معرفی ساندبار Samsung HW-Q950T 9.1.4ch Soundbar

اسپیکر ساندبار samsung hw q950t w/ Dolby Atmos / DTS:X and Alexa Built-in، دارای صدای متعادل است که صدای Bass بی نظیری را ارائه می دهد.این ساندبار سامسونگ کیفیت صدا و امکانات برند ها و محصولات پیشرو در این زمینه مانند JBL Bar 2.1 Deep Bass را ندارد اما چندین ویژگی تقویت صدا مانند EQ گرافیکی به علاوه تنظیمات از پیش تایین شده دارد تا بتوانید صدای آن را تغییر دهید. HW-Q950T یک دستگاه با ساختاری زیبا و عملکردی خ.ب است که می تواند صوتی مناسب را ارائه نماید. برای دریافت اطلاعاتی بیشتر در این خصوص، می توانید با بلاگ تهران اسپیکر همراه باشید.

نگاهی اجمالی

ساندبار بلوتوثی | Samsung HW Q950t

  • ساندبار با بدنه مقاوم و پلاستیکی و ساب ووفر از جنس چوب
  • صدای فراگیر سه بعدی TRUE SURROUND و DOLBY ATMOS
  • صدای 9.1.4CH با 20 بلندگو، 9 کانال ساندبار، 1 کانال ساب ووفر و 4 کانال برای افزایش صدا
  • فناوری پیشرفته Q-SYMPHONY برای همگام سازی بلندگوهای تلویزیون QLED و ساندبار
  • دستیار صدای ALEXA BUILT-IN
  • صدای تطبیقی Soundbar Q950T برای تجزیه و تحلیل میزان صدا
  • دکمه چند منظوره برای تنظیم میزان صدا و اتصال میکروفون
  • دارای درگاه HDMI ARC و پورت Full HDMI In

 

کیفیت صوتی بالا

Samsung HW Q950t، همراه با Q-Symphony عرضه شده و همزمان با تلویزیون های QLED سامسونگ جهت ساخت تجربه صوتی جذاب تر طراحی شده است. این دستگاه همراه با ساختاری پلاستیکی و روکش پارچه ای است و فاقد مشبک های فلزی می باشد. بنابراین با ساندبار Samsung HW Q950t چه در حال تماشای فیلم و چه در حال گوش دادن به موسیقی باشید.

می توانید از صدای متعادل این ساندبار لذت برده و با استفاده از تقویت گفتگو در آن، به کتابهای صوتی یا نمایش های تلویزیونی گوش داده و از آن کاملا لذت ببرید. این دستگاه، می تواند به قدری بلند باشد که در مهمانی های داخلی از آن استفاده شود. همچنین این امکان وجود دارد که آهنگ هایی با فرمت های متفاوت را با استفاده از وایفای یا بلوتوث به آن منتقل کنید. Samsung HW Q950t حتی از Atmos پشتیبانی می کند و تجربه استریو را به شما می دهد.

طراحی ساندبار

در حقیقت، ساندبار Samsung HW Q950t بالاترین رده صدا از سامسونگ را دارد و به یک ساب ووفر بی سیم و دو بلندگوی ماهواره ای برای کمک به تولید صدای استریو استفاده می کند. Samsung HW Q950t دارای یک دهانه برای ورودی های آن است و کابل برق آن به طور جداگانه در سمت راست پشت ساندبار قرار گرفته است. ضمن آنکه به کمک براکت ها و پیچ های موجود می توانید این ساندبار را از طریق سوراخ های تعبیه شده در زیر آن، نصب کنید.

این ساندبار سامسونگ در مقایسه با محصولات مشابه، بزرگ و سنگین است که دارای کناره های زاویه دار مانند دریچه برای بلندگوهای جانبی است. بیشتر قسمت های این دستگاه از پلاستیک بوده و تنها بخش جلویی آن از پارچه پوشیده شده است.

این را هم باید اشاره کنیم که ساب ووفر این ساندبار سامسونگ از چوب ساخته شده و از دوام مناسبی برخوردار است. این در حالی است که ماهواره ها بیشتر از پلاستیک ساخته شده اند. آنها در قسمت های بالایی و جلویی خود دارای یک پارچه محکم هستند. همچنین کابل برق در زیر بلندگوها و در یک شیار قرار دارد که کمک می کند تا سیم ها در زیر ماهواره ها له نشوند. ساندبار سامسونگ  Samsung HW Q950t، دارای ابعاد 48.4*2.8*5.4 اینچ است که می توان آن را ساندباری بلند نامید که به سادگی در میان پایه های تلویزیون قرار نخواهد گرفت.

کیفیت ساخت

ساندبارSamsung HW Q950t دارای کیفیت ساخت خوبی است. اگرچه نسبتاً سنگین است و ساختار آن از پلاستیک ساخته شده است، اما دوام و کیفیت مناسبی را دارد. ضمن آن که تمامی بلندگوها با پارچه محکم محافظت می شوند، اما به نظر می رسد که به راحتی گرد و غبار را جمع می کنند. در این دستگاه ساب ووفر از چوب مقاومی ساخته شده است که می توان طول عمری مناسب را همراه داشته باشد.

پاسخ فرکانس استریو

سامسونگ Samsung HW Q950t از پاسخ فرکانس استریو بسیار خوبی برخوردار بوده و دارای یک بیس عمیق است که رونق دارد و برای انفجار در فیلم های اکشن بسیار مناسب می باشد. همچنین دارای یک نمایه صدای بسیار خنثی است که برای انواع محتوای صوتی مناسب است. اگر ترجیح می دهید صدای آن را شخصی سازی کنید، این دستگاه از EQ گرافیکی به علاوه چند تنظیمات از پیش تایین شده برخودار می باشد.

این ساندبار Samsung از صحنه صدای استریو خوبی برخوردار است. در حالی که کاملاً گسترده است، صحنه صدا تقریباً به همان عرض است. می توان گفت، این دستگاه یک صحنه صوتی کاملاً متمرکز دارد و صدا دقیق و مشخص است همچنین پویایی استریو در سامسونگ Samsung HW Q950t برجسته است. صدا در این ساندبار به قدری می تواند بلند باشد که اگر در یک مهمانی هستید یا یک اتاق بزرگ دارید، بسیار عالی به نظر می رسد. همچنین در حداکثر میزان صدا دارای عملکرد بسیار خوبی است، زیرا فشرده سازی زیادی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که عملکرد THD ساندبار Samsung HW Q950t عالی است. در حجم گوش دادن عادی، پخش صوتی آن تمیز است. اگرچه هنگامی که این ساندبار را به حداکثر میزان قرار می دهید، جهش کمی در THD وجود دارد، اما ممکن است برای اکثر افراد با محتوای واقعی قابل توجه نباشد.

صدای فراگیر در ساندبار

Samsung HW Q950t یک تنظیم 9.1.4 با عملکرد چشمگیر کانال مرکزی است. همانطور که از یک کانال اختصاصی مرکز استفاده می کند، گفتگوی واضح و دقیقی را در فیلم ها تولید می کند. اما در عین حال از عملکرد فراگیر ضعیفی برخوردار است از بلندگوهای کناری خود، برای انعکاس صدا از دیوارهای خانه استفاده می کند تا تصویری از صدای فراگیرتر را ایجاد کند. با این حال، این تنظیم دقیق ترین و واضح ترین نمایش صدای فراگیر را در صحنه صدا ارائه نمی دهد.

این ساندبار Samsung HW Q950t دارای ویژگی های افزایش صدا قابل قبولی است. البته فاقد تصحیح اتاق و حالت حجم خودکار است که از یک مدل پیشرفته انتظار می رود. با این حال، با یک EQ گرافیکی ارائه می شود و در داخل برنامه همراه، حالت های EQ نیز وجود دارد.

ورودی و اتصالات ساندبار

Samsung HW Q950t می تواند به عنوان یک مرکز بین تلویزیون و سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد، زیرا چندین ورودی دارد. در حالی که AUX In ندارد تا بتوانید آن را به دستگاه های قدیمی متصل کنید، دارای دو کابل Full HDMI In است.

این ساندبار سامسونگ با عملکردی عالی، دارای درگاه HDMI ARC است و از تمام فرمت های صوتی رایج پشتیبانی می کند. همچنین از eARC پشتیبانی کرده و می تواند سیگنال های فراگیر و فرمت های بدون کیفیت را در سطحی بالا پخش کند.

همچنین این دستگاه از طریق پورت Full HDMI In خود پشتیبانی قابل توجهی دارد. این می تواند تقریباً همه فرمت های صوتی را پخش کند. همچنین برای فیلم های Blu-ray یا نمایش های سرویس پخش جریانی بسیار عالی است. به خاطر داشته باشید که هنگامی که از طریق Optical In متصل می شوید، این ساندبار می تواند از Dolby Digital و DTS پشتیبانی کند.

طراحی ساب ووفر

ساندبار بلوتوثی | Samsung HW Q950t

این در حالی است که اندازه ووفر تقریباً به اندازه یک رایانه رومیزی بزرگ است که برای قرار دادن آن در یک اتاق، چندان مساله ای نخواهید داشت. البته بلندگوهای ماهواره نسبتاً بلند هستند و اگر به منبع تغذیه متصل باشند، می توانند در هر جای اتاق قرار بگیرند. قسمت پشتی ساب ووفر دارای درگاه و دکمه اتصال آن است و برق در پایین ساب ووفر متصل می شود. اگر می خواهید آنها را به دیوار نصب کنید، قسمت پشتی آنها دارای یک دکمه اتصال و یک سوراخ نصب است.

اتصال بی سیم

این را هم باید اشاره کنیم که پخش بی سیم در این ساندبار Samsung HW Q950t بسیار خوب است و به راحتی می توانید با استفاده از وایفای و یا بلوتوث، پخش فیلم و موسیقی خود را در کیفیتی عالی داشته باشید.

از سویی دیگر، این دستگاه می تواند با بالاترین کیفیت سیگنال ها را انتقال دهد و محتواهایی را که هنگام اتصال تلویزیون و رایانه پخش می کنید، کاملا واضح به نمایش در می آورد. ساب ووفر نیز می تواند به ساندبار به صورت بی سیم متصل شود.

کنترل ها و تنظیمات دستگاه

ساندبار Samsung HW Q950t دارای یک صفحه نمایش کوچک در قسمت بالایی خود است که می تواند میزان صدا، تنظیمات بلندگو و ورودی های را نشان می دهد. سه چراغ در قسمت جلوی ساندبار وجود دارد که با تنظیم میزان صدا چشمک می زنند.

همچنین Samsung HW Q950t دارای چند دکمه در بالای دستگاه است. یک دکمه چند منظوره برای انتخاب ورودی است و این امکان را فراهم می کند تا میزان صدا را تنظیم کنید و یا میکروفون را روشن یا خاموش نمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ریموت به شما امکان می دهد تمام عملکردهای ساندبار را کنترل کنید.

لازم به ذکر است که این ساندبار Samsung HW Q950t دارای یک نرم افزار همراه با نام SmartThings است. می توانید تنظیمات صدا را با استفاده از آن تغییر دهید. همچنین این ساندبار پس از حدود بیست دقیقه بی تحرکی، به صورت خودکار خاموش می شود.