هدفون های وایرلس در مقایسه با هدفون های سیمی

هدفون های وایرلس در مقایسه با هدفون های سیمیانتخاب هدفون کاریست که همۀ ما حداقل یکبار انجام داده ایم.همچنین، ابزار ضروری است که همۀ ما، معمولاً برای گوش دادن به موسیقی در موبایل خود به آن نیاز داریم. اندروید یا iOS ، پخش کننده های موسیقی روزمره ما هستند. امروزه ، گوش دادن به موسیقی مانند گذشته برای ما قابل دسترسی و تقریباً نامحدود است. با کمترین هزینه ،به لطف نرم افزار های اسپاتیفای،Apple Music ، Gaana،Jio Saavn  و حتی یوتیوب ،می توان موسیقی ها را پخش کرد.با صرف نظر از موبایل یا ترجیح دادن سرویس استریم، هنوز هم باید هدفونی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

 

اولین سوالی که اکثر ما در جستجوی هدفون های خوب با آن شروع میکنیم، این است که بین یک هدست سیمی یا وایرلس، کدام را انتخاب کنیم. به نظر می رسد نقطه شروع منطقی باشد، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد، ساده نیست.

هدفون های وایرلس

امروزه هیچ چیزی راحت تراز داشتن یک جفت هدفون کاملاً بی سیم که  به طور یکپارچه با ابزارهای ما کار می کند ، وجود ندارد. سالهاست که ایرفون های وایرلس از بلوتوث استاندارد  استفاده می کنند تا با موبایل، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند ، لپ تاپ ها و …. جفت شوند.

هنگامی که اپل تصمیم گرفت تا جک 3.5 میلی متری قدیمی را در آیفون 7  حذف کند، سایر تولیدکنندگان موبایل ها هم به سرعت از این روش پیروی کردند. با این کار، هدفون های وایرلس محبوبیت زیادی پیدا کردند. چند سال بعد، ابزاری کاملاً وایرلس معرفی شد و یک دسته محصول جدید به نام ایربادهای وایرلس واقعی روانۀ بازار شد. ایرباد های بسیار جمع و جور که وقتی درون گوش قرار می گیرند، بسیار کوچک هستند. اغلب برند های هدفون در بازاریابی هدفون های وایرلس خود از واژۀ آزادی استفاده می کنند. آزادی جابجایی و پخش موسیقی در گوش شما.

هدفون های وایرلس در مقایسه با هدفون های سیمی

هدفون های جمع و جور با ویژگی بیشتر

هدفون های وایرلس حتی هوشمندتر از قبل شده اند. آنها ممکن است اکنون دارای چندین ویژگی هوشمند مانند دستیارهای صوتی داخلی ، شارژ سریع بی سیم برای ارائه چندین ساعت عمر باتری، نرم افزار های همراه هدفون های ورزشی با قابلیت اندازه گیری تمرینات و حتی ضربان قلب ، مقاومت در برابر آب برای ایمن نگه داشتن آنها در هنگام عرق کردن در تمرینات، و البته نکنولوژی اکتیو نویز کنسلینگ، برای ایجاد آرامش و در محیط های پر سر و صدا هستند.

هزینۀ راحتی

هدفون های وایرلس می توانند در حدود سه تا چهار برابر قیمت یک هدفون سیمی هزینه داشته باشند، در حالی که در چند سال گذشته هزینه تولید هدفون وایرلس بسیار کاهش یافته بود. همۀ هدفون های وایرلس ، نیاز به اسپیکر های کوچک ، گیرنده بلوتوث ، قطعات الکترونیکی که به موبایل شما متصل میشوند ، باتری برای فعال کردن آنها ، تقویت کننده و مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) برای اطمینان از صحت اطلاعاتی که از آن جریان دارید، دارند.

هریک از این موارد به هزینه هدست وایرلس می افزاید. شاید یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای اجتناب از هدفون های وایرلس این باشد که آنها ، مانند اکثر ابزارهای الکترونیکی ، عمر محدودی دارند. آنها از باتری استفاده می کنند و مانند همۀ باتری ها، در نهایت از بین میروند و آنها را بی فایده می کند.

سازش با صدا

با هر نسخه جدیدی از بلوتوث که منتشر میشود، هدفون های وایرلس قدیمی، کهنه می شوند. وایرلس های استاندارد به سادگی نمی توانند حجم زیادی از اطلاعات مورد نیاز را برای گوش دادن به موسیقی با وضوح بالا که همراه با فرمت هایی مانند FLAC یا WAV ارائه می شود، منتقل کند، در حالی که بلوتوث برای پخش موسیقی یا استفاده از فایل های استاندارد MP3 بسیار خوب عمل می کند.

سرویس های پخش وضوح بالا مانند Tidal با فرمت هایی مانند Master Quality Authenticated بهترین کیفیت صدا را برای تجربۀ گوش دادن واقعی ارائه می دهند. اما بلوتوث به سادگی با آنها سازش نمیکند. مهم نیست که هدفون های بی سیم شما چقدر خوب و عالی هستند، بلوتوث کیفیت صدای خروجی شما را محدود خواهد کرد.

آیا سیمی بودن به معنی صدایی بهتر است؟هدفون های وایرلس در مقایسه با هدفون های سیمی

هدفون های سیمی اغلب به عنوان هدفون های ارزان قیمت و اولیه شناخته می شوند که می توان آنها را برای گوش دادن سریع و آسان به جک 3.5 میلی متری موبایل متصل کرد.

مطمئناً، داشتن سیم ناراحت کننده است، به خصوص در هنگام تمرین ، دویدن یا رفت و آمد با قطار شلوغ.اگرچه، هدفون های سیمی فقط به ایرفون های اولیۀ مقرون به صرفه محدود نمی شوند. اگر کیفیت صدا در مقایسه با راحتی در اولویت است، هدفون های سیمی هم از نظر قیمت و هم از نظر عملکرد صوتی بسیار جلوتر از هدفون های وایرلس هستند.هدفون های سیمی همیشه بهترین گزینه برای افراد موسیقی دوست بوده است.

محبوب ترین محصولات سیمی سازندگان برتر بیش از نیم قرن است که در استودیوهای موسیقی به عنوان استاندارد مرجع موسیقی دانان و تهیه کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. علاقه مندان به موسیقی، نه تنها به موسیقی علاقه دارند، بلکه به نحوه صدای موسیقی نیز اهمیت زیادی می دهند. آنها به دنبال یک تجربۀ گوش دادن واقعی هستند.

یک سوال مناسب برای تصمیم گیری

خیلی اوقات، تمایل دارم تا آن را به یک سوال ساده تبدیل کنم. کیفیت صدا یا راحتی؟ جستجوی صدای خوب شما را در مسیری قرار می دهد که در بیشتر موارد ، هدفون های سیمی با بودجه ای معادل به طور قابل توجهی بهتر از هدست وایرلس بنظر می رسند. با این حال ، هنگام استفاده از هدفون برای تمرین ، پروازهای طولانی و یا رفت و آمد شلوغ ، ممکن است فقط راحتی در اولویت باشد. راحتی یک هدست وایرلس غیر قابل انکار است.

جمع بندیهدفون های وایرلس در مقایسه با هدفون های سیمی

در این مقاله، دو هدفون وایرلس و سیمی رقابت جدی را به همراه داشتند که بعد از هر مطلب یکی از آنها از دیگری پیشی میگرفت. اما، سوال اینجاست، وایرلس یا سیمی؟ اگر کمی به هدفون مورد نظر و فعالیت های خودتان فکر کنید، پاسخ را خواهید یافت. بسیاری از افراد، به دنبال تجربۀ ناب موسیقی هستند که آن را در هدفون های سیمی پیدا میکنند.گرچه، انسان های فعال مانند ورزشکاران یا کسانی که از هدفون بیشتر در بیرون از خانه استفاده میکنند، به دنبال نسخۀ وایرلس آن هستند. پس انتخاب با شماست.