Sennheiser Conversation Clear Plus

کم شنوایی با افزایش سن اجتناب ناپذیر است، تکنولوژی برای جلوگیری از آن مدت هاست وارد بازار نشده است با این حال چندین برند هدفون به دنبال رهبری در این زمینه هستند. یکی از این برندها Sennheiser است. این شرکت چندین محصول را مانند Conversation Clear Plus در سال‌های اخیر راه‌اندازی کرده است تا وضوح تعاملات روزمره با افراد را افزایش دهد.

 

Conversation Clear Plus یک نوع هدفون توی گوشی است که به شما امکان میدهد صدای خانواده و دوستانتان در گفتگوها بسیار واضح تر شنیده شوند و مجهز به حذف نویز است تا زمانی که میخواهید صدا را کاهش دهید و از گوش‌های خود محافظت کنید، صداها را مسدود میکند.

 

طراحی

ایرتیپ‌ها و گیره‌های گوش ظاهری تقریباً شبیه به حشرات به Conversation Clear Plus میدهند. نسبت به اندازه بزرگی که دارند مهر و موم کافی را در گوش ایجاد میکنند و جابه جا نمی‌شوند.ماهیت پلاستیکی بدنه به سنهایزر احساس ارزان‌تری نسبت به قیمت آن میدهد. کنترل‌ها و دکمه‌های فیزیکی به اندازه کافی برای پخش، جابجایی بین حالت‌ها و تماس‌ها قابل کنترل هستند، این کنترل‌ها در هدفون با فشار دادن کوتاه، نگه داشتن و دو بار ضربه زدن ایجاد میشوند.

 

هدفون conversation clear plus

 

کیس شارژ تاشو نسبتاً بزرگ است و مطمئناً کیسی نیست که در جیب خود حمل کنید. در پشت کیس یک پورت USB-C برای شارژ وجود دارد و برای ایجاد اتصال دکمه ای وجود ندارد چون باید با دکمه‌های هدفون حالت Pairing را فعال کنید.

 

امکانات

Conversation Clear Plus از سه حالت مختلف پشتیبانی میکند: Relax، Communication و Stream. اولی جایی است که نویزکنسلینگ وارد عمل میشود، دومی اجازه میدهد تا صداهای اطراف پخش شود و سومی برای پخش صدا است. بین همه این حالت‌ها میتوانید به ترتیب قدرت نویزکنسلینگ، سطح شنیداری صدای گفتگوها یا تعادل بین محیط و نویزکنسلینگ را تغییر دهید.

 

هدفون conversation clear plus

 

جابجایی بین Relax و Communication ساده است.  بسته به حالتی که در آن در حال تغییر هستید، گوشی سمت راست یا چپ را نگه دارید تا بین حالت‌ها تغییر کنید. اما حالت Stream فقط از طریق نرم‌افزار Conversation Clear Plus قابل دسترسی است. جای تعجب نیست که Sennheiser بر افزایش وضوح مکالمه تاکید دارد زیرا نکته اصلی این هدفون توجه کمتر به پخش موسیقی آنهاست.

 

باتری

عمر باتری 9 ساعت و در مجموع 27 ساعت با کیس شارژ تبلیغ شده است. با توجه به موارد استفاده زیاد Conversation Clear Plus، قضاوت در مورد عمر باتری آن صرفاً در جریان صدا انجام نمی‌شود، اما عمر باتری، به طور کلی، طبق گفته کاربران ثابت بوده است. هیچ شارژ بی سیمی وجود ندارد زیرا کیس شارژ با USB-C شارژ میشود.

 

هدفون conversation clear plus

 

نرم‌افزار

نرم‌افزار Conversation Clear Plus از نرم‌افزار Sennheiser’s Smart Control که برای هدفون‌های دیگر سنهایزر میباشد جدا است و در هنگام استفاده، درک هر بخش از نرم‌افزار آسان است، رابط کاربری به طور معقولی طراحی شده است و نمایشگرهای تنظیمات برای تغییر نویزکنسلینگ و حالت‌های محیط به اندازه کافی بصری هستند که به راحتی قابل شخصی سازی هستند.

 

نرم‌افزار هدفون conversation clear plus

 

در بخش ارتباطات، نرم‌افزار مقدار سر و صدای اطراف شما را بررسی و به شما اطلاع میدهد و قدرت نویزکنسلینگ را در پاسخ تنظیم میکند. این اپلیکیشن/هدگوشی میتواند به تنهایی با تشخیص صحنه خودکار خود هنگام رفتن به مکان‌های مختلف بین حالت‌ها جابه‌جا شود. این ویژگی دائماً سطح نویز را کنترل میکند، اما این بدان معناست که دائماً بین سطوح مختلف نویزکنسلینگ جابجا میشود.

 

کیفیت پخش

حالت شفافیت که میتوانید با تنظیم نرم‌افزار در حالت Relax به آن بروید توانایی بسیار بالایی در تمرکز بر روی نقطه‌های مختلف صدا در اطراف شما دارد که به دام انداختن گفتگو‌های شما حرفه اصلی این هدفون است.اغلب برای شنیدن صدای مردم در محیط‌های پر سر و صدا ، به ندرت تمام کلماتی را که افراد دورتر میگویند را میتوان درک کرد، بنابراین Conversation Clear Plus به بالا بردن صداها و کاهش نویز پس‌زمینه کمک میکند تا کلمات آنها قابل درک‌تر باشد. حالت Clarity Boost حتی بیشتر بر روی صداها تمرکز میکند.

 

به طور کلی، پخش جزئیات موسیقی هنگام گوش دادن به Spotify یا Tidal خوب است، اما عدم وضوح و تمرکز نکردن بر بازه‌های فرکانسی خاص هنگام استفاده از امکانات آن وجود دارد که به یک صحنه صوتی مبهم خواهد رسید.در نهایت کیفیت تماس است که بسیار خوب است. با کمک حذف نویز، بیشتر صداها را از خود دور نگه میدارد، در هنگام مواجهه با صداهای بلند، به آرامی صدای من را سرکوب میکند. فرد طرف مقابل گفت که صدای من همیشه به وضوح شنیده میشود و صداهای پس زمینه فقط باعث حواس پرتی جزئی میشود.