم است به همین دلیل بسیاری از ویژگی های گران ترین مدل کوانتوم یعنی سری 800 را ندارد. اما هم چنان ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد.

صدایی که این محصولات از خود تولید می کنند، متوسط است و ممکن است برای ژانرهای مختلف موسیقی مناسب نباشد.

اگر به دنبال یک هدفون با کیفیت و میکروفون قوی هستید، هدفون JBL مدل Quantum 100 می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • نوع: دور گوش
  • اتصال: با سیم
  • ضد نویز: خیر
  • میکروفون: دارد

عملکرد

اگر هدفون جی بی ال مدل Quantum 100 را برای استفاده های گوناگون و متفاوتی می خواهید، ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد. جی بی ال این محصول را با میکروفون های قابل جدا شدن به بازار عرضه کرده است. اما ایراد بزرگ آن ها این است که قابل حمل نیستند. به همین دلیل برای مکالمات تلفنی در مکان های مختلف مناسب به نظر نمی رسند.

محصولات سری Quantum 100 جی بی ال روی گوش ثابت قرار نمی گیرند.

تنها در حالی که تحرک زیادی ندارید مانند زمان بازی کامپیوتری روی گوش ثابت هستند و عملکرد خوبی ارائه می کنند. با این حال میکروفون این محصول از دید طرفداران کوانتوم 100 قوی است و زمان تاخیر آن کم است.  این محصول از دید مخالفان کیفیت ساخت ضعیفی دارد و عملکرد ایزولاسیون آن نیز ضعیف است.

jbl-quantum-100

صدا

تولید صدای JBL Quantum 100 متوسط است. این محصولات صدای شفافی تولید می کنند. میزان باس آن ها بیش از حد است به همین دلیل ممکن است برای برخی ژانرهای موسیقی مناسب نباشد و سبب بهم ریختگی آن بشود.

  • مقدار باس: 0.8 دسی بل
  • پاسخ فرکانسی: 20 – 20000 هرتز
  • حساسیت: 96 دسی بل

راحتی

برای رفت و آمد و پیاده روی و هم چنین استفاده در سفر هدفون های جی بی ال سری 100 کوانتوم مناسب نیستند. این محصولات نویز پس زمینه را به مقدار کمی محدود می کنند به همین دلیل در محیط های شلوغ مانند اتوبوس و مترو عملکرد خوبی ندارند.

این محصول را نمی شود به راحتی حمل کرد. به همین دلیل برای کسانی که دائماً در حال حابه جایی هستند گزینه مناسبی نیست. در طول جلسه های تصویری و یا صوتی مادامی که ساکن باشید به راحتی روی گوش شما قرار می گیرد اما اگر تحرک داشته باشید به گوش شما فشار وارد می کند زیرا در صورتی که سربند آن را محکم کنید ممکن است بیش از حد به سر شما فشار وارد کند.

 هدست گیمینگ جی بی ال، به ضروری ترین دکمه های کنترل کننده موسیقی مجهز نشده است. اما کاپ های گوشی آن بسیار راحت و نرم است.

jbl quantum 100

استفاده ورزشی

این هدست ها برای تمرینات ورزشی و تناسب اندام چندان مناسب نیستند. این محصولات برای استفاده های گیمینگ روی سر ثابت قرار می گیرند اما برای استفاده های ورزشی ممکن است از روی سر شما جا به جا شود.

این هدفون ها هم چنین از کنترل اولیه تماس و کنترل موسیقی برخوردار نیستند. اتصال سیمی غیر قابل جدا شدن یک معضل دیگر است که سبب می شود این هدست های جی بی ال برای تمرینات ورزشی مناسب نباشند.

استفاده در اداره

استفاده از JBL Quantum 100 در اداره پیشنهاد بدی نیست. این محصولات تاخیر صدای کمی دارند و برای مکالمه های همزمان گزینه مناسبی هستند اما عملکرد ضعیفی در جلوگیری از حذف سر و صدای پس زمینه انجام می دهند، بنابراین اگر در یک دفتر شلوغ مشغول به کار هستید، کوانتوم 100 گزینه ایده آلی نیست.

همچنین پوشیدن این محصول برای مدت طولانی ممکن است راحت نباشد. اتصال فقط با سیم آن ها قابلیت کاربری این هدفون ها را محدود می کند.

استفاده گیمینگ

Quantum 100 فقط از راه سیم به دستگاه متصل می شوند و از اتصالات بی سیم پشتیبانی نمی کنند.

هدست های جی بی ال مدل کوانتوم 100، برای بازی های ویدئویی و کامپیوتری بسیار مناسب هستند. اتصال با سیم آن ها سبب شده است تا تاخیر بسیار کمی در انتقال صدای این هدفون ها وجود داشته باشد.  میکروفون این محصول نیز از کیفیت خوبی برخوردار است به همین دلیل هم گروهی شما می تواند صدایتان را واضح دریافت کند.

اگر به دنبال یک هدفون مناسب و مقرون به صرفه جهت بازی هستید می توانید جی بی ال کوانتوم سری 100 را انتخاب کنید.

jbl-quantum-100

تماس تلفنی

JBL Quantum 100 انتخاب مناسبی برای برقراری تماس تلفنی است. با این که این مدل از هدست های جی بی ال از کنترل های اساسی مدیریت تماس بی بهره هستند، اما میکروفون عالی آن ها باعث می شود تا صدای شما بدون اعوجاج و نویز پس زمینه به طرف مقابلتان منتقل شود.

قیمت

این محصول در رنگ های مشکی، آبی و سفید عرضه می شود قیمت هر رنگ آن کمی با دیگری متفاوت است به طوری کلی این محصول در رنج قیمتی 1.5 الی 2.3 میلیون تومان قرار می گیرد. داخل جعبه این محصول، یک هدفون جی بی ال کوانتوم 100، میکروفون بوم قابل جدا شدن و دفترچه راهنما قرار گرفته است.

jbl-quantum-100

استایل

JBL Quantum 100 یک هدفون مخصوص بازی با طراحی محافظه کارانه ای است. هدست کوانتوم 100، بر خلاف مدل های گران قیمت تر جی بی ال Quantum، مانند JBL Quantum 400 و JBL Quantum ONE  از نور RGB برخوردار نیست و هیچ نشانگر نوری ندارد. با این حال جدا شدن میکروفن آن یک مزیت بزرگ برای این هدفون ها محسوب می شود.

کنترل

همانند سایر هدست های گیمینگ، دکمه های محدودی جهت کنترل برخی اعمال اساسی برای این هدفون در نظر گرفته شده است. دکمه چرخشی ولوم صدا و دکمه قطع و وصل میکروفون روی بدنه این محصول تعبیه شده است. خوشبختانه، هر دو دکمه تعبیه شده روی بدنه هدست جی بی ال باز خورد فیزیکی مناسبی دارند. دکمه ولوم به چرخش حساس است و دکمه قطع صدای میکروفن نیز عملکرد خوبی دارد.

  • سازگاری سیستم عامل: مخصوص سیستم عامل نیست
  • استفاده: آسان
  • بازخورد: خوب
  • کنترل تماس و موسیقی: ندارد
  • کنترل صدا: دارد
  • کنترل میکروفون: خاموش / روشن
  • سیستم ضد نویز: ندارد
  • کنترل های اضافی: دستیار صوتی ندارد

قابل حمل بودن

Quantum 100 در دسته هدفون های قابل حمل قرار نمی گیرد. ابعاد آن ها استاندارد است اما اتصال با سیم آن ها باعث به وجود آمدن برخی از محدودیت ها می شود. این محصول کیس و محفظه نگداری ندارد. ابعاد هدفون برابر با 8.2*6.3*3.4 سانتی متر است.

Quantum 100 به طور کلی 220 گرم وزن دارد. بدنه این محصول دوام معمولی دارد. این هدست از پلاستیک نازکی ساخته شده است. هدفون ها به داخل خم نمی شوند اما میکروفون آن ها قابل جدا شدن است. کاپ های گوش و قاب داخلی آن ها جنس نسبتاً خوبی دارند.

 بلوتوث و کابل

jbl-quantum-100Quantum 100 از طریق سیم به سایر دستگاه ها متصل می شود. در نتیجه تکنولوژی بلوتوث ندارند. این امر سبب شده است تا میزان تاخیر آن ها بسیار کم باشد.

Quantum 100 دارای کابل های صوتی هستند که متاسفانه قابل جدا شدن نیستند به همین دلیل در صورت خرابی باید کابل دستگاه را تعویض کنید. هم چنین در هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید تا کابل آن گره نخورد.

هنگامی که کابل 1.8 “TRRS را به کنترل کننده متصل کنید ، این هدفون سازگاری کامل صوتی و میکروفونی با رایانه، ایکس باکس وان و همچنین کنسول های بازی PS4 را ارائه می دهد.

  • ورژن بلوتوث: بلوتوث ندارد
  • قابلیت جفت شدن به چند دستگاه: ندارد
  • سیستم NFC: ندارد

مقایسه با هدفون های مشابه

  1. HyperX Cloud Stinger: این هدفون در دسته هدفون های سیمی و با کیفیت قرار می گیرد. عملکرد این محصول از هدفون جی بی ال مدل کوانتوم 100 کمی بهتر است. در جلسه های طولانی و در هنگام بازی این هدفون ها راحت تر از هدست های جی بی ال بر روی سر قرار می گیرند. هدفون هایپرایکس تجربه شنیداری متعادل تری را ارائه می کند. هم چنین قابلیت کاهش نویز آن نیز قوی تر از هدفون JBL عمل می کند. از طرف دیگر، این محصول JBL، دارای یک کنترل کننده آسان تر برای استفاده است که همین امر سب افزایش بازخورد آن می شود. میکروفون قابل جدا شدن جی بی ال باعث شده است که این محصولات کمی حجیم شوند.
  2. Razer Kraken X: میکروفون رازر مدل Kraken X در جداسازی گفتار از صدای پس زمینه بهتر عمل می کند. این محصول راحت تر از هدست جی بی ال بر روی گوش قرار می گیرد و خستگی کمتری ایجاد می کند. در مقابل حمل و جا به جایی هدفون های جی بی ال از هدفون های Razer Kraken X راحت تر است.
  3. هدفون JBL Quantum 400: به طور کلی هدفون های جی بی ال کوانتوم سری 400 عملکرد بهتری نسبت به هدفون های سری 100 دارند. کوانتوم 400 کیفیت ساخت بهتری دارد. بدنه آن محکم تر است و تنظیمات گسترده تری بابت پیکربندی و شخصی سازی دارد. با این وجود هدفون Quantum 100 بسیار ارزان تر است و به یک میکروفون با کیفیت مجهز شده است.
  4. Astro A10: هدفون های مخصوص بازی Astro A10 بهتر از JBL Quantum 100 عمل می کنند. از نظر صدا، بسیار متعادل تر هستند و از تناسب بیشتری برخوردارند. با این حال، JBL به لطف میکروفون قابل جدا شدن کمی قابل حمل تر است.

سخن پایانی

هدفون گیمینگ جی بی ال، از نوع هدفون های اتصال باسیم و on air (روی گوشی) هستند. این هدفون ها به میکروفون های قابل جدا شونده مجهز شده است که از کیفیت نسبتاً خوبی نیز برخوردار هستند. بدنه این محصولات ساختار محکمی دارد. این محصول شما را از خرید هرگونه هدفون گیمینگ دیگر بی نیاز می کند. جی بی ال Quantum 100 نسبت به سایر مدل های مشابه موجود در بازار قیمت مناسب تری دارد. برای خرید هدفون جی بی ال مدل Quantum 100 می توانید به سایت تهران اسپیکر مراجعه کنید.