نگاهی به اسپیکر انکر Anker Soundcore 2

اسپیکر بلوتوث مقرون به صرفه با عمر باطری طولانی و پوشش صدای خوب

نکات مثبت

  • 24 ساعت تایم پخش موسیقی، گزینه عالی برای سفر
  • قیمت قابل قبول
  • صدای بلند
  • دستیار صوتی و پشتیبانی از بلندگو برای تماس
  • ورودی باطری 2 آمپر مدت زمان شارژ را کاهش میدهد
  • وزن 410 گرمی

نکات منفی

  • اختلال در صدا در حجم صدای بالا
  • اداپتور دیواری ندارد
  • ضد آب نبودن

انکر بیشتر به شارژر،‌ پاوربانک و کابل‌هایش معروف است ولی با معرفی اسپیکرهای سری Soundcore انقلابی در عرصه اسپیکرهای بلوتوثی موجود در بازار به پا کرد. اسپیکر انکر SoundCore 2 یک اسپیکر بلوتوثی اقتصادی است که عملکردش بیشتر از قیمتش می‌ارزد. اسپیکر انکر ساندکور ۲ با اسپیکرهای بلوتوثی کوچک گران‌قیمت، در زمینه کیفیت صدا، عمر باطری و امکانات دیگر در رقابت است و در زمینه‌های مختلف با قدرت می‌تازد.

مشخصات فیزیکی

اقلام موجود در جعبه اسپیکر انکر Soundcore 2 شامل دفترچه راهنمای چندزبانه و کابل Micro-USB بوده ولی شارژری در جعبه مشاهده نمیشود. استاندارد مقاومت IPX5 به این معناست که نگرانی بابت قطرات باران یا پاشیدن آب روی اسپیکر نخواهید داشت.

وزن اسپیکر انکر ساندکور 2 تنها 410 گرم است که آن را گزینه مناسبی برای سفر میکند. همینطور اسپیکر انکر دارای استاندارد IPX5 است که آن را از لحاظ ضدآب بودن از سایر رقبایش جلو می‌اندازد. این استاندارد به معنای مقاومت 3 دقیقه‌ای در برابر پاشش شیر آب به صورت مستقیم در جایی مثل حمام است ولی شامل افتادن اسپیکر در داخل آب نمیشود. برای خرید اسپیکری که بیشترین مقاومت را در برابر آب داشته باشد استاندارد IPX7 را در نظر بگیرید.

اسپیکر Soundcore 2 زیبایی ساده و بی‌مبالغه‌ای دارد؛ تنها طرح لوگوی انکر بر پشت و جلوی این اسپیکر قرار گرفته که از فاصله دور بیشتر به چشم می‌آید.

اسپیکر Soundcore 2 دارای ۵ دکمه است که در بالای دستگاه قرار گرفته‌اند و همچنین 2 چراغ LED که نشانگر حالت شارژ و روشن بودن بلوتوث است. هنگام شارژ کامل اسپیکر، چراغ LED به رنگ سفید است و به تدریج که میزان باطری کاهش می‌یابد رنگش به قرمز و سپس به قرمز چشمک‌زن تغییر میکند.

پشتیبانی از دستیار صوتی و اسپیکر در حالت تماس

با اینکه اسپیکر انکر قابلیت‌هایی چون اتصال اسپیکر استریو یا NPC را که در بیشتر اسپیکر‌های گران‌قیمت‌تر دیده میشود، پشتیبانی نمیکند ولی در عوض قابلیت‌هایی دارد که رقبایش ندارند. فرمان‌های تعریف شده برای دکمه‌ها از این دست است؛ ۲ بار دکمه Play را فشار دهید تا آهنگ فعلی قطع شده و آهنگ بعدی پخش ‌شود. دکمه play را یک ثانیه نگه دارید تا دستیار صوتی فعال شود (دستیار گوگل یا سیری).

انکر Soundcore 2 هنگام اتصال به تلفن‌همراه میتواند در نقش بلندگو عمل کند. به دلیل داشتن میکروفون داخلی از هرجای اتاق میتوانید از طریق اسپیکر با تلفن صحبت کنید. هنگام دریافت تماس فقط کافی است دکمه Play روی اسپیکر را فشار دهید و در پایان تماس با فشاردادن دوباره دکمه Play به مکالمه خاتمه دهید.

 

اسپیکر پرتابل انکر ساندکور | Anker Soundcore 2

 

طول عمر باطری

احتمالا اصلی‌ترین قابلیت اسپیکر انکر که تعجب شما را برمی‌انگیزد طول عمری باطری فوق‌العاده آن است. اسپیکر انکر SoundCore 2 میتواند به مدت 24 ساعت با حجم صدای 60 درصد کار کند. اگر از جمله افرادی هستید که گهگاهی از اسپیکرتان استفاده میکنید احتمالا تا هفته‌ها به شارژ دوباره نیازی نخواهید داشت.

باطری فوق‌العاده آن به شما این امکان را میدهد تا 24 ساعت بی‌وقفه از اسپیکر استفاده کنید. شارژ باطری از طریق درگاه شارژر میکرو USB انجام خواهد شد که ورودی آن را میتوانید در زیر پوشش پلاستیکی تعبیه شده در یکی از گوشه‌های اسپیکر پیدا کنید. در اینجا یک ورودی 3/5 اینچی AUX هم قرار داده شده است. امکان شارژ اسپیکر از طریق اتصال به کامپیوتر هم فراهم است، فقط مدت زمان شارژ شدن افزایش می‌یابد.

خوشبختانه،‌ باطری mAh5200 اسپیکر Soundcore 2 دارای ورودی 2 آمپر است، یعنی اگر شارژر شما دارای خروجی 2 آمپر باشد میتوانید اسپیکر خود را در مدت کوتاهی شارژ کنید. با یک شارژر 2 آمپری میتوانید انتظار داشته باشید که اسپیکر انکر شما در عرض 3 ساعت بطور کامل از صفر تا 100 شارژ شود. پیشنهاد شرکت انکر این است که به جای شارژ کردن مداوم اسپیکر،‌ حداقل هر 45 روز یک بار اسپیکر را شارژ کنید. با این کار عمر باطری اسپیکر شما طولانی‌تر خواهد شد.

کیفیت صدا

کیفیت صدای اسپیکر انکر Soundcore 2 در مقایسه با قیمت عالی و اندازه کوچکش حرف زیادی برای گفتن دارد. در داخل اسپیکر انکر دو عدد باند فول رنج 6 وات و یک پسیو رادیاتور (بلندگو) کار شده است. بیس عالی این اسپیکر نشان میدهد که رادیاتور پسیو انکر Soundcore 2 به خوبی کارش را انجام میدهد.

صدای فوق‌العاده در مقایسه با ابعاد کوچک به همراه 2 باند فول‌رنج 6 وات

اسپیکر‌های بزرگتر و گران‌قیمت‌تر، بدون شک صدای بهتری دارند، ولی یک اسپیکر کوچک قابل‌حمل هم ضعف‌های قابل چشم‌پوشی خودش را دارد. اسپیکر انکر Soundcore 2 کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را تا حجم صدای 70 درصد در اختیار شما قرار میدهد، ولی برای صدای بیشتر از 70 درصد دچار کمی نقصان میگردد بطوری که صدای افراد ممکن است کمی بم و خفه شنیده شود.

خوشبختانه، باندهای 40 میلی‌متری تعبیه شده در این اسپیکر به اندازه‌ای قوی هستند که برای یه اتاق کوچک تا متوسط جوابگو باشند، حتی اگر حجم صدا را روی مقدار توصیه شده 70 درصد نگه‌ دارید باز هم پخش صدای خوبی در اتاق را شاهد خواهید بود. بهتر است اسپیکر انکر Soundcore 2 را یک مدل پیشرفته از اسپیکر موبایل یا اسپیکر‌هایی همچون آمازون Echo Dot در نظر بگیرید تا جایگزینی برای سیستم‌های خانگی استریو‌ های‌فای (Hi-Fi).

انکر SoundCore 2 بهتر است یا انکر SoundCore Boost

انکر همچنین اسپیکر Soundcore Boost خود را معرفی کرده است که میتوان آن را برادر بزرگ‌تر Soundcore 2 دانست. ساندکور‌بوست با داشتن 858 گرم وزن، به اندازه ساندکور 2 قابل‌حمل نیست اما دارای 2 دسی‌بل صدای بلندتر و برندینگ ماهرانه‌تری است. Soundcore 2  عمر باطری بیشتری دارد ولی صدای کمتری نسبت به Soundcore Boost تولید میکند.

ظرفیت باطری هر دو دستگاه یه یک اندازه است، درنتیجه Soundcore 2 به دلیل کوچکتر بودن مصرف باطری کمتری داشته و زمان بیشتری کار میکند. زمان کارکرد Soundcore 2 نسبت به برادر بزرگترش 2 برابر است یعنی Soundcore Boost میتواند تا 12 ساعت روشن بماند. اسپیکر Soundcore Boost دارای یک پورت شارژ USB استاندارد است پس یک‌ جورهایی به عنوان پاور‌بانک هم برای گوشی‌های شما عمل میکند.

انتخاب بین این دو دستگاه تنها به این برمیگردد که آیا طول عمر زیاد باطری، قابل‌حمل بودن و قیمت پایین Soundcore 2 را به صدای بلندتر و قابلیت شارژ Soundcore Boost ترجیح میدهید یا خیر.

 

اسپیکر پرتابل انکر ساندکور | Anker Soundcore 2

 

نتیجه‌گیری

اسپیکر انکر Soundcore 2 شاید بهترین اسپیکر اقتصادی در حال حاضر باشد که البته این موضوع به دلیل باطری با دوام،‌ پوشش صدای خوب و ویژگی‌های گسترده‌اش است. اگر میخواهید اسپیکری بخرید که کوچک و کاربردی باشد و همه جا بتوانید روی آن حساب کنید، پیشنهاد میکنیم انکر Soundcore 2 را حتما در نظر داشته باشید.