راهنمای خرید ساندبار

نکته اینجاست: یک تلویزیون باریک به اندازه ویفر فقط فضایی برای اسپیکر نازک ویفر شکل در داخل دارد. و شاید یک اسپیکر کوچک برای تلفن همراه یا تبلت مناسب باشد، اما اگر در حال تماشای «Wonder woman» در یکی از تلویزیون‌های شگفت‌انگیز 4k امروزی با فناوری تصویر خیره‌کننده هستید، میخواهید صدایی با همین کیفیت و قدرت تجربه کنید… زیرا Wonder Woman باید شبیه Wonder Woman باشد نه میکی موس.و یک ساندبار خوب از آن مراقبت خواهد کرد. پس از همه، کار تمام وقت یک ساندبار ایجاد صدای عالی تلویزیون شما، به ویژه در دیالوگ است.

در حال حاضر هزاران ساندبار sound-bars در بازار وجود دارد، و برخی از آنها عالی هستند، برخی دیگر ارزش هزینه کردن ندارند. آیا ورودی‌های HDMI کافی برای مدیریت همه دستگاه‌های شما وجود دارد؟ بلوتوث برای پخش موسیقی چطور؟ بله، گزینه‌های زیادی وجود دارد. و بله، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. ما این راهنمای خرید ساندبار sound-bars را در اختیار شما قرار دادیم تا به شما کمک کنیم گزینه مناسب برای خود، تلویزیون و اتاقتان را انتخاب کنید.

 

ساندبار و ساندبیس

این یک راهنمای خرید ساندبار sound-bars است، اما از نظر فنی دو نوع وجود دارد که کار را انجام میدهد: ساندبار sound-bars و ساندبیس. هر دو با اسپیکرهایی در داخل آنها عرضه میشوند و هدف یکسانی دارند.

 

ساندبار چیست؟

ساندبار sound-bars یک بار مستطیل شکل نازک و بلند است که پر از اسپیکرها و نکات فنی زیادی است. یک ساندبار خوب برای کلمات گفتاری همان کاری را انجام میدهد که یک عینک خوب برای شفاف کردن همه چیز انجام میدهد. صداها ابه صورت واضح و متمایز دریافت میشوند و به همین دلیل، حتی دیالوگ‌های زمزمه‌شده را نیز میتوان به وضوح شنید.

(دیگر نیازی به روشن کردن زیرنویس‌ها یا افزایش صدا برای شنیدن آنچه گفته میشود وجود ندارد.) و از آنجایی که ساندبار sound-bars پهن تر از ساندبیس هستند، صدا را دورتر (چپ و راست) پرتاب میکنند و تا حدودی (هرچند درجه بسیار کمی) نزدیک تر میشوند.

ساندبار
راهنمای قدم به قدم خرید ساندبار مناسب 13


در مورد جایی که قرار میگیرند، ساندبار sound-bars یا الف) روی دیوار زیر تلویزیون شما نصب میشوند، ب) اگر تلویزیون شما روی میز است، جلوی تلویزیون، یا اگر تلویزیون شما روی یک قفسه است زیر یا بالای تلویزیون شما قرار میگیرند. بسیاری از ساندبارها این روزها با یک ساب ووفر بی‌سیم جداگانه بسته‌بندی میشوند، و ضربه زدن اضافی برای تجربه جذاب در فیلم‌های اکشن را کامل میکند.

 

ساندبیس چیست؟

هدف از ساندبیس دقیقاً مانند ساندبار است (صدای تلویزیون شما را شگفت‌انگیز میکند)، اما آنها در اندازه و قدرت متفاوت هستند. ساندبیس‌ها عمیق‌تر از ساندبار sound-bars هستند، اما عموماً از نظر عرض کوتاه‌تر و اصولاً برای قرار گرفتن در زیر تلویزیون یا روی قفسه‌ای درست زیر تلویزیون طراحی شده‌اند. ساندبیس‌ها معمولاً فضای بیشتری نسبت به ساندبار دارند و در نتیجه تقویت داخلی بهتر و درایورهای باس بزرگ‌تر ارائه میدهند که نیاز به ساب ووفر را کاهش میدهد، اگرچه شکست دادن یک ساب ووفر مستقل خوب دشوار است.

ساندبار
راهنمای قدم به قدم خرید ساندبار مناسب 14


وقتی صحبت از هر صوتی به میان می‌آید بزرگتر بهتر است. این روزها دستیابی به ساندبیس سخت تر شده است و پیشرفت در فناوری ساندبار، تطبیق پذیری آنها، و این واقعیت که آنها به خوبی از برخی از بهترین مارک‌های موجود در بازار ارائه میشوند، معمولا ما را مجبور میکند قبل از ساندبیس، ساندبار را توصیه کنیم.

6 نکته بسیار مهم هنگام خرید ساندبار

کجا قرار خواهد گرفت؟

جایی که تلویزیون خود را قرار میدهید و فضایی که در اطراف تلویزیون دارید ممکن است تعیین کند که کدام نوع (ساندبار یا ساندبیس) برای شما بهتر عمل میکند و نوع آن بر محل قرارگیری آن تأثیر میگذارد. ساندبارها در هنگام نصب تطبیق‌پذیرتر هستند. آنها برای آویزان کردن به دیوار یا قرار گرفتن در زیر (و جلوی) تلویزیون شما ساخته شده‌اند. همچنین برای همه ساندبارها این مورد صدق میکند که تنظیم آنها آسان است.


اگر تلویزیون شما روی یک میز قرار دارد، فقط ساندبار را روی همان میز، درست زیر صفحه نمایش قرار دهید. (فقط مطمئن شوید که فضای کافی بین پایین تلویزیون و میز دارید. مشخصات ساندبار را بررسی کنید و قبل از خرید مساحت آن را اندازه بگیرید.) اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده است، ساندبار خود را مستقیماً زیر آن به دیوار نصب کنید. برخی از ساندبارها حتی با کیت های نصب ارائه میشوند تا نصب DIY را آسان کنند.

از سوی دیگر، پایه‌های صدا برای قرار گرفتن در زیر تلویزیون شما (به همین دلیل بسیار سنگین هستند)، بالای میز یا قفسه ساخته شده اند.

چه اندازه ساندبار باید خریداری کنید؟

از نظر زیبایی شناختی، ساندبار جدید شما نباید عریض تر از تلویزیون شما باشد و در حالت ایده آل، هر دو پهنای یکسان دارند تا ظاهری یکدست داشته باشند. با این حال، از نظر فنی میتوانید یک ساندبار را تقریباً با هر اندازه تلویزیونی جفت کنید. بنابراین در مورد اندازه، از صلاحدید خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که تلویزیون شما فاصله مناسبی برای اتصال ساندبار جدید شما دارد، به خصوص اگر تلویزیون شما 8 سال یا بیشتر باشد.

ساندبار Passive یا Active چیست و چرا این مهم است؟

Passive به این معنی است که ساندبار تقویت کننده قدرت داخلی ندارد و بنابراین برای کار کردن به گیرنده یا تقویت کننده نیاز دارد. با این حال، آنها اسپیکرهای بهتری دارند و اسپیکرهای بهتر به معنای صدای بهتر است. در نتیجه، ساندبار Passive هزینه کمی برای شما خواهد داشت و باید قطعات بیشتری را به یکدیگر متصل کنید. اگر باس اضافی میخواهید، به یک اتصال ساب ووفر سنتی نیز نیاز دارید.

ساندبار
راهنمای قدم به قدم خرید ساندبار مناسب 15


Active به این معنی است که نوار صدا دارای تقویت‌کننده‌های داخلی است که همه چیز را تامین میکند، و همچنین پردازنده‌های کانالی که اسپیکرهای چپ، راست و مرکزی را در ساندبار جدا میکنند. بنابراین، هیچ گیرنده اضافی برای وصل کردن (یا خرید) نیاز نیست، به علاوه سیم کمتری با یک دستگاه همه جانبه وجود ندارد.

توصیه ما: اگر میخواهید به سادگی صدای تلویزیون خود را ارتقا دهید، از ساندبار Active استفاده کنید. ساندبار Passive برای نصب سفارشی مناسب تر هستند (به عنوان مثال، اگر میخواهید ساندبار شما به عنوان بخشی از تلویزیون ناپدید شود، یا میخواهید یک سیستم Dolby Atmos تمام عیار داشته باشید).

“کانال” ساندبار چیست و به چه تعداد نیاز دارم؟

کانالها را به عنوان منابع صدا یا اسپیکرهای جداگانه در نظر بگیرید. اکثر نمایش‌ها و فیلم‌های این روزها 5 کانال صوتی مختلف (و در برخی موارد، بیشتر برای صدای فراگیر) را ارائه میکنند که به صورت دیجیتالی تعبیه شده‌اند: مرکز، چپ، راست، به‌علاوه دو کانال در عقب (عقب چپ و عقب راست). چه چیزی یک ساندبار را از یک تنظیم معمولی سینمای خانگی متفاوت میکند: همه کانال ها/اسپیکرها در یک واحد قرار دارند. بنابراین منطق به شرح زیر است:

  • ساندبار 2 کانال: 2 اسپیکر چپ و راست. (ساندبار JBL Bar 2.1 Deep Bass)
  • ساندبار 3 کانال: 3 اسپیکر وسط، راست و چپ.
  • ساندبار 5 کانال: هر 5 اسپیکر ذکر شده در بالا وسط، راست، چپ و دو اسپیکر عقب. سیستم های 5 کاناله نزدیک به 20 سال است که استاندارد سینمای خانگی هستند.(ساندبار JBL Bar 500)

 

  • ساندبار 7 کانال: 7 اسپیکر. در اصل، 7 کانال همان 5 کانال با یک امتیاز است: با تقسیم اطلاعات کانالهای فراگیر و پشتی در 4 کانال، در مجموع 7 کانال دریافت میکنید. (جدیدترین و بهترین استاندارد.)(ساندبار JBL Bar 1000)

 

  • ساندبار Dolby Atmos:  این نسخه ساندبار 5 یا 7 کاناله است. چیزی که آن را متفاوت میکند اسپیکرهایی که صدا به سمت بالا حرکت میدهند در ساندبار قرار گرفته اند که صدا را در بالای شما برای یک صحنه صوتی سه بعدی و بلندتر منعکس میکنند. بنابراین وقتی شماره کانالهایی مانند 5.1.2 یا 7.1.2 را میبینید، سومی نشان دهنده اسپیکرهای Dolby Atmos است که به سمت بالا حرکت میکنند (اولین برای تعداد کانالهای سنتی و دوم برای یک ساب ووفر است). این ساندبار در اتاق‌هایی با سقف‌های مسطح تا ارتفاع ۱۱ فوتی که از مواد سخت و بازتابنده ساخته شده‌اند، بهترین عملکرد را دارد.(ساندبار JBL Bar 1000)

چه اتصالاتی نیاز دارم؟

جدیدترین ساندبارهای امروزی با انواع گزینه‌های اتصال ارائه میشوند. برخی از اتصالات کلیدی که باید مراقب آنها باشید:


HDMI ARC

خیلی آسان. کافیست ساندبار خود را با کابل HDMI به ورودی کانال برگشت صدای تلویزیون (ARC) وصل کنید و همه چیز آماده است. HDMI به ویژه برای ساندبارهای چند کاناله خوب است.

اتصال بی سیم

آیا میخواهید صدا را مستقیماً از ساندبار sound-bars یا از طریق تلفن یا کامپیوتر خود پخش کنید؟ در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید:

  • بلوتوث: امروزه بسیاری از ساندبارها دارای بلوتوث داخلی هستند که پخش موسیقی را از کامپیوتر، تلفن هوشمند و تبلت شما آسان میکند.
  • Wi-Fi: ساندبار sound-bars بی‌سیمی وجود دارد که با Wi-Fi ارائه میشوند تا بتوانند به شبکه اینترنت خانه شما وصل شوند و تقریباً هر چیزی را از هر کجا (Spotify، TIDAL،Pandora) پخش کنند.

پورت نوری (Optical)

یک سیم نوری یک اتصال محکم و بهترین سناریو بین تلویزیون و ساندبار sound-bars را به شما میدهد. همچنین یکی از ساده ترین، ساده ترین و مطمئن ترین اتصالات موجود است. با این حال، پهنای باندی برای انتقال سیگنال 5.1 ندارد.(مقاله تفاوت بین HDMI ARC و Digital Optical)

ورودی‌های USB

به طور معمول، ورودی‌های USB فقط برای به روز رسانی سیستم عامل گنجانده شده است. اما اکثر به روز رسانی ساندبار sound-bars امروزه از طریق نرم افزار انجام میشود.

چگونه ساندبار sound-bars را کنترل کنم؟

آیا یک دستگاه جدید به این معنی است که باید از یک کنترل از راه دور دیگر استفاده کنید؟ بله و خیر. به این معنی، بله، دستگاه جدید شما با کنترل از راه دور خود ارائه میشود، اما معمولاً میتوانید کنترل از راه دور تلویزیون موجود خود را طوری برنامه ریزی کنید که با ساندبار شما نیز کار کند.

امیدواریم که این مقاله برای کاربران ما در تهران اسپیکر جهت خرید ساندبار sound-bars مورد نظرتون مفید واقع شود. چنانچه این مقاله برای رسیدن به ساندبار ایده آلتون کافی نبود میتونید جهت راهنمایی دقیق تر با کارشناسان ما در تهران اسپیکر تماس حاصل فرمایید.